In het afgelopen jaar heb ik een aantal miskramen achter de rug, waarvan de laatste op 18 dec 2012. Hartje gestopt met kloppen bij 8 wk 3 dg. Nu wil mijn gyn heparine voorschrijven om te proberen. Ik heb uiteraard alle testen al gehad, maar alles is ok. Ik had na mijn vorige miskraam in april een verhoging op factor VIII, paar weken laten was het weg. Het zou kunnen dat ik lichte stollingsafwijking krijg tijdens zwangerschap. Vandaar de heparine. Heeft iemand ervaring hiermee? Zwanger gebleven? Hoop op wat goeie verhalen!
Lieve Isa, ik kan je helaas niet verder helpen, maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen. Wat heb jij veel te verduren gehad zeg! Steeds weer die onzekerheid en dat grote verdriet van de miskramen! Pffft, heel veel succes en hopelijk is je snel veel meer geluk gegund! Liefs
Lieve chickie, Dank je voor je lieve reactie. Het krijgen van miskramen achter elkaar is ontzettend zwaar en ze weten helaas niet veel op dat gebied. Maar het uitblijven van een zwangerschap is ook verschrikkelijk zwaar. Ik zie dat bij een vriendin van me. De weg naar ons geluk is lang en mentaal zwaar. Ik zie dat jij nogal wordt geterroriseerd door endriometriose. Wat verschrikkelijk. Heb jij wel eens je darmbloeding goed laten nakijken? Een goede flora is van uiterst belang voor je afweersysteem, hormonen etc. Het ziekenhuis legt die link niet zo zeer, maar alle alternatieve dokteren wel. Chinees, orthomoleculaire, osteopaat etc. Zodra je de balans terughebt, zouden de hormonen ook weer terug naar oorspronkelijke staat. Lang verhaal, ik ben daar nu ook mee bezig. Ik kan je er meer over vertellen als je wilt. Heel veel sterkte in feb iig!!
Isa, wat naar, zoveel miskramen ! Ik denk dat je je vraag beter kunt stellen in het miskramenhoekje, bijv. bij het topic "Wie heeft er meerdere miskramen gehad?" Ik denk dat de meeste herhaalde miskramen meiden hier niet bij de vruchtbaarheidsbehandelingen spieken . Ik weet dat er een aantal meiden zitten bij dat topic dat (met succes) heparine (heeft) gebruikt. Of je maakt je eigen topic aan. Ikzelf gebruik het niet, ik hoop het ook niet nodig te hebben in de toekomst (ben net zwanger, maar het blijft spannend na zoveel miskramen). Succes!
Ik heb nog nooit van heparine gehoord, wel van een ander medicijn/hormoon wat ook schijnt te helpen. Ik ben alleen vergeten hoe het ook alweer heette.. het heeft in ieder geval iets met oestrogeen te maken.