hallo, op advies van de kinderarts mogen wij met groente beginnen maar ik heb hier nog een paar vragen over en hoop dat iemand kan helpen: 1. welke groente mogen ze allemaal op deze leeftijd? en mogen ze alleen nog groente of ook aardappels erdoor? en vlees komt later pas toch? 2. kun je de groente ook invriezen? zo ja, welke en hoelang? 3. is het slim om'ook te beginnen om 's ochtends een papje te maken van rijstebloem en melk zodat ze leert om met een lepel te eten? groetjes linda
1. Je kunt best aardig wat groentes proberen. Bloemkool, worteltjes, doperwtjes, sperzieboontjes, broccoli, andijvie, rode bietjes (gaan ze wel rood van poepen dus schrik niet) Vast nog wel meer, maar deze schieten me zo te binnen. 2. Zelf vries ik nooit in. Jesse eet met ons mee, en als ik de volgende dag iets bijzonders wil eten wat hij nog niet mag, dan maak ik die dag dubbel voor hem, bewaar het in de koelkast tot de volgende dag. Maar vriezen schijnt wel te kunnen, andere dames weten dat vast wel. 3. Met groenten leert hij toch ook met het lepeltje te eten? En mag hij met 4 maand al rijstebloem dan?
www.kidsvoeding.nl Ik geef rijstebloem in de fles mijn zoontje eet de pap niet van de lepel maar het hapje wel! (eigenwijsje) Maar als je begint met een hapje leert hij toch ook van een lepel eten?