1e ICSI begin februari wie nog meer?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by anoniempje24, Jan 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Oh dan zit je zeker bij www.acupuncturist.nl met Gilles Stoop (hoewel die in Rotterdam zit) en zijn vrouw doet de praktijk in Utrecht volgens mij. Heb daar ook gekeken en overwogen om anders daar maar naartoe te rijden als ik hier niets vond wat me aansprak.
    Ik woon in Amstelveen, dus vlak naast Nieuw-Vennep (vind ik dan)... Grappig trouwens dat je je ventje Miepman noemt :) Klinkt echt gek :)

2. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    1,059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hallo,
    Hier ben ik weer een keer. Zit op mijn werk. Er is vanavond een vergadering, en dan moet er een BHVer aanwezig zijn...Aangezien ik BHVer en EHBOer ben, mocht ik opdraven. Heb wel gezegd dat ik niet ga werken, maar lekker achter het internet ga...Leuk geld verdienen.

Wij merken er gelukkig niet veel van (de crisis), het is juist wat drukker dan normaal, omdat de Rabo de enige bank is die tot nu toe nog niet slecht in het nieuws geweest is....

Ik vind Miepman ook lekker gek klinken...zoeman klinkt dat weer voor geen meter en Susanman ben ik ook niet zo fan van :D

Tot nu toe drie keer gespoten. De eerste keer was gek genoeg het makkelijkst. Maar echt waar het valt reuze mee! Het naaldje is echt dun, het doet echt geen pijn, het is alleen het doen wat een beetje spannend is...
    Maar doe als ik laat je man tot drie tellen en ram die naald er gewoon in!

Qua bijwerkingen merk ik nog weinig, wat meer hoofdpijn en een beetje gerommel in mijn buik, maar geen pijn of dat soort dingen! Valt me tot nu toe 100% mee! Morgen is wel spannend, ben echt benieuwd of er al iets te zien is, ik hou jullie op de hoogte.
    Ik spuit trouwens Gonal, dus geen Puregon....maar het zal wel weer het zelfde zijn ;)

Ik hoop ook zo dat het allemaal in 1x lukt. Zo echt super zijn. Moet zeggen dat ik ook een goed gevoel bij alles heb. Heb wel in mijn hoofd dat de kans dat het de 1ste keer lukt kleiner is dan dat het wel lukt, maar dan nog voel ik me positief.

En lukt het niet dat gaan we met frisse moed verder, wat moet je anders. Maar ik hoop dat ik mezelf ook zo positief mag blijven voelen...

Ik doe geen accupunctuur, op zich geloof ik er wel in. Maar ik heb ook het idee, het lukt of het lukt niet, en ik heb al genoeg naalden in mijn lijf. Misschien als we verder in het traject zitten dat ik het dan wel ga doen, who knows.

Wow voor jullie gaat het nu echt opschieten, ik begrijp de spanning dames! Maar echt waar het valt heel erg mee, vind mezelf gewoon een stoer wijf...

Miepie, we gaan er wel vanuit hoor dat jij ook gewoon mag beginnen, waarom bel je morgen niet alvast, of heb je echt een belafspraak voor donderdag?

XX

3. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee,

FF kort want ben kapot! Zoe, echt spannend morgen! Denk idd dat de puregonpen wel meevalt. Verwacht meer ellende van de deca die ik moet injecteren want dat zal wel een tijdje moeten...
    Lekker trouwens, internetten tijdens werk ;) Moet vaker kunnen vind ik :) En idd, Gonal F is gelijk aan Puregon. Ik vind ook dat je gewoon positief moet blijven; je weet het natuurlijk nooit! :) En we hopen voor je dat er mooie bevruchte emmy's zullen ontstaan.

taart proeven was leuk en lekker! Zat wel erg vol al van avond eten maar ja, hebben toch wat moois uitgekozen. ben nu behoorlijk moe en moet mn hondje nog uitlaten. Houd het dus ff hierbij en duik snel mn bed in. Kon gisternacht niet in slaap komen omdat ik me toch wel druk maakte over de behandeling...en ook nog midden in de nacht wakker geworden! Dusssssss, misschien 5 uurtjes slaap gehad ofzo. :( Hoog tijd om die nu in te halen. Zit morgen op werk van 07.45 uur tot zeker 22.00 uur dus dat is echt wel ff rot. Gelukkig woensdag en donderdag weer vrij (alleen geen uitslaapkansen :()

Tot morgen want ik neem aan, Zoe, dat we snel iets te horen krijgen van je! Hoe laat moet je eigenlijk?

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Goeiemorgen!

Susan, lekker geslapen vannacht? Ik heb dat ook hoor, 's nachts wakker worden, rare dromen... wordt tijd dat die eerste spuit er in gaat ;). Werk ze vandaag, wat een lange dag!
    Ik zit trouwens bij een andere acupuncturist, Bas van Dijk (Utrecht en Amersfoort). Ben erg benieuwd hoe ik dat ga vinden, nooit eerder acupunctuur gedaan.

Zoe, succes vandaag! Duim hard voor een heel stel mooie follikels! Hoe laat moet/mag je?
    Ik heb trouwens echt een belafspraak; de arts belt mij. Vorige week nog wel even langsgeweest om mijn puregonpen op te halen enzo, en daar gaf de verpleging wel aan dat het echt formaliteit is en we op de lijst staan om zaterdag te beginnen.. maar blijf het toch spannend vinden.

Heb dat trouwens ook, dat je wéét dat de kans maar zo'n 30% is dat het de eerste keer lukt... en dat je wéét dat de kans er dik inzit dat het helemaal niet gaat lukken... maar dat je er gevoelsmatig stiekem toch ook een beetje vanuit gaat dat het wél gaat lukken. Ik blijf maar tegen mezelf zeggen dat het waarschijnlijk niet gaat lukken de eerste keer, maar dat gevoel blijft hangen en krijg ik er niet uit, en ben zo bang dat het dan heel erg gaat tegenvallen straks :-?.

5. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Hallo allemaal,

Als jullie het geen probleem vinden zou ik me hier ook graag aansluiten... zag dat jullie al een paar weken schrijven hier....

Ook wij zijn bezig met onze 1e icsi behandeling. Volgens mij lopen wij net iets voor op jullie als ik alles zo terug heb gelezen.

Zal me even voorstellen:

Mijn naam is Marjolein (ook wel Majo). Mijn man en ik zijn nu 11,5 jaar samen en sinds 3,5 jaar getrouwd. We hebben altijd een kinderwens gehad, maar zijn er ook altijd van uitgegeaan dat dit niet vanzelfsprekend is. Helaas bleek dat bij ons dus het geval.

Ons 'verhaal' tot nu toe:
    Sinds december 2007 weten we definitief dat het voor ons lastig zal worden, idd ook doordat het zaad van zeer slechte kwaliteit is.

Na net als bij jullie allerlei onderzoeken te hebben gehad bij gynaecoloog en uroloog enzo, zijn we in juni 2008 voor eerst bij IVF kliniek in Zwolle geweest voor intake gesprek. Augustus 2008 intakegesprek met vpk daar en zouden september 2008 met 1e icsi beginnen. Helaas kreeg mijn man vlak daarvoor koorts en waren er op dat moment geen levende zaadcellen aanwezig. 3 mnd wachten dus. Week voor afspraak in december, helaas wéér ziek met koorts... (echt idioot, want eigenlijk is hij de afgelopen 11 jaar bijna niet ziek geweest)... maar ja...je kunt er niks aan doen.
    Gelukkig was er deze keer nog wel sporadisch een levende zaadcel te vinden en is er besloten toch te beginnen met de behandeling. (Je hebt tenslotte maar 1 goeie nodig!)

22 december begonnen met de pil microgynon zodat er zich geen cysten zouden ontwikkelen die ze dan bij de eventuele punctie voor eicellen aan kunnen zien. 15 januari begonnen met GnRH-agonist: Decapeptyl.
    26 januari voor de startecho geweest, baarmoeder, eierstokken en slijmvlies zagen er goed uit.
    Dus gestart met Gonadotrofine: Gonal-f.
    Afgelopen maandag 2 febr. weer voor echo geweest. Had de 3 dgn ervoor al wat zeurende buikpijn/opgeblazen gevoel in onderbuik. (Verder totaal geen last gehad v/d hormonen gelukkig)
    En helaas bij de echo bleek dat ik teveel eicellen had: 20 (normaal zou het mooist tussen de 10-15 zijn aldus de arts). Daardoor dus de buikpijn. Mocht toch nog wel 2 dgn gonal-f spuiten.
    Morgen 4 febr. dus opnieuw voor echo. Spannend.... want als er nog mee eicellen bij zijn gekomen is er kans op overstimulatie en wordt de behandeling afgebroken...
    Maar ja... meer dan afwachten kunnen we helaas toch niet, dus zien we het morgen allemal wel.

Dit was ons verhaal even kort in 'vogelvlucht'.

Ik wens iedereen die hier reageert heel veel succes! Ik duim voor iedereen dat onze grootste wens maar uit mag komen!

Groetjes Marjolein

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Hoi Majo, welkom hier! Je loopt inderdaad wat voor op Susan en mij, maar Zoe is ook al bezig met Gonal. Spannend zeg, je echo morgen... hoop voor je dat er een paar niet mee zijn gegroeid of in elk geval geen nieuwe follikels zijn! Heel veel succes morgen.

7. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    1,059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hallo meiden, en hai Marjolein...

We lopen aardig gelijk Marjolein, ik ben afgelopen zaterdag met Gonal begonnen (hoeveel eenheden spuit jij?). En ik ben net terug van de echo. Baarmoederslijmvlies zat op 7mm dat zag er goed uit volgens haar. Toen ging ze tellen en zag ze 25 eitjes :confused:
    Ze zei dat ze niet allemaal hoeven door te groeien en dat hoop ik dan maar van harte, lijkt wel een legbatterij...

Vanmiddag wordt ik gebeld over hoe of wat. Zelf vermoed ik dat ik nog minder eenheden moet gaan spuiten (spuit nu 112,5). Maar ik heb eigenlijk geen idee. Ging zo snel allemaal, voordat ik bedacht had wat mijn volgende vraag zou zijn, stond ik alweer buiten...
    Waarschijnlijk moet ik donderdag weer voor een echo.

Heb net zo'n gevoel in mijn buik als bij een eisprong, een beetje vol gevoel in mijn onderbuik, snap nu waarom :)

Jullie hebben lang moeten wachten Marjolein, respect!

Miepie en Susan, hebben jullie je zenuwen nog in bedwang! Hoop voor jullie en voor mij dat de tijd heeeeel snel gaat!

Miepie ik herken je verhaal volledig, ik hou ook steeds in mijn hoofd dat het waarschijnlijk de eerste keer niet lukt, maar ik voel me zo positief dat ik ook bang ben dat ik straks mega teleurgesteld ben. Wat ligt gevoel en verstand toch weer super ver uit elkaar....
    Maar kom op meiden dit wordt gewoon een kwartet aan zwangere meiden! En zo niet dan trekken we elkaar er doorheen!

Zal vanmiddag nog even laten weten wat de arts te zeggen heeft...

Dikke kus

8. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    1,059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Update:

Ben gebeld door het ziekenhuis. Toch nog 2 dagen 112,5E. En donderdag om half 10 de volgende echo, spannend...

XX

9. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee dames,

Majo, welkom! Wat ontzettend balen van die koorts en dat je dan dus 3 mnd moet wachten. Heel vervelend...gelukkig goed doorstaan :) En dan weer koorts! Hoe is het mogelijk ja... Gelukkig mochten jullie wel beginnen. Wel heel veel follikels zeg. Ga hard voor je duimen dat er geen nieuwe bijkomen en dat niet al deze follikels enorm doorgroeien... Heb je veel last van je buik? Kan me dat nl wel enorm goed voorstellen.

Zoe, ook een mooie score maar 25 is wel errug veel zeg! Nix gezegd over evt overstimulatie?

Hier houd ik de zenuwen nog goedin bedwang. Vandaag enorm heftige dag op werk met werkzaamheden in de praktijk zelf (nieuwe airco) en daarnaast gewoon werken waarbij de laatste patient toch een geval apart was en stiekem erg veel zweten....... :( Nu klaar met patientenbehandeling maar moet mn boekhouding nog afronden van 2008 dus daar ben ik nog wel zeker 3 uur mee bezig. Manlief wordt dan behandeld door mn vader (ook tandarts) in de tussentijd en die zijn ook wel 2 uur zoet dus dan lopen we ongeveer gelijk op. Denk dat ik daarna echt helemaal op ben...dus slapen en dan is het alweer woensdag!

Heb trouwens via het fertimagazine een vraag gesteld aan hoofd IVF van de VU, nl over acupunctuur tijdens IVF/ICSI. Vandaag antwoord gekregen... Het laatste onderzoek laat niet zien dat er een verhoogde kans is op een positief resultaat door de combi acu en ivf en vanwege de variabele onderzoeksresultaten adviseert de VU dit dus NIET. Ook heb ik gevraagd dat als de vrouwen in de familie snel zwanger zijn, of dat ook het geval is met ICSI-vrouwen, maar ook dit ontkrachten ze... BIj ICSI is er eigenlijk bijna altijd sprake van slechte zaadkwaliteit dus alles hangt af van embryokwaliteit............
    (wilde dit toch een delen met jullie)

Weet nu dus niet meer wat ik moet doen wat betreft acupunctuur... Laat de afspraak donderdag gewoon staan en kijk wat zij zegt. Laat evt het onderzoek zien (is meegestuurd met de email nl).

Ga nu ff snel eten...

10. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Goeiemiddag!

Zoe, 25 :confused:... da's heel veel, ja, kan me voorstellen dat je je buik voelt! Jij en Majo gaan ook aardig gelijk op, of niet?

Susan, komt dichtbij nu he? Je ziet idd heel verschillende berichten over acu... zal het donderdag in het AMC ook nog eens navragen. En baadt het niet, dan schaadt het niet ;). Bij ons zeiden ze idd ook dat het verder niks zegt hoe makkelijk vrouwen in de familie zwanger raken als je eenmaal aan ICSI begint, en ook niet hoe mooie cyclus je van jezelf hebt. Alles wordt gestuurd door hormonen, die nemen je lichaam over zeg maar, en verder valt of staat het idd met de embryokwaliteit. Afwachten dus maar....

Enne... inderdaad, gaan gewoon voor 4 zwangeren over een maandje hier :)

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Hmmm, Susan, toch raar dat ze in het VU dat antwoord gaven, ze hebben vorig jaar nog een onderzoek gepubliceerd:

"IVF EN ACUPUNCTUUR
    De invloed van de acupunctuur op de vruchtbaarheid en in het bijzonder ter begeleiding van de IVF/KI wordt de laatste jaren uitvoerig onderzocht.

Het meest recente onderzoek dateert van 7 februari 2008 en is uitgevoerd door de VU in Amsterdam en de Universiteit van de School van Maryland van Geneeskunde. Zij combineerdende resultaten vanzeven testen bij 1.366 vrouwen. Van de vrouwen die werden bestudeerd kreeg een derde acupunctuurnaaldjes op het lichaam geplaatst. Een derde kreeg een nepbehandeling en de rest kreeg helemaal geen behandeling.
    De vrouwen die acupunctuur ondergingen bleken 65% eerder een succesvolle embryo-overdracht te hebben. Dit betekent dat voor elke 10 vrouwen die acupunctuur ontvangen, er één extra succesvolle embryo-overdracht zou zijn.

Klik hier, http://www.bmj.com/cgi/content/full/bmj ... q=rss_home, voor het hele onderzoek, gepubliceerd in het British Medical Journal." (van de site van Bas van Dijk)

12. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Ja Miepie, dat onderzoek had ik dus ook gezien daarom dacht ik ook dat ook de VU erachter zou staan. Vreemd dat ze nu toch met een ander onderzoek aankomen! Ik ga gewoon donderdag en zie het wel allemaal. De acupuncturist zal natuurlijk zeggen dat het wel helpt (denkt natuurlijk in dr eigen straatje, logisch, zou ik ook doen ;)) maar ga het denk ik toch gewoon doen. Weet van een ander meisje dat zij er rustiger door werd dus dat is dan wellicht ook wel wat voor mij. Zit me altijd enorm op te winden nl :)

Wij gaan even onze Wii testen (is gemaakt na een kapotte printplaat) dus ben benieuwd of ie weer werkt. Was trouwens uiteindelijk pas thuis om 22.30 uur :( en vertrokken van huis naar werk om 07.20 uur! Morgen en overmorgen gelukkig vrij, hoewel ik wel morgenavond weer naar de praktijk ga om verder te gaan met boekhouden. Alleen het kasboek van 2008 nog en dan ben ik weer helemaal bij :)

13. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Hai!

Wij gaan inderdaad aardig gelijk op Zoe! Jij zelfs 25 follikels! Dacht dat ik er al veel had. Ook flink last van je buik zeker?! Ik spuit 150EH van gonal-f.

Ben net weer terug uit Zwolle v/d 2e echo. Weer iemand anders die de echo deed (3e persoon). Natuurlijk nog veel eicellen, hoeveel precies weet ik niet, ze zei het allemaal zo snel tegen de assistente die het allemaal noteerde. De grootst gemeten was nu 16,2 mm. Moet 18 mm zijn willen ze een punctie gaan doen. Zaten ook enkele kleinere van 15 en 14 cm. En dus een heleboel kleintjes. De oestradiolbepaling van 2/2 was licht verhoogd, maar nog niet dusdanig dat het richting overstimulatie gaat. Vandaag weer oestradiol laten prikken, mag vandaag geen gonal-f spuiten en dan morgenochtend om 8.10 uur voor 3e echo in de hoop dat de follikels nog wat doorgroeien.
    Nog weer even afwachten dus.

Leuk dat jullie ook zo gelijk opgaan Susan en Miepie... jullie zijn dus 5 en 7 febr. aan de beurt om met de decapeptyl te beginnen! Vinden jullie het eng om de eerste keer te gaan spuiten?
    Hopelijk hebben jullie net zo min klachten als ik had. Meest voorkomende zouden volgens mijn arts overgangsklachten zijn. Heb er gelukkig geen last van gehad. :)

Ik ga gauw stoppen nu, zie dat ik zo weg moet. Moet de hele avond nog werken n.l.

Susan succes morgen met de 1e decapeptyl en jij met de 2e echo Zoe!

Groetjes Marjolein

14. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee meiden,

majo wat goed van je arts dat je even een dag geen Gonal F mag spuiten. Ben zelf altijd blij te horen dat de artsen heel alert zijn op overstimulaties... Wellicht heb je je punctie wel dit weekend! Dat zou wel heel mooi uitkomen zeg, kan je lekker bijkomen! Het schijnt trouwens dat follikels per dag ca 1-2mm groeien (tenminste, in een normale cyclus)...

Hier alles oke! Keek eerder echt enorm uit naar morgen maar nu het dichterbij komt........tja.......weet het niet. Ben bang dat ik wel last ga krijgen van al die klachten enzo. Voor die prik zelf denk ik dat het wel oke gaat. Bij de verpleegkundige deed ik er iig niet moeilijk over maar ja, nu ben ik thuis met mn mannetje dus dan kan ik lekker mn eigen vertrouwde mietje zijn en dus niet die stoere meid uit het ziekenhuis ;) Ach, oefening baart kunst zeggen ze altijd en tja, het hoort er gewoon bij!

Kreeg net een werkrooster van mn mannetje toegemaild...Heb m maar even gebeld dat ik het met iets niet eens ben en dat hij er maar voor moet zorgen dat dat anders wordt geregeld. Ik verwacht nl dat ik zo rond de 16e/17e met de Puregon mag starten en dat de punctie zal zijn rond de 27e/28e. TP vervolgens 3 dgn later dus 1e week maart en dan de bloedtest weer 2 weken later... Zie ik dus dat hij 16, 17 en 18 maart voor werktraining moet naar Duitsland! JA DOEI, dat gaat dus mooi niet door. Dat is net wanneer we de uitslag gaan krijgen of net hebben gehad en dan moet hij gewoon bij me zijn (lekker ego maar ik vind wel dat ik gelijk heb). Strax is het toch negatief en dan zit ik ook nog ns 3 dgn alleen... Hij gaat nu zn best doen om te ruilen met iemand zodat hij het in september kan doen. Hopelijk hebben we dan alleen geen behandelingen en heb ik gewoon een mooie ronde buik :)

In de 2e week april moet hij trouwens voor zn werk een week weg naar Engeland! Nou ik kan mn geluk niet op vandaag ;)

Verder wel weer wat dingetjes geregeld voor de bruiloft. Artis gebeld en we krijgen deze week nog de offerte. Ze hebben iig toegzegd dat we de gehele flamingoserre met aangrenzend terras tot onze beschikking hebben en dat er dus geen andere artis-bezoekers bij ons kunnen komen. Dat is echt heel fijn want dat was echt een voorwaarde. Het diner kunnen we daar alleen niet doen dus ik heb al de definitieve opdracht gegeven aan een andere locatie voor het diner. Ook de bruidstaart heb ik geregeld. Alleen nog even 3 fotografen mailen of ze beschikbaar zijn en hoe het zit qua prijzen e.d. en wat je ervoor krijgt en dan vind ik het wel genoeg geweest voor vandaag en ga dan lekker Private Practice en Eli Stone van maandagavond kijken en Desp Housewives van gisteravond. Vanavond weer naar werk om te boekhouden maar dan is het helemaal klaar.

Zal jullie sowieso laten weten hoe het morgen gaat bij de acupuncturist.

Zoe, hoe staat het er bij jou voor? Buikpijn? Het is echt grappig trouwens, Zoe en Majo lopen zo goed als gelijk op, en Miepie en ik :) Zo hebben we tenminste wat aan elkaar..........;)

15. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    1,059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hallo meiden,
    he he eindelijk is het bijna donderdag, Miepie jij je bel afspraak, ga er vanuit dat je gewoon mag beginnen hoor!

En Susan jij mag morgen echt beginnen, super!
    Wat klinkt het allemaal leuk zeg, je trouwdag wordt volgens mij super leuk! Gaaf idee Artis!
    Het weer kan je helaas niet regelen, maar het zou leuk zijn als je mooi weer hebt, iig droog en weinig wind.
    Idd niet leuk als je mannetje niet thuis is als je de uitslag gehad hebt, goed dat je stappen ondernomen hebt!

Hier gaat alles goed, heb eigenlijk geen bijwerkingen. Eind van de middag en nu wel een zeurend gevoel links in mijn onderbuik, maar niet echt pijnlijk, meer vervelend.

Majo, jij gaat hard zeg nu al 16mm! Vanavond hoef je dus niet te prikken! En morgen 3de echo, echt heel spannend dus!

Ik morgen echo 2, ben ook heel benieuwd. Marjo ik heb echt nog nooit van oestradiolbepaling gehoord, wat is dat dan?
    Hou je ons op de hoogte van je echo?Ik moet morgen om half 10, zal ook laten weten hoe of wat.

Ik hoop morgen ook meer te horen over wanneer zij de punctie verwachten. Mijn man werkt altijd op woensdagochtend op kantoor en 's middags en 's avonds geeft hij tennisles. Nu moet hij volgende week dus ook nog lessen van een andere leraar overnemen ivm vakantie. Mijn man's broertje leert ook voor tennisleraar dus ik had al gezegd dat hij moest vragen of zijn broertje evt lessen kon overnemen ivm een evt punctie. Laat zijn broertje nou maandag met auto en al de Rijn in gereden zijn, slippartij na te hard rijden en gladheid!
    Gelukkig is hij er goed vanaf gekomen alleen is zijn schouder ontwricht. Hij kan dus niet invallen.

Nu toch maar hopen dat de punctie niet woensdag is...Zit ik de hele middag en avond alleen:(

Nou meiden ik ga mijn spuitje zetten en lekker vroeg naar bed, is het sneller donderdag.

Iedereen heel veel succes allemaal morgen!

XXX

16. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Zoe, ik hoop dat de punctie niet op woensdag is dan, anders kan hij dus ook gewoon overdag niet naar kantoor want hij moet natuurlijk wel zn 'spul' inleveren! Daarnaast denk ik dat het sowieso wel fijn is als hij bij je kan zijn op de dag van de punctie want je zal wel last van je buik hebben!

Trouwens, wat vervelend van je zwager! Wat goed dat hij er dan toch zo goed vanaf is gekomen want het had natuurlijk veel slechter kunnen aflopen........(maar daar zullen we maar niet te lang over nadenken)

Hier is alles nog prima. Ga morgenoverdag nog even mn kasboek bijwerken van 2008, dan kan ik die vrijdag nog in de pc zetten en dan is alles klaar! :) Helemaal fijn! Morgen op mn vrije dag dus toch nog vroeg op om naar de acupuncturist te gaan. Zal dat artikel anders meenemen en aan haar voorleggen, ben benieuwd wat zij dan te zeggen heeft....... Maar ja, er worden ook zoveel onderzoeken gedaan......................
    Mijn mannetje gaat morgenmiddag vrijnemen (gelukkig kan hij dat heel makkelijk en heeft hij nog voldoende overuren staan) en dan gaan we langs bij mn aanstaande schoonmoeder, nu ik nog 'normaal' ben :) De dag zal dan ook wat sneller verlopen verwacht ik aangezien ik dan niet in mn eentje thuis zit. 's Avonds eerst nog volleybaltraining en dan om 22.30 uur de 1e spuit erin, SPANNEND! Moet zeggen dat ik er momenteel niet heel actief aan denk...zal wel morgenavond komen rondom een uur of 10.

Ik zal jullie laten weten over de afspraak bij de acupuncturist!

Zoe en Majo, succes morgen bij de echo en ik ben benieuwd!
    Miepie, ook voor jou spannend met je belafspraak. Ik ga er vanuit dat jullie gewoon mogen starten! Trouwens, hoezo een 'zoek'-ICSI? Wat is het verschil met een gewone ICSI?

17. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Even heel snel, vanmiddag meer ;), maar iedereen heel veel succes vandaag! Majo en Zoe met de echo's en Susan, jij je eerste spuit en acu... duim voor jullie alledrie!

Liefs

18. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Hallo Dames!

Bij ons helaas geen goed nieuws. Vanmorgen dus voor de 3e echo geweest. Eén follikel was 19mm en een aantal rond de 17, 16 en 14. Op zich mooi, waren het niet dat er teveel kleinere follikels bij zaten. Volgens de arts die de echo vandaag deed véééél teveel om door te kunnen gaan :( Ze heeft ze geteld en zouden er iets tussen de 25 en 30 zijn.
    Ze durven de behandeling niet door te zetten ivm verhoogde kans op een overstimulatie met alle gevolgen vandien. Even flink balen dus! Maar ja... had zelf al een beetje een voorgevoel en me er stiekum al een beetje op ingesteld. Had maandag nl al 20 follikels en iedere dag wat meer buikpijn...
    Ben nu begonnen met Provera tablet. Moet ik nu 10 dgn 1x p/d slikken, als het goed is daarna weer menstruatie. Overige info krijg ik per post toegezonden want de ivf-vpk had het vanmorgen te druk om dingen uit te leggen. Meest vervelende nu vind ik het wéér moeten (af)wachten, niet weten waar je nu weer aan toe bent. En dat ik nu 4 dgn rustig aan moet doen, niet werken, geen zwaar huishoudelijk werk en veel drinken. Niks voor mij... verveel me altijd snel, hou van bezig zijn en ebn normaal geen grote drinker. Worden dus 4 lange dagen! Was gelukkig al vrij van m'n werk, ook dit weekend. Ben trouwens verpleegkundige (had ik volgens mij nog niet verteld).

Ik hoop dat het bij jou vandaag allemaal wat beter uitpakt dan bij mij, Zoe! Als het goed is heb jij de echo nu ook al gehad.

Valt me trouwens op dat iedere kliniek toch weer een heel andere behandeling heeft. Zoe en ik spuiten wel dezelfde medicatie, maar ik begrijp dat jullie (Zoe en Susan) de spuiten 's avonds zetten. Ik moest ze iedere dag vóór 12uur 's middags zetten.

Je vroeg naar de oestradiolbepaling Zoe... dat wordt in Zwolle in de kliniek geprikt als je teveel follikels aanmaakt. Aan deze waarde kunnen ze bij ivf/icsi behandeling zien of je neigt naar overstimulatie. Gisteren was deze bij mij nog redelijk goed terwijl ik wel veel follikels had al. Vandaag was deze meer verhoogd. Gek toch, dat ze dat dus blijkbaar ook niet overal doen.

Leuk trouwens bij jou Susan, dat je je bruiloft aan het regelen bent. Zo'n leuke tijd vond ik dat! Zou het zo weer willen..... trouwen... écht súperleuk! Geeft meteen trouwens een leuke afleiding in deze spannende tijd!

Ben benieuwd hoe het de jullie allemaal vergaat vandaag, met de echo, de belafspraak en de 1e injectie! In ieder geval allemaal veel succes!

Ik ga weer verder met me rustig houden :)

Groetjes!

19. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Majo, wat ontzettend balen (en dan druk ik me nog zacht uit)... 25 waren er idd wel wat veel maar had stiekem toch ergens nog wat hoop voor je! Wat doet de Provera tablet eigenlijk? Mag je trouwens meteen de volgende cyclus weer starten?

Hier net terug van de acupuncturist. Ik vond het echt te grappig voor woorden! Ze kon aan mn pols voelen en aan het beslag op mn tong bepaalde dingen zien; bijvoorbeeld dat ik opstartproblemen heb 's ochtends en het eigenlijk altijd koud heb, vooral mn voeten. Al dat soort dingen. Ben ook al meteen ontmaagd met mn 1e naaldjes, vooral eentje bij de binnenkant van mn enkel was erg pijnlijk terwijl die aan de andere kant juist weer geen pijn deed! Typisch toch... Ze zei iig dat ik toch wat gespannen was (ook door werk enzo) en dat als ik voel dat ik rust moet nemen, dat ik dat ook echt moet doen en niet door moet gaan (zoals ik nu doe). Ik mag ook eigenlijk niet zoveel koud water drinken met ijsblokjes (wat ik heel veel doe aangezien we een amerikaanse koelkast hebben met zo'n apparaat erin) want dan moet mn lichaam veel energie stoppen in het opwarmen van alles. Beter is dan om iets warms te nemen. Nou al dat soort dingen. Kreeg ook een warme lamp op mn buik; dat was echt heel fijn! Volgende week donderdag moet ik weer terugkomen en dan gaan we verder. Ze zei dat ik op de dag van de tp ook naar haar toe moet, zelfs als dat in het weekend valt, want dan gaat ze ook wat met me doen... Nou ben benieuwd! Had wel wat lichte hoofdpijn toen ik daar wegreed... :( Ben ook nu best moe dus ga zo ook ff liggen nog :)

Zoe, ik ben erg benieuwd naar jouw echo. Hopelijk heb jij beter nieuws dan Majo.

Miepie, al gebeld door AMC?

20. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Toch blijft dat een vak appart hoor, acupuncturist... gek toch dat ze al die dingen dan toch zomaar van je weten. En dat kunnen ze zien aan je pols en beslag op je tong! Ik blijf het wonderbaarlijk vinden. Zie me zelf er echter toch niet zo gauw heen gaan, hoewel je toch vaak wel goede dingen hoort...! Hoe zijn jullie er eigenlijk zo bijgekomen om daar heen te gaan, Susan en Miepie?! Had je trouwens dat artikel nog meegnomen naar haar? Heeft ze er nog wat over gezegd?! Of het nou wel of niet bijdraagt, als je je er goed bij voelt moet je het volgens mij gewoon blijven doen.

Provera moet ik slikken om de eileiders weer tot rust te brengen en m'n menstruatie weer op gang te brengen. (merk nu na 1e tablet al dat ik minder last van m'n bui heb). Als je dit slikt mag je ook 10 dgn niet 'klussen' zonder bescherming...want als je toch per ongeluk zwanger wordt is er alsnog die grote kans op overstimulatie. Weet niet hoe het nu verder gaat, kan me zo voorstellen dat ze zullen zeggen eerst weer een mnd te wachten totdat je zelf weer een normale cyclus hebt gehad voor we weer verder gaan. Maar deze info krijg ik dus per post toegezonden. Hoop dat ze het vandaag opsturen zodat ik het morgen of overmorgen heb. Kunnen we ons weer ergens op in stellen. We zullen het wel zien allemaal.......

Share This Page