Hoi, Ik werk nu zo'n 2 maanden als secretaresse en heb vandaag een gesprek gehad hoe het gaat enz. Ik heb zelf aangegeven dat ik nog niet mezelf ben, omdat ik iemand ben die wel ff de kat uit de boom kijkt. Daar was hij het mee eens, ik mocht wel meer van me laten zien. Ik zit vaker alleen en daardoor kan ik niet altijd dingen meteen vragen en word ik zelf best onzeker of het nu goed is of niet. Dat heb ik ook aangegeven en dat erkende hij dus ook. Ik heb aangegeven dat ik best een morgen of dag extra wil komen zodat we die dag ook met z'n 2tjes zijn. Hij heeft dit opgeschreven. Nu haalde hij 2 dingen aan die ik niet goed gedaan had; en dat ging over de afwerking. Een lap tekst en dan 1 dingetje in een verkeerd lettertype. Het waren kleine dingetjes, maar die moeten wel goed zijn, kan ik begrijpen. Nu heb ik over 4 weken weer een gesprek. Ik moet mezelf dus meer laten zien, ik vind dat heel moeilijk. Ik kan nog niet mezelf zijn. Ik werk ook 'maar' 16 uur dus we maar heel kort en bijna iedereen werkt wisselende diensten. Hoe kan ik mezelf meer laten zien.....Ik vind dat heel moeilijk.
dat is best een lastige opgave. ik ben ook niet zo zeker van mezelf en heb ook altijd ff tijd nodig om mn plekje te vinden. gewoon je best doen en niet teveel van jezelf verwachten. probeer wat meer te ontspannen en te weten dat je de dingen kan. vaak gaat het dan al een stuk beter. succes ermee. liefs doris
Ik snap je helemaal. Ben ook zo! Maar vind het al een groot pluspunt dat je zelf heb voorgesteld om een morgen of dag extra wil komen om ervoor te zorgen dat je je meer zeker voelt! Laat toch zien dat je er moeite voor wil doen. Dus dat is al een goeie stap in de richting! Succes verder en ben het ook eens met het bovenstaande!
Dank je wel voor jullie reacties. Ik vind het echt moeilijk....ik ga morgen tegen mijn directe collega (ik werk alleen op dinsdag samen met haar) dit ook vertellen, denk ik. Of is dat raar? En dat ze mij ook gewoon moet zeggen als ik iets niet goed doe omdat ik echt niet express niet goed doe. Verder heeft mijn baas niets gezegd over hoe ik mijn werk doe, alleen hoe ik overkom....te bescheiden dus, zei hij. Ik moet meer praten. Terwijl ze bij mijn oude baan zeiden dat ik eens stil moest zijn Het duurt altijd even voordat ik mezelf kan zijn.
Maar dat is logisch, vind dat een werknemer je die tijd ook wel moet geven. Maar het is denk niet zo dat hij over 4 weken meteen jou wil zien, als je maar vooruit gaat. Je kan tegen je collega idd ook zeggen dat je nogal onzeker bent en dat als er iets niet goed is dat ze dat gewoon kan zeggen, zodat jij je kan verbeteren. Als je eenmaal in het werk zit en alles al een x gehad hebt dan gaat het de x daarna al een stuk beter! Maar je bent zoals je bent en je werkt zoals je werkt. Gewoon je best doen, meer kun je niet doen. En dat hij het niet veel over je werk heeft gehad is ook wel goed toch?? Zou dat maar als positief interpeteren (?).