positieve ervaring met hypnobirthing!

Discussion in 'De bevalling' started by Cindy84, Jun 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    mijn eertse bevalling was erg heftig, en dat wilde ik anders en daarom heb ik me verdiept in hypno birthing.
    op youtube staan filmpjes van hele relaxde bevallingen en ontspannen vrouwen. en ik dacht doe mij ook maar zón bevalling.
    maar die cursussen die je kunt volgen zijn zo duur dat ik gewoon alleen het boek heb overgekocht van iemand op deze site. en dat heb ik helemaal gelezen, er zit een ontspannings-cd bij en ik heb van te voren veel geoefend met die technieken die ze beschrijven.

toen mijn bevalling begon heb ik erg veel gehad aan die adem en visualisatie technieken, ik moest naar het ziekenhuis en zelfs daar ben ik zelf naar de afdeling gelopen, ik was zo relaxed en zag er niet uit als iemand die elk moment een kind krijgt. mijn vorige bevalling duurde erg lang en dat kwam grotendeels door de stress en door de stress kwam de pijn en raakte ik mezelf helemaal kwijt.
    nu kon ik dankzij de technieken het heel goed hebben. de weeen waren meteen behoorlijk heftig en de onsluiting ging snel (zelf denk ik dat het snel ging omdat ik me zo goed kon ontspannen)
    bij 7 cm heb ik mijn koptelefoon met ontspanningcd opgezet en alleen maar daar naar geluisterd. ik weet niet meer wat ik hoorde, maar ging er helemaal in op en opeens wilde ik gaan staan en op mijn hurken zitten, de heftige persdrang ontging me niet.
    de bevalling begon om 11 uur en 5 uur later was mijn zoon geboren.

vanaf 9 cm kreeg ik persdrang en 2 persweeen later mocht ik op de baarkruk zitten. vanaf dat ik mocht persen voelde ik pijn, maar ook kracht!
    in 3 persweeen is mijn zoon op de baarkruk geboren!

ik had echt waar een geweldige ontspannen bevalling en ik raad het iedereen aan om op deze manier te bevallen.

natuurlijk moet je er wel open voor staan, en je niet verzetten als het begint maar er juist in meegaan. en het zal ook niet voor iedereen werken.
    maar als je geinterreseerd bent, ga je er dan vooral in verdiepen!
    het is het waard!:)

2. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Heb jij hiervan een boek in het NL gelezen? Ik vind alleen engelse...

3. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

Aug 7, 2009
    461
    0
    16
    Gaaf zeg, dat je zo'n mooie, ontspannen bevalling hebt gehad!
    Ik heb geen officiele hypno birthing cursus gevolgd of het boek gelezen, maar ik ben wel al jaren met energetische meditatie bezig en heb zelf ook 2 heel meditatieve bevallingen gehad en die gingen ook echt heel snel en ontspannen. Prachtig vond ik het!

4. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    justy: nee er is alleen een engelse versie, maar het is niet moeilijk en leest erg makkelijk weg.

5. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    justy: nee er is alleen een engelse versie, maar het is niet moeilijk en leest erg makkelijk weg.

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    De cursus valt onder alternatieve geneeswijzen en wordt vaak vergoed als je aanvullend verzekerd bent. heb mijn verzekeraar gebeld en ze vergoeden 8 sessies. Heb er in principe maar 6 nodig, dus kost het me helemaal niks. Ik heb over 4 weken de eerste sessie.
    Mijn eerste bevalling werd ingeleid en na 36 uur rugweeën en nog maar 6 cm ontsluiting werd het een spoedkeizersnede.
    Deze keer wil ik er alles aan doen om een natuurlijke bevalling te bevorderen dus vandaar dat ik ook voor een cursus hypnobirthing ga. Daarnaast kan ik sowieso altijd moeilijk ontspannen, daarom begin ik eerder met de cursus zodat ik meer tijd heb om goed te leren ontspannen.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wat een goede tip, die ga ik onthouden :)

8. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Mijn VK had het er ook al over. Ik ben ook zeer geïnteresseerd. Wil dan ook de cursus gaan volgen, maar mss ook het boek lezen.
    Waar heb je het boek gekocht?

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    lalalamanon, wil je je boek en cd niet verkopen? Ik ben wel geinteresseerd!

10. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
  11. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    diegene die geintereseerd zijn in deze manier van bevallen zullen misschien ook geninterreseerd zijn in dit boek!
    over opvoeden en ouderschap! echt een geweldige aanrader (ook te leen in de bibliotheek)

bol.com | Ouderschap Vanuit Je Hart, Lida Van Ruijven-Bank | Nederlandse boeken

ik vond dit boek zo aansluiten bij mijn eigen gevoel ! en gebruik het nog steeds als ik ergens tegen aanloop!
    dit boek raar ik echt iedreeen aan!

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Hey je beschrijft precies mijn bevalling, alleen heb ik geen cursus gedaan en had ik geen cd. Het ging automatisch.
    Over een paar dagen of weken mag ik weer.

13. Wow

Wow Actief lid

Jun 6, 2010
    374
    0
    0
    Met dank aan lalalamanon heb ik vandaag het boek gedownload van bol.com. Ik ben er meteen in begonnen (aangezien de bevalling zomaar ineens zou kunnen beginnen) Wat interessant om te lezen, en niet alleen voor bevallingen, maar ook voor het dagelijks leven. Daarnaast heb ik tijdens deze 2e zwangerschap een cursus haptonomie gevolgd. Waarbij je wordt geleerd dmv van lichaam en geest de pijn 'aan te kunnen' en los te laten. Voor sommigen zal het wat zweverig klinken maar ik denk dat ontspannen een erg belangrijke factor is...

Ik zal jullie laten weten hoe mijn bevalling verlopen is.

Nu weer snel verder met lezen..

Share This Page