1e ICSI begin februari wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anoniempje24, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Toch vreemd ja, al die ziekenhuizen met andere protocollen, echt raar... En dat zo'n neusspray even goed werkt als het injecteren! Ja snap dat je dan voor de neusspray kiest. Moet je die ook blijven gebruiken tot aan de punctie?

wanneer was jullie 1e consult dan bij het zkh? Wij hadden die op 12 aug, toen moesten we terugkomen op 19 sept en daar kregen we te horen dat er bij mij nix raars gevonden was en bij mn mannetje dus slechte kwaliteit zaad. Vervolgens moest ie nog 2 inleveren waarvan het 1x werd opgewerkt en ik kreeg een waterecho. Toen weer terug ergens rond 24 okt ofzo en daar kregen we te horen dat het wrs ivf zou worden. Mannetje moest veel bloed laten prikken en nog een echo van zn ballen om te kijken of er spataders waren ofzo en begin dec weer terug. Toen bleek dat er geen oorzaak voor was en werden we op de wachtlijst gezet voor icsi (dan plannen ze meer tijd in het lab en als de zaaduitslag op de dag van de punctie meevalt, doen ze ivf). 20 jan de afspraak daar en mocht me de eerstvolgende menstruatie aanmelden en die kwam de dag erna :) Bij ons eigenlijk vrij snel gegaan vind ik... We hebben ook niet eerst een jr geprobeerd nl maar ik heb mezelf al na 4 mnd doorverwezen naar het zkh omdat ik die vage klachten had en toen kwam dus naar voren dat ik nix mankeerde (wat ik wel verwachtte) maar manlief dus wel.

Zoe, wat voor onrustige cellen hebben ze gevonden bij je?

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Denk inderdaad dat het qua medicijnen allemaal op hetzelfde neerkomt. In het AMC is het op dag 23 (bij mij 21) starten met deca, als je ongesteld wordt bellen/mailen en dan op dag 5 of 6 echo en start met puregon. Dan vanaf 5 dagen daarna om de dag echo + bloed prikken en de rest precies hetzelfde als bij jullie.

Wij hebben aardig wat onderzoeken gehad afgelopen jaar; Miepman heeft eerst zaadonderzoek gehad bij de HA, daarna 2x in het ZH hier, bloed geprikt op FSH, scrotum echo, prostaat echo. En daarna in het AMC bloed geprikt op SOA en voor het chromosomenonderzoek (bij ICSI verplicht in het AMC) en bloedgroep, en een opzwemtest en nog 2x zaadonderzoek.

Ik heb in het ziekenhuis hier een echo gehad en op dag 3 en 21 bloed laten prikken, daarna in het AMC dus weer bloed prikken, weer echo, uitstrijkje bij het startgesprek, waterecho en hysteroscopie voor het poliepje. De waterecho was niet fijn, maar vond het goed te doen. Naar drukkend gevoel, en er zo bij liggen is natuurlijk niet echt fijn ;). Hysteroscopie schrok ik wat van, dacht dat dat ongeveer hetzelfde zou zijn, maar werd echt opgenomen, infuus, hartmonitor en de hele mikmak. En dan de operatiekamer in met 7 man om je heen. Verdoven van de bmm deed wel pijn, maar verder niet meer pijn gehad dan bij de waterecho. En daarna nergens last meer van gehad.

Artsen in het AMC zeiden ook dat het niks uitmaakt hoe je eigen cyclus is (ook ik dacht een 'voorsprong' te hebben met mijn leeftijd + mooie cyclus), omdat je cyclus niet meer door je lichaam geregeld wordt, maar door de medicijnen. Maar doe hetzelfde als jij hoor, Zoe ;).

Wij hebben het in eerste instantie alleen aan onze ouders en een paar goede vrienden verteld, maar zijn er steeds opener over geworden... toch een stuk makkelijker, krijgt niet steeds vragen. Ik vertel wel maar aan een paar mensen wanneer we precies gaan beginnen / wanneer we kunnen testen enzo, lijkt me erg vervelend om dan telkens (goedbedoelde) smsjes / telefoontjes / mailtjes te krijgen...

Bedacht me vandaag dat we over een week gaan beginnen... spannend! Leek elke keer nog zover weg, en is nu ineens al zo dichtbij...

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Miepie, wat een onderzoeken allemaal! Ik vond die waterecho echt een ramp hoor, misschien ook omdat mn baarmoeder wegzakte naar achteren en ze die vast moesten pakken met een tang :(

Hysteroscopie is een kijkoperatie ofzo? Geen idee hoor, heb me alleen ingelezen in alles wat wij hebben gehad en moeten ondergaan...

En idd ja, over een weekje al starten! Officieel ben ik natuurlijk al gestart met de pil maar daar merk je natuurlijk nix aan en dat voelt ook niet als zijnde dat je begonnen bent want dat heb ik jaren gedaan als anticonceptie.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Ik 29 en de VU geeft vrouwen jonger dan 32jr meer kans dus denk dat leeftijd sowieso wel uitmaakt. En ook ik houd me vast aan de hoop dat het bij goede kwaliteit wel zal innestelen gezien al die vrouwen in de familie. Je moet je idd ergens aan vasthouden... :)

Oh ja Zoe, in de VU zijn ze ook heel streng wat betreft het aantal terug te plaatsen emmy's, ook maar 1 dus, en wij volgen zoals eerder gezegd ook graag hun advies op.

Ik ga even mn hondje uitlaten en dan nog ff snel voordat ik naar volleybal moet. Tot ltr!

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Wat naar dat die waterecho bij jou zo'n pijn deed, Susan :(. Voor de punctie gaven ze mij als tip om te zorgen dat je blaas niet leeg is, zodat de baarmoeder niet kantelt, kan misschien voor jou ook iets schelen...

Die hysteroscopie was eigenlijk bijna hetzelfde als de waterecho, alleen dan allemaal wat 'officieler'. Je ligt op een operatiekamer, eendebek en dan verdoven ze met 4 spuitjes je baarmoedermond. Dan gaat er een cameraatje je baarmoeder in en spuiten ze er ook weer vocht in. Daarna hebben ze met een lisje het poliepje weggehaald en nog even de hele baarmoeder van binnen bekeken (kon zelf meekijken).

Pffft... wordt nou toch wel zenuwachtig voor donderdag.. word dan nog gebeld door het AMC om alles door te spreken, maar ben zo bang dat er toch weer iets tussen gaat komen :-?.

O, trouwens, in het AMC plaatsen ze bij de eerste ICSI op mijn leeftijd (28) maar 1 terug, tenzij ze van mindere kwaliteit zijn, dan 2. Bij een tweede poging wordt het in overleg gedaan, dus kan je er ook voor kiezen er 2 terug te laten plaatsen.

Duim hard voor jullie!

5. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Jeetje miepie ben jij 20, wat een lekker jong bloempie, daar voel ik me echt een bejaarde bij... :( Dan zit ik in het VU met me 32 net aan de goede kant :D

Wat hebben jullie al veel onderzoeken gedaan zeg, dan valt het bij ons nog mee.
    Bij mij hadden ze een pap3a ontdenkt, zit net nog aan de goede kant van het verkeerde om het zo maar te zeggen. Je hebt pap 1, 2 en 3a daar doen ze meestal niets aan maar wel regelmatige controles, en vanaf 3b wordt er behandeld dmv medicijnen of de onrustige cellen worden weggehaald, pap 4 en 5 dan spreken ze al over kanker. Het was dus wel spannend, maar gelukkig viel het wel mee...

Ben nu 2,5 dag aan de synarel en ik moet zeggen dat ik me nog goed voel, wel last van hoofdpijn, maar dat kan ook door de ongi komen... Gekke is wel dat ik bijna niet meer ongesteld ben, en dat na 2 dagen, komt denk ook door de synarel.

Vanaf zaterdag ga ik beginnen met de Gonal (opwekken van de eieren...) ben zo benieuwd hoe ik daar op ga reageren... dinsdag dan de eerste echo, echt heel benieuwd of er al wat te zien is...
    Ik moet een iets lagere dosering spuiten omdat bij de laatste echo (dag na mijn eisprong) veel blaasjes te zien waren.

Jullie dus allebei volgende week beginnen, wat zullen jullie blij zijn als deze week snel voorbij is!

Heb gister een dagboek gekocht, wil het een en ander toch op papier vastleggen, heel veel dingen vergeet je zo snel... Heb ook echt het gevoel dat we nu een kindje gaan maken, terwijl we daar eigenlijk al anderhalf jaar mee bezig zijn. Wij zijn trouwens ook in augustus voor het eerst naar het ziekenhuis geweest, loopt lekker gelijk!

Ben blij dat we elkaar op de hoogte kunnen houden, mijn duimen draaien hard voor jullie!

X

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee Zoe,

Jeetje, kan me voorstellen dat het spannende tijden voor jullie waren zeg met die onrustige cellen... Zou er zelf enorm gestresst onder zijn denk ik. Wel een prettig idee dat het nu elk half jr gecontroleerd wordt.

Je korte ongi en hoofdpijn kan denk ik ook wel verklaard worden door gebruik van de Synarel denk ik. Tenminste, als ik de bijsluiters lees van de deca verwacht ik een megaramp! Vooral voor de stemmingswisselingen ben ik heel bang... Ik ben sowieso een jankerd en reageer thuis ook best wat af als ik me k** voel en dan zit ik nog niet eens aan de hormonen ;) Ach we merken het wel allemaal! Heb idd zin om te beginnen en kan niet wachten tot de week om is. Tijd gaat gelukkig lekker snel, het is nu alweer middag dus nog even werken dan weekend, morgen volleybalwedstrijd, zondag zit ik weliswaar de hele dag alleen (manlief heeft 24uurs dienst dus die zie ik niet dan) en dan maandag en dinsdag weer werken en dan is alweer bijna donderdag :) Gaat eigenlijk allemaal best snel vind ik...

Hoe doen jullie het eigenlijk met werk? Weten ze het daar, dat je vaak naar het zkh zal moeten en ook wellicht andere dgn afwezig bent (bijv op de dag van de punctie)?

7. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Ik ben ook een jankerd hoor, pas terug zat ik met mijn neefje "het paard van Sinterklaas"te kijken, en welke grote gek zit weer te janken....
    Echt heel triest... :oops:

Ik heb in de bijwerkingen van de Synarel gelezen dat je er slappe borsten van krijgt, is dat wat! Ik heb al niet veel als dat dan ook nog slap wordt? Hoop dat het gecompenseerd wordt met hele grote zwanger borsten :D

Volleybal seizoen gaat hard he, ik tennis en tel de dagen af dat we in april weer naar buiten kunnen, dan houdt het voor jou zo'n beetje op, of gaan jullie door in de zomer?

Op mijn werk is iedereen op de hoogte van mijn afdeling, iedereen is ook superlief en ze leven allemaal mee. Mijn teamleider doet er helemaal niet moeilijk over, ik geef zodra ik het weet aan dat ik naar het ziekenhuis moet en dat is geen probleem. Heb ook al afgesproken dat ik de dag van de punctie (als die op een werkdag valt) thuis blijf de hele dag.
    Wel fijn dat ze daar niet moeilijk over doen, misschien komt dat nog, dit is natuurlijk nog maar het begin..
    Werk op een bank die midden in de samenleving staat;)

Wat doen jullie?

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Haha, Zoe, ben maar ietsje jonger dan jij hoor... een 8 en dan een ) maakt een 8) ;). Ben dus 28...

Schijnt idd van deca flinke hoofdpijn te kunnen krijgen, en als synarel hetzelfde werkt, zou het dus heel goed daarvan kunnen komen. Succes ermee, zo naar, hoofdpijn :-?

Susan, ben ook heel benieuwd hoe ik op de deca ga reageren. Ben er een paar maanden uit geweest op mijn werk omdat we in het buitenland zaten, en begin de 23e weer, midden in de stimulatiefase dus. Werk trouwens op een middelbare school als docente ;).
    Op school weten alleen een paar directe collega's en mijn direct leidinggevende het. Tot nu toe altijd uitgeroosterd, en ook al gewaarschuwd dat ik er dus waarschijnlijk die eerste week regelmatig niet zal zijn. Zolang het niet structureel is doen ze er niet moeilijk over, en ze weten ook dat ik waar mogelijk probeer de uren die ik mis dan anders alsnog ingepland te krijgen, als die leerlingen een tussenuur hebben ofzo.

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Zoe, moest enorm lachen om je borsten-opmerking! Kan het me heel goed voorstellen, heb zelf ook niet zoveel toebedeeld gekregen, dus hoop ook niet dat het later van die theezakjes worden...

Miepie, wat heerlijk dat je zolang vrij hebt kunnen krijgen! Dat is niet overal zo... en ja, dan in je eerste week midden in de Puregon (ik ga uit vanuit 15 a 16 febr starten met Puregon), het is niet anders!

Ik heb trouwens gehoord dat vaak de dag na de punctie ook heel vervelend kan zijn... Misschien dus nog een 2e vrije dag inplannen op werk (als het doordeweeks is).
    Ik werk zelf als tandarts in mn eigen praktijk dus het is voor mij best lastig als ik vlak van tevoren krijg dat ik naar het zkh moet. Dan moet ik mensen afbellen enzo, best vervelend. Aangezien ik nu ook nog niet kan plannen wanneer de punctie is, plan ik gewoon mn agenda in zoals normaal en dan hopen dat het op 1 van mijn vrije dagen valt (wo, do, za en zon). Daar heb ik natuurlijk de meeste kans op (4 van de 7) maar ja, zul je net zien......... Op mijn werk weet dus niemand het, heerlijk! Ben zelf ook een open boek hoor, dus vind het moeilijk om het niet van de daken af te schreeuwen dat we eindelijk zijn begonnen, maar ja, zit echt niet te wachten op allerlei vragen na de wachtweken... helemaal niet als het negatief is. Sowieso willen wij het pas mensen vertellen als we voorbij week 12 zijn. En jullie?

Het sportseizoen gaat best snel ja, volleybal is weer net begonnen en in maart begint hockey ook alweer en dan ben ik tot eind mei wel weer zoet. Hopelijk dan met een zwangere buik en pas weer sporten in januari 2010 ;) Gelukkig heb ik ook nog wat afleiding doordat ik de trouwerij van mn vriend en mij moet plannen. Dat doen we nl al 2 mei dit jr (willen nl getrouwd zijn voordat de eerste er is en het voorjaar lijkt ons een mooie tijd) dus er is nog een hoop te regelen voor die tijd. Eigenlijk hebben we alleen mijn jurk en de ringen geregeld, niet eens de locatie dus! (hebben we wat opties dus er kan sowieso getrouwd worden)

Zijn jullie al lang en breed getrouwd?

10. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Een tandarts en een juf, gezellie... Lastig idd als je voor jezelf werkt, en op afspraak... Helaas kom je in dit proces nogal wat opstakels tegen. Vind het ook bizar hoe makkelijk mensen kunnen zeggen "je moet er wat voor over hebben". Pff ze weten de helft niet.

Aangezien iedereen bij ons op de hoogte is, zou ik niet kunnen verzinnen hoe we het voor ons moeten houden...Dus waarschijnlijk bij 4 weken en 1 minuut zal de halve familie en vriendinnenclub op de hoogte zijn. Maar dat vind ik niet erg, stel dat het niet goed gaat dan heb ik hun ook hard nodig. En je komt altijd van die onverlaten tegen die van die domme opmerkingen maken.

Stel dat het gelijk lukt, en dat doet het:), dan kan ik dit jaar gewoon competitie spelen, en volgend jaar ook weer, begrijp me niet verkeerd hoor, al kan ik 5 jaar geen competitie meer spelen, dan zou ik dat er zo voor over hebben. Maar meestal betekend het tennisseizoen het begin van de lente en dus het mooie weer....vandaar dat ik er enorm naar uitkijk....

Hihi miepie, ik dacht dat je 20 was, wat een stunt zeg zo'n jong bloempie ben je dus niet meer, de 30 is in zicht;)

Mijn man en ik zijn 22-06-2007 getrouwd. We kenden elkaar toen precies 14 maanden, maar bij ons gaat alles snel. Nadat wij elkaar voor het eerst gekust hebben, heeft hij nog 5 nachten thuisgeslapen en daarna is hij bij mij blijven hangen, na een half jaar kochten we samen een huis en dus na 14 maanden getrouwd. Na ons trouwen hebben we gelijk mijn spiraal laten verwijderen.
    Het is dat we een grote hobbel in de weg tegenkwamen en helaas afhankelijk zijn van ICSI anders had ik misschien ook al 2 kinderen gehad.... Leuk detail, hij is ook nog 5 jaar jonger...

Maar onze trouwdag was helemaal top, helemaal zoals wij het wilden, geen poespas. Overdag alleen maar vrienden en naasten famillie, lekker gegeten en daarna een spetterend feest met iedereen die ons lief is, echt een fantastische dag.

Maar 2 mei is echt al heel snel, gaaf zeg! Kan je al wat details van je jurk geven, of heb je meelezers hier?
    X

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Zeker gezellig hier! Zo te zien zijn wij de enige die echt in de ICSI zitten, of tenminste, die hier vooralsnog meeschrijven dan... ;)

Wat leuk dat het bij jullie ook zo snel is gegaan wat betreft trouwen enzo. Wij zijn nl ook pas samen sinds oktober 2007 dus nog niet zo lang. Hebben toen in maart samen een huis gekocht waar we in juni de sleutel van kregen. Woonden al wel officieel samen vanaf half april ofzo en was al gestopt met de pil in februari en toen nog even cd's gebruikt maar na 1 mnd ofzo al mee gestopt. In juni de enorme verbouwing aan ons huis overleefd (pfew) en in augustus de onderzoeken in. 1e kerstdag heeft hij me na het kerstontbijt gevraagd met m te trouwen, nadat ik eerst weken heb lopen zeuren hoor (en de verlovingsring al had uitgezocht...en gepast! hahaha).

Wat betreft de jurk, het is een Pronovias, de Halifax heet ie. Het is een strapless jurk met wat steentjes die glinsteren bij de borsten en dan loopt ie van onder iets wijder uit met wat minder steentjes hoor en een enorme sleep. Heb dan ook nog een sluier erbij! Grappige was dat ik in die bruidswinkel vooraf zei: ik wil geen tierelantijntjes dus ook geen sleep of sluier. hahahaha :)
    Jouw trouwdag klinkt ook helemaal super! Wij doen het juist andersom... Bij de ceremonie familie en vrienden + teamgenoten van hockey en volleybal (mn vriend hockeyt en ik doe beiden), dat zijn 100 man, en dan 's avonds alleen eten met de belangrijkste familieleden en getuigen (in totaal 20 man). We houden het dus vrij klein vinden we zelf, en dat kost al klauwen met geld!

Oh ja, grappige is trouwens, mn vriend (officieel verloofde natuurlijk) ken ik al vanaf mn 13e (dus nu 16 jr geleden) en toen was hij mijn 1e echte vriendje....... Vond m helemaal leuk totdat ik een ander zag dat ik leuker vond (zo gaat dat op die leeftijd he ;)) Best grappig dus eigenlijk.........

Wat leuk dat jouw man 5 jr jonger is en ook gewoon lekker serieus! Dat zie je niet zo vaak... Mannen zijn vaak wat jonger dan ze daadwerkelijk zijn maar die vlieger gaat bij jouw man niet op! :)

Wat doen jullie mannen eigenlijk enne, gaan die elke keer mee naar het zkh?
    Mijn ventje werkt bij de brandweer dus het is eigenlijk alleen lastiger als hij dienst heeft... Dan moet hij regelen dat iemand tijdelijk zijn dienst overneemt bijv. Ben wel regelmatig 24uur kwijt hoor, best balen maar het is niet anders. Hij is trouwens niet 'gewoon' brandweerman, maar brandweerofficier. Die stuurt alle brandweermannen aan (waar ze moeten staan bij een grote brand enzo)... gewoon een leider dus. Hij heeft ongeveer 1x per 10 dgn dienst maar ja, deze week had hij di, do en a.s zondag dienst. Lekker balen dus! Zit de hele zondag alleen dus :(
    Tot nu toe is hij elke keer meegeweest, behalve bij de waterecho want toen had hij een belangrijke bespreking. Hoop ook wel dat hij elke keer mee kan blijven gaan want dat vind ik wel zo prettig, dus ook met alle FM's :)

Oh ja moesten jullie ook alle medicijnen eerst zelf betalen? Ik wel nl, had een machtiging nodig van mijn verzekering... Volgens Zorgverzekeraars Nederland moeten ze sinds 2009 checken op sofinummer of een vrouw al meerdere IVF-behandelingen heeft ondergaan want het gebeurde nog wel ns dat iemand bij 3 mislukte pogingen van verzekeraar veranderde en er daarna weer 3 vergoed kreeg... :( Daar gaat ons plan.................

Nou, ik ga hier even eten, tot later!

12. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    He susan,
    Gaaf je jurk, heb 'm even gegoogled, ziet er super gaaf uit! Wat zal jij je een prinsesje voelen...Mijn jurk was van linea raffaelli en licht lila van kleur, vind 'm nog leuk.

Duur hè trouwen, wij hebben hoog al de dingen die wij onzin vinden geschrapt, maar waren toch veel centjes kwijt... maar ja als het goed is is het eenmalig, nou dat weet ik wel zeker eigenlijk...

Grappig dat het bij jullie ook zo snel ging. Het is toch waar als het goed is dan voel je dat....

Gaaf dat je "aanstaande" aanstaande bij de brandweer zit, heb ik ook gesolliciteerd een paar jaar geleden. Helaas ging ik zoveel minder verdienen tijdens de opleiding dat het geen haalbare kaart was. Maar het blijft trekken...
    Mijn man werkt als assistent accountant. In de zomer 28 uur en in de winter 36 uur, de overige uren is hij tennisleraar. De combi bevalt hem goed.
    Bij kleine onderzoeken is hij niet meegegaan, vind ik ook niet nodig. As dinsdag gaat hij ook niet mee, vind ik ook niet erg. Uiteraard gaat hij met de punctie en terugplaatsing wel mee. Op zijn werk doen ze er ook niet moeilijk over dus dat is wel fijn...
    Ik had het me nog niet echt gerealliseerd, maar wij boffen maar dat we zo makkelijk van ons werk kunnen. Als ik jou zo hoor kan het ook veel complexer...

Zoals ik al eerder geschreven heb, ik heb de recepten in het oude jaar weggebracht en dat is gewoon vergoed...Ben benieuwd bij een eventuele volgende keer, die er uiteraard niet gaat komen!

Zo ik ga mezelf even verwennen en lekker even shoppen, vanavond gaat tenslotte de eerste spuit erin, je moet jezelf wel blijven kietelen!

X

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Zoe, vanavond eerste spuit erin... spannend! Haha, en inderdaad jezelf even lekker verwennen ;), heel goed! Wat doe jij eigenlijk voor werk (of heb ik daar overheen gelezen? :oops:)

Susan, mooi hoor, je jurk! Mijn man heeft me uiteindelijk niet echt ten huwelijk gevraagd, maar ik vond het allang best dat ie eindelijk ook wilde ;). Wij zijn in april 2007 getrouwd, bijna 2 jaar dus. Maar zijn al 11 jaar samen, wonen nu net 6 jaar samen. Even een heel ander verhaal dan bij jullie dus ;). Wij hebben een superdag gehad; zon, 27 graden (en dat eind april!). Overdag met familie en goede vrienden (zo'n 60 man), gegeten met alleen directe familie en 's avonds een feest. Helemaal zoals wij het wilden... Vond alleen wel dat de dag héél snel ging, voor ik het wist was ie voorbij. Ik heb een jurk laten maken bij Anastasi (www.anastasi.nl).

Mijn man is bij de eerste afspraken elke keer meegeweest, maar omdat we vanaf september in het buitenland zaten en hij daar niet weg kon is hij niet meegeweest naar de waterecho en het startgesprek. Hij werkt als auditer bij één van de grote accountant/consultantbedrijven, en zit vaak bij klanten. Hij kan gelukkig zijn agenda redelijk sturen, maar heeft soms ook al maanden van te voren afspraken staan die hij moeilijk af kan zeggen... Hij beseft zich gelukkig wel heel goed dat ie er bij de punctie echt bij MOET zijn ;).

Fijn om zo met jullie jullie ervaringen te delen... klets al 1,5 jaar met een groepje hier, maar daarvan zijn de meesten inmiddels zwanger of bevallen, dus wel heel fijn ook eenpaar meiden te hebben die precies snappen hoe en wat.

Wij hebben het dus trouwens wel aan heel veel mensen verteld, maar doen wat vaag over wanneer we nou starten (roepen nu maar hard "als het goed is in maart ofzo")... hopen het zo nog even een week of 2 stil te houden voor iedereen (behalve ouders/zussen/heel goede vrienden). Ze weten wel dat de hele behandeling een paar weken duurt, dus als ik me beroerd voel rond de punctie kan ik het altijd gooien op die rot-hormonen ;).

14. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai Miepie,
    Ik had al aangegeven waar ik werk, zij het een beetje criptisch, ik werk op een bank op de hypotheekafdeling....

Net de eerste spuit gezet, viel heel erg mee. Mijn man telt tot drie en ik zet 'm in mijn buik. Wel weer hoofdpijn nu, en de plek waar ik geprikt heb brand nu, maar dat valt nog reuze mee...
    Heb het gevoel dat ik nu echt begonnen ben. In mijn hoofd had ik steeds het idee dat het ongeveer twee weken zou duren voor de punctie. Totdat manlief mij erop wees dat het de 10de of de 11de dag weleens kon zijn...Pfff dat is aankomende vrijdag al, jeempie wat gaat het hard ineens! Zou wel mooi zijn in het weekend, kan ik lekker rustig aan doen...

Idd een ander verhaal miepie, jullie zijn eigenlijk jeugdliefdes, gaaf...Heb er helaas wat langer over gedaan voordat ik mijn echte liefde gevonden heb, maar nu laat ik 'm ook echt niet meer gaan :D

Ik zit ook al anderhalf jaar op dit forum, maar ik vind het super om te forummen met meiden die precies hetzelfde beleven op dit moment!
    Eigenlijk gek dat we maar met z'n drieen zijn....

X

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee dames,

Volgens mij zijn we niet echt met zn 3-en (iemand anders is zelfs dit onderwerp gestart) maar er melden zich gewoon niet meer aan! Nou, met zn 3-en komen we er ook doorheen hoor ;)

Dus jullie zitten allebei al een tijdje op dit forum.. Ik pas sinds augustus 2008. We zijn ook toen pas voor het eerst naar het zkh gegaan en was pas 5 a 6 mnd met de pil gestopt.

Zoe, lekker zeg dat je nu echt begonnen bent met de follikelstimulatie. Hopelijk krijg je niet teveel buikpijn maar wel een mooi aantal follikels :)
    Heb jij ook de Puregonpen?

Ik ga zo weer lekker mn pil innemen en dan verder aftellen tot aan donderdag! Ik heb er zin in!

Slaap lekker!

16. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Zoe, nog last van hoofdpijn? Hoe gaat het spuiten?
    Pffft... begin er nu wel tegenop te zien :confused:.
    Heb jij op je werk nog veel last gehad van de hele crisis? Zit er middenin met jouw werk, of niet?
    Heel veel succes morgen met je echo!

Susan, vraag me ook af waar anoniempje is gebleven... die is dit topic gestart, maar de laatste tijd weinig online geweest geloof ik. Hoe is het met jou? Al aan het uitkijken naar donderdag? Komt wel dichtbij nu he?

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee dames,

Zoe, nog 1 dagje en dan al je echo! Wat gaat de tijd toch snel (bij anderen vooral)! Ben erg benieuwd wat er dan te zien is qua aantal en grootte follikels.
    Heb je veel last van (andere) bijwerkingen?

Ik keek echt enorm uit naar donderdag maar gisteravond toen ik alleen in bed lag, zag ik er als een berg tegenop. Nu heb ik geen van beide gevoelens eigenlijk........ Ik heb wel vandaag afgesproken met een acupuncturist. Heb begrepen dat dat de kansen zouden kunnen verhogen. Donderdagochtend heb ik een intakegesprek dus ik ben erg benieuwd.......

Trouwens Miepie, hoezo moet je 5 feb eerst bellen met het AMC? Mag je niet gewoon meteen 7 feb starten? Heb jij er al 'zin' in?

Er is trouwens iemand, bij een ander onderwerp waar ik ook op mee klets, zwanger na de 2e ICSI poging! Moet eerlijk zeggen dat ik stiekem toch best wel jaloers ben; dat wil ik ook! Maar dan natuurlijk na ICSI 1 ;)

Dames, ik ga ff snel eten want vanavond gaan we bruidstaarten proeven. Heeeeeeerlijk!

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Oh, lekker, taarten proeven :)! Veel plezier, Susan!

Ik wordt donderdag nog gebeld om alles in te plannen... startgesprek in oktober al gehad :)shock:), dus donderdag wordt nog even eea doorgesproken. (En blijf daardoor stiekem bang dat er weer iets tussenkomt, dat ze al te vol zitten voor feb ofzo :rolleyes:). Heb precies hetzelfde gevoel... blij dat we eindelijk gaan starten - een jaar na de eerste zaaduitslagen -, maar ook heel bang dat het niet gaat lukken :(. En heb ook een afspraak gemaakt voor acupunctuur, haha. Ga er maandag voor het eerst heen...

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee Miepie, naar welke acupuncturist ga jij dan? Aangezien je naar het AMC gaat, zal je ook wel uit de omgeving A'dam komen lijkt me?

Ik heb er 1 gevonden in Nieuw-Vennep die gespecialiseerd is op dit gebied... Laat me maar ff weten anders!

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik woon in de buurt van Utrecht... maar aan de A2, en Miepman werkt in A'dam, dus vandaar AMC (UMC is voor ons even ver). Ik zit bij een acupuncturist hier in het dorp, ook gespecialiseerd in IVF (en afvallen/stoppen met roken). Woon je in de buurt van Nieuw-Vennep? Ben daar geboren ;)

Deel Deze Pagina