bij mijn eerste heb ik geen kraamhulp gehad omdat ze te vroeg geboren was na +- 2 wken kon ik heerlijk mn miepje mee naar huis nemen en alles zelf doen aangezien ik alles in het ziekenhuis had geleerd. Dus ik denk dat dit nu een nieuwe ervaring word, en ben al bezig geweesd met wat ik wel en niet wil. Ik wil in het ziekenhuis bevallen, dat punt 1, ik heb geen klossen bij mijn waterbed is dat een probleem voor hun verschoond iemand anders mn bed wel, of kijkt en helpt ze maar vanuit de hoogte met eventuele borstvoeding, het geld groeit me niet op de rug, maar ik heb alles wat de kleine nodig heeft, tja als vrouwen kindjes in de rimboe kunnen opvoeden baad deze kleine al in luxe, alles is schoon. Wat zij niet wil doen doet ze niet, en ik laat me niks verplichten. zo volgens mij schrijven mn hormoontjes mee hahah
Ik zag er ok ontzettend tegen op en het is me 100% me gevallen heb gewoon de uren gepakt die ik kreeg ze waren hier van 8 tot 2 uur in huis. en soms als ze klaar waren met alles stuurde we ze ook eerder na huis toe
jeetje wat zijn er schijnbaar een rare kraamhulpen in omloop! Ik ben op het moment net zwanger (4 weken) van de tweede en bij mijn 1e was ik superblij met de kraamhulp. Bij het eerste gesrpek ging het inderdaad om informatie uitwisselen en er werd niks gecontroleerd... hoeven ze ook absoluut niet bij mij mee aan te komen! Verder had ik een jonge meid, maar ze was zo bedreven en al ervaren.. ik was echt superblij met haar! Ik weet dus niet of zo´n oude dame nou wel perse positief hoeft te zijn...die hebben juist vaak nog ouderwetse opvattingen over de borstvoeding ed. en dat had de mijne juist niet! Ze was er bij ons vooral voor deverzoring van mij en de kleine mijn moeder en schoonmoeder waren er ook in de kraamweek. Ditmaal zal het ook weer anders zijn... nu weet ik inmiddels wel hoe ik een baby moet verzorgen, maar ik heb dan natuurlijk nog een kleine meid rondlopen dus zal een stuk drukker zijn.
mijn intake was ook heel positief, er werd steeds gevraagd naar onze wensen en niks controles ofzo. werd gedaan door een oudere dame maar de leeftijd van de kraamverzorgster die we straks echt krijgen zal me een worst wezen eerlijk gezegd.
Ik lees termen over wat ik niet wil dat doe ik niet en ze doen het maar met wat we hebben. Denk je nou echt dat de kraam in je huis gaat kijken of jij wel kristallen wijnglazen heb staan? Houden we wel in ons achterhoofd dat ze er is om je te ontlasten en aan te voelen dat het af en toe eens tijd wordt voor rust. Al ga je op bed een boek lezen dan heb je toch je rust. Oh enne over een waterbed wat niet op klossen staat is niet meteen een straf aantekening hoor. Die bedden kunnen nou eenmaal niet omhoog Ach als hij niet zo laag is dat ze op haar knieen moet gaan zitten dan zal ze er echt niet al te moeilijk over doen. Gewoon neutraal het gesprek doen ze vragen je genoeg. Enne klein beetje meer respect voor de kraamverzorgende hoor, zijn geen slaven die je huis komen poetsen
ik ben het met kimmeding eens, het verbaast me ook dat zoveel erg zo tegenop zien of het al hebben over "ik moet niets" als ze nog niet eens intake hebben gehad. ze zijn er om ons te helpen lijkt me.
Hier ging het gesprek prima.... was iemand bvan het buro die meestal de gesprekken doet. ik had 10 dagen een hele vriendelijke oudere vrouw.... deed echt alles (ook dingen die ik niet doe... ze streek alles... en dan echt alles), ze poetste alles en was heel lief. Tijdens mijn middagrust (was het enige wat ze echt strikt nam... en ik lag de hele dag op bed en was dus niet moe) ging ze alles strijken en beneden stofzuigen e.d.
De intake wordt hier door iemand van kantoor gedaan. Die bekijkt je situatie (gezondheid etc) ivm indicatie van de uren. Er wordt wel gevraagd of je alle noodzakelijke dingen in huis hebt, maar gecontroleerd werd het niet. Wat de kraamhulp zelf betreft. Ik heb ook een kanjer gehad de eerste keer. Een wat oudere vrouw die echt haar best deed mij te helpen en te ontlasten. Wat zalig was dat! Ik hoop dat ik dat weer tref deze keer! Volgens mij is de insteek ook dat ze je helpen en ontlasten, en niets verplichten. Er werd bij mij bij de intake ook gezegd dat als je het ergens niet mee eens bent, je dat gewoon aan moet geven, zodat beide partijen zich prettig voelen. Lijkt me ook logisch toch?
heb gisteravodn gesprekje gehad. en was heel algemeen gewoon de normale info dus beesten en anderek ids ed. en wat mijn wensen zijn. dus heb ook gezegt dat ik graag iemand wil voor de bv. dat dat ook de reden is dat ik kraamhulp wil. omdat dit de vorige keer mislukt is door omstandigheden. nou daar heeft ze een dikke aantekeneing van gemaakt. krijg wel 56 uur. (zit in dld is een proef) als ik minder wil kan ik dat dan aangeven. heb gevgraagd wat ze allemaal doen. en deze doen dus echt alles nog zelfs het eten koken als hier dus allemaal tijd voor is he. ben daar dus eerg blij mee dat ze eigenlijk zoveel willen doen. aan de andere kant heoft eht van me man niet zo. dus we gaan kijken hoe het loopt als ze maar goed de bv onderstuent vind ik het al lang goed de rest kan me vent en me ma ook wel.
Ik krijg morgen mijn eerste gesprek. Maar dat meisje die op gesprek komt die ken ik al een beetje, ze echt super aardig dus dat gaat helemaal goed komen. Maar is het de bedoeling dat je man erbij is bij het eerste gesprek? Want dat is me niet verteld eigelijk.
mijn vriend was er wel bij. er werd aan hem net zoveel aandacht besteed als aan mij. als "kraamheer" zoals de kraamverzorgster het noemde was hij net zo belangrijk. was wel heel fijn.
Ik had ook geen goede ervaring aan de telefoon toen ik de afspraak maakte voor de intake, maar het gesprek zelf was uiteindelijk heel prettig (met dezelfde persoon ook!). Ze vertelden een beetje over hun protocol, vroeg naar de katjes (we hebben er twee), of ik borstvoeding wilde geven en of we bezwaar hebben tegen stagiaires. Ze heeft verder niet gekeken naar ons huis of het kamertje, maar zei wel dat het prettig is als je borstvoeding geeft, dat de kleine dan in de buurt van je bed slaapt. Wij hebben wel een wieg omdat haar kamertje op zolder is: niet dichtbij dus! Maar ik kreeg nergens het idee dat het een must is, iedereen heeft het toch anders wat ruimte betreft of budget en dat weten zij ook wel... Ik heb trouwens ook gezegd dat ik wel borstvoeding wil geven, maar dat het voor mij niet iets is waar ik weken mee wil gaan worstelen als het niet lukt. Dat was prima, ze zei dat hun uitgangspunt is dat het de keuze is van de moeder wanneer ze ermee wil stoppen dat dat OK is. En ik heb gezegd dat ik geen bezwaar heb tegen stagiaires zolang het onder begeleiding is van een ervaren kraamhulp en daar was ze al heel blij mee. Mij maakt het ook niet uit of het een jong of oud iemand is: jong staat misschien iets meer open voor nieuwe ontwikkelingen, oud heeft weer veel ervaring maar dat kan ook juist heel verstikkend zijn lijkt me (als ze niet openstaan voor nieuwe ontwikkelingen of de wensen van de ouders, ik noem maar wat). Tot zover mijn eerste ervaringen met kraamzorg, wordt vervolgd over een paar weken!
Dus eigelijk is het belangrijk dat mijn man erbij is. Had ik dat maar geweten ik denk niet dat hij voor morgen vrij kan krijgen.
Hey ik vond het gesprek wel meevallen. Ze heeft wel even gekeken naar ons bed, maar dat was ook omdat wij dat wilden. Ook heeft ze de babykamer bekeken, maar meer voor de leuk zegmaar. Ze vroeg ook of we wensen hadden, zoals bv een ervaren iemand en of we een stagiaire wilden. Wij hebben aangegeven dat we iemand willen die niet rookt (al roken ze buiten, die adem en gele vingers blergh). Vind het juist wel fijn dat er even iemand komt kijken of we niet wat belangrijks vergeten zijn ofzo
Chantal, het hoeft niet hoor! Bij mij is hij er toevallig, maar ze zei al dat het geen 'must' is dat je partner thuis is voor het intake gesprek. Ik heb morgen een gesprek. Heb nog niks in huis voor de kleine dus er valt weinig te controleren mochten ze dat willen haha
De kraamhulp zat ons helemaal niet op de lip. Zij deed het huishouden en kwam regelmatig naar boven maar liet ons onze gang gaan, wij hadden het heerlijk. Ik had er ook wel een beetje tegen op gezien hoor. Wij hadden een 53 jarige ,erg leuke hulp
Ik ben vanmiddag gebeld, en heb een afspraak voor aanstaande maandag met de kraamzorg. Hier komen ze met maand 5 voor intake gesprek en in maand 7-8 voor de laatste dingen. VInd ik wel zo lekker. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gesprek zal gaan. Ik zou best een stagiaire willen, maar dan alleen als het onder begeleiding is.
stagaire is altijd onder begeleiding meid. Alleen leerlingen die verder in de opleiding zijn en bijna een diploma ontvangen zullen wat meer alleen gaan werken. Je man/vriend hoeft bij het gesprek niet perse aanwezig te zijn. Mijn vent was er ook niet bij maar goed ik kan ook voor hem spreken wat dat betreft. Uiteindelijk gaat het op dat moment meer om jou wensen dan die van hem. Vooral de uren zorg die je krijgt, borst of fles voeding, bevalling en voorkeuren worden op papier gezet. Pas in de kraamweek word de man vertroeteld
Ik heb met 28 weken de intake gehad. Ze is slechts 10 minuten binnen geweest en heeft eigenlijk alleen maar papierwerk doorgenomen. Mijn gegevens e.d.! Ik vond haar totaal niet aardig, terwijl ik koffie aan het zetten was maakte ze al een opmerking dat ik wel heel erg dikw as voor 28 weken. Toen heb ik haar meteen verteld dat ik een grote tumor bij me draag, dus toen was de toon wel gezet eigenlijk........ Zie heeeeeeel erg tegen de kraamhulp op; maar als het mij niet bevalt dan stuur ik haar weg. Ik betaal immers voor haar hulp, en ik ga me niet ergeren of irriteren als ik haar gewoon weg kan sturen...