roken en de kans op een geslaagde ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cimbomlu, 5 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik kwam de volgende getallen tegen in een medisch tijdschrift:

- Roken halveert de kans op een natuurlijke zwangerschap en een succes­volle ivf.
    - Een rokende vrouw tussen de twintig en dertig jaar heeft een even grote kans op een succesvolle ivf als een niet-rokende vrouw die tien jaar ouder is.
    - Een rokende vrouw heeft gemiddeld twee keer zo veel ivf-cycli nodig om zwanger te worden als een niet-rokende vrouw.

Misschien hebben jullie hier al vaker aandacht aan besteed, en het is niet verkeerd bedoeld van mij, maar ik gun jullie allemaal een gezonde zwangerschap. En misschien is het net het zetje dat jullie nodig hebben om te stoppen met roken!

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik rook niet ;)

3. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

ik rook wel, maar wel al stukkkkke minder dan 1 jaar geleden hihi

xxx Maria

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik rook ook.

Alleen stop ik wel altijd maanden voor een volgende poging. Ik wil zowieso niet zwanger roken en ook daarna niet meer.

X 4

5. gemma

gemma Actief lid

2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    En ik rook ook. Vindt het net moeilijk te stoppen,wel als ik zwanger ben en daarna nooit meer eraan begin. Tja soms zeker in de mmm is een sigaret een uitlaatklep (teminste als roker dan )

Groetjes Gemma ;)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Toen wij wisten dat we op IVF waren aangewezen zijn we acuut gestopt met roken.
    Onze kinderwens stond bij ons op nr. 1
    Dit soort gegevens hadden wij niet nodig...je kan zelf wel nagaan dat het niet bevordelijk is ;)

7. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Toen we eenmaal een kinderwens hadden is hubbie meteen gestopt met roken.....

Ik rook al jaren niet meer......

Denk dat we allemaal wel weten dat roken niet bevorderlijk is...

8. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ik ben in december ONMIDDELIJK gestopt met roken toen de huisarts vertelde dat zelfs 1 sigaret per dag al slecht is voor de vruchtbaarheid (ik was flink geminderd). Ben daar zo van geschrokken en heb er ook eigenlijk helemaal geen moeite mee gehad.
    Nou vriendlief nog..... Gyn heeft hem wel aangeraden te stoppen om zaadkwaliteit te verbeteren.

9. miss1976

miss1976 Niet meer actief

Ik rook ook nog.
    Nou vraag ik me af, gaat de HA van mij vragen om eerst te stoppen met roken, en daarna nog een aantal maanden zelf te proberen om zwanger te raken?

10. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    ik rook nog steeds.
    Wel minder veeeeel minder dan voorheen.
    En ik ben zwanger geworden met de eerste ivf behandeling.

Lydia

11. miss1976

Gefeliciteerd met je zwangerschap Lydia!
    En bedankt voor je antwoord, dat stelt mij enigsinds gerust.
    Rook nu ook minder als voorheen hoor.
    Mag ik vragen hoelang jullie bezig zijn geweest voor jullie de MMM in gingen?

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Stelt het je gerust...?
    Sorry...maar ondanks dat Lydia zwanger is geworden zal ik toch echt maar met man en macht proberen eraf te komen!
    Niet roken is het best.

13. miss1976

Ja, ik weet ook wel dat niet roken het beste is.
    Heb ook al meerdere pogingen gedaan om er van af te komen, maar helaas tot op heden nog niet helemaal gelukt. Die 5 per dag kan ik nog niet laten.
    Maar je hebt gelijk hoor Elmo, en ik heb nu een hele goeie reden om te stoppen. Dus sigaretten aan de kant en morgen stoppen! Wie doet er met me mee?

Deel Deze Pagina