miepie: goed te horen dat het meeviel dat geeft mij hoop! e inderdaad die pillen zijn volgens mij ook voor na de punctie.
@Miepie; dikke knuffel voor jou. Super dat de punctie zo meeviel meis, nu lekker veel water drinken en rustig aan doen vanavond. 14 eitjes is een super score hoor. Nu spannend hoeveel Emmy's er komen van die verse zwemmers (is weer voordeel van ter plaatse leveren, zijn de zwemmers verser dan vers). @ suus, hoe is het nu met jou? Hoe is de TP gegaan, het is toch wel goed met je? Laat je wat van je horen, want we zitten met smart op je te wachten hoor. Liefs Lena
die pillen gebruik je bij 5000 EH pregnyl vanaf de dag van de punctie (per ziekenhuis wisselend 2 of 3 x per dag 2 bolletjes). Als je 10.000EH Pregnyl heb gespoten hoef je pas vanaf de ochtend van de terugplaatsing die dingen te gebruiken. Sommige ziekenhuizen maken zelfs helemaal geen gebruik van die bolletjes. Daar moet je nog 2 x na de punctie op verschillende dagen Pregnyl spuiten. Dus als je twijfelt moet je gewoon het ziekenhuis bellen, ook in het weekend hebben ze speciale telefoonlijn daarvoor hoor. Hetgeen de bolletjes doen is je baarmoederslijmvlies dikker maken voor betere hechting. Succes meiden. Liefs Lena
Lena, ik moet (AMC) vanavond al beginnen met de bolletjes, 2x2 per dag. Ik heb 10.000EH Pregnyl gespoten... dus zelfs dat wisselt blijkbaar per ziekenhuis. Ik moet ze (ook als ik eerder ongesteld word) blijven gebruiken tot de uitslag van de bloedtest binnen is. Susan, hoe is het gegaan bij jou? Hoe waren je embryootjes, zaten er toppertjes tussen? Ik had weinig pijn bij de punctie, maar nu doet echt elke stap pijn :-? Maar lekker laten verwennen dus... zolang ik op de bank lig gaat het goed .
Miepie, wat fijn dat de punctie zo is meegevallen zeg! En jeetje hee, 14 eitjes! Ik ben zooooooo jaloers (ik had er maar 8 ) Vervelend dat je zoveel napijn hebt! Dat had ik dan weer helemaal niet! Zo zie je maar dat het per persoon allemaal verschilt.......... Wel balen dat Miepman een tweede keer moest produceren... Hopelijk zit er bij die 2e keer wel wat meer bruikbaars en heeft ie alle zooi er de eerste keer uitgegooid! Wanneer hoor je nu meer? Neem aan maandag tp? Die Utrogestan-pillen moest ik meteen doen na de punctie dus direct 3x daags 2 bolletjes. Ik heb 10.000 Pregnyl gespoten dus idd, het verschilt per zkh... Dan de tp... Eerst de bevruchtingsuitslag. Van de 8 eitjes zijn er 4 bevrucht. Ik vond dat zelf een beetje weinig maar de gyn zei dat 50% normaal is... Dat moet ik dan maar geloven. Van die 4 zit er 1 'slechte' bij; die laten we dus gaan. Van die andere 3 die er overbleven, is de beste teruggeplaatst. De VU hanteert kwaliteitsnormen 1,2,3 of 4 en die was kwaliteit 2, maar die tegen 1 aanhangt. Ik zei dus ' oh een subtopper' maar nee, de gyn vond dat ik de emmy daar tekort aan deed; het was nl tegen kwaliteit 1 aan. We waren helemaal blij! Die andere 2 zijn ook goed; die houden ze nog even ter observatie (of ze goed blijven) en dan worden die wrs ingevroren in 1 rietje. We hebben dus evt 1 cryo-poging........ Trouwens, onze emmy is momenteel 8-cellig en 0.1mm groot Hoe leuk is dat! Ben meteen doorgereden naar de acupuncturist want die wilde me binnen een uur na de tp zien om nog een en ander te stimuleren. Net uit eten geweest met mn ouders want manlief heeft dienst (was wel aanwezig bij de tp hoor) En nee, geen rauw vlees gegeten Mag ook niet van de gyn... De bruiloft zorgt idd voor veel afleiding dus dat scheelt wel. Op zich ben ik er nu nog redelijk rustig onder maar ja, de tp was vanmiddag! En ik mag 18 maart natuurlijk al testen dus dat is al over 1.5 wk! Zal toch wel snel gaan denk ik......... Heb trouwens na de tp wel af en toe een wat licht zeurderig gevoel in mn onderbuik. Is dat normaal? Ik zie het zelf als een goed en positief teken! Meiden, ik ben kapot. Even snel mn hondje uitlaten en dan ga ik slapen! Morgen de huwelijksuitnodigingen ophalen en een volleybalwedstrijd spelen (rustig aan en zonder te duiken uiteraard). Daarna heerlijk nix doen!
Hallo meiden, Kom weer even om het hoekje kijken. Miepie, wat super dat je zo'n goede oogst had. Maar je zal wel geschrokken zijn dat het zaad van je man niet goed was, super dat de 2e keer wel goed genoeg was!. Heb je al iets over de bevruchting gehoord? Heb je maandag de tp? Heel veel succes iig, laat je lekker verwennen, want dat heb je zeker verdiend... Blondie (mag ik je zo noemen?) welkom hier, heel veel succes, hoop dat alles zo spoedig mogelijk verloopt! Susan, ik heb dat ook nog heel lang gehad hoor dat zeurderig onder in mijn buik. Eigenlijk totdat de ongi goed doorbrak. Had ik niet verwacht dat het zo lang zou duren...Gefeliciteerd met je top emmie, laat hem/haar maar goed vasthouden (maar ja hoe doe je dat?) Hier gaat alles goed, voel me echt goed, even helemaal geen gedoe. Woensdag hebben wij het evaluatie gesprek, ben benieuwd. Heb van een vriendin gehoord (die op het zelfde ziekenhuis loopt) dat er tussen de tp's van de cryo's ook een maand rust gehouden moet worden. Nou dat vind ik dus echt even shit nieuws. Onze vriezer ligt voor en ik kan me niet voorstellen dat je van een cryo tp ook zoveel lichaamlijke toestanden hebt. Het liefst ga ik gelijk door... Ga het woensdag maar even navragen... Succes allemaal, de duimen draaien hier op volle toeren! Dikke X
Wat is het stil hier zeg! Zoe, je moet er een wachtmaand tussen hebben omdat alles eerst weer tot rust moet komen. Je eierstokken zijn natuurlijk ook vergroot geweest door al die follikels etc en dat moet allemaal weer normaal worden. Vandaar dat er eigenlijk altijd een maand tussen zit. Dit geldt niet voor na de 1e cryo-poging, dan kun je elke maand weer door met een nieuwe cryo. Alleen dus na een 'verse' poging altijd een rustmaand... Miepie, hoe voel je je? Ben je al hersteld van de punctie? Neem aan dat je vandaag of morgen hoort wanneer de tp morgen exact is? Hier gaat alles nog goed. Ik houd me nog redelijk staande maar goed, zit pas 1.5 dag op het wachtbankje. Vind het wel een positief gevoel dat ik, behalve 's ochtends dan, bijna non-stop een ongi-gevoel heb. Weet dat het door die bolletjes komt hoor maar je moet iets hebben om je aan vast te houden Het is best gek eigenlijk hoe wisselend het allemaal is. Nu voel ik bijna nix dus dan maak ik me weer zorgen maar ja, het is nog zoooooo vroeg om er iets over te zeggen! Ik had wel gisteren wat lage onderrugpijn (vlak boven mn bil zeg maar), spierpijngevoel in mn benen en merkte dat ik meer moet plassen en dat mn tepelshof wat groter is geworden... Lena, bij jou is het gelukt...wat voelde jij allemaal? Ook vlak na de tp dus? Meiden, wij gaan ff croissants eten (jammie) en dan nog verder relaxen.
Goedemorgen meiden, je mag mij zo noemen hoor en dank je. Gisteren terug geweest en godzijdank zijn de blaasjes goed gegroeid. morgenochtend weer terug. vind het wel spannend hoor en zo leuk om echt te kunnen zien dat ze gegroeid zijn!
Hoi meiden, Sorry, voelde me echt een beetje beroerd vh weekend... maar inmiddels gelukkig weinig last meer van mijn buik. Blondie, hoe ziet jouw hele behandeling er uit? Heel anders geloof ik dan bij mij... Hoop voor je op een heel mooi resultaat straks! Suus, ik plof gezellig naast je neer . Hoe voel je je nu? Ik heb vanaf de punctie al een ongigevoel... tenminste, vanaf toen de pijn iets minder werd. Nog 9 dagen tot de uitslag... Zoe, morgen het gesprek, spannend... Ik hoop dat je je uberhaupt niet druk hoeft te gaan maken over maand overslaan tussen de cryo tp's of niet, maar dat de eerste gewoon blijft plakken! Lena, hoe voel jij je? Al aan het idee gewend? Hier ook een bevruchtingspercentage van 50%... dus 7 van de 14 waren bevrucht en deelden door. Morgen kijken ze of er cryo-materiaal tussen zit, maar sinds vanmiddag zijn wij al in het bezit van 1 toppertje. Beter dan dit kon je ze niet krijgen volgens de arts; 8-cellig en helder. Nou maar hopen dat ie blijft plakken....
Miepie, wat ontzettend goed zeg! En gelukkig is het toch nog goed gekomen met die zaadjes dus Maarre, jij mag ook 18 maart testen? Bloedtest in AMC dus? Da's ook snel dan zeg...! Wel vervelend dat je zoveel last hebt gehad van die punctie, na afloop dan... Zo zie je maar, iedereen reageert er anders op! Wat ik vrijdag en zaterdag had, qua ongi-gevoel, dat is dus sinds gisteren helemaal weg! Wel enorm zere boobies, extreem moe, emo-buien en de rest is onveranderd dus... Vooral die moeheid is killing! Vanavond maar na Grey's Anatomy lekker het bed induiken. Had ook al zo'n K**dag op het werk. Heb trouwens nog wel de VU gebeld omdat ik geen ongi-krampen meer heb (maakte me alweer zorgen) maar de verpleegkundige vond het alleen maar fijn en goed dat ik dat niet meer heb. Moet ik dan gewoon nog meer hopen dan normaal? Pffff, wat een ellende zeg dit wachten. Je voelt van alles en weet niet of het posi of nega is.
Susan, ik bedoelde 9 dagen voor jou . Ik mag pas 24 maart... maar aangezien Miepman 20 maart op wintersport vertrekt denk ik dat we dan stiekem al een thuistestje wagen, dus voor ons dan nog 11 dagen . Irritant he, dat je geen idee hebt wat zich in je lichaam afspeelt :-?.
@ Miepie en Susan. Super allebei op het wachtbankje. Hopelijk gaat de tijd snel en blijven de emmy's plakken! Succes met jullie wachtweken! @ Zoe: Succes met je gesprek woensdag. Hopelijk kunnen jullie snel weer beginnen! @ Blondsteenbokje: Helaas welkom hier, ook jij veel succes met je behandeling. Liefs Majo
Wat een rust hier zeg! Zoe, hoe was jullie gesprek woensdag? Al wat meer duidelijkheid over wanneer jullie precies kunnen doorgaan voor de cryo's? Susan, hoe is het met jou? Hou je het nog uit op het wachtbankje? Blondie, hoe gaat het met jou? Al een datum voor de punctie? Wij zitten nog te twijfelen wat we volgende week gaan doen... Miepman gaat dus op wintersport, en komt pas terug als ik al bloed heb laten prikken in het zh... vrijdag vertrekt hij, en dan zit ik op 14 dagen na de punctie. Wat zouden jullie doen, dan al een testje wagen, of toch de uitslag van het zh afwachten?
Hai meiden, Het is hier aardig rustig...Dat heb je hè met die wachtbank Blondie las in een ander topic dat je bijna je punctie hebt! Spannend, hoop dat het allemaal meevalt. Suus, hoe gaat het, al pijn je kont van het harde bankje? Nog een weekje toch? rotste week van allemaal, succes Miepie, Jij ook alweer bijna een week verder. Ik had 15 dagen na punctie de bloedtest. Je zou natuurlijk altijd het ziekenhuis kunnen bellen om te vragen of je op dag 14 een bloedtest mag. Denk dat zij zich ook wel kunnen voorstellen dat het fijn is dat je meer weet als je man nog thuis is...En anders zou ik zeker zelf testen, pregnyl is dan toch al uit je lichaam. Majo, ik heb diepe bewondering voor je. Je moet zo lang wachten voordat jullie weer verder mogen. En toch lees ik helemaal geen onvertogen woord van je en ben je super begaan met iedereen. Ik hoop voor je dat de tijd vliegt en dat jullie snel weer mogen beginnen! Wij hebben woensdag het gesprek gehad met de arts, was een fijn gesprek. En we mogen bij de volgende eisprong weer beginnen, dat zal over een week of 4 zijn. We hadden toch nog 9 cryo's, hebben we weer niet goed geluisterd. Nu krijgen we er weer 1 terug, beleid van het ziekenhuis. Daarna mogen we zelf kiezen en we hebben al besloten om er 2 terug te plaatsten (maar er komt geen keer daarna, volgende keer is gewoon raak!) Tot die tijd doen we alleen gezellige dingen. Moet zeggen nu het voorjaar zo voor de deur staat is alles toch makkelijker op een of andere manier. Lekker naar buiten enzo. Heb ook weer goede moed om te beginnen. En als het meezit dan hoef ik helemaal niets te gebruiken qua hormonen en plaatsten ze de cryo in mijn eigen cyclus terug. Moet wel vanaf dag 9, 3x daags urine opvangen en dan dag 11 voor het eerst echo en bloedprikken. Ze willen op die manier mijn eisprong traceren. Zodra die geweest is krijg ik 3 dagen daarna de tp. Dat urine opvangen wordt nog wel een gedoe want ik werk de hele week...Maar alles beter dan dat geklooi met ovutesten...Klinkt allemaal 1000x makkelijker dan bij de punctie... Beetje lang verhaal geworden, solly... Iedereen weer succes en een dikke knuffel! X
Hee meiden, Even kort... Vandaag een enorme baaldag! Ben nl zo moe omdat ik enorm slecht slaap. Word wakker omdat ik enorme pijn aan mn tieten heb...dus slaap echt kort en niet goed. Heb gebeld met de VU en gevraagd of ik iets kan doen eraan en nu hebben we besloten dat ik 1 dag eerder al de bloedtest mag doen (dus a.s. dinsdag!). Als deze negatief is, mag ik slaappillen innemen om weer wat rust terug te krijgen in mijn lijf. Mocht ie positief zijn, dan moet ik nog een week doorgaan met die bolletjes maar dan weten we tenminste waar we het voor doen... Vandaag ook nog een brief van de VU ontvangen dat we 2 cryo's hebben, verdeeld over 1 rietje. Goed nieuws dus! Miepie, hoe stel jij het? Ik zou ook vragen of je eerder mag testen hoor. Is toch fijn als je mannetje erbij is? Zoe, wat mooi zeg, 9 cryo's! Echt supergoed! Maar jeetje hee, 3x daags urine opvangen? Moet je die in de koelkast bewaren en elke dag wegbrengen naar het zkh ofzo? Majo, ik vind je ook bewonderenswaardig hoor! We horen je idd nooit klagen ofzo dus nou echt petje af! Wat dat betreft kan ik wel een voorbeeld aan je nemen
Zoe, goed nieuws! Wel erg onhandig inderdaad, urine op moeten vangen, maar beter dan wekenlang spuiten . En 9 cryo's, wow! Suus, hier ook extreem pijnlijke boobs en enorm moe. Ik word gelukkig niet wakker 's nachts (behalve dan om naar de wc te gaan, mijn blaas lijkt ineens een stuk kleiner :-?), maar heb echt 10 uur slaap nodig + een middagdutje. Ben vd week 2x eerder naar huis gegaan van mijn werk omdat ik op mijn benen stond te tollen. Wel fijn dat jullie eerder in het zh terecht kunnen voor de bloedtest! Ga ontzettend hard voor je duimen dinsdag. Voor ons is het niet echt een optie om te vragen of we op dag 14 na de punctie al mogen testen, in het AMC doen ze het standaard 18 dagen na punctie. Dus toch maar een thuistestje vrijdag denk ik ...
Dames, even heel kort ego maar...........gisterochtend testje gedaan, negatief... Kwam ik 's middags thuis, wilde m weggooien en zag toen een vaag 2e streepje. Toen vanmorgen maar weer een testje eraan gewaagd, de digitale van CB, en wat denken jullie........ POSITIEF! Ben nog heel voorzichtig blij want eerst morgen bloedtest afwachten met de evt bevestiging en uiteraard de eerste tig weken. Miepie, houd jij het nog vol in de ww?
susan, dit meen je niet... alvast voorzichtig gefeliciteerd... en geloof me nu is het ook heel lang wachten... groetjes vivian
Vivian, dank je! Ik wacht eerst de bloedtest af morgen... Zul je nl net zien dat ik een vals-positieve test heb! Idd daarna de 1e echo afwachten en de 12 wkn grens. Mn zus (verpleegkundige op de verloskunde-afdeling) zegt trouwens dat je beter een 16 wkn grens kan aanhouden....... Ergens in juni zijn we er pas echt zeker zijn! Iig is de 1e stap gezet en kan een emmy zich (wrs) innestelen!
susan positief is bij mij positief.... of heb je nog laat na de punctie pregnyl moeten zetten? ik heb ook 1 dag vantevoren getest(had gezegd dat ik dat niet zou doen)..maar was echt super positief... en die bolletjes geven ook geen valse positieve test... en ik ga geen 16 weken grens aanhouden hoor dan wordt ik helemaal gek...ik heb gelezen dat als je eerste echo met 6 weken hebt en een hartje heb gehoord dan heb je nog maar 5% kans op een miskraam dus we hopen gewoon dat de echo vrijdag goed is... nou ik hoor het morgen wel... groetjes vivian