Hallo Dames, Wij gaan volgend jaar naar Gent voor onze 4e ICSI poging. Hiervoor wil ik overstappen naar Zorgverzekeraar UMC, omdat zij de 4e poging vergoeden. Heeft iemand recente ervaring hiermee? En dan voornamelijk de kosten. Als UMC poging 4 vergoed, moet ik dan rekening houden met een eigen bijdrage en zo ja hoeveel ongeveer? Het is allemaal last minute uitzoekwerk (ivm deadline 31-12 voor overstappen) vandaar deze oproep! Alvast heel erg bedankt! Angelien
Hoi Ik ben ook verzekerd bij UMC en ook in Gent bezig. Alles word vergoed. Je kan alles daar halen in de apotheek en je hoeft het niet voor te schieten.
Wij hebben vorig jaar bij onze 4e poging in Gent ook alles vergoed gekregen. UZ Gent heeft contract met UMC, dus er wordt rechtstreeks gedeclareerd. Ik kon niet alle medicatie bij hen in de apotheek krijgen (zoals Utrogestan en Estradiol/Progynova niet), maar heb deze bij mijn eigen apotheek kunnen halen. Medicatie gaat overigens natuurlijk wel eerst van het eigen risico af.
Ik zelf ben ook verzekerd bij UMC en zij hebben een contract met UZGent . Ik kreeg alles vergoed, medicatie kon ik daar verkrijgen .