hydrocortisonacetaat voorgeschreven voor hitte-uitslag?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door nicolioo, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Echt vreemd vond ik het toen mijn man vandaag met zijn zoon thuiskwam van de huisarts met hydrocortison vaseline , hij had wat hitteuitslag op zijn voorhoofd en lage rug. Dat is toch een heel heftig smeerseltje wat je alleen bij erge exceem geeft?
    De jongen heeft ook nog een donkere huisdkleur en dat zou ook nog kunnen bleken las ik toen ik googelde op het middel....

Wie weet er iets meer, ik zou denken aan een verkoelende (mint) gel of iets dergelijks.

Al vast bedankt voor het meedenken. Oh ja hij is 12 jaar oud

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hiiruitslag zou nu sowieso wel weg moeten gaan... :)

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hydrocortison crème op de uitslag verlicht de jeuk

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Mint gel zou ik persoonlijk niet doen. Ik heb zelf last van jeukende uitslag op mijn benen (geen idee waarvan) en gisteren hebben ze me bij de apotheek Menthol gel meegegeven. Ik lekker smeren voor ik naar bed ging... Nou, ik heb 2 uur wakker gelegen omdat ik het gevoel had dat ik met 2 benen in een emmer koud water met ijsklontjes stond! Dat doe ik dus geen tweede keer!

Misschien kun je dan beter mentholpoeder nemen, dat helpt ook tegen de jeuk, maar voelt niet zo vreselijk koud.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij langdurig gebruik van hormoonzalf kan het invloed hebben op de kleur van je huis, of dunner worden van je huid.
    Voor jeuk zou ik koelzalf vragen. Helpt hier goed!

6. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Hydrocortisonacetaat 0,1% is een klasse 1 steroid (d.w.z. behoort tot de 'lichtste' corticosteroiden). Bij kortdurend gebruik op niet al te grote oppervlakten en niet aanbrengen in dikke lagen (voor deze creme/zalf geldt niet hoe dikker hoe beter) kan het geen kwaad en werkt het over het algemeen heel goed bij o.a. allergische huidreacties (hitte-uitslag, muggenbeten e.d.)

7. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    ik heb t ook gekregen voor mijn hitte-uitslag / zonne-allergie op mn handen. t verlicht de jeuk en vaak is de uitslag met 2 dagen smeren al minder.
    toen t zo warm weer was afgelopen week had ik weer uitslag op mn armen. na een paar keer smeren wast weer over dus voor korte duur kan t geen kwaad en t neemt de jeuk weg;)

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.633
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Werkt juist heel goed en geeft alleen bijwerking bij langdurig gebruik.Wij gebruiken het al jarenlang voor onze zoon met eczeem.

Deel Deze Pagina