Haha, fijn om te weten, Zoe. Ik had me bij de TCP (kleine operatie) ook ingesteld op heel veel pijn, en toen viel het juist mee... dus ga dat nu maar weer doen (heb toen trouwens ook die verdovingen gehad, dat viel idd mee). Ga morgen hard voor je duimen! Spuit ligt hier alweer op te warmen . Mijn man heeft ook sinds net voor kerst niet (nou ja, nauwelijks, max 1 glas per dag en dat 2x per week ofzo) gedronken, hoop - vooral voor hem - dat het bij ons ook gaat schelen. Verder is hij vorig jaar gestopt met roken en gaat hij niet meer in bad. Ben heel benieuwd of het allemaal de moeite waard is geweest
Zoe, spannend morgen! Laat je het ons zsm weten? Ik stel me ook in op een enorm pijnlijke punctie, kan het alleen maar meevallen Mijn kereltje drinkt sowieso al nauwelijks... Denk misschien 1 fles Corona in 2 wkn tijd? Is dus nix...en in bad ging ie sowieso al niet. Laat m tegenwoordig wel zonder BB-boxer aan slapen. Dat drukt nl die ballen zo tegen zn lijf aan en dat wordt allemaal veel te warm! Ben benieuwd of dat ook wat scheelt. Verder hebben we nix anders gedaan maar we laten hem nu wel 2x pw een zaadlozing hebben zodat zn zaad kan verversen wat de kwaliteit weer ten goede komt. Fingers crossed maar denk niet dat ze bij ons hetzelfde gaan doen als bij jou, Zoe. Bij mij ligt de spuit nog in de koelkast, pas rond half 9/9uur gaat ie eruit. Kan ik relaxed Desperate Housewives kijken...
Zo... ik ben ook weer wakker na een drukke nachtdienst... denk kruip even gauw achter de laptop om te kijken hoe het vandaag is gegaan... Wat een supergoed nieuws zeg, Zoe! 13 eitjes! Behoorlijk aantal ! Jammer dat je toch nog behoorlijk pijn hebt gehad, maarre... het is voor het goede doel he! Je hoort idd heel verschillende verhalen over de punctie, van bijna geen klachten tot behoorlijk veel pijn. Nou ja... jij hebt 'm achter de rug en hopelijk voorlopig voor het laatst! Ook super dat je vent z'n zaad ineens veel beter was. Zelfs zó goed dat er een paar voor IVF door zijn ! En nu weer wachten...spannend hoor, hopelijk zijn er veel bevrucht en hebben ze dus veel keus. Ben benieuwd.... Ook hier proberen we met vanalles rekening te houden ter verbetering van de zaadkwaliteit. Wat bij ons inhoudt, vanaf september ongeveer al geen alcohol meer voor manlief, 's nachts in de blote tokus slapen, in bad ging ook mijn man toch al nooit en verder slikt hij sinds september vitamine-C- en zinktabletten. Hebben het idee dat het wel iets helpt, aangezien er zelfs na de laatste koorts tóch nog sporadisch zaadcellen aanwezig waren. Maar helaas weten we dit pas 'zeker' als die koorts nu eens een keer 3mnd weg zou blijven. Verder raadde 'onze' arts ons aan om toch een tijdje om de dag à 2 dgn een zaadlozing te hebben voor een zo optimaal mogelijke zaadkwaliteit. (eerer deden we dit ook zo 2 x per week omdat dat voldoende zou zijn). Misschien heeft dat ook wel mee te maken dat er een paar keer helemaal geen levende zadcellen waren door de koorts. Hebben helaas nog steeds geen bericht uit zwolle . Wachten nog paar dgn af en gaan dan toch even bellen.... wil weten waar we aan toe zijn. Dames, succes weer met jullie injecties straks!
Hmmm, o ja, hier ook maar weer eens de frequentie opkrikken . Miepman dronk door de week niet, maar in het weekend wel meerdere glazen meestal. Dus even op dieet gezet nu . Hij is sinds juni ofzo al aan de zink en vit-C tabletten en de boxer hebben we ook verbannen uit bed, net als de laptop op schoot . Hij heeft wel koorts gehad vorige maand :-?... volgens het ziekenhuis kon dat weinig kwaad (2 avonden 38.5, 's ochtends niks). Zoe, zó spannend... hoop op heel goed nieuws morgen! Hebben jullie bijwerkingen gehad van de decapeptyl? Had me ingesteld op erge hoofdpijn, maar valt tot nu toe mee (haha, ben pas 2 dagen bezig ) Majo, hoop dat Zwolle snel van zich laat horen. Kan je er anders niet zelf achteraan bellen?
Ik had van de decapeptyl helemaal geen bijwerkingen. Alleen af en toe even rode huid op insteekplaats met branderig gevoel, maar verder niets. 2x hoofdpijn gehad, maar kan ook migraine geweest zijn, krijg ik nogal eens als ik te weinig drink. Ben geen grote drinker nl. En ook dat is dan nog wel te doen. Ze zeiden bij ons dat meest voorkomende bijwerking overgangsklachten zijn. Nou... heb ik gelukkig geen last van gehad Denk dat wij deze week nog even afwachten op bericht, als we niks horen bellen we eind van de week even naar Zwolle. Zo... heb maar eens even een vrolijke avatar geplaatst. Misschien dat dat helpt om een beetje positief te blijven, haha.
Majo, ik zou ook zelf bellen hoor... Misschien vergeet het zkh het wel, je weet het niet! Miepie, hier eigenlijk niet echt last van bijwerkingen vind ik. Ben wel moe maar heb vandaag ook weer een lange werkdag gehad dus dat zegt nix. Heb wel vlak na het spuiten wat hele lichte hoofdpijn maar dat stelt echt nix voor. Moest wel bijna janken bij Eli Stone gisteren maar ja, ik moet altijd snel huilen bij films en series dus ook dit zegt nix! hahahaha Aan mij heb je dus ook niet veel, bovendien zet ik zo spuit 6 dus dat is nog niet veel. Vind het alleen wel een eng idee dat de deca je hypofyse plat legt en dat dit een orgaan in je hersenen is... Morgenavond de laatste pil dus dan wachten op ongi. Wanneer denken jullie dat die komt, als woensdagavond de laatste pilavond is?
Hallo Dames, Ik ben vrij kort op jullie topic geweest. Heb mijn eerste cryo beh gehad met 1 terugplaatsing en heb gister positief getest. Nu 3 maanden wachten en hopen dat alles goed blijft gaan. Heb totaal nog niks gevoeld. meiden, geef de hoop niet op zou ik zeggen. Ik weet zeker dat er voor jullie ook een x een dag zal zijn als de mijne
Hai Nikey wat super zeg, ik was net een berichtje aan het typen en toen werd de verbinding verbroken, vroeg me dus al af hoe het met je ging. Van harte gefelictiteerd meid! Ik ga heel hard duimen dat alles goed mag gaan. Dit geeft me weer ontzettend veel moed Probeer ervan te genieten! XX
Zoals ik al zei, ik had een heel verhaal getypt toen de verbinding weg viel, heb niet echt zin om het hele verhaal op te schrijven. Maar aangezien ik niet niets beters te doen heb doe ik het toch maar, Waarschuwing, het was een lang verhaal.... Maar eerst even dit, onze eerste zwangere in dit topic, is dat niet gaaf! Kom op meiden nu wij nog! Ik snap dus nog steeds niets van jullie behandelschema, solly... Jullie beginnen met Deca en de pil. Dan worden jullie ongi, ga je dan door met de deca? En na de ongesteldheid weer door met de deca. Ik snap die pil gewoon niet. Maar ik moet ook zeggen dat ik er niet veel moeite heb gedaan om het te snappen... Weet wel dat ik het vergeleken met jullie makkelijk heb gehad, en ik vraag me dus af waarom jullie niet hetzelfde plan hebben als ik.... Suus ik denk dat je eerder ongi zal worden en dat de ongi ook korter zal zijn, bij mij duurde die maar 3 dagen... Miepie, fijn dat het spuiten goed gaat, het blijft raar, maar helaas is het noodzakelijk... Majo, knap van je dat je zoveel geduld hebt, ik denk dat ik al 40 keer gebeld zou hebben, respect! Hier gaat alles goed, mijn buik en rug trekken nog wel heel erg. Ben ook niet gaan werken vandaag, zag dat niet zo zittten. Ben me gek aan drinken. Wist ik niet, maar na de punctie en tp kan er nog steeds overstimulatie plaats vinden...drink me dus helemaal gek. Als het goed is word ik tussen 3 en 5 gebeld over de evt bevruchting... En dan wilde ik nog iets voorleggen. Op het forum kom ik veel meiden tegen die het er moeilijk meehebben als er meiden in hun omgeving zwanger worden. Ergens kan ik het wel begrijpen, we willen tenslotte zelf ook heel erg graag. Maar ben ik nou zo'n weirdo, ik heb er geen moeite mee en ben oprecht blij als er iemand te melden heeft dat ze zwanger is. Heb ook helemaal het gevoel niet van "wanneer wij" of "waarom wij niet". Misschien komt dat nog, we staan tenslotte nog maar aan het begin van de mmm, maar ik hoop het toch niet... Hebben jullie er moeite mee? XX
Nickey, wat ontzettend goed zeg! Gefeliciteerd! Oh wat zul je blij zijn zeg! Geniet er maar lekker van... Om meteen maar te reageren op jouw vraag Zoe... Ik gun het anderen zeker wel, die zwanger zijn, maar waar ik wel moeite mee heb is het volgende... Zowel mijn mannetje als ik leven gezond, hebben nooit gerookt, drinken met mate en doen er alles aan. En dan is het niet leuk om te horen dat een meisje uit mn hockeyteam na 2 mnd zwanger was terwijl haar vriend rookt als een ketter en zelfs waar zij nu zwanger naast staat, blijft roken. Op zulke momenten heb ik er wel ns 'moeite' mee. Ik vind dan dat het leven oneerlijk is. Ook ben ik een keer tegengekomen op mijn werk dat een zwangere vrouw nog steeds rookte. Ook dat gaat er bij mij niet in. Ik weet zeker dat alle partners in de MMM er alles aandoen om het zo goed mogelijk te doen qua voorbereidingen dat de kans van slagen wordt vergroot. Daarnaast baal ik er gewoon van als ik hoor dat anderen in een mum van tijd zwanger zijn en dat ik, komend uit een zeer vruchtbare familie, een ICSI behandeling moet ondergaan. Eigenlijk heeft dat niets met anderen te maken maar meer met de situatie waar wij in zitten. Dan je medicijnenvraagje. In de VU doen ze bij voorkeur het lange protocol, dus 2 mnd behandelen. Op CD 1 aanmelden, uitgangsecho en aan de pil. 2 wkn na aanvang pil, starten met de decapeptyl. Deze blijf je spuiten tot (en met?) de Pregnyl. Na de pilstrip word je ongi en meld je weer aan op CD 1, opnieuw uitgangsecho. Dan komt, als alles oke is, de Puregon erbij. Vanaf dat moment spuit je dus met zowel de deca als puregon. De pil zorgt ervoor dat je eigen cylcus wordt stilgelegd en de deca ondersteunt de pil in deze. Uiteindelijk neemt het zkh natuurlijk de regie van de cylus over maar daarvoor moet het eerst zijn stilgelegd. Er zijn veel zkh waarbij de vrouw geen pil hoeft te slikken maar dat is wel zo in de VU. Wellicht is een achterliggende gedachte dat je, doordat je aan de pil bent, die cyclus geen eisprong zal hebben en dus niet zwanger kan worden...mocht dat wonder dus toch gebeuren en je aan de deca zit terwijl je dus stiekem wel zwanger bent geworden. Die gedachtengang kan ik me iig goed voorstellen! Op zich spuit je met die protocol wel langer hormonen in je lijf maar ja, het is voor een goed doel! Weet dat veel zkh werken met de combi van deca en puregon. Vaak is het dan starten met deca op CD 21. AMC en Radboud werken iig zo. VU doet alleen nog die pil erbij dus. Zoe, hoop dat je gelijk hebt en dat de ongi ook eerder komt Misschien ga ik die laatste pil ook al innemen om 6uur vanavond. Zou toch zomaar een paar uur kunnen schelen! Ik wil gewoon mn echo op zondag hebben en niet op maandag want dan moet ik mensen gaan afbellen in de praktijk en dat wil ik niet. Zoe, heel veel drinken is hartstikke goed voor je! Blijven doen dus! Majo, ik had ook allang gebeld! Ik ga ff wat dingen regelen voor de bruiloft
Jippie! De eerste zwangere! Gefeliciteerd, Nickey! Zoe, ik heb geen pil geslikt. In het AMC start je (of ik in elk geval) op CD23 met deca (bij mij zou dat dag 21 zijn ivm cyclus van 26 dagen... maar gelukkig was mijn ei deze maand 2 dagen later, dus mocht ik op CD 23 alsnog starten), bellen of mailen als je ongesteld bent geworden, dan op dag 5 uitgangsecho en start met Puregon (+ deca blijven spuiten). Alles samen ben je, als alles goed gaat, dus ongeveer 5 á 6 weken bezig van start tot testdag. Wat betreft moeite met zwangeren... wisselt bij mij heel erg. Voorop gesteld; ik gun het zeker anderen, maar heb bij een aantal zwangeren wel veel moeite gehad, even in een dippie gezeten (niet laten merken hoor, ben wel oprecht blij voor diegene dan ). Een week na ons eerste gesprek in het AMC kwamen mijn schoonzusje en zwager (onze leeftijd, 1,5 jaar samen) langs om te vertellen dat ze - totaal ongepland - zwanger waren. Dat kwam redelijk hard aan, vooral omdat zij 2 weken eerder nog riep voorlopig niet aan kinderen te moeten denken, en wij eigenlijk altijd gedacht hadden dat wíj Miepman's ouders opa en oma zouden maken. Uiteindelijk komt zij nu volgende week bij ons wonen en bevallen (ze wonen in Afrika sinds september) en vind ik het alleen maar fijn zo dichtbij alles mee te maken en heel mooi dat ik bij de geboorte van mijn nichtje mag zijn straks. Maar we hebben het wel even moeilijk gehad toen. Bij een paar vriendinnen die gestopt zijn met de pil omdat die doordat het bij ons zo moeilijk ging (en daardoor beseften dat het niet te plannen is) heb ik wel even moeten slikken toen zij allebei in de 2e ronde zwanger waren... Op het moment gaat het heel goed, maar ik weet dat dat ook deels komt omdat we nu zelf echt bezig zijn. Zo, heel verhaal geworden ... Susan, hoe gaat het met voorbereiden van de bruiloft? Komt al snel dichterbij nu hè? Zoe, spannend, nog een half uurtje... hoop dat ze jullie niet tot 5 uur laten wachten! Ik blijf voor je duimen!
Miepie, wanneer verwacht jij je ongi? Ik ergens dit weekend en dan snel de echo inplannen en dan denk ik dat ik volg wk maandag zal starten met de Puregon... Kan me trouwens voorstellen hoe je je voelde over je schoonzusje en zwager. Idd wel superstoer dat je er helemaal bij kan zijn! Hoop niet dat je er erg van schrikt want het schijnt niet zo''n prettig gezicht te zijn Voorbereidingen gaan goed! Vandaag heeft Artis de bevestiging naar ons per post verstuurd en volgende week woensdag gaan we naar de locatie waar het diner gegeven zal worden. Ook een 2e fotograaf benaderd dus alles loopt prima! Zaterdag gaat manlief zijn kostuum uitzoeken en daarna gaan we langs fotograaf nummer 1. Hopelijk volgende week de uitnodigingen de deur uitsturen Heb trouwens vanmorgen echt een moment gehad dat ik merkte dat ik onder invloed sta van medicijnen die mijn hormoonstelsel ontregelt... Heb mn medicijnen nl voor moeten schieten 2 weken geleden omdat ik geen machtiging had van mn verzekeraar. Alles snel geregeld via zkh maar nog nix gehoord over goedkeuring en wil wel mn Euro 1182,- terug Ik vanmorgen bellen...was het niet eens in behandeling genomen! Ik was echt pislink en ja hoor, toen kwamen de tranen... gelukkig toen ik al had opgehangen met die vrouw. hahaha Nu gaat mn tussenpersoon er nogmaals achteraan (is een goede bekende van me dus die doet echt zijn best) dus ik ben alweer wat rustiger. Bruiloft regelen is echt perfecte afleiding!
Fijn dat het bij Artis nu allemaal geregeld is, Susan. Echt een superlocatie ! Hier gisteravond ook al erg gezellig gedaan tegen Miepman .. kan gelukkig de hormonen de schuld geven . Ik hóóp pas zondag ongesteld te worden, in elk geval niet voor zaterdag (want dan moeten we ws toch stoppen en volgende maand door). Dan woensdag of donderdag echo + start Puregon. Wat raar dat jij al zoveel eerder met puregon begint... hier pas op dag 5. Ik werd vanmorgen wakker met heel erge krampen in mijn baarmoeder, net of ik ongesteld moest worden, en was daar dus ook even heel bang voor (terwijl ik pas 9 dagen na mijn eisprong zit!), maar gelukkig is dat weggetrokken. Moet toch maar eens de gebruiksaanwijzing van de deca er op nalezen of dat een bijwerking is ofzo
Miepie, geen idee of dat het een bijwerking is hoor. Weet ze ook allemaal niet uit mn hoofd Hoezo mag jij niet verder als je zaterdag ongi wordt? Gebruik je de deca dan te kort ofzo? Ik ga iig voor je duimen! In VU op CD 3 starten met Puregon...maar dat zal ook wel weer vanwege logistieke redenen zijn omdat je vaak niet kan bellen op CD 1 aangezien je dat voor een bepaald tijdstip moet doen. Denk dus echo dag na aanmelden en alles oke is, 's avonds start Puregon.
Susan, het is me duidelijk, denk ik. Toch bijzonder hoe elk ziekenhuis zijn eigen protocol heeft. Maar het zal de ervaring wel zijn waardoor ze voor een kort of lang protocool kiezen. Zo, je trouwdag begint echt vorm te krijgen, klinkt helemaal geweldig. Heb je de gastenlijst al klaar en alle adressen? Dat vond ik het meest werk, was blij toen eenmaal de kaarten op de bus waren. Miepie, heb de zelfde vraag als Susan, waarom moet je stoppen als je zaterdag ongi wordt? Hier werd ik om vier uu eindelijk gebeld, wat kan wachten lang duren zeg... Maar ze zei gelijk dat ze goed nieuws had, toen kwamen de tranen al omhoog. Ze hebben 6 eicellen met icsi bevrucht, en deze zijn ook alle 6 bevrucht, en ze hebben 7 eicellen met ivf bevrucht en ook daar waren 6 bevruchte eicellen uitgekomen! Nou toen gingen de dijken door, en heb ik echt keihard gejankt. Wat een opluchting... Ben helaas vergeten te vragen wat de kwaliteit is, en wat er teruggeplaatst gaat worden, maar ik denk ook dat ze dat nog niet weten.... Ben iig zo blij met al deze goede berichten... Morgen gaan we samen wijntjes drinken en biefstuk eten, wie weet wel voor het laatst... XXX
Zoe, wat een opluchting zal dat zijn! Wat heerlijk lijkt me dat zeg! Ik denk dat ze nog even afwachten om iets over de kwaliteit te zeggen. Na 1 dag is er nog niet heel veel gedeeld natuurlijk dus dat zal je pas bij de TP horen. Wanneer heb je die en hoeveel laat je er nou terugplaatsen? Gefeliciteerd met dit goede nieuws iig! Laten we hopen op een mooi einde voor jullie
We hebben vrijdag (de 13de) om 11.30 de terugplaatsing. We krijgen er sowieso maar 1 teruggeplaatst. Al zou ik er twee willen dan doen ze het denk ik niet, ze zijn niet voor meerlingen zwangerschappen, behalve als er een goed reden is...
Hoi Miepie, dank je wel voor je reactie. Maandag alles top gegaan met de pregnyl, heb hem zelf gezet. Heerlijk thuis op mijn eigen bank, en het is mij weer 100% meegevallen qua pijn. Gister lekker hele dag gewerkt (van 14.00 - 23.00 uur lekker lang, goede afleiding). Vanmorgen de punctie gehad, die erg pijnlijk was. Kreeg allen zetpil met paracetamol en diclofenac en een tabletje met oxazepam. Kreeg ze alleen 20 minuten voor de behandeling en had niet echt het gevoel dat ze al werkte op het moment van de punctie. Ook de plaatselijke verdoving die ik vorige keer kreeg (was geen pretje toen, maar beter dn de pijn van vanmorgen), dus werd gewoon zonder verdoving punctie uitgevoerd. Wow, ik ben best een stoer wijf (al zeg ik het zelf ), maar ik heb echt nooit zoveel pijn gehad als vanmorgen. Echt een wereld van verschil met de vorige keer dat ik punctie had. Gelukkig is het nu de laatste keer, want het gaat ons gewoon lukken deze keer. (beetje positief blijven denken he). Jij heel veel succes, en bij jou gaat het ook helemaal goed komen hoor, het moet gewoon want iedereen hier gunt het je van harte. Liefs en een knuffel van Lena
hallo Dames, ik wil me graag bij jullie aansluiten, heb niks van me laten horen omdat ik op vakantie was... en daarna weinig op het forum ben geweest. ik ben vorige week maandag begonnen met de eerste decapeptyl, afgelopen maandag eerste echo gehad zag er echt goed uit(gemiddeld), vandaag ook voor een echo geweest zag er ook goed uit... waarschijnlijk vrijdag voor de laatste echo en dan even afwachten we denken zondag de punctie... vindt het toch wel erg eng... erg last van me buik...van die hormomen.. nou ik wil iedereen heel veel succes wensen... groetjes vivian