Hahaha, de titel zegt het al dames. Ik ben aan het kokkerellen en wilde zelf satésaus maken, met pindakaas en melk. Gaat normaal altijd goed, maar schoot nu uit met de melk en de pindakaas is op Iemand DE tip, snelsnel, om mijn pindakaas-melk om te toveren in satésaus?
Heb je pinda's in huis....hihi je zou deze dan kunnen verkruimelen Nee alle gekheid op een stokje....ik heb werkelijk waar geen idee.
Hihi, bedankt Dees voor je snelle reactie. Ik was er al bang voor....is ook wel superlaat natuurlijk, mijn vraag Nou ja...ik denk dat we mijn zelfgemaakte indiaanse schotel dan maar met een pindakaasmelkje moeten eten in plaats van met saté
Een tijdje langer laten koken, dan dikt het wel weer in (wel blijven roeren!). Je kan er ook wat ketjap of sambal doorheen doen om het wat minder naar melk te laten smaken. Succes!
Bedankt meiden, voor jullie reacties. De saus is nog erg 'waterig', wel iets stroperiger dan eerst. Maar goed. De rest is klaar om op te dienen en dat ga ik maar doen ook. Het zou jammer zijn als de rest ook verpietert. Allemaal smakelijk eten in ieder geval!
@ Linnypin: maizena erbij gooien durf ik eerlijk gezegd niet. Maar dat was ook mijn eerste gedachte..... Iemand een idee of dat kan zonder gevaar voor smaakverlies of zo?
Tip van de dag: Zorg dat je altijd en eeuwig een pakje Allesbinder van Honig in huis hebt. Dat kun je zo overal in strooien, klontert niet, geeft geen andere smaak, kortom I-de-aal! *en nee, ik werk niet bij honig, ik vind alleen dat saus dikker moet zijn dan dat ze dat vinden bij de sausmakers*
Zo...het eten was ondanks de te-vloeibare satésaus wel erg lekker Bedankt voor de tip Bluesky! Ik heb 'm gelijk op mijn boodschappenlijstje gezet, zodat ik niet meer voor dit soort verrassingen kom te staan in de keuken
maizena kan makkelijk hoor van te voren een papje maken en er een heel klein beetje van ingooien. gebruik het ook vaak om de jus wat dikker te maken en proef er nooit iets van. maar ben blij dat het toch gesmaakt heeft