Esther, de enigste tip die ik je mee wil geven is laat het over je komen... en als je verder iets wil weten vraag het gerust.. groetjes vivian
Esther, heel veel succes. Stel je vooral vast in op veel wachten... dan kan het alleen maar meevallen . In het AMC, waar wij lopen, is het op dag 23 van je cyclus beginnen met decapeptyl prikken, dan op dag 5 van je volgende cyclus echo + puregon gaan bijspuiten en dan vanaf een week daarna om de dag echo tot de punctie. Alles samen dus ongeveer 6 weken van start tot test. Viv, hoe is het bij jou? Wachten nog uit te houden? En Lena, weet jij al meer? Morgen FM1... ben heel benieuwd. Voel mijn buik / eierstokken wel behoorlijk, zoals normaal 1-2 dagen voor mijn eisprong zeg maar. En begin steeds meer blauwe plekken te krijgen :-? Hoop dus dat ik niet lang meer door hoef te spuiten . Kom morgen wel even verslag doen! Welterusten allemaal...
Miepie, succes morgen en laat even weten hoe en wat he! Grappig dat jij je eierstokken enzo voelt... Ik voel helemaal nix! Misschien zitten er bij jou dus wel wat meer grotere bij! Hier gaat alles oke, net weer mn spuiten gezet en ging prima. Heb alleen mn duim behoorlijk gekneusd tijdens de volleybaltraining. Hij knakt nu ook tijdens buigen en is heel erg stijf. Lekker balen dus... 't Is ook nog mn rechter, ik ben rechts en moet morgen als tandarts aan de bak (dus heb m echt nodig)! Nou wie weet doet een nachtje slaap goed
Hoi allemaal, alleen even heel snel kort verslag over de eerste FM hier: 7 grotere eitjes rechts, 5 links (allemaal rond de 10-11 mm) en bmslijmvlies was 9 mm. Arts was dus heel tevreden, gewoon doorspuiten en maandag weer komen. Ze verwachtte niet dat ik nog Puregon bij moest halen (heb nog tot woensdag), maar de grootte viel mij zelf eerlijk gezegd een beetje tegen.. maar ben blij dat alles goed was! Susan, hoe is het werken gegaan met je duim vandaag?
Miepie, ik vind het een mooie score hoor! Allemaal wat groter dus prima! Snap dat je de grootte wat teleurstellend vindt maar je hebt pas 6 dagen Puregon gespoten (toch?). Bedenk dat de halfwaardetijd van Puregon ca 40 uur is; dat betekent dat je na 40 uur nog de helft in je lijf hebt zitten dus de afgifte gaat niet zo snel... Nu zit er constant een bepaalde hoeveelheid in je lijf dus dat groeien zal ook wel wat sneller gaan. Geen zorgen maken dus, komt helemaal goed maandag! Werken ging nog wel...maar handschoenen aan- en uitdoen was wel ff vervelend. Stijfheid is er al iets af maar hij knapt nog steeds en het is nog steeds pijnlijk tijdens bewegen. Heb de huisarts nog wel even gebeld en die vond dat ik eigenlijk naar de eerste hulp moet, zeker gezien mn werk. Kan nl dat er toch ergens een scheurtje in is gekomen maar ja, ik ben lekker stronteigenwijs en kijk ff dit weekend nog aan. Ga m ook laten zien aan mn schoonzus die arts is. Wellicht kan die m nog ff spalken ofzo en is ie er maandag stukken beter aan toe! Wil er nog wel a.s. zondag mee hockeyen dus dat wordt nog ff lastig hoe ik dat ga doen... Qua buik weinig problemen. Voel me alleen wel echt heel dik, maar geen pijnen of krampen of een bakstenengevoel. Gewoon alsof je teveel gegeten hebt zeg maar........ Hoe is dat bij jou Miepie?
Susan en miepie, wat gaan jullie lekker gelijk op zeg. Susan nogmaals, ik hoop dat je zondag hoort wanneer je tp is. Miepie, de grote is heel goed hoor! Ze groeien ongeveer 1 a 2mm per dag. Nou reken maar uit (reuk aan me reet. Heel flauw grapje...) Dan gaat het hard genoeg hoor! Heel veel succes! XX
Hey Susan en Miepie... jullie gaan idd echt héél erg gelijk op zeg! Wel leuk zo saampies! Dus... 1 en 2 maart de volgende follikelmetingen. En wat een mooie scores allebei zeg! Hoe is het nu met jou Zoe? Het al een beetje 'een plekje' kunnen geven? In april een cryo tp zie ik? Moet je eerst weer een normale cyclus hebben tussendoor ofzo? En Vivian.... net in een ander topic al even gereageerd, maarre.... toch geen overstimulatie toch, mag ik hopen? Enne... Esther... mijn tip is ook je instellen op wachten, wachten, afwachten en weer wachten.... (wat een rotwoord toch!). Verder alles rustig over je heen laten komen en voor de afleiding vééél leuke dingen doen (gaat de tijd weer sneller van hahaha). Fijn weekend allemaal! Groets Majo
he dames, verder alles rustig hier zie ik... ik zag wel dat lena de eerste is van ons februarigroepje...nog van harte gefeliciteerd.. majo nou ik weet niet of je het op het andere topic gelezen heb maar het is geen overstimulatie..ik moet van de dokter wel erg rustig aan doen want er was wel wat vocht te zien dus ernstig rustig gaan doen en veel water drinken.. hoe gaat het verder dames... gr vivian
Vivian...nou gelukkig maar dat je geen overstimulatie hebt Doe maar mooi rustig aan dan en heel veel drinken! Las net een stukje mbt overstimulatie op topic dat ik onlangs had geopend met dat onderwerp en dat wil je ECHT NIET meemaken Succes met de laatste wachtweek! Groets Majo
Ga ik dan maar niet lezen, Majo ... doe ik wel over een week of 2... Hoe is het nou met jou? Lena, gefeliciteerd! Susan, hoe is het met je duim? Nog foto's laten maken, of gaat het al beter? Hier datzelfde buikgevoel... en pijn aan mijn eierstokken als ik diep ademhaal of me uitrek ofzo. En een constant vlak-voor-eisprong-gevoel icm vlak-voor-ongi-gevoel in mijn buik :-? Nou ja, had me op meer bijwerkingen ingesteld, dus vind eigenlijk dat het wel prima gaat . Heel veel succes morgen met je 2e FM, kom je even verslag doen daarna? Vivian, nog maar 5 nachtjes... spannend hoor! Ga je zelf ook testen, of wacht je de bloedtest in het ziekenhuis af? Zoe, hoe is het nu met jou? Ik hoop dat je eskimootjes het beter gaan doen... nog maar 2 maandjes !
Miepie, alles ging goed vandaag! Volgens de gyn heb ik de ideale stimulatie Ik heb rechts 4 grote follikels van 18mm en links 3 grote van 18mm. Verder rechts nog 3 kleinere van ca 12mm (ze beginnen pas rijp te worden vanaf 15-16mm) en links nog 5 kleinere van ca 12mm. Ik heb dus 7 zekerheidjes en nog een paar twijfeltjes... Daarna moest er worden bloedgeprikt en ben ik vanmiddag teruggebeld over het vervolgplan. Vanavond moet ik de Pregnyl zetten, 10.000 IE, om 21.00 uur. Dinsdag hebben we dus de punctie. Komt op zich mooi uit want ik ben wo en do altijd vrij Dan hopelijk vrijdag de terugplaatsing van een topper! Miepie, ik hoop dat jij morgen ook met goed nieuws komt! Hoe is het met de ww-ers?
Wow, super, Susan! En wat snel allemaal ineens *slik* Succes met het zetten van de pregnyl vanavond !
@ Lena: \/ Gewéldig zeg! De tp op valentijnsdag was het toch? Als het een jongetje wordt noem je 'm vast valentijn ? Van harte gefeliciteerd meid! Hopelijk heb je een fantastische zwangerschap! Geniet ervan. Goed voorbeeld voor de rest van ons allemaal! @ Miepie: Nee... zal als ik jullie was idd maar even niet kijken naar de ervaring met die overstimulatie. Idd maar over een week of 2 pas... Jij morgen de 2e fm dus? Spannend.. hopelijk een flink aantal goeie eicellen! Succes! [-o< @ Susan: Zóóó.... jij gaat hard ineens zeg! Wat een supergoed aantal zeg! En het kan zelfs nóg beter worden. Super. Spannend dinsdag de punctie. En dan vrijdag misschien al tp! Succes met de pregnyl vanavond! Hoe is het met de rest? Hier alles o.k! De tijd gaat nog best wel snel. Het is alweer maart! Volgende maand dus weer met de pil beginnen en de mnd erop weer nieuwe icsi-poging.... veel leuke dingen doen en veel werken helpt echt....de tijd gaat dan echt veel sneller en je bent er minder mee bezig... Fijne avond allemaal! Toedels! Majo
zo susan dat gaat hard, spannend hoor! heel veel succes dinsdag met de punctie...zoe gaf aan bij mij dat je op je ademhandeling moet letten dat vond ik een erg goede tip..want ik heb er echt iets aan gehad..misschien een goede tip voor jou.. en bedankt majo ik doe nu erg rustig aan.. nog maar 5 nachtjes en dan is het zover... miepie ik moet zelf testen wij geen hoeven geen bloedtest te doen in de kliniek..nou succes morgen en we horen het wel.. gr vivian
Vivian (en dus Zoe), enorm bedankt voor de tip! Ik zal er goed op proberen te letten... Net de Pregnyl gezet. 10.000 IE is best veel vloeistof zeg! Vond m a la decapeptyl maar goed, belangrijkste is dat ie zit en dat ik geen spuiten meer hoef. Op zich is het allemaal best snel gegaan. Heb 10 dgn gestimuleerd en 24 dgn decapeptyl gebruikt... Heb eigenlijk wel 'zin' in de punctie, alleen niet in de napijn En de grote vraag is natuurlijk...hoeveel zaadjes zijn er?! Meiden, wij gaan het hondje uitlaten en dan slapen. Miepie, ik ben erg benieuwd naar jouw score morgen! Bij jou zal het ook wel snel gaan hoor. Ze zaten vrijdag op 12mm dus ik denk morgen rond de 16-17. Misschien nog 1 dagje Puregon erbij en dan woensdag de Pregnyl? Daar gok ik tenminste op!
Susan, succes straks! Ben héél hard voor je aan het duimen. Hoe laat moet je, 10 uur? Ik bedacht me gisteren dat er toen totaal al 30 spuiten in zaten... heb nu 21 dagen deca en 8 dagen puregon gehad, en hoop inderdaad op vrijdag punctie, maar ze waren vrijdag pas 10/11mm hoor... dus hoop dat ze vandaag (3 dagen later) idd richting de 16 zijn gegaan. En anders maandag punctie, ook niet erg, alleen onhandiger met mijn werk én dan moet ik nog puregon bijhalen bij de apotheek. Viv, hou jij het nog vol om niet te testen?
Miepie, ik heb morgen pas de punctie hoor! Vandaag gewoon aan het werk en nog 3 afspraken afzeggen voor morgen....... Laat je het ons even weten hoe de 2e FM was?
... wist ik wel... beetje chaotisch geloof ik . Maar toch héél veel succes morgen! Lijkt me lastig voor jou dat alles zo moeilijk te plannen is.. vervelend dat je patienten af moet bellen... Hier alles goed, net 2e FM gehad. De grootte viel mij weer tegen, haha, maar volgens de arts was het allemaal heel netjes. Ik had nu rechts 9 eitjes (1 heel grote van 17, de rest ongeveer 12/13 mm) en links 6 (zelfde verhaal). Die grootste doen dus waarschijnlijk niet meer mee, maar ze dacht vrijdag de punctie. Zaten ook nog een boel kleine eitjes (8-10mm), maar ze dacht dat die niet meer mee gingen doen. Woensdag weer terug, voor de zekerheid wel een receptje voor meer Puregon meegekregen, maar ze dacht vrijdag 06/03 dus punctie! Spannend...
ziet er erg goed uit hoor hoor miepie..niet te druk maken he! wachten hier is goed uit te houden..ben nu wel benieuwd want ik voel nog niks...maar ja we wachten netjes af ik doe nog geen test denk ik...ik twijfel nu zelfs over welke test ik zal gaan gebruiken.. gr vivian