Heb mijn eerste icsi en heb wat vraagjes

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door martine1982000, 1 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martine1982000

martine1982000 Actief lid

1 jan 2019
    107
    26
    28
    Vrouw
    Zorgondersteuner
    Houten
    Hallo Mensen,

Afgelopen December ben ik begonnen met mijn eerste icsi behandeling. Ik heb 187,5ml gonal-f moete spuiten voor een aantal dagen en daarna nog een spuit met govitrelle (geloof ik uit mijn hoofd) mijn laatste prik was een ovitrelle. Ik heb toen overstimulatie gekregen maar zat nog net op het randje en er is een punctie geweest en had 23 follikels en 33 eitjes. Deze zijn allemaal bevrucht en er vielen er maar 3 af en de andere 30 eitjes zijn gewoon allemaal bevrucht. Daaruit kwamen in het totaal 19 goed bevruchte eicellen waarvan 3 toppers en de rest tot aan 6delige eicellen, allemaal enorm goed. Wij zijn er ook erg blij mee.
    Na die 3 dagen heb ik afgelopen Donderdag 27 December mijn terug plaatsing gekregen en zit ik nu op wachtdag 5 maar nu heb ik een paar vraagjes... Na hoeveel dagen na terugplaatsing kan de eicel zich gaan innestelen. En vanaf welke dag komt er hcg vrij? Want neem aan dat voor deze dagen testen totaal geen zin heeft... Mijn pijn klachten van de overstimulatie zijn weg, wel heb ik nog een ontzettende dikke buik omdat mijn eierstokken nog enorm zijn. En vanaf vandaag heb ik behoorlijke krampen onder in mijn buik, en pijnklachten. Net of ik mijn menstruatie kan verwachten. Hoort dit erbij of geeft dit aan dat mijn menstruatie idd opgang begint te komen?

2. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Een embryo nestelt zich normaal tussen 5-10 dpo in, in jou geval zou dat 2 dagen na je tp al kunnen maar kan ook 7 dagen zijn.

Als de embryo is ingenesteld gaat je lichaam hcg aanmaken en zou je dit na 2 dagen kunnen zien op een test.

Testen heeft nog niet zo heel veel zin , je bent nu 8dpo en kan er nog steeds hcg aanwezig zijn van de ovitrelle die je hebt gespoten. Bij mij was op 10dpo de pregnyl/ovitrelle uit mijn lichaam en had ik op 11 dpo weer oplopende testen.

3. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Bij mij namen mn overstimulatie klachten ineens weer toe en toen testte ik positief

4. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Tussen 5 en 10 dpo nestelt het zich normaal gesproken in. Dit is gemiddeld. Ovitrelle bevat hcg dus dat zal je nu al/nog in je lichaam hebben. Dit duurt meestal zo rond de 10 dagen voordat dat uit je lichaam is. Veel eerder testen heeft daarom ook geen zin omdat je niet of een positieve test nog van de ovitrelle is of van eem beginnende zwangerschap :)

martine1982000 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina