Intake gehad

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by xDanielle, Mar 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

Jan 4, 2010
    1,845
    865
    113
    Female
    Tilburg
    Hallo allemaal.

Wij zijn inmiddels 13 maanden bezig voor ons 2e wondertje helaas laat die nog even op zich wachten.

Ik ben te zwaar ( veelste zwaar ) en heb een BMI van 41.
    Tijdens de intake moest ik met kleding aan (en het was al 14.30 dus al 2x gegeten) op de weegschaal.
    Ik kreeg een inwendige echo en alles bleek goed te zijn.
    Ik heb elke maand prima optijd mijn eisprong, en word regelmatig ongesteld met een uitschieter in December maar verder is hij perfect.

Ons ziekenhuis behandelt tot een BMI van 40.
    Ik begrijp natuurlijk dat ik moet afvallen en daar was ik ook allaaannng mee bezig uiteraard.

Nu kregen we na het onderzoek te horen dat ik toch moest afvallen naar een BMI van 38 terwijl 40 het maximale is.
    (Ik kom van een BMI van 43 en vond het al knap af te vallen naar 41, en heb daar erg lang over gedaan ivm trage schildklier en was erg trots op mezelf)
    Ik dacht YES nog 1 punt te gaan.. Helaas moeten er dat nu nog extra worden..

Ik begrijp het uiteraard en probeerde het met kiespijn weg te lachen..
    Daarna vertelde de arts dat het in de loop van het jaar terug gezet word naar een BMI van 30, omdat dat in (groningen/zwollen) geloof ik beslist is.
    Dus als ik niet snel af zou vallen naar de 38 in paar maanden zou ik ook onder het nieuwe beleid vallen van een BMI van 30.. Wat mij dus helemaal niet lukken gaat..

Wij hebben al een gezonde zoon, en het is ons al eens eerder gelukt.. Nu zegt iedereen "ach het is je al eens gelukt dus dat komt wel weer"

Ik baal enorm natuurlijk.. Het was al een hele strijd om die paar kilo's kwijt te raken in n half jaar.. Dus nu nog eens al die kilo's in aantal maanden? Ik weet eigenlijk al dat dat mij niet lukken gaat helaas.

Ze willen zelfs mijn man's zaad niet controleren omdat IK te zwaar ben.. Klinkt erg onlogisch maar goed wat doe je er aan?

Ik ga hopen op een wereld wonder, dat we als nog zelf zwanger raken? Of dat de kilo's er af vliegen ineens..

2. maybe3

maybe3 Niet meer actief

he meid wat naar...

heel raar inderdaad dat ze dan niet je man's zaad willen controleren... Hoop dat het lukt meid en dat je niet onder hun nieuwe beleid komt te vallen!!

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    :( Niet leuk. En al helemaal niet dat ze niet eens het zaad van je man willen controleren. Is een ander ziekenhuis/2nd opinion geen optie? Welk ziekenhuis zit je als ik mag vragen? Ik hoop echt dat er een andere optie is voor jullie en anders inderdaad dat je zsm die kilotjes kunt verliezen!

4. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Kun je niet ergens anders heen gaan? Geertgen bijvoorbeeld?

Vervelend dat je eerst zoveel moet afvallen! Terwijl dat juist ook heel moeilijk is.

5. kissi

kissi Actief lid

Jul 13, 2011
    271
    0
    0
    klinkt hard, maar je moet afvallen dus. zodra je bmi bij 38 is kunnen ze waarschijnlijk nog wel medicatie voorschrijven voor de schildklier. Maar ook deze zouden weer neveneffecten kunnen hebben op de ongeboren vrucht. Mijn man werd aangeraden om te stoppen met roken. roken had invloed op zijn zaadkwaliteit. helaas maar waar.....
    Advies bij IVF: stop met roken en val af

6. Damar

Damar Lid

Aug 14, 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees er net iets over op Twitter van
    Freya:

Geen ivf voor vrouwen met teveel overgewicht - De Vijfde Dag

Op deze site staan ook alle ziekenhuizen met BMI-waarden.

Ps voor het afvallen raadt ik trouwens Weight Watchers aan. Ben er twee keer 12 kilo mee afgevallen... Maar ja er af houden dat is de kunst! ;)

Share This Page