1e ICSI begin februari wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anoniempje24, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Had een heel verhaal getypt...en ineens was ie weg! :( Nu dus ff kort...

Miepie, is toch een prima uitslag! Die follikels groeien wel door hoor en het aantal is toch helemaal prima! Zou me nog geen zorgen over maken iig...

Vivian, ik zou gewoon met Clearblue testen. Is volgens mij de meest betrouwbare. En ja, of je een digitale wil of de gewone......... Bij digitaal kan dan ineens tevoorschijn komen 'niet zwanger'...'t is maar waar je dan op zit te wachten.

Hier gaat alles oke. Alles in de praktijk is geregeld dus dat is een hele zorg minder. Maak me nog niet druk om de punctie, eerder om het aantal zaadjes (en in veel mindere mate het aantal eitjes). Nu breekt de onzekere periode aan want dat spuiten voelde eigenlijk toch wel veilig...........

Romy, jij mag al bijna testen toch? Woensdag dacht ik?

2. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Susan, ten eerste heel veel succes morgen! Gaat helemaal goed komen, zo te lezen heb je goede eitjes die klaar zijn om te oogsten.
    Maak je niet te druk om het zaad, misschien is het wel net zo bijzonder als bij ons en is het zaad beter dan ooit..

Miepie, gaat heel goed meid, echt waar, maak je niet te druk hoor! Ze groeien echt nog!
    Sterkte nog met wachten...

Vivian, succes nog met wachten, het wordt echt spannend nu hè... Ik zou ook een clear blue halen, dan heb je toch meer zekerheid. Krijg je geen bloedtest op het ziekenhuis dan?

Hier gaat alles goed, ongesteldheid is bijna voorbij, en ik voel me weer me eigen ikkie...Mijn man ik zijn even aan het lijnen geslagen,ff de "wacht en spanning"kilootjes er weer af.

En ik heb super leuk nieuws gekregen, mijn zusje is weer zwanger. Ze hebben al een zoontje van drie en nu komt de tweede. Mijn zusje moest wel heel hard huilen omdat ze zo gehoopt had dat wij ook goed nieuws zouden hebben. Maar dat heb ik haar goed uit haar hoofd gepraat. Wij komen nog wel, en zij moet heerlijk gaan genieten van haar zwangerschap, en ik word weer tante, jodelie!

Meiden heel veel succes allemaal. Reageer misschien minder dan voorheen, maar ik lees en leef zeker met jullie mee...

Dikke X

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Meiden, ben weer terug van de VU. Punctie vond ik echt een hel... Heb daar mega lopen janken van de pijn en wrs toch alle spanningen die eruit kwamen (in combi met de pijnstillende medicatie). Resultaat: 8 eitjes en 3 milj/ml zaadjes. Ze gaan toch gewoon icsi doen en dan moet ik donderdag bellen tussen 09.30 - 10.00 uur of ik een tp heb en zoja, wanneer. Bloedtest is op 18maart en dan krijg ik die middag meteen de uitslag door per telefoon.
    (heb me trouwens geprobeerd te focussen op mn ademhaling maar het deed teveel pijn dat ik er gewoon zo snel mogelijk vanaf wilde zijn)

Miepie, ik hoop dat het bij jou stukken beter gaat dan mij, of in ieder geval minder pijnlijk. Eerst morgen dus maar je 3e FM :)

4. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    o wat erg susan dat het zo pijnlijk was...maar ja je moet maar denken het is nu voorbij je hebt het toch maar even gedaan!

spannend donderdag even afwachten dan maar...

nou rust maar lekker uit vandaag...

groetjes vivian

5. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    groepsleider behandelgroep
    Lieve Suus,

Balen dat de punctie zo is tegengevallen. Nu lekker je bedje even in om bij te komen? Rustig aan verders vandaag (ook al was je waarschijnlijk niet anders van plan).
    Even een tip voor andere meiden; ik las namelijk dat jij 10.000 EH moest spuiten van de pregnyl, maar dit hoef je niet met alle vloeistof te doen hoor. Je mag gewoon 1 flesje vloeistof gebruiken voor alle 2 de flesjes poeder.
    Je doet het dan als volgt:
    Spuit met dikke naald 1 flesje vloeistof op; spuit deze leeg in het 1e flesje poeder. Even beetje roeren en daarna weer opzuigen met dezelfde naald. Daarna spuit je die vloeistof in het 2e flesje met poeder; weer even beetje roeren en opnieuw opzuigen.
    Daarna verwissel je de dikke naald voor de dunnere en kun je de spuit zetten.
    Omdat je minder vloeistof gebruikt is het gelijk ook monder gevoelig.
    Het is maar een tip.
    Oja, en de glazen flesje moet je breken met een wc papiertje of gaasje; om zo geen glassplintertje in je vinger te krijgen.

Heel veel succes, en ik duim voor de terugplaatsing.

Liefs Lena

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh jongens, ik ben nog steeds zo slap! Moest ff langs op werk om iets in ontvangst te nemen maar daarna meteen weer weggegaan.
    Lena, de verpleegkundige had zondag de pregnyl al voor me gemengd dus het dat niet zelf hoeven te doen en idd, 1x vloeistog bij 2x poeder...'

Lena, jij bent toch zwanger...? Gefeliciteerd meid!

Donderdag is idd even afwachten, gelukkig hoor ik het 's ochtends al. Scheelt toch weer iets..

Ik ga richting mn bank om onderuit tv te kijken. Tot later

7. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Susan, shit dat het zo'n pijn deed...Ik vind de verhalen van de meiden die zeggen dat het enorm meeviel ook ongelooflijk. Ging ook heel erg aan mezelf twijfelen. Vond mezelf altijd een harde tante, was ik dan toch een mietje?
    Maar bij de een doet het gewoon meer pijn als bij de ander...

Ga lekker languit op de bank of op bed en drink veel water en blijf dat de aankomende week doen (dat drinken) Ik heb ook tot ver na de tp nog last van mijn eierstokken gehad...dus blijven drinken...

Duimen draaien weer op volle toeren voor een paar mooie emmies!

XX

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Zoe, kan me ook niet voorstellen dat er meiden zijn die een gaatje laten boren bij de tandarts erger vinden dan dit. Doe ik mijn patienten dan echt zoveel pijn?!
    Ik heb net ruim 2 uur geslapen op de bank en dat was wel heel erg lekker. Heb eigenlijk nauwelijks napijn dus daar ben ik wel blij mee eigenlijk. Heb wel wat bloedverlies door de punctie maar dat zal ook wel overgaan. Die bolletjes (2 tot nu toe) zitten er ook al in en voorlopig nog geen ranzige zooi te ontdekken maar miss komt dat nog wel...

Ga zo denk ik nog eventjes slapen.......wel prettig dat ik nog 2 dgn vrij ben na vandaag...kan ik goed uitrusten.

Miepie, probeer alsjeblieft niet tegen de punctie op te zien, ondaknks mijn horrorverhaal, het is bij elke vrouw anders.

9. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    haha, suus,

grappig dat je begint over boren bij de tandarts. (nouja grappog....:S).
    Ik heb namelijk vanaf afgelopen zondag een kaakontsteking. Heb zondag dus een spoedwortelkanaalbehandeling gehad en een incisie in mijn tandvlees voor het abces (lekker ranzig verhaal). Vanaf gister toch maar antibioticakuur gehad omdat het neit minder wordt. Ik heb een zwelling in mijn gezicht waardoor ik eruit zie als een van die mensen van The Grinch (dat groene mannetje die een hekel aan kerst heeft). Opgeblazen bovenlip, wnag en linkeroog.
    Best balen dus. Nu maar hopen dat onze frummel hier wel tegen kan.
    Morgen weer terug naar de tandarts voor nieuwe controle en schoonmaken enzo.

Maar inderdaad punctie was zeker geen pretje, maar wel met een dag van de pijn af. Nu loop ik dus al vanaf zaterdagavond met pijn in mijn giegeltje.

Dus ik hoop dat frummel blijft zitten, maar als ik moet kiezen tussen punctie en dit, dan weet ik het wel hoor. Geef mij maar een punctie waar je goed voorbereid en met goede premedicatie echt niet zoveel last hebt.

Geniet nog even lekker op je bankie en vergeet niet om je te laten verwennen he?

Liefs Lena

10. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Susan, wat kl*te dat het zo enorm veel pijn deed :(.. wel een hele mooie score, zowel je eitjes als het zaad! Nou duimen voor goed nieuws op donderdag...

Bedankt voor die tip voor de pregnyl trouwens ;)... hoop dat ik 'm morgenavond mag gaan zetten.
    Ik ga trouwens al uit van een erg pijnlijke punctie, mijn linker eierstok ligt wat hoog (al is ie al een heel eind gezakt).

11. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    miepie mijn eierstok lag ook hoog..het ligt er geheel aan wat voor medicatie je ook krijgt...

het ligt aan verschillende factoren..
    bij mij veel de punctie op zich mee maar ik had erg veel napijn..en ik voel me nu twee weken na me tp nog niet super dus ja bij iedereen heel verschillend..

komt echt wel goed, en je ziet het susan is er ook door heen gekomen...

gr vivian

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Miepie, bij mij viel de punctie dus tegen maar vind de naweeen wel meevallen. Vandaag nog gewoon ff gezogen in huis en naar de drukkerij geweest (hoewel ik dat 's avonds compleet vergeten was) dus prima te doen. Wie weet kan ik morgen wel naar hockeytraining gaan?! Denk niet dat ik dat ga doen hoor maar misschien dat het lichamelijk nog wel zou lukken.
    Iig succes morgen met je 3e FM en hopelijk vrijdag dan je punctie...kan je het hele weekend herstellen :)

13. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Susan,
    Wat vervelend zeg dat de punctie zo pijnlijk was. Nou ja... je hebt die nu in elk geval achter de rug. En inderdaad een mooie score van jullie allebei.
    Lekker rustig aan doen en dan hopelijk vrijdag de tp?!

Hey Miepie, bij jou toch ook al een aardig mooie score hoor! Ben benieuwd hoe de volgende fm is. Schiet dus mooi op zo.

En jij Vivian... overmorgen testen! Spannend hoor!

En Romy... jij morgen testen toch? Spannend zeg!

Terusten allemaal,

Groets Majo.

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Susan, hockey toch maar laten vandaag? Fijn dat de napijn bij je meevalt. Vrijdag de TP?

Vivian, hou je het nog vol?

Majo, vind het zo lief van je dat je ons nog blijft supporten :).

Vanmorgen de 3e FM gehad. Er zaten nu 17 eitjes (!). Er waren er een aantal van 17-19mm, en een aantal van 15/16 waarvan ze dacht dat die ook nog wel genoeg gingen doorgroeien, en dan een paar die maar 12-14 mm waren. Dus even afwachten hoe ze verder doorgroeien, maar de punctie is in elk geval vrijdag om 9 uur!
    Vraagje over die pregnylflesjes; moet je die gewoon breken? Bij dat smalle stuk?

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Miepie, zie je nou wel, nergens zorgen om maken! Vrijdag punctiedag, spannend zeg! Ik hoop dat je een betere ervaring zal hebben dan ik.

Ga idd niet sporten, ook al voel ik me prima hoor. Wil gewoon rustig aandoen, is gewoon beter voor mn lijf natuurlijk. Morgenochtend moet ik bellen om te horen hoe laat de tp is, wrs vijdag dus...

16. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai miepie,
    Zie je nou wel, je heb een weilandje vol prachtige eitjes! En fijn dat je weet wanneer je de punctie hebt.
    Ik kreeg voor het breken van de pregnyl een soort plastic dopje waarmee ik ze makkelijk kon breken.

Maar lena zei ook al dat je wc papier om het buisje moet doen en dan idd bij het smalle gedeelte breken.
    Van te voren even tikken tegen het buisje, ik had dat er ook nog vloeistof in de bovenkant van het buisje zat...en dat had ik dus niet gezien, lekker suf.
    Als het goed is zit er een stipje op de bovenkant van het flesje daar moet je je duim zetten en dan het bovenkantje eraf klikken...

iig heel veel succes vrijdag en succes met de laatste prik...

Susan, fijn dat de napijn meevalt. Viel bij mij ook erg tegen...shit ik ben echt een mietje...

Vivian, het wordt voor jou heel spannend hè, morgen testen. Moet je zelf testen of krijg je een bloedtest? Heel veel succes, ik hoop op een positieve uitslag voor je!

Eigenlijk klopt onze titel niet meer van ons topic...Nou ja wat maakt het uit verlopig hebben we nog een paar meiden die volop in de spanning zitten, dus we blijven lekker doorschrijven....

Succes meisies!

X

17. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    Hai Miepie,

ik weet nog dat ik bij het breken dacht 'zo, je moet best veel kracht zetten om hem te breken'. Maar inderdaad goed bij die stipjes vasthouden en dan rustig maar krachtig breken. En inderdaad even een wc papiertje ofzo voor de kleine splintertjes.
    Moet je 5000 of 10.000 EH spuiten? Beide kun je doen met 1 flesje vloeistof he, scheelt een hoop gevoeligheid met het inbrengen.

Heel veel succes met de laatste spuiten, er gaan nu weer spannende dagen (weken) aanbreken, maar op de een of andere manier ook wel weer fijn. Je bent tenminste deze tijd zo echt bezig met het toewerken naar een wondertje.

Dikke knuffel van Lena

18. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    @ Vivian; spannende dag voor jou, morgen. I keep my fingers crossed voor je.

Liefs Lena

19. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hij zit er in hoor ;). Moest inderdaad gewoon iets meer kracht zetten, was bang dat ik het hele flesje zou breken dan, haha. Ik moest 10.000 spuiten, maar had in het AMC inderdaad al te horen gekregen dat ik maar met 1 potje oplossing hoefde te mengen. Ik geloof dat dit de laatste spuit hier was (voorlopig) hè?

Susan, succes overmorgen.... benieuwd hoe je eitjes het doen nu, duim voor een paar hele mooie emmy's!

En meiden, heel erg bedankt voor de antwoorden op mijn 1000-en vragen ;)! Fijn zo'n cluppie te hebben die in hetzelfde stadium zitten. Majo, vind jou echt een topwijf dat je ons nog zo lief blijft volgen... hoop echt dat het voor jullie in mei wel goed gaat. En Zoe, jouw eskimootje moet daarvoor ook maar blijven plakken ;). Lena, hoop dat Susan en ik direct bij je aanschuiven over 2,5 week :).

20. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    ik heb gewoon positief gestest....

ik ben zwanger...
    ik snap er niks van...

gr vivian

Deel Deze Pagina