Waar allemaal aan denken bij de 2e?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Manuela79, Nov 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hallo mama's!

Ik ben nu pril zwanger van mijn tweede ukje en heb dus al een heerlijke peuter rondlopen.

Nu vroeg ik me af waar ik allemaal aan moet denken bij een tweede zoals met dingen kopen of bepaalde dingen regelen. Wat is handig en wat juist niet?

Natuurlijk is er veel per gezinssituatie afhankelijk maar jullie hebben vast bruikbare tips :D

Groetjes
    Manuela

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Nog geen idee, maar wou je bij deze wel even feliciteren :D

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Hoi, we zitten in hetzelfde schuitje, dus ik denk ik lees graag even mee.

Mijn tip: op tijd kamertje en groter bed regelen voor peuter.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh van mij ook nog gefeliciteerd! Wist niet dat je zwanger was, super!

Uuhhmm en ik ben nu veel relaxter bij de 2e, maar heb al wel een lijstje gemaakt. Wij hebben na Nathan de kinderwagen en box weg gedaan, want ja... we wilden toch geen 2e ( ahum... )
    Dus er moet nog een box komen, kinderwagen hebben we inmiddels.
    Verder wil ik wel wat nieuwe dingen aanschaffen, zoals hydrofiele luiers etc. Babyspulletjes zoals babyolie etc. natuurlijk ook :p

Verder is het voor ons afwachten wat het geslacht is. Als het een jongetje is hebben we nog wel veel kleertjes. Ook krijgen we dan veel kleren van vrienden. Maar dan nog zullen we wat nieuwe dingen kopen hoor.
    Als het een meid is, tsjah dan wordt het shoppen :D

En wat ik nu weet, wat ik de vorige keer niet wist, een slaapzak kan je meteen gebruiken. Heb dus een super leuke al gekocht bij Zoombee ( aanrader! )
    Wiegjes &Zo: wieg en alles voor het baby wiegje / babywieg / babybedje
    Grijs, met bijpassend mutsje. Té lief.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ohja de babykamer.... die wordt moeilijk voor ons.
    Nathan slaapt al in een groot bed maar maakt nog gebruik van de commode. De kledingkast is tijdens de verhuizing overleden.
    Dus nu moet ik voor baby II nog een commode en kledingkast vinden. Gelukkig is alles wit.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Heeey Manuela! Gefeliciteerd!!!
    Ik lees ook even mee... hihi

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hé we lopen bijna gelijk 8) Jij zit natuurlijk bij de juni mama's.

8. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

Feb 5, 2007
    252
    1
    0
    Ik lees ook nog even mee. Voor het geval ik nog iets vergeten ben.

Ik heb tot nu toe in elk geval nieuwe kleertjes gekocht! De eerste was een meisje en krijgen nu een jongen. De eerste keer wisten we niet wat het werd, dus heb ook nog leuke unisex kleertjes, die nog een keer kunnen.

Nieuw boxkleed omdat de ouwe wat dun is geworden van het wassen, dus leg straks de nieuwe er gewoon op.

Nieuwe wipstoel, omdat de ouwe veel gebruikt is door oppas kindjes.

Ons meisje (2 jaar) kon gewoon op haar kamertje blijven, maar heeft helemaal nieuwe meubels gekregen. Junior bed (gaat super!), nieuwe kast en lade kastje waar we dr ook nog op kunnen aankleden. Haar baby meubels zijn naar het nieuwe baby kamertje gegaan. Ben er erg blij mee. Beide kamers erg leuk geworden!

Verder heb ik gecheckt welke unisex kleren weer gebruikt kunnen worden, of alle toebehoren van de maxi cosi, kinderwagen enz nog compleet en goed waren. Was zo gelukkig. Ik gebruik de meeste hydrofiel luiers weer, heb alleen voor onder het hoofdje in bed, wieg, kinderwagen nieuwe gekocht met leuke kleurtjes. Ik ben eigenlijk overal bij langs gegaan met een uitzet lijstje, om te kijken wat nog goed is en wat ik nieuw moest of wilde hebben. Mijn voedings bh's waren echt door en door versleten, dus die heb ik nu ook net weer gekocht.

Een extra kruik geregeld. De eerste kwam in de zomer, deze in december. Das wel een verschil.

Nadenken waar de oudste heen gaat als ik ga bevallen en hoe we de eerste kennismaking willen doen. (Zo rustig mogelijk, als gezinnetje. Verder niemand)

En ik wil nog een geboorte plan maken aangezien ik nu nog net even iets beter weet wat ik wil dan de eerste keer. Gewoon wat kleine details die ik op dat moment zelf vast niet aangeef, maar waar de rest dan mooi om kan denken. Wil het deze keer allemaal nog bewuster meemaken. Wie weet is het de laatste keer!

9. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik lees ook mee!

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Dank voor de felicitaties meiden :D

Louise slaapt nu sinds een paar maanden in een 1persoonsbed (ons oude logeerbed) en haar meubeltjes gaan inderdaad door naar de andere kamer voor deze baby. Louise krijgt dan mooie nieuwe meubels.

Het uitzetlijstje langsgaan en kijken wat we nog kunnen gebruiken en wat we nieuw moeten/willen aanschaffen is een goed idee inderdaad. Al kan ik met de kleertjes nog niet zoveel want we weten niet of deze een jongen of een meisje zal zijn. We hebben iig wel alle spulletjes bewaard en zijn er altijd netjes mee omgegaan dus het is nog in goede staat.

Meer tips zijn uiteraard nog steeds welkom :D

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    up! :D

12. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey hoi,

gefeliciteerd met je zwangerschap :D ..
    echte tips kan ik je ook nog niet geven ,..
    wij krijgen as maandag de nieuwe kamer van onze zoon :) vind het reuze spannend,
    wij hebben er ook een buro bij en die wil ik tijdelijk gebruiken als "commode"en anders gewoon op bed :D ..
    verder heb ik bijna niets weggedaan alleen kruiken moet ik lenen van een dinnetje.

ik heb wel al geregeld waar onze zoon heen gaat als de bevalling begint ( meerdere situaties mogelijk :p ) ..
    en voor de rest is het er denk ik vanzelf achter komen :D ...

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik lees ook mee maar voor ons is het nog niet zo lang geleden dus alles is er nog en is ook nog goed. Mocht het een meid zijn dan gaan we wel even shoppen voor kleding maar verder? Ik geloof niet dat we iets nodig hebben! (ja luiers e.d. weer.. aaaaah!)

14. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    ik lees ook ff mee

15. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Hi Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben zelf ook in verwachting van mijn tweede en heb er 1 van 3 rondlopen. Waar je vooral aan moet denken bij je tweede is aan je eerste! Mijn zoontje vond het in het bein wel grappig maar heeft er nu heeel veel moeite mee en wil er ook niets van weten. Zeker nu het kinderkamertje klaar is. Kleintjes hebben geen tijdsbesef dus wij hebben er voor gekozen om alles een beetje laat in orde te maken. Wachten duurt al zolang. Toen we ermee bezig waren was het ook 1 groot drama dus alle adviezen van erbij betrekken enzo ging bij ons niet op. Nu probeer ik m rustig voor te bereiden en heb ook goede oppas geregeld want ik moet zowieso naar het ziekenhuis om te bevallen. Verder is het hetzelfde als bij de eerste alleen ik ben een stuk makkelijker!

gr natas

16. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ja, ik sluit me helemaal aan bij Natascha. Je moet denk ik je oudste zeker niet vergeten (al denk ik dat eenieder zich daar wel van bewust is) En idd oppas. Ook voor mij telt een (verplichte) zkh bevalling, het is fijn als de oudste dan door iemand opgevangen wordt waarmee hij/zij vertrouwd is. Ook wil ik de oudste zo snel mogelijk na de bevalling erbij hebben, we hebben ook een groot kado voor hem als het eenmaal zover is.

17. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    - ik heb een kadootje wat de baby mee brengt voor Dean.
    -Ik zorg dat ik de baby niet vast heb wanneer Dean voor het eerst komt kijken
    - ook een vluchttas voor hem klaar zetten, zodat hij alles heeft wanneer hij naar opa en oma toe moet.

18. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    een kadootje dat is een goeie!

@natasja. waarom wil je de baby niet vast houden?

19. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    dat zei ik niet toch?
    Ik wil dean niet het gevoel geven dat de baby zijn plaats in neemt, dus baby eerst in bedje of bij papa en dan samen met dean de baby bekijken en pakken..
    Dan heb ik het puur over als dean voor het eerst de baby gaat zien.

20. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Staat er toch :D. Ik weet niet of ik dat zal doen. Maar het is zeker iets om ff over na te denken.

Share This Page