1e IUI, 16-2 testen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mimi11, Feb 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Even jullie een hart onder de riem steken. Hier was de 2e iui raak:)

2. Suuss

Suuss Lid

Feb 21, 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen Mimi! Sterkte, inderdaad een vreselijk moment dat rode wc papiertje :(

3. mimi11

mimi11 Actief lid

Dec 17, 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja mijn man slikt dagelijks vitamines. Die van centrum, maar weet niet of ee betere zijn?

4. Lonit27

Lonit27 Actief lid

Sep 24, 2008
    478
    0
    0
    Hoi allemaal, ik heb gisteren mijn eerste IUI gehad. Nu dus de spannende wachtweken doorkomen. Na bijna 2,5 jaar durf ik niet meer zo te hopen, maar we gaan er gewoon voor. Ook in het geval van mij en mijn vriend is niet duidelijk wat er 'mis' is. Zijn zaad is goed, mijn eileiders zijn doorgankelijk en ik heb een regelmatige cyclus. Hopelijk zet de iui zoden aan de dijk.

@Jusi: leuk om je hier weer tegen te komen. Hoewel het natuurlijk nog leuker was geweest in een 'zwanger'topic. Wie weet snel! Het mag eindelijk wel eens gebeuren! :)

5. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

@mimi11
    vitamine D + zink+selenium + calcium schijnen goed te zijn voor de vruchtbaarheid van de man..
    Moet je maar es googlen hierop

@lonit27: blijft een vreemd verschijnsel niet, dat onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Ik zie dat je wel al een kindje hebt namelijk.

6. Lonit27

Lonit27 Actief lid

Sep 24, 2008
    478
    0
    0
    Klopt, ik heb een dochtertje van 2,5. Bij haar duurde het ook al wat langer, hoewel ook weer niet extreem lang; in de 12e cyclusronde raakte ik zwanger van haar. Ze is met een keizersnede ter wereld gekomen en ik vraag me weleens af of dat iets te maken kan hebben met het uitblijven van een tweede zwangerschap. Volgens de gyn is dat niet zo, maar je gaat aan alles twijfelen na zo'n lange tijd. Inderdaad raar om onbegrepen verminderd vruchtbaar te zijn. Ik zou zo graag willen weten waarom het niet lukt.

7. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Hee Lonit, dat is lang geleden inderdaad! Jullie toch ook de stap gezet om verder te gaan..
    Wie was die andere ook alweer, bij wie het toen niet lukte?
    Ik kan het topic niet meer terug vinden namelijk.. :)

Wanneer krijg jij je eerste IUI?

8. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Oh duh, ik heb weer eens niet goed gelezen, sorry!
    Hoe vond je het gaan?

9. Boukje L

Boukje L Actief lid

Oct 3, 2011
    196
    0
    0
    NULL
    NULL

10. Boukje L

Boukje L Actief lid

Oct 3, 2011
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    O wat erg :( Maar wat je zegt het doet toch pijn, ik merk ook dat ik er gewoon nog moeilijk over kan praten, als ze het over m'n zus hebben ga ik het liefst zo gauw mogelijk naar de wc o.i.d...... Is ook niet goed maar ben het denk ik toch nog een beetje aan het verwerken. Afgelopen vrijdag is m'n menstruatie toch doorgezet ( &€%#¥* ) dus hebben ons een zaterdag in Antwerpen even een beetje laten gaan :) ! Moet kunnen denk ik... Dus ja, op naar IUI 2, en heel hard hopen en duimen.

Mijn man vroeg trouwens nog, of het mogelijk is dat er wel een bevruchting is, maar dat het niet of moeilijk innestelt. Ik zou het niet weten maar is het raar als ik dat aan de gyn vraagt?

Maar het is ook zeker niet leuk om te horen dat het bij een ander zo gemakkelijk gaat, mijn schoonzus hoeft er bv al maar naar te kijken en ze is zwanger :) ze is nu hoogzwanger, een 3e was ook niet de bedoeling eigenlijk. En dan als reactie: wees blij dat je elkaar hebt en dat je gezond bent, maar het zijn niet de woorden die je op dat moment wilt horen... Toch!?
    Hoe is het nu met jou??

11. Lonit27

Lonit27 Actief lid

Sep 24, 2008
    478
    0
    0
    Heeey Jusi, de andere dame was Tanya. Geen idee hoe het nu met haar is. Hopelijk heeft ze meer succes dan wij ;)

Ik vond de IUI trouwens een gekke ervaring (wel op een leuke manier). Jij?
    Mijn vriend en ik hebben heel veel lol gehad de ochtend dat we 'm zouden krijgen (hij zag erg op tegen 'de productie', daar heb ik hem flink mee geplaagd). Maar tijdens de behandeling, kijkend naar de felle tl-lampen, kreeg ik ineens zo'n heldere gedachte, in de trant van: 'jee...nooit gedacht dat ik op deze manier zou proberen een baby te maken. Wat bizar eigenlijk.' :D
    Maar verder prima en nu nieuwsgierig naar de uitkomst. Ik ga er niet vanuit dat het gelukt is (zelfbescherming, geef ik eerlijk toe).
    De puregon spuiten vond ik overigens prima te doen. De Pregnyl injectie vond ik echt niet leuk...de eerste keer mislukte het en deed het echt pijn, vervolgens moest ik een kwartier lang moed verzamelen om 'm weer te zetten :$

Hoe is dat jullie vergaan?

12. mimi11

mimi11 Actief lid

Dec 17, 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh fijn om te horen!! Wat was er bij jullie aan de 'hand'?

13. mimi11

mimi11 Actief lid

Dec 17, 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL

Oh wat spannend Lonit!! Wanneer mag je testen? Echt balen als je niet weet waarom het niet lukt!! Ik ga voor je duimen meis!

14. mimi11

mimi11 Actief lid

Dec 17, 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL

Limburg heb je geen meeknaam? Want volgens mij zitten deze vitaminen ook in Centrum vitamines

15. mimi11

mimi11 Actief lid

Dec 17, 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL

16. mimi11

mimi11 Actief lid

Dec 17, 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL

Weet je dat ik me dat ook afvraag! Dat er wel een bevruchting plaatsvind maar geen innesteling! Ik ga het deze x vragen!

17. mimi11

mimi11 Actief lid

Dec 17, 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja gek he dan heb je een IUI kindje , dacht altijd ik wil een liefdesbaby hihi.. Ach als de baby maar komt toch, was afgelopen weekend aan het winkelen en normaal ontwijk ik de kinderafdeling omdat ik er niet teveel over na wil drnken maar zulke lieve babykleertjes :( .. Ben ech zo toe aan deze fase in me leven... Weet je wat ik zo erg vind, van die vrouwen die zelf kinderen hebben en je zeggen dat het zown gezeik is en dat ze liever nog een aantal jaren kinderloos wouden zijn! Dan denk ik doe ff normaal wees dankbaar voor wat je hebt!!!

18. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

Dec 29, 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Boukje,

Wat jammer dat je weer ongi ben geworden!!!! :( vanuit hier een knuffel!

Ja al die gevoelens ken ik, mijn zusje moet op de 5e voor 20 weken echo en ik moet volgende week voor de zwangerschaps test en het eerste wat zij zei, ach joh dan ga je toch gewoon mee of het nou wel of niet is gelukt, is leuk! en ik maar denken 'ja dat zal leuk zijn als het bij mij niet is gelukt! mja dat is natuurlijk nog even afwachten.

Bij mij gaat het wel ok, moet wel verplicht thuis zitten en niet werken omdat er nu ook allemaal vocht in mn buik zit maar gelukkig wel emmy teruggeplaats gekregen afgelopen zaterdag dus ik ben erg benieuwd!

Moet wel nog even afwachten wat het wordt natuurlijk (wel zwanger-niet zwanger) of ik meega naar mn zusje dr 20 weken echo of niet..

ennuh als die mensen zeggen, wees blij dat je gezond bent, dan denk BullSh*t! dat zijn van die nare opmerkingen, als je kindje wilt dan wil je kindje dan moeten ze niet beginnen over je gezondheid.

Heel veel succes met de 2e IUI, ik zal met je meehopen!

Liefs,

Hopefulness

19. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ojaaa Tanya! Nu weet ik het weer!
    Weet jij waar dat topic gebleven is, of ben jij het ook kwijtgeraakt?

Ik vond de IUI ook heel erg meevallen. Ik dacht echt dat het pijn ging doen. :)
    Dat produceren vonden wij ook wel lachwekkend. :D
    De eerste keer mocht mijn man het nog thuis doen, omdat we binnen een uur bij het Geertgen kunnen zijn, maar vanwege een nieuwe regel mag dat niet meer. De laatste keer moest ie het dus daar produceren, en hij vertelde naderhand hoe het eruit zag en alles, echt lachwekkend! :D

Van de pregnyl heb ik niks gevoeld, en ik heb geen puregon gespoten maar Gonal F.

20. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    BoukjeL, zo'n rare gedachte vind ik dat niet hoor.
    Van de 4 zwangerschappen die ik heb gehad, is er maar 1 gelukt, en ik heb zelf het idee dat het innestelen bij 2 miskramen echt het probleem is geweest.
    Nu ben ik weer zwanger, en heb ná de IUI nog pregnyl gespoten om een langere luteale fase te krijgen, en volgens mij heeft me dat echt geholpen.
    Ik heb er nu ook wel weer vertrouwen in, al ben ik (uiteraard) nog wel erg bang en onzeker.

Dus, hier is ook de 2e IUI raak! :)

Share This Page