Blije nieuws delen na 1e echo of na 12wkn?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Appelsientje89, Sep 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Hallo allemaal!

Natuurlijk super blij met onze te verwachten baby'tje!
    Spannend.. Allemaal.
    Nou wil ik natuurlijk het blije nieuws met iedereen delen zo snel mogelijk!
    Maar ene kant weet ik ook dat er nog vanalles kan gebeuren..
    En die angst steekt soms de kop op..
    Zit pas op 5 weekjes en 2 dagen.. De eerste echo duurt nog 3 weken.
    Wat duurt dat wachten lang!

Wanneer hebben jullie het verteld?
    Ik kan moeilijk kiezen tussen leuk en verstandig..

2. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    3,445
    2
    38
    Hier ook 5+2. Wij hebbem ouders zussen en aanhang en beste vrienden het verteld omdat ze wisten dat deckans op MMM er weer was en dit een spontane zwangerschap bleek.... ik moest dit delen hahaha. De rest van de kennisen etc pas bij 12 weken
    Ons dochtertje van 4 dan ook pas want ze kan door haar enthousiastme haar mond vast niet houden 😍.

Gefeliciteerd trouwens 🎉

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Lastig he/ ik ben 6 weken, de ouders en broers/zussen weten het inmiddels, en onze buren waar we heel goed contact mee hebben. Oja en 3 vrienden, maar die wonen ver bij onze fam. vandaan, dus die kunnen het toch niet doorvertellen.
    onze dochter is 3 en kan niet wachten tot we het kunnen vertellen, ik sta zo vaak op het punt, omdat ik me niet lekker voel. Dan snapt ze tenminste waarom ik elke keer op bed lig smiddags en niet zoveel zin heb om te spelen etc. Maar ik denk dat we toch nog even wachten op de 1e echo(2 weken), als die goed is, kunnen we het haar ook vertellen. Voel me hartstikke zwanger, dus ik denk dat het wel goed zit, maarja, je weet het nooit....
    Weetje wat ik wel altijd zeg? het maakt niet uit wanneer je het verteld, het kan elk moment fout gaan, zelfs na de geboorte! Klinkt heel negatief, maar zo is het wel toch?

Veel succes!!

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Onze ouders het bij 4,5 week verteld evenals mijn broertje en schoonzusje. Bij de eerste hen ook bij 4 weken verteld.

Mijn beste vriendin wist het met 6 weken omdat ze het aan mij zag en de rest hebben we na de eerste echo verteld (8,5 week). Ik kon ook mijn buik niet meer verborgen houden deze keer en was behoorlijk beroerd dus het was heel fijn om te kunnen delen dat ik niet lekker was en dat mensen dan ook begrijpen waarom.

5. T86

T86 Actief lid

May 4, 2014
    157
    20
    18
    Mijn moeder en schoonouders dezelfde dag verteld als positieve test. Mijn zus en man toen ik iets van 6 weken was. Wat andere naaste familie na vroege echo. En open op Facebook met 15 weken omdat we eerst nog een hoop andere het persoonlijk wilde vertellen.

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn moeder gelijk.
    Schoonouders met 9 weken
    De rest na de termijnecho

7. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Onze ouders tussen 4-5 weken, rest van de gezinnen (zussen en broers) rond de 7 weken na een vroege echo en kloppend hartje gezien te hebben. Rest van de familie rond de 10 weken. :)

8. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Wat leuk om allemaal te horen. De meeste toch wel vroeg!
    Bij ons weet werkelijk nog niemand het..
    Stomme idee dat als ik het te vroeg vertel iets over mezelf afroep ofzo. Slaat natuurlijk nergens op.
    Denk dat ik qua buik en klachten het niet ga redden tot 12 weken..
    M'n darmen vallen nu al onwijs op.
    Hoop dat deze 3 weken tot de echo snel gaan en natuurlijk alles goed gaat en blijft. Af en toe zo angstig.. Misschien dat ik daarom ook zo twijfel met wanneer te vertellen.

9. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

Jan 17, 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Mijn ouders een dag na de positieve test. De rest na de 1e echo bij 8 weken.

10. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

Jun 25, 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Wij hebben het de familie na de eerste echo verteld (9 weken) de rest van de wereld :D met 12 weken....

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    ik wilde het met 12 weken pas vertellen. Ook omdat het al 2x eerder mis was gegaan in het begin stadium.

Helaas niet gered ivm het vele overgeven.
    Uiteindelijk met 10 weken verteld.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ouders, broers en zussen en beste vriendinnen direct na de test met 4 weken. Andere vriendinnen en buren na de eerste echo met 6 weken, en op fb gezet voor de rest van de familie na de echo met 10 weken.

13. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Gefeliciteerd:)! M'n ouders en zussen het gelijk verteld en m'n schoonfamilie na de 1e echo omdat ik zo beroerd was! En de rest van de wereld met 12 weken

14. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Rond de 11 weken na een goede termijnecho.

15. CaRu

CaRu Actief lid

Mar 5, 2015
    128
    0
    0
    Officemanager
    Groningen
    Directe familie wist het van ons, omdat wij door middel van ICSI zwanger zijn geraakt. De rest van de wereld wist het met 13 weken. Wij hebben onze eerste kwijt geraakt met ongeveer 4,5 / 5 week waardoor ik mijzelf echt over een drempel moest tillen om het te vertellen (dit was puur door angst dat het weer zou gebeuren).

Jullie moeten doen wat goed voor jullie voelt. Mocht het misgaan dan kan het ook een steun zijn dat een aantal mensen het al wel weten. Achteraf vertellen wat er gebeurd is kan nog zwaarder zijn namelijk

16. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Nou dat heb ik ook wel! Als het mis gaat wil ik erover kunnen praten!
    Met manlief natuurlijk maar ook met n vrouw.. Toch anders..
    Zeker ook omdat je met zoveel vragen zit.. En onzekerheden.
    Vind erg moeilijk om geheim te houden voor m'n moedertje.
    We gaan natuurlijk van het goeie uit.. Een prachtig mooi gezond baby'tje!!
    Voor ons allemaal! :D
    Denk dat ik wacht tot na de eerste echo.. Wil zelf ook zo graag bevestiging!
    Heb een zwangerschapdagboek gekregen van manlief maar durf er niet in de schrijven, stom he??

17. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    Bij de eerste 2 nadat we het wisten bijna gelijk aan mijn ouders, bij de oudste echt een paar uur na de test. Mijn moeders grootste wens was oma worden, en ik kon haar gaan vertellen dat dat zou gaan gebeuren, dat kon ik echt niet voor me houden :D
    Bij alle kinderen wilde mijn man het liever langer geheim houden. Dus bij de derde hebben we ervoor gekozen het pas na de eerste echo aan mijn ouders te vertellen, die hadden we met 10 of 11 weken. Mijn schoonouders wisten het net daarvoor, omdat we hun als oppas hadden gevraagd voor de oudste 2.
    Verder iedereen alle keren na de eerste echo, met 8 en 9 weken ofzo.

18. zasu

zasu Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,486
    1
    36
    Hier bij alle zwangerschappen het direct verteld aan iedereen ook 2 miskramen gehad en ik vond juist de steun en het luisterend oor van iedereen zo fijn! Had er niet aan moeten denken om dit "alleen" te moeten verwerken!

Maar u's een persoonlijke keuze doe waar jij je goed bij voelt!

19. marlyj80

marlyj80 Actief lid

Jul 16, 2016
    498
    1
    18
    Lastig he! Nu weten de mensen die het dichtst bij ons staan al. Ik denk dat we het de rest bij 12 weken vertellen ook ons zoontje, wanneer de grootste kans op een miskraam voorbij is. Het lijkt me vreselijk om hem eerst te vertellen dat hij een broertje of zusje krijgt en dan dat dat dit niet zo is. Ik heb ook eerder een miskraam gehad vandaar. Toen wist hij van niets hoor! Als ik naar mn gevoel luister, wil ik het liefst van de daken schreeuwen dat ik zwanger ben, maar nu ik al mama ben, vind ik dat ik ook rekening moet houden met de consequenties voor onze zoon als het onverhoopt toch misgaat. Succes met de keuze enne... Gefeliciteerd!

20. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Beide keren hebben wij het meteen verteld na de positieve test. Maar bij de turkse kant is dat volgens mij ook veel normaler, iedereen vertelt het gewoon en wachten niet tot 12 weken oid.
    En ik was veel te enthousiast om te wachten.

Share This Page