bij "medische" bevalling wanneer naar ziekenhuis?

Discussion in 'De bevalling' started by cowgirl80, Jan 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,002
    6,753
    113
    zuid-holland zuid
    ik liep eerst bij de verloskundige.. daar was het beladvies bij een tweede kindje dat je moest bellen als je felle pijnlijke weeen had die je weg moest puffen en een minuut duurden, of als je vliezen braken.
    Nu ben ik helaas overgedragen naar het ziekenhuis en daar staat als beladvies bij een tweede kindje in de folder dat je moet bellen naar het ziekenhuis als je vliezen breken of als je weeen hebt tussen de 7-5 minuten.

Nu maak ik me een beetje zorgen, want bij de vk was het zo dat ze in elk geval naar jouw huis kwam om de situatie in te schatten. En al was je dan al te laat om nog naar het ziekenhuis te gaan, dan was in elk geval de verloskundige bij je om daar de bevalling te begeleiden.

Het punt is dat mijn eerste bevalling ingeleid is en ik in een weeenstorm kwam en in een uurtje van 3 naar 10cm ontsluiting ben gegaan. Ik heb dus eigenlijk geen idee hoe een "losse wee" voelt of hoe snel mijn lijf "normaal" zou bevallen.
    Ik voel me er een beetje onzeker over dat ik nu ineens zelf maar moet bepalen wanneer we naar het ziekenhuis moeten zonder dat er iemand thuis komt kijken… en stel dat we de situatie verkeerd inschatten en we zijn te laat.. wat doe je dan?

Hoe is dat bij jullie gegaan?

2. Angie4you

Angie4you Bekend lid

Dec 31, 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Bij de eerste was de bevalling onder begeleiding van de vk en zij kwam eerst bij ons thuis inderdaad. Daarna bij 5 cm naar het zkh gereden en daa4 bevallen.

Nu ben ik onder begeleiding van de gyn en moet ik meteen naar het zkh bij bloedverlies, breken van de vliezen en /of bij de eerste weeen. Ik mag dan ook gelijk naar de verloskamers bellen (niet naar de poli overdag) en mag dan meteen komen.

3. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ik zou het even met je gyn bespreken zeker omdat het de vorige keer zo snel is gegaan.

4. Irismarieke

Irismarieke Actief lid

Mar 15, 2012
    410
    178
    43
    Female
    Ik heb de vorige keer een vlotte thuisbevalling gehad, nu ook medisch en ik vind het ook zo lastig om in te schatten.
    Mijn arts zei dat ik gewoon meteen moet bellen naar het spoednummer bij twijfel/begin vd bevalling. Zij kunnen je dan op dat moment passend advies geven en de situatie inschatten. Zodat je het niet zelf hoeft te beslissen.:)

5. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Eerste bevalling een weeënstorm, tweede bevalling 'normaal' (maar herkende echt wel de weeën meteen hoor). Eerste bevalling duurde 4 uur en tweede....ook 4 uur. Dus hier geen verschil tussen weeënstorm of 'normaal', wat tijd betreft. En verder: bij twijfel, gewoon bellen!

6. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    Ik moet dan wel niet medisch bevallen, maar omdat ik 30 minuten rijden van het ziekenhuis woon, komen ze hier ook niet eerst thuis om te checken.
    Ik moet bellen als ik een uur lang om de 5 minuten weeën heb die een minuut aanhouden. En dan gewoon meteen naar het ziekenhuis komen.

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Medisch of thuisbevallen is net hetzelfde. Als je thuis bevalt moet je ook op tijd de VK bellen. Als je naar het ZH gaat en je bent volgens hen nog niet ver genoeg gedilateerd, dan laten ze je vaak de keuze: terug naar huis gaan of blijven. Je kan dan als je niet te ver weg woont, gewoon terug gaan en anders blijven, net zoals je VK zou weggaan of blijven. Maar als je eerste bevallling snel is gegaan, gaan ze je zeker zeggen van te blijven. Gewoon wanneer de weeën om de 10 minuten komen naar het ziekenhuis gaan. Direct.

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    7 jaar geleden ben ik ook spontaan bevallen.. Daarna 2 Keer ingeleid ,. Ook ik loop bij de gyn maar ik moet ten aller tijden de verloskamers bellen.. Niet alleen als de bevalling begint.. Is dat niet altijd zo ?

Share This Page