@Frida: Ah fijn, klinkt goed! Grappig dat we gelijk op lopen. Ik zal voor je duimen! Onze eigen arts was er niet en het aantal zaadcellen was erg teleurstellend, 400.000 maar We hebben een afspraak voor half sept weten los te peuteren, hoop dat we dan meer gaan horen...
@romie dus jij ook door naar de ivf spannend allemaal he, oh en meteen icsi dat is ook wat zeg gelukkig is de behandeling zelf ongeveer het zelfde, en een maandje rust ik denk dat je dat ook nodig hebt het is al zo'n heftige periode geweest met iui en dan weer meteen de ivf/icsi in @frida jeetje wat een heftig nieuws maar gelukkig nog wel je iui afmaken, waarom moet je utrogestan gebruiken, ik heb dat nl gevraagt maar mocht dat niet (dat deden ze nooit) @babyliz wat fijn dat je deze maand toch nog een iui hebt kunnen doen, jammer dat je weinig zwemmertjes, wel proberen positief te blijven hoor! ben op vakantie helaas gewoon ongesteld geworden, en dus zh gebeld en bij thuis komst een koelkast vol medicijnen voor de ivf(had ik mijn moeder laten halen omdat ik bang was dat ik het anders niet optijd had) 11-9 gaat de eerste spuit erin en 20-9 uitgangsecho daarna puregon erbij spuiten dus ws eind van de maand punctie wel een heerlijke vakantie gehad lekker uitgerust, dus kan er weer tegenaan
@ Summerbloom.. Wat fijn of niet.. Toch lijkt het dat je na een vakantie weer meer energie hebt om er tegenaan te gaan Heel veel toitoi Door de utrogestan wordt het baarmoederslijmvlies dikker en kan een embryo'tje beter innestelen. Dr R gaf te kennen dat dit gebruikelijk bij hen was om bij de 4e IUI te gaan gebruiken. Ondertussen sta ik vast op de wachtlijst voor IVF Iemand trouwens nog meer bekend met gebruik van utrogestan??
@babyliz Wat jammer van het lage aantal zwemmertjes. Het hoeft er nog steeds maar eentje tussen te zitten. Goed dat je een gesprek aangevraagd hebt. Je wilt ook weten waar je aan toe bent. @Frida Ik heb ook geen ervaring met utrogestan. @summerbloom Ik vind het ook erg spannend inderdaad en 25 sept komt ook steeds dichterbij... De rust maand is erg fijn. het wordt dadelijk al heftig genoeg met icsi. icsi is inderdaad is hetzelfde traject als ivf alleen doen ze bij icsi, een zaadje in een eitje brengen. Dat is het enigste verschil. Voor jou spannend de eerste ivf. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen etc, omdat ik straks hetzelfde traject in ga. Succes!
@frida hoe gaat het? groeien je eitjes goed, of heb inmiddels al weer een iui gehad @romie zal hier mijn ervaringen delen, snap dat je het ook heel spannend vind heb ik ook nog hier dinsdag dus de eerste spuit erin hoop ik verlies nu namelijk oud bloed hoop niet dat ik een week te vroeg ongesteld wordt weet niet of het dan wel doorgaat deze maand
Nog 5 daagjes en dan te testdatum.. Altijd weer spannend. Jammer alleen dat de combinatie pregnyl/ utrogestan je zo gigantisch voor de gek kan houden Maar... Moed houden toch
@frida geeft ustrogan echt zoveel zwangerschaps klachten? ik duim dat het niet van de medicijnen komt gisteren de eerste spuit decapeptyl geprikt, was idd en stuk pijnlijker dan de puregon viel dus een beetje tegen maar is wel te doen volgende week een uitgangs echo en dan puregon bij spuiten denk ik
@Frida en? alles nog goed bij jou? @summerbloom. Hoe gaat het met spuiten? Ik heb al van meerdere gehoord dat de naald van de decapeptyl bot is. hier vandaag weer ongesteld geworden na een eigen cyclus van 32 dagen. dus niet slecht. Ik ben erg benieuwd naar 27 september wanneer we kunnen beginnen met het traject van icsi. Ik zit dan al weer op dag 14 en ben bang dat we die ronde nog niet mogen beginnen. @babyliz hoe gaat het met jou? Al gesprek gehad met je eigen arts?
Wat een verhalen allemaal hiero of niet.. Het lijkt ons tot nu toe nog niet veel geluk te hebben gebracht. Hier vandaag, ipv morgen (kan geen kwaad toch?), zwangersschapstest gedaan. Zo negatief als wat.. Pffff.. hakt dat er eens even in. Vandaag dan maar stoppen met utro gebruik en hopen dat de menstruatie snel doorbreekt.. Op naar de volgende ronde?! Goed weekend iedereen, x
@romie fijn dat je een mooie cyclus hebt gehad, dag 14 voor het gesprek zal idd wel te laat zijn denk ik maar verschillende zh hebben verschillend eprotocollen heb ook al veel gelezen hier dat de dames eerst een maand aan de pil moeten ivm plannen van de cyclus @frida balen zeg wit valt wel weer tegen:x maar zou je niet toch nog even door gaan met de utro? je weet maar nooit
@Summerbloon: Spannend dat je ivfronde dan nu echt begonnen is! heel veel succes met t spuiten. Al last van bijwerkingen? @Frida: Bah wat balen Omowitte testen hebben we helaas al genoeg gezien. Hierna nog 2 iui pogingen toch? @Romie: Spannende tijd komt er ook voor jou aan. Denk dat je bij ICSI het lange protocol krijgt en eerst idd met pil moet beginnen? Vind ik wel weer het rotte als wij ook icsi zouden moeten straks, dan ben je zo lang bezig met de pil, spuiten enzenz. Hier gister helaas ongesteld geworden, zoals verwacht. Hebben deze week gesprek met onze eigen arts, dus ben erg benieuwd hoe het nu allemaal verder zal gaan...
Vandaag gesprek gehad. Arts zei dat IUI geen zin meer had (en dat de vorige IUI's ook weinig zin hebben gehad). Volgende stap wordt dus IVF, als we dat willen. Vind het wel gek dat wij geen ICSI indicatie krijgen met deze sperma aantallen.
@babyliz balen dat je al het ivf traject in moet/mag, en spannend enig idee wanneer je mag beginnen. volgens mij beslissen ze pas op het moment dat ze het zaad hebben (dus na de punctie) of je ivf of icsi krijgt naar aanleiding van de kwaliteit van het zaad hier nog niet heel erg last van bijwerkingen volgens mij wel iets sneller gepikeerd maar moet ook nu ongesteld worden en danheb ik daar altijd wel last van
@babyliz Bij ons bepalen ze op het moment van de punctie welk traject we krijgen. In principe wordt het ICSI omdat de grens voor IVF bij 2 miljoen zwemmers ligt en omdat we dat de laatste keren niet haalden... Mochten het op de dag van de punctie meer dan 2 miljoen zijn doen ze alsnog IVF. Elk ziekenhuis werkt anders en heeft andere richtlijnen wanneer IVF/ICSI wat ik hier zo allemaal op het forum lees. zijn jullie er samen al over uit of je de volgende stap wilt gaan doen? @summerbloom wat fijn dat je nog niet veel last hebt van bijwerkingen. bij ons komt het ook steeds dichterbij. a.s. dinsdag info avond. Er zal wel veel op ons af komen, gelukkig weet ik er heel wat vanaf heb me al aardig ingelezen...
@Summerbloom en @Romie: De arts zei in ieder geval IVF. Vroeg zelf nog naar ICSI, maar ze zei dat het zaad daar nog slechter voor moet zijn (??). Ga het nog wel een keer navragen mochten we eraan beginnen. We zijn er nog niet over uit of we door willen gaan, maar aan de andere kant zijn we er ook nog niet aan toe om 'op te geven'. Eind deze week is er in ieder geval een informatieavond waar we naartoe moeten. Daarna mogen we eventueel meteen bellen voor een IVF intake, dus dat zou al erg snel kunnen. We denken en malen nog even verder... Fijn dat je weinig last hebt van bijwerkingen Summerbloom! Succes morgenavond Romie! Jij ook al veel gelezen dus... ik ook, dus ben benieuwd of de info avond nog wat nieuws brengt. Frida, hoe gaat het met jou? Weer in de volgende IUI-ronde?
ik had ook al veel gelezen en eigenlijk niks nieuws gehoord op de info avond, maar ieder zh werkt weer net anders dus toch wel handig om mee te krijgen. vanochtend uitgangs echo gehad mag morgen beginnen met puregon bij prikken 225 ie @babyliz willen jullie helemaal uit de mmm stappen of nog even wachten met de volgende stap?
Hoi allemaal, @babyliz. Ik wil je heel veel succes wensen bij het maken van een beslissing hoe nu verder. IVF/icsi is niet niks. Ik krijg nu langzaamaan ook de zenuwen nu het steeds dichterbij komt. Hier gisteren de info avond gehad en niet veel wijzer geworden dan ik al was. Morgen echo en afspraak gyn. Hebben jullie een hysteoscopie laten doen? Ik twijfel of ik dat zal doen... Ik heb ook nog leuk nieuws. Vanacht ben ik peettante geworden van een mooi klein mannetje genaamd Jip. Heel erg leuk maar ook erg dubbel...
@ Romie zekers dubbel maar wel erg leuk, van harte Iedereen ondertussen bezig met de ivf/ icsi. Iedereen heel veel s6 en kracht gewenst Hoe gaat het met iedereen? Hier vandaag pas weer een uitgangsecho gehad. Menstruatie liet aardig op zich wachten (uitgesteld door utro gebruik) vorige week zondag de test datum eergister ongesteld geworden. Vanavond weer voor het eerst 100eh puregon gespoten.. Op naar de 5e IUI ronde alweer
@romie gefeliciteerd, dubbel gevoel natuurlijk. weet je al wanneer je mag beginnen met de 1e poging @frida 5e ronde succes met prikken ik duim voor je wanneer heb je de fm
Dank je!! Het is zo'n heerlijk mannetje! Vandaag voor het eerst vast gehouden en flesje mogen geven. Wel wennen weer zo'n kleintje als je een peutertje van 2 gewend bent. Hier gister een echo gehad. Baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit. Ik kon op de echo zien dat er een eitje aan het groeien was. Dus deze ronde proberen we het gewoon zelf nog een keertje aangezien we toch deze cyclus moeten afwachten. Ik ben uitgeloot om een hysteroscopie te laten doen. Dit staat gepland op 29 okt. Als dan alles er goed uit ziet mag ik het aanmeldformulier voor icsi meteen afgeven en krijg ik binnen twee weken een intake bij de IVF verpleegkundige. Dus ik denk ergens in okt/nov dat we starten.