1e ICSI begin februari wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anoniempje24, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    hallo Dames,

begin februari eerste Icsi behandeling...
    wie nog meer? en ik ben nu al zo nerveus....

groetjes Vivian

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik ook, 7 februari begin ik met decapeptyl als het goed is. Vind het ook erg spannend, maar vooral heel raar dat we nou dan na maanden wachten en extra onderzoeken toch echt gaan beginnen... nog steeds bang dat er weer iets tussen zal komen :-?

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
  4. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    He Vivian,

Ik heb zojuist je pakketje gekregen, bedankt!

Ik wil je heel veel succes wensen met je eerste ICSI posging, hopelijk ook gelijk de laatste!

Ikzelf ga waarschijnlijk pas na de zomervakantie beginnen (of het IVF of ICSI gaat worden is nog niet bekend).. Dus kan nu nog niet meekletsen.

Nogmaals bedankt en veel succes!

Liefs Daan

5. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    daan,

heel veel succes en veel leesplezier...

gr vivian

6. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    hoi Miepie,

raar he...dat we dan mogen beginnen...hopen dat we maar 1 keer nodig hebben..

we houden elkaar op de hoogte he...

groetjes vivian

7. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    hoi Caruli,

ik snap wat je bedoelt met dat topic, maar daar zitten meiden al heel lang met elkaar te praten om daar nou tussen te gaan zitten...

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    dat geeft echt niks hoor
    er komen steeds nieuwe meiden bij (helaas)
    hoop dat het topic snel leegstroomt ;)

9. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    oke...ik zal is gaan kijken...

bedankt!

gr vivian

10. JaBi1974

JaBi1974 Lid

19 jan 2009
    17
    0
    0
    Regio amsterdam
    Hoi meiden,

Heel veel succes met jullie eerste icsi behandeling.

Wij hebben net onze eerste icsi behandeling achter de rug. We moeten 30-1 bloedprikken en dan bellen ze smiddags voor de uitslag.
    Vinden het wel spannend.

Groetjes Bianca :D

11. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai Vivian,

Ik ben vandaag begonnen met Synarel, het is nog geen februari, maar wat scheelt het.
    Volgende week dinsdag heb ik de eerste echo, echt wel spannend allemaal!

Weet je al wanneer je begint?

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee dames,

Wil me graag ook hier aansluiten. Voor ons de allereerste poging, en ook ICSI... Nu al gestart met de pil (Microgynon, hoort bij het protocol in de VU) en 5 februari de 1e deca. Moet zeggen, hoe stom het ook klinkt, ik heb er helemaal zin in! Vandaag alle medicijnen in huis gehaald dus ik ben er klaar voor! Prikinstructie ook gehad dus laat 5 februari maar komen. Zijn er anderen die al eerder een vruchtbaarheidsbehandeling hebben ondergaan? Voor ons wordt dit de allereerste nl.........

Trouwens, toen ik mn receptje bij de apotheek bracht, mocht ik lekker alle medicijnen eerst zelf afrekenen (bijna Euro 1200,-). Tegenwoordig schijn je, volgens zorgverzekeraars Nederland, een machtiging nodig te hebben en dan kijkt de verzekeraar hoeveel ivf-pogingen al zijn ondergaan door de verzekerde. Dit omdat er vroeger misbruik werd gemaakt en vrouwen dan naar een andere verzekeraar gingen na 3 mislukte pogingen, en daar dan weer 3 nieuwe pogingen vergoed kregen. Dit hopen ze dus op deze manier tegen te gaan (ze controleren dit op basis van je sofinummer). Houd hier dus rekening als je je medicijnen nog moet halen.

Gr Suus

13. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai Susan,
    Ik herken het hoor, dat je zin hebt om te beginnen, dat heb ik ook. Eindelijk gaan we echt proberen een kindje te maken....Ben ook heel blij dat we eindelijk begonnen zijn...

Waar dient decapetyl voor, is dat hetzelfde als Synarel?En wat is de reden dat je eerst weer aan de pil moet?
    Het verschilt echt wel per ziekenhuis geloof ik....

Balen zeg dat je het eerst zelf moest betalen, ik had mijn recepten 30 december ingeleverd en ze de week erna opgehaald. Per 1 januari ben ik overgestapt van Zilverenkruis naar Unive, en de medicijnen worden nog ingediend bij Zilverenkruis.

Dus de reden klopt wel. Ik heb het trouwens niet bewust gedaan, was toeval dat ik ze in het oude jaar heb ingediend...

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee Zoe,

Synarel dat ken ik weer niet, hahaha. Decapeptyl is ter ondersteuning van de pil. Beiden leggen je cyclus plat. Die decapeptyl gebruik je tot aan de punctie en dmv de deca en puregon strax neemt het zkh op die manier de touwtjes in handen over je eigen lichaam. Die deca houdt volgens mij je eisprong tegen en uiteindelijk natuurlijk de pregnyl om de eitjes los te krijgen van de follikelwand. Waar dient de synarel dan voor? Dat ken ik weer niet.
    Ik loop iig in de VU (Amsterdam). Weet dat ze in het Radboud (Nijmegen) ook deca gebruiken, alleen geen pil. Volgens mij is dat echt iets van de VU... In welk ziekenhuis loop jij?

Hebben ze bij jou al andere vruchtbaarheidsbehandelingen geprobeerd? Hoezo ICSI trouwens?

Wat een vragen allemaal he... ;)
    Ik verwacht trouwens rond 15/16 februari te starten met de Puregon......... En jij?

15. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hier ook nog medicijnen opgehaald bij de vorige verzekeraar ;)... hoefde gelukkig niets voor te schieten.

Susan, hier ook de eerste vruchtbaarheidsbehandeling, en heb ook 'zin' om te beginnen, al ben in nog steeds bang dat er weer iets tussen zal komen :-? (zouden eigenlijk in sept beginnen, dus al aardig wat vertraging opgelopen).

Syranel ken ik ook niet. Ik begin als het goed is 7 feb met decapeptyl, op dag 21 van mijn cyclus, hoef dus niet aan de pil...

Heel veel succes allemaal!

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Miepie, hoezo heb je vertraging opgelopen? Zie trouwens dat je in het AMC onder behandeling staat...? Grappig, in ieder geval zitten we in dezelfde omgeving dan ;) We lopen dan wel enorm gelijk op zeg! Jij 7 feb start deca op CD 21, ik 5 feb deca op CD 16...

17. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Haha, echt heel gelijk op dan, ja. Hoezo al op dag 16 starten met deca? In het AMC is dat standaard 5 dagen voor het eind van je cyclus...

Een deel van de vertraging komt door onszelf... (pas op, lang verhaal ;)). We zijn vanuit ons ziekenhuis na 3x zaadonderzoek, 2 echos bij Miepman en bloedprikken/echo bij mij doorgestuurd naar het AMC voor ICSI. We hebben toen al formulieren meegekregen voor het chromosomenonderzoek zodat we daar niet nog op hoefden te wachten als we aan de beurt waren in het AMC (wat 2 maanden duurde)... maar Miepman heeft een prik-fobie en heeft dus niet geprikt, wilde die eerste afspraak afwachten. In het AMC nog 2x zaadonderzoek, bloedprikken bij allebei en een opzwemtest, dat kon allemaal gelijk in augustus na onze eerste afspraak. Ook naar de voorlichting geweest.
    Daarna hoefden we alleen nog op de uitslagen te wachten en het startgesprek, en dit lukte net niet meer voor wij voor ruim 3 maanden naar het buitenland gingen, dus zouden we ipv aug/sept eind december beginnen. In oktober terug gekomen voor het startgesprek, en daar hoorde ik dat ik nog een waterecho moest, laatste routineonderzoekje... en bij die echo bleek dat ik een poliepje in mijn baarmoeder had :-?. Hiervoor moesten ze een kijkoperatie doen, en daarvoor was een wachtlijst van 3 maanden :confused:. Drie weken geleden hebben ze het poliepje verwijderd, en nu dus eindelijk starten :). (al ben ik nog steeds bang dat er vast wel weer iets tussen zal komen :-?)

18. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai Susan en Miepie,
    Jullie gebruiken heel andere medicijnen dan ik...Stresssss! Nee hoor, maar ik vind het bizar dat we allemaal met het zelfde bezig zijn en het allemaal zo verschilt, hier mijn behandel plan:

Eerste 4 dagen Synarel-> legt mijn eigen hormoon productie plat
    Vanaf dag 4 1x daags Gonal spuiten-> Stimulatie van de eitjes.
    Vanaf dag zeven echo's.
    36 uur voor punctie Pregnyl en daarna uhmmm hoe heet het ook al weer, van die capsules 3x daags 2 capsulles...

Bij jullie lees ik allemaal dingen die ik niet ken, maar het zal wel op het zelfde neerkomen.

Wij doen ICSI omdat het zaad van mijn man niet voldoende beweegt, er is genoeg, alleen staan ze stil....

Ligt het bij jullie ook aan jullie mannen?
    Ik loop trouwens op het LUMC in Leiden

X

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee Zoe,

Ja wij hebben idd een ander schema zie ik maar synarel werkt hetzelfde als decapeptyl maar die moet je inspuiten. Hoe moet je Synarel toedienen dan?

De VU kiest ook voor een traject van 2 maanden in totaal. Alleen bij vrouwen met weinig eicelreserve kiezen ze voor een kort traject (1 maand). Ik zal mezelf dus langer moeten injecteren voordat er daadwerkelijk begonnen kan worden met Puregon.
    Mijn schema is als volgt:
    CD 2: start microgynon 30
    CD 16: start decapeptyl
    onttrekkingsbloeding volgt na einde pilstrip
    CD 2: start Puregon
    echo's en FM's
    Pregnyl 36 uur voor punctie
    punctie
    TP
    3x daags 2 caps Utrogestan vaginaal inbrengen
    na 14-16 dgn: bloedtest (dus geen urinetest)

Normaal gesproken zeggen ze dat je op CD 3 of 4 start met de microgynon en dan op CD 17/18 met de deca maar ik was er snel bij met aanmelden.
    Bij ons zijn we beiden nagekeken omdat ik vooral klachten had (met lange bloedingen voorafgaande aan CD 1, ca 5-7 dgn, en dan dus nog 4dgn ongi) maar wel een onwijs regelmatige cyclus. Bij mij zijn geen afwijkingen gevonden. Toen toch maar alvast zaad van mn mannetje gecontroleerd en dat was dus slecht. Te weinig zaadcellen en ook onvoldoende beweeglijk. Na opwerken van zaad hadden we 1.3 milj/ml met 60% beweeglijkheid. (zonder opwerken zaten we op 5milj/ml met 13% beweeglijkheid A + B). Ze zeiden al wel in de VU dat manlief misschien wel 2x moet doneren bij de punctie als ze echt te weinig kunnen vinden in zn zaad. :( Lekker dan...........

Weten jullie dat trouwens? In mijn familie schijnen de vrouwen in een mum van tijd zwanger te worden (binnen 1-3 mnd). Ook heb ik mijn leeftijd nog mee en ik ben al een keer zwanger geweest op veel jongere leeftijd en dat was ongepland, niet gemikt, binnen 2 mnd. Zouden de innestelingskansen dan ook wat hoger liggen, als de teruggeplaatste embryo van topkwaliteit is bijv?

Hoeveel laten jullie er eigenlijk terugplaatsen? Wij maar 1, op advies van het zkh en omdat er sowieso meer complicaties kunnen optreden bij een meerlingenzwangerschap en we daar absoluut niet op zitten te wachten...

Miepie, balen van de vertraging... Zie dat jij ook een waterecho hebt gehad. Hoe heb jij die ervaren? Ik vodn het echt een verschrikking! Had wel van tevoren Naproxen 500 mg meegekregen maar had niet het idee dat dat nou echt scheelde. Manlief was niet mee dus lag daar in mn eentje in die beugels pijn te lijden, zodanig dat de tranen bijna in mn ogen sprongen. Bij mij alleen geen poliepen of vleesbomen gevonden...
    Wij hebben geen chromosomenonderzoek gehad. Hebben er nog wel naar gevraagd maar dat vonden zij niet nodig. Weet wel dat er bij mn mannetje 9 buisjes bloed waren afgenomen en dat ze alles gingen testen maar of daar ook het chromosomenonderzoek bij zat...? Geen idee dus. Ze hebben het iig niet zo letterlijk gezegd.

Nou meiden, reuze spannend allemaal! Ik ben heel erg benieuwd hoe het ons allemaal vergaat de komende weken. Vooralsnog gebeurt er hier, in mijn ogen dan, weinig. Volg wk dus pas de 1e spuit erin.

Wie hebben jullie eigenlijk op de hoogte gesteld van de behandeling? Wij alleen onze directe familie (ouders en zussen) en mn beste vriendin. Ook bij volleybal heb ik het verteld want ik verwacht dat ik misschien wat minder fit zal zijn en niet kan duiken op mn buik ofzo omdat ie wat gevoelig is van het injecteren bijv. Verder dus niemand op de hoogte anders krijg je al die vragen strax waar je echt niet op zit te wachten...of als het niet gelukt is, dat ook elke keer moeten zeggen. Denk dat ik dan alle keren zal moeten huilen en daar heb ik niet zoveel zin in.

Nou lang verhaal, ben benieuwd naar jullie verhalen!

Liefs Suus

20. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Denk idd dat de decapeptyl idd hetzelfde werkt als de synarel, voordeel is denk alleen dat ik het met een neusspray toe moet doen dienen. 's Morgens een pufje en 's avonds een pufje.
    Ik mocht kiezen of ik een neusspray wilde of via een prikpen, keuze was uiteraard snel gemaakt, vind het ook belachelijk dat ze je laten kiezen, kan me niet voorstellen dat iemand voor het prikken kiest... of je moet geen neus hebben ofzo :D (volgens de arts maakt het echt niet uit of je prikt of sprayt)

Bij ons is er helemaal niet over gesproken dat er een lang protocool is, weet echt nergens van... En volgens mij heb ik eieren genoeg....

Het LUMC is erg streng met het terugplaatsen van embryo's zij doen er bijna altijd 1 tenzij je aan het einde van je aantal behandelingen zit, ouder bent of een andere goede reden hebt. Zij zien een meerlingenzwangerschap absoluut als een risico, dus dat zit er verlopig ook nog niet in, maar dat vind ik ook niet erg. Laten we eerst 1 kindje krijgen, dan ben ik al zo ontzettend blij!

Bij mij in de familie is ook iedereen met een klap op de kont zwanger, iig mijn moeder en zusje (bij mijn zusje de eerste keer raak...) Ik heb dit ook aan de arts gevraagd, mijn cyclus is namelijk helemaal volgens het boekje. Ik voel mijn eisprong en ben vrij regelmatig ongesteld.
    Maar de arts zegt dat het niet heel veel uitmaakt, omdat je eigen hormoonhuishouden helemaal stilgelegd wordt.
    Maar mijn gevoel zegt toch heel stiekum dat het wel uitmaakt...je moet toch ergens hoop van krijgen?

Bij ons weet bijna iedereen het, nou ja laat ik het zo zeggen, we maken er geen geheim van. Komt omdat ik zelf een open boek ben, en graag mijn verhaal vertel :oops: En ik merk dat veel mensen echt oprecht geintresseerd zijn en met je meeleven als je er niet onwijs geheimzinnig over doet. Wat ik weer ervaar als veel steun. Gister kreeg ik van veel mensen smsjes enz.. Raakte me echt wel....

Wij hebben eigenlijk helemaal niet zoveel onderzoeken gehad. Mijn man heeft 2x zijn zaad ingeleverd, bij mij zijn de standaard onderzoeken gedaan en dat was het zo'n beetje.
    Kwam wel bij dat er bij mijn man een chromosoom afwijking voorkomt in de familie, maar na testen blijkt dat hij dat niet heeft, dus dat was een hele opluchting.
    En bij mij zijn er onrustige cellen gevonden bij mijn uitstrijkje. Uiteindelijk bleek het mee te vallen, maar ik moet wel elk half jaar op controle.
    Verder geen uitgebreidde onderzoeken. Konden volgens hun ook niets doen aan het zaad van mijn man, dus het werd gewoon icsi...
    Wat niet wegneemt dat ik het nog lang vond duren en ik ben erg blij dat we eindelijk begonnen zijn...

Zo ook een beetje lang verhaal...solly...

XX

Deel Deze Pagina