1e ICSI begin februari wie nog meer?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by anoniempje24, Jan 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Welkom terug, Vivian ;). Fijne vakantie gehad? Gaat heel snel nou ineens voor jou... hoop dat de punctie bij jou minder pijnlijk zal zijn dan bij Lena.

Lena, wat een verhaal zeg :confused:. Je bent inderdaad een stoer wijf! Weet je hoeveel eitjes ze hebben gevonden?

Zoe, wat een supernieuws! O, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn... nou maar hopen dat ze doorgroeien tot mooie embryootjes :).

Susan, ik moet sowieso doorgaan tot de uitgangsecho, waarschijnlijk volgende week donderdag, maar het kan inderdaad dat het nog niet rustig genoeg is als ik te vroeg ongesteld word. Nou ja, kan je over alles wel druk gaan maken... we wachten maar gewoon af ;). Ik heb net de deca-handleiding even doorgenomen, buikpijn is idd één van de bijwerkingen. Spuit 3 zit er ook weer in 8).

Welterusten allemaal!

2. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Vivian, wat fijn dat je bent begonnen! Alleen neem aan dat je ook met Puregon of Gonal spuit om follikels te kweken? Je hebt t nl alleen over deca maar daar stimuleer je geen follikels mee natuurlijk... Spannend hoor misschien deze zondag je punctie :) Ben benieuwd!

3. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Lena, idd wat een verhaal! Maar wel wat eitjes, zo te zien op je banner! Dat is dan wel weer positief... Hopelijk laat je je vandaag lekker verwennen door je mannetje en verder duimen we natuurlijk op mooie bevruchte emmy's :)

Ladies, ik ga spuit 7 zetten! Morgenochtend trouwens weer op naar de acu. Ga vragen of ze mn ongi kan stimuleren, hahahaha, als dat al kan natuurlijk!

4. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

May 9, 2008
    201
    0
    0
    ja hele fijne vakantie gehad...moest even bijkomen van alles wat me te wachten staat...maar ben eigenlijk heel snel begonnen in me vakantie onverwachts...

ik hoop dat de punctie ook niet zo pijnlijk is...ik ben er echt heel bang voor...

en ja sorry eerste drie dagen decapeptyl en op de de derde dag puregon erbij gaan spuiten..het spuiten viel me in begin heel erg mee maar nu is alles wel een beetje beurs en zie ik er s'avonds toch tegen op...maar ja voor een goed doel...

en hoe gaat het bij jullie?

5. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd Nicky... :thumup: dit nieuws geeft idd iedereen van ons weer wat extra hoop! :baby:

En bij jou Zoe... wat een goed resultaat zeg! Zelfs met de gewone IVF zoveel bevrucht. Spannend a.s. vrijdag de terugplaatsing. [-o<

Ik snap het eerlijk gezegd nog niet zo met het pilgebruik en de deca en dan toch ongi worden...
    Ik gebruikte ook de pil en na ongeveer 2 wkn de deca. Daarna ging ik na een dag of 10 beginnen met de gonal-f. Ik hoefde dus niet eerst weer ongi te worden. Apart toch dat het allemaal zo anders is. :(:

Ik ben net als jij ook altijd érg blij :D voor vriendinnen/familieleden als ze zwanger zijn Zoe. Echt jaloers ben ik eigenlijk ook niet. Enige wat ik wel écht vervelend vind is van die tieners die 1x met iemand 'de koffer' in duiken en dan zwanger zijn. Of die reclameborden met de tekst: 'Ongewenst zwanger....?' Die kan ik dus gewoon echt niet zien! :evil:

Vivian, welkom terug ! Leuke vakantie gehad? Jij bent dit topic zelfs begonnen..... Hoop dat je buikpijn niet té erg is? Bij mij liep dat helaas niet zo goed af, moest stoppen met de behandeling ivm kans op overstimulatie. Gelukkig blijven jouw echo's tot nu toe goed. Hoelijk dus deze week de punctie voor jou!

En Lena de punctie ook al gehad. Ook best pijnlijk geweest dus?! Alles voor het goede doel he!
    Hoop dat er gauw wat moois uit groeit. :)

Voor jou dus ook nog weer even spannend Miepie.... hoop toch echt niet voor je dat je alsnog zou moeten stoppen! Zal voor je duimen dat het goed gaat! Spannend, spannend... [-o<

En jij Susan...een leuke afleiding inderdaad door je komende bruiloft. Artis is dus rond nu. En nu op zoek naar een fotograaf. Leuk toch hoor... als ik dat allemaal weer zo lees. Zou zo opnieuw willen trouwen! Veel plezier met de verdere voorbereidingen!

Nou... hier laat ik het eerst maar weer even bij...
    Iedereen welterusten, ik ga zo weer naar m'n werk!

Toedels Majo!

6. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Nou zo leuk vind ik het niet meer die voorbereidingen hoor... Pffff wat een gedoe! Ben blij als de dag daar is en ik in mn mooie jurk in Artis sta :)

Enne Majo, wat betreft die borden 'ongewenst zwanger'....... ik ken dat gevoel want ook ik hoorde daarbij. Was dan wel geen tiener meer (20 jr oud) maar ik kon op dat moment absoluut geen kindje opvoeden en mijn toenmalige relatie was ook niet stabiel genoeg. Ik vind dat je een kindje een vader en moeder moet gunnen, het kindje de beste opvoeding en omstandheden moet geven en dat kon toen gewoonweg niet. Ik zal dus nooit tienermeisjes veroordelen. Natuurlijk zitten er onnadenkende meiden tussen maar dat zijn ze niet allemaal...
    Maar ja, zo denkt iedereen weer anders over dingen, dat blijkt maar weer ns! :)

Mn 7e spuit was niet heel fijn. Brandde enorm na, zeker 5min en de rode plek is nu wel wat groter dan dat ie normaal is. Nou ja, het is niet anders.........

Ladies, ga zo ff mn hondje uitlaten en dan lekker naar bed zodat ik morgenochtend fris en fruitig bij de acu zit! :)

7. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Hey Susan,

Als ik bovenstaande van jou zo lees, dan lijkt mij de situatie waar jij nu in zit voor jou extra moeilijk! Helemaal omdat je dus al eens zwanger bent geweest... Wat je schrijft, daar ben ik het ook helemaal mee eens hoor! En ik veroordeel mensen die een zwangerschap afbreken dan ook absoluut niet! Vind het juist goed dat mensen er soms bewust voor kiezen dat te doen, juist om de redenen die jij noemt! Maar dat neemt voor mij niet weg dat ik die borden op dit moment erg vervelend vind omdat wij het juist wél zo graag willen. En dan vind ik het inderdaad soms zó gemeen dat het bij anderen ineens lukt, terwijl dit bij hen niet de bedoeling is en het bij ons zoveel moeite moet kosten en je dan nog moet afvragen of het uberhaupt wel gaat lukken.

Hoezo vindt je de voorbereidingen voor jullie bruiloft nu even niet meer zo leuk? Het is inderdaad wel veel geregel allemaal he?! Was zelf destijds ook idd blij toen we alles op een gegeven moment rond hadden en dan de tijd komt dat je er van kunt gaan genieten dat je grote dag nadert :D

Anderhalf uur geleden hier ff flink zitten balen.... Was net wakker na mijn nachtdienst, hadden even gauw wat gegeten want manlief moest training geven, luister ik m'n voicemail af......
    Een berichtje van de apotheek waar 'onze' IVF kliniek zaken mee doet, of ik ze even wilde terugbellen. Was net 18.05 uur, dus ik gauw bellen..... helaas... (waar ik al bang voor was) niemand nam de telefoon meer op. W.s. ging dit over de nieuwe injecties e.d. voor de volgende start van onze behandeling (tenminste dat hoop ik zo, dat ze daar voor belden...) Van Zwolle echter nog niets gehoord, dus das wel wat vreemd. Nou ja... nu dus morgenochtend vroeg uit mijn nachtdienst maar even gauw bellen... ben érg benieuwd waar het over gaat :(:

Hey Zoe... heb jij eigenlijk al wat gehoord vandaag over de kwaliteit van jullie embryo's? Of hoor je dat morgen pas bij de terugplaatsing? Ik wens jullie heel veel succes morgen! TP schijnt een 'fluitje van een cent' :) te zijn en maar een paar minuten te duren! En dan de 2 spannende wachtweken! Die lijken me zoals de meesten zeggen idd de meest lastige weken van allemaal!

8. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Vreemd...... wordt nu net ineens ongi. Volgens de paperassen van het tablet die ik nu 10 dgn moest slikken gebeurd dit pas na de 3e-7e dag na de laatste tablet. Moet i.p. morgen en overmorgen nog slikken dus ging eigenlijk uit van volgende week ofzo. Ga nu morgen dan toch maar eens naar Zwolle bellen denk ik. Vragen of ik die tablet morgen en overmorgen nu dan nog wel moet slikken... en hoe en wanneer nu weer opnieuw starten met een nieuwe 1e icsi poging.
    Scheelt op zich wel weer anderhalve week wachten in totaal, das dan weer een voordeel ;)

9. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Majo, Ik snap je ook wel hoor met die borden want ook wij willen het nu heel graag en moet het dus helaas op deze manier terwijl je niet eens weet of het gaat lukken! Ik zie 1 groot voordeel aan datgene wat is gebeurd; ik WEET dat ik zwanger kan worden. Scheelt psychisch toch iets ;)

Weet trouwens niet of ik je nou moet feliciteren met je ongi of niet...! Kan me voorstellen dat je staat te popelen om opnieuw te starten met de behandeling en wat zou het mooi zijn als dat idd de reden is van de apotheek :) Ben erg benieuwd wat zowel Zwolle als de apotheek jou morgen te vertellen heeft.

Zoe, heel veel succes morgen! Laat je het ons wel weten? We zijn natuurlijk erg benieuwd naar de kwaliteit van al je emmy's, zeker na die mooie verhalen! :) Ik duim iig voor je!

Miepie, al volleerd junk? En, nog steeds geen ongi? Hoop het voor je :)

Ik hoop juist wel op mn ongi, dat ie morgen komt. Dan moet ik nl contact opnemen met de VU en gaan ze me inplannen voor een uitgangsecho en mag ik hopelijk direct starten met de stimulatie (oftewel de Puregon :)). Heb zelfs aan mn acupuncturist vandaag gevraagd of ze mn ongi een beetje kon stimuleren ;) Ze heeft dr best gedaan........... Nu maar afwachten.
    Spuit 8 zit er inmiddels ook weer in, best een nare, maar ja, misschien is het morgen wel weer beter te doen?

Ik ga ff mn hondje uitlaten en dan naar bed. Morgen weer vroeg op om te werken, bah!

10. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

Dec 12, 2008
    271
    0
    0
    groepsleider behandelgroep
    lieve Zoe,

Nog 2 uurtjes en dan is het vrijdag. De dag waarop je jullie Emmy teruggeplaatst krijgen.
    Probeer je lekker te ontspannen (enne, een volle blaas het liefst, dat brengt het makkelijkst in voor de gyn omdat je baarmoeder dan ietwat gekantelt ligt), knip alle leuke/interessante/grappige stukjes uit de krant om in het 9 maanden dagboek te kunnen plakken als startdata van jullie wondertje (je kan natuurlijk ook bij dinsdag de 10e beginnen, toen begon het eigenlijk allemaal echt :)).
    Ik wens je een hele mooie dag morgen.
    Hoe laat heb je je TP ook al weer?
    Hou je ons op de hoogte? Ik ben erg nieuwsgierig hoor, hihi :p.

Liefs Lena

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Goeiemorgen!

Zoe, spannende dag... succes met de terugplaatsing (en wij kregen inderdaad ook de tip niet met een lege blaas te komen ;)).

Lena, wat een prachtige score ook voor jou! Hoor je vandaag hoeveel er bevrucht zijn? Spannend...

En Susan, al ongesteld geworden? Hier voorlopig nog niks te bekennen, dus lijkt helemaal goed te gaan komen ;). Ik heb trouwens nog even gebeld met de acupuncturist en inderdaad nog even een afspraak tussendoor gepland, dus komende maandag én de week erop. En dan op de dag van de TP weer.

Majo, wat raar... staat er in de bijsluiter niks over doorbraakbloedingen? Nou ja, in elk geval een goed excuus zelf even contact op te nemen met Zwolle ;). Hoop dat jullie snel weer kunnen starten!

Spuiten valt me tot nu toe erg mee gelukkig. Ben wel misselijk 's middags :-?...

12. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    1,059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hallo meisies,
    Ben maar opgestaan na een vreselijke nacht, heb bijna niet geslapen, en voor me gevoel ben ik niet eens zenuwachtig....
    Misschien toch onbewust?

Maak me een beetje zorgen, ik heb nog steeds last van mijn buik, het voelt raar en eigenlijk heb ik er geen goed gevoel bij...Ik hoop dat ik me zorgen om niets maak. Heb ook pijn mijn keel, ik mag nu gewoon echt niet ziek worden.... Kortom ik hoop dat we om half 11 gewoon de tp van een prachtige emmy hebben....

Majo, wat een spanning, ben heel benieuwd wat ze in zwolle zeggen en wat de apotheek nou wil....

Susan, het gaat hard nu ineens met je, ik duim met je mee dat je snel ongi wordt en snel mag beginnen...

Miepie, voor jou hoop ik het juist niet. Ik had het ook hoor van die vage bijwerkingen. Vond het allemaal nog wel mee vallen tot die pregnyl. Mijn borsten knappen uit mijn bh, manlief weet niet wat die ziet... Hoop dat het negen maanden aanhoud:)

Vivian, welkom terug weer, lekker die vakantie, hebben wij ook nog gedaan voordat we begonnen...Gaat het goed met je?

Nou meiden ik hou julie op de hoogte,

XX

13. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

May 9, 2008
    201
    0
    0
    hoi Zoe,

ik hoop dat je een mooie tp hebt gehad...en dat je nergens druk over gemaakt...ik hoop het echt voor je...

met mij gaat het wel goed.
    de hormonen vindt ik erg tegenvallen...erg last van me buik en voel me niet super maar ja..hoort het bij...
    vanochtend laatste echo gehad..ik wordt vanmiddag gebeld wanneer ik me punctie heb...waarschijnlijk maandag of dinsdag...even afwachten..blijfft spannend..

ik hoor wel hoe het met je gaat..

gr vivian

14. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Zoe, spannend zeg, de TP! Ben erg benieuwd hoe het je is vergaan...

Lena, heb jij al iets gehoord van het zkh wanneer je de TP hebt? Neem aan morgen?

Miepie, ook ik heb last van misselijkheid, alleen niet 's middags maar 's ochtends! hahahaha. Ook mn buik wordt wat blauwer maar ja, t is niet anders. Daarnaast slaap ik ook echt slecht en als ik slaap, droom ik heel intensief (alsof het waargebeurde verhalen zijn zeg maar). Heel typisch...en ook best vermoeiend.
    Heb wel het idee dat ik echt snel ongi ga worden, voel het al wat rommelen daar beneden maar nog geen bloedspoortje gezien :( Hopelijk breekt ie door voor morgen 11.30 uur want dan kan ik bellen met de VU (moet voor die tijd gebeuren nl).

Moet nu weer aan de slag hier op werk dus tot later! Probeer zoveel mogelijk een kijkje te nemen hier, in afwachting van het nieuws :)

15. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    1,059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Nou, de emmy is aan boord! Ongelooflijk, maar we hadden dus 9 topemmies... Waarvan er 1 teruggeplaatst is en er 8 worden ingevroren. Ben er nog verbaast over...wat een score, verlopig geen puncties voor mij...

De tp zelf stelde niets voor, niets romantisch aan... Maar hij/zij zit, en we hebben woensdag 25 de zwangerschapstest, heel spannend...

Meiden balen zeg dat jullie zo'n last van de hormonen hebben... hoop dat jullie je allemaal snel beter voelen.

Vivian, voor jullie wordt het al spannend, bijna de punctie. Ik was vorige week vrijdag voor de laatste echo en had dinsdag de punctie... Heel veel succes met wachten...

Ik ga horizontaal liggen, weet dat het niet nodig is, maar ik ga me ook niet drukker maken dan strikt noodzakelijk is...

XXX

16. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

Dec 12, 2008
    271
    0
    0
    @ Zoe; heel goed meid, lekker in standje 'relax'. Pootjes omhoog, manlief laten koken (in ons geval vaak patatjes of chinees halen :p), en rustig aan doen.
    Geniet van jullie beebje.

x

17. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Zoe, super joh! Het gaat je echt allemaal perfect zeg! Jij wordt mijn grote voorbeeld ;)
    Hebben ze gezegd op welke manier (ivf of icsi) de topemmy's zijn gemaakt? Ben we benieuwd nl! Mag je trouwens gewoon thuis testen met Clearblue of krijg je een bloedtest in het zkh?

Lena, weet jij al meer over de tp?

Majo, apotheek en zkh al gebeld?

Met Miepie ook alles goed? Klaar voor spuit nr 4 (dacht ik?)? :)

Hier nog steeds niet ongi. Kijk zowat elk uur...lijk wel verslaafd, hahaha

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Zoe, super zeg! En heerlijk dat jullie ook nog wat eskimootjes achter de hand hebben ;). Vriezen ze die per 2 in?

Susan, hard aan het broekloeren dus ;)? Hoop voor je dat je voor morgen 11.30 ongesteld bent... (haha, raar om te zeggen)

Majo, nog contact gehad met Zwolle of de apotheek? Zou wel raar zijn als zij de medicijnen al klaar hebben liggen en jullie zelf nog van niks weten... maar wel lekker ;).

Susan, hier al klaar voor spuit nr5 ;). Ga straks even bij mijn ouders eten, dus duo spuiten met mijn vader (suikerziekte)... hier gelukkig nog geen rood te bekennen, dus lijkt gelukkig goed te gaan... morgen of overmorgen mag het komen!

Fijn weekend allemaal.

19. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

Dec 12, 2008
    271
    0
    0
    hey Suzan79,

Nee niks gehoord over de TP, maar dat is normaal hoor bij het Erasmus. Daar bekllen ze de dag van terugplaatssing hoe laat en of er TP plaatsvindt.
    Aan de ene kant heel erg irri, aan de andere kant wel ok.
    Ze geven aan dat ze dat doen omdat als ze de dag na de punctie bellen met dat er bevruchting heeft plaatsgevonden, je helemaal blij wordt. Het is dan alleen nog maar afwachten of er ook verdere celdeling plaatsvind, dus zou je in theorie teleurgesteld kunnen worden. Onze vorige poging bijvoorbeeld had ik 12 eitjes, waarvan 9 bevrucht, maar waarvan maar 4 waren doorgedeeld (ok, genoeg voor TP, maar toch).
    Dus nog 1 nachtje slapen en dan weten we meer. We worden tussen 9 en 10 gebeld over hoe en wat. Vorige keer belden ze om 5 over 9, dus vanaf 9 uur precies zit ik naast m'n telefoontje :p.
    Hoest met jou? Al rode duivels gespot of nog niet?

CIAO Liefs Lena

20. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Lena, wel irritant ja dat ze pas bellen op de dag van de tp. Ik snap de logica erachter wel maar wat ze bijv in de VU doen: 2 dagen na de punctie word je gebeld. Als je diezelfde dag een tp hebt, is er maar 1 (goede) embryo dus die wordt dan meteen teruggeplaatst. Hebben ze er meerderen dan heb je tp de dag na het telefoontje (3 dgn na punctie) want dan kijken ze nog 1 dagje om te zien welke emmy nou het allerbest is. Dan ga je ook niet te vroeg juichen dus dat is wel fijn. Ik kan het me dus wel goed voorstellen van Erasmus!

Majo, al nieuws?

Zoe, gaat het relaxen goed? ;) Let maar goed op je kleintje!

Miepie, leuk zeg, duo-prikken met je vader. :) Ik zei al tegen mijn mannetje dat ik vind dat mannen ook een keer zouden moeten proefprikken bij zichzelf zodat zij ook ervaren wat dat nou is. Misschien toch maar ns voorstellen bij de VU............

Hier nog geen ongi :( Zou ook wel snel zijn, 2 dgn na stoppen met de pil. Hoop echt op vannacht maar zie nog nix gebeuren....... :(

Ik ga even relaxen nog voordat ik naar mn volleybalwedstrijd moet en tijdens de wedstrijd moet spuiten. hahahaha Hoop niet dat ze me gaan verdenken op het gebruik van doping :)

Share This Page