Hoi Nic, Ik heb vandaag in het ziekenhuis aangegeven wat ik slik om te ontspannen. Dat was verder geen probleem. Ik wil het slikken tot de punctie en dan krijg ik voor de punctie de valium. Foliumzuur slik ik eigenlijk al ruim vijf jaar. Vorig jaar heb ik bloed moeten prikken om verschillende vitaminen in mijn lichaam te meten. Hier werd dus duidelijk dat ik verhoogde foliumzuur had. Maar goed, dat kon dus geen kwaad. Ik durfde nooit te stoppen omdat ik natuurlijk wel eens spontaan zwanger ben geworden en die hoop is er tot vorige maand nog geweest. Ik ben ook meer van de lente en zomer! Het enige wat ik leuk vind aan de winter is het eten en de feestdagen. Verder heb ik liever zonneschijn! Ik verwonder me altijd bij de Super hoe die moeders dat toch doen: boodschappen met kinderen..... laat staan als er twee in het wagentje zitten....! Jouw kleintjes zijn nu toch drie jaar? Wellicht gaan ze al bijna naar de kleuterschool als zich een broertje of zusje aankondigd! Groetjes, Sjaan
Hoi. Ik moet wel lachen als je je afvraagt hoe die moeders dat doen....ik vraag me dat ook nog steeds af??!!! Hoe lukt het die moeders om hun kinders zo braaf langs de winkelwagen mee te laten lopen? en dan ook nog fijn rustig en gedwee... Bij mij lukt dat niet hoor! ik zet ze bewust IN de winkelwagen, omdat ik anders een half uur lang van hot naar her door de winkel blijf rennen, ze gaan uiteraard ieder een andere kant uit als ze er vandoor gaan. Dan komt het moment dat ze iets uit een rek willen hebben, dan begint het gezeur, dan het gebler, vervolgens geef ik ze dan maar ieder iets...Maar ja, ze moeten het leren dus ik ga gewoon door. Bij de AH hebben ze kinderwinkelwagentjes, dan kan ik helemaal mijn lol op! Maar al met al is het niet negatief bedoeld hoor! Ik zie een duidelijke vooruitgang en ik leer zelf ook rustig te blijven. ze worden over 3 weken 3 jaar, dus dan duurt het nog even tot ze naar de kleuterschool gaan. Ze gaan wel 2 ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal, dat vinden ze leuk. 5 jaar is wel lang voor foliumzuur, maar als het goed is gaat het nu lukken en dan mag je er over een maand of 10 mee stoppen (als hij of zij geboren is). Ik ben benieuwd hoe de lucrin jou gaat bevallen. ik heb veel last van de bijwerkingen van decapeptyl, humeurig, moe, prikkelbaar, enz. Net ben ik naar de kapper geweest (eindelijk). van lang krullend naar tot op de schouders stijl. Ik ben niet iemand die smorgens een uur met de haren bezig is, en ik was de eeuwige staart ook een beetje zat. Dus zo vanuit de kapper naar het Kruidvat, een stijltang aangeschaft, ik ben eens benieuwd hoe lang ik dat volhou. Het ziet er uiteraard wel beter uit. Werk jij? Ik werk 3 ochtenden en 2 hele dagen. Mocht ik nog een kindje mogen krijgen dan stop ik met de middagen, dat is niet meer realistisch, denk ik, om dan nog hele dagen van huis te zijn. Als ik kon zou ik helemaal stoppen, maar ja, een extra loon is soms wel noodzakelijk.
YOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!! Net de eerste decaspuit gezet, ZELF GEDAAN!!!!!!!!!!!!!!! Dat was de allereerste keer dat ik het zelf heb gedaan! gewoon altijd dat geplan om de agenda's van mij en mijn man zo aan te passen dat hij me elke dag kon prikken (hij werkt ochtend en middagdiensten onregelmatig door de hele week en ik heb een saaie normale baan - 3 ochtenden en 2 hele dagen) Maar nu heb ik het zelf gedaan!! (wel een half uur krampachtig met de spuit in mijn hand naar mijn rolletje zitten kijken, maar uiteindelijk heb ik em erin gedrukt!) en het viel gewoon reuze mee!!!! Als ik dat eerder had geweten dan had ik dat al veel eerder gedaan! Voor de rest gaat het heel goed vandaag. Zowel zoon- als dochterlief hebben vandaag voor het eerst samen op het toilet pipi en kakka gedaan voor het slapen gaan. Het zindelijk worden zit er aan te komen! Vanaf morgen begin ik met ze ieder uur op het toilet te zetten (mijn dochter heeft tot nog toe resoluut geweigerd iets op het potje te doen, het toilet werkt blijkbaar wel). Dus, het valt echt 100% mee! Als je nog een steuntje nodig had om zelf een keer te proberen, ik ben als de dood voor spuiten en prikken en infusen enzo, maar dit is echt heel goed te doen!
Hoi Nic, Wat goed dat je de spuit zelf hebt gezet!!!! Dit is vast een hele overwinning voor je!! Zeker als je bang bent voor spuiten en infusen enzo....! Ik ben ook niet zo'n held in die dingen hoor. Als ze bij mij een spuit zetten vind ik het niet zo'n ramp, maar zelf doe ik het dus niet graag. Gelukkig heb ik een prikpen. Heb jij die ook? Waar ik dus wel altijd heel erg nerveus voor ben is bloedprikken. Vind ik echt belachelijk van mezelf, want dat doet helemaal geen pijn.... maar het idee dat ze bloedaftappen.... jasses...!! Met de punctie krijg ik een prik in mijn bil. Hoe gaat dat in jouw ziekenhuis met de pijnstilling tijdens de punctie? De een krijgt een zetpil en de ander gaat aan het infuus. Ik heb al zoveel verschillende verhalen gelezen....! Leuk dat je naar de kapper bent geweest! Ik ben daar altijd heel impulsief in! Dan ga ik opeens naar de kapper en kom met een heel kort koppie terug, of een hele andere kleur. Twee jaar geleden heb ik het voor het laatst helemaal kort geknipt. Nu wil ik het echt een keertje lang laten groeien. Het hangt nu iets over mijn schouders. Ik heb van mezelf ook een lichte krul. Wat betreft het werk: ik heb wel een baan. Normaal werk ik drie dagen per week, maar omdat ik een chronische aandoening heb (FM en ME) ben ik op dit moment volledig arbeidsongeschikt. Ik hoop dat het snel beter gaat en ik mijn werk weer op kan pakken. Ik zou in de toekomst het liefst vanuit huis gaan werken. Niet alleen ivm de kinderwens, maar ook omdat ik met mijn aandoening dan wat beter mijn tijd in kan delen. Als ik dan moe ben kan ik bijvoorbeeld iets later beginnen met werken of werken als mijn vriend thuis is. Ik heb wel wat ideeen, maar heb het nog niet helemaal helder. Helaas moet ik ook blijven werken voor dat extra loon.....Als je tegenwoordig lekker wil wonen en op vakantie wil enzo dan heb je niet zoveel keus.... Mijn vriend is nog wel volop aan het groeien in zijn werk en als hij nog door kan groeien in het bedrijf kan ik wel wat minder gaan werken.... vind ik niet erg.. Nou, ik ga even lekker een kop thee drinken! Fijne avond nog! Liefs, Sjaan
hoi. Ja, ik ken het gevoel, ik zou het absoluut niet erg vinden om helemaal te stoppen met werken Allemaal mensen die zeggen dat ze zich dan gaan vervelen en geen sociaal leven meer hebben....Nou ik wel hoor! Sorry, maar waar staan FM en ME voor? Ik heb echt geen idee. De enige afkorting die ik ken is MS, dat heeft een vriendin van me. Dat is wel fijn als je een prikpen hebt! dan zou ik het wel gemakkelijker vinden. Ik heb een gewone stomme spuit. Gisteren kon ik het weer niet, vanavond zal ik wel moeten, mijn man heeft middagdienst....
Hoi Nic, FM = Fibromyalgie. Dit is een vorm van reuma. Om precies te zijn spierreuma/weke delen reuma. ME = CVS (Chronisch Vermoeidheids Syndroom). Voor beide aandoeningen zijn geen medicijnen. Ik moet gewoon mijn leefwijze aanpassen. Hier heb ik vorig jaar een traject voor gevolgd en dat is heel leerzaam geweest. Ik heb geleerd dat niet meer alles 'moet'. Ik ben namelijk heel perfectionistisch en niet snel teverden over de dingen die ik doe. Dat gaat nu een stuk beter. Vervelend dat je geen prikpen hebt. Kan je die ook niet krijgen? Ik mag morgen gaan beginnen met prikken. Ik zou me ook wel vermaken zonder baan hoor! Maar ja, voorlopig gewoon nog even doorwerken.....!! Fijne avond!
Joepie!! Vanavond mijn eerste spuit erin gezet!!! Ik was vandaag toch wel een beetje nerveus, en uiteindelijk eerst 2 min met die prikpen op mijn buik gezeten, maar toch gezet! Het viel me reuze mee!
Goed zo!!! ik heb hem gisteren en eergisteren ook weer zelf gezet. Fibromyalgie ken ik, een collega van me heeft dat ook, behoorlijk beperkend, zeg! en dat in combinatie met vermoeidheid....Wel erg dat je daar mee moet werken, ongelooflijk. Verder weinig nieuws hier.
Hoi Nic, Met FM en ME kan ik meestal gewoon goed functioneren. Ik voel wel regelmatig pijn en vermoeidheid, maar kan dan wel gewoon mijn dagelijkse dingen doen. Helaas heb ik vorig jaar een flinke terugval gehad en daar ben ik nu nog van aan het herstellen. Maar ook dat komt wel weer goed....! Hoe gaat het met het spuiten? Merk je al iets van bijwerkingen? Ik ben nu twee avonden na het spuiten misselijk geweest. Ook geen eetlust. Verder is de plek waar ik spuit best lang rood. Heb jij dat ook? Verder ook weinig te melden. Vanavond slik ik mijn laatste pil. Ik hoop dan na het weekend ongestel te worden. Op de 2e cyclusdag mag ik dan gaan spuiten met Gonal F en op de 11e cyclusdag krijg ik mijn eerste echo. Wanneer heb jij je eerste echo?
Hoi Nic, Hoe gaat het bij jou? Gaat het nog goed met het spuiten? Mijn buik wordt inmiddels aardig blauw. De ene keer is er niets te zien na het spuiten en de andere keer krijg ik een joekel van een blauwe plek.... Ziet er echt niet uit, maar ja! Ik heb vanmorgen een vreugde dansje gemaakt toen ik ongesteld werd! Dat is ook voor het eerst sinds zes jaar...... Morgen mag ik nu gaan beginnen met het spuiten van Gonal F naast de Lucrin! Op 17 februari staat onze eerste echo gepland! Weet jij al wanneer je eerste echo is? Is het bij jullie ook zo'n lekker weer? Ik denk het haast wel, want volgens mij wonen we in de dezelfde provincie! Ik heb vanmorgen lekker een stuk gewandeld met de hond, heerlijk! Fijne dag! Liefs, Sjaan