1e IUI april 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Frida87, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    Zo mooi, zo bijzonder Romie.. Totaal wat anders dan iemand die 2 (en ik zeg nee) is :)
    Alweer een ei aan het groeien dus, wie weet (wonderen zijn de wereld nog niet uit zeggen ze toch)??

@ summerbloom
    A.s dinsdag weer een FM, well see
    Afgelopen week bij uitgangsecho bleek dat ik aan de rechterkant een ei had van 12x12 terwijl de menstruatie toen net op gang was.. rara?? Hoop toch dat er nu eens meer dan 1 groeit :/

2. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    @Summerbloom: Het is echt een beslissing om óf met IVF door te gaan of idd helemaal uit de MMM. Maar dat laatste zie ik echt nog niet zitten op dit moment...

@romie: Dankje! Ja snap dat je de zenuwen krijgt... ik heb nu al de zenuwen terwijl ik nieteens weet of we het ook gaan doen. Het is ook zo'n spannend proces! Gefeliciteerd met Jip..zal zeker dubbel zijn. Spannend die hysteroscopie... gaat dat onder verdoving of hoe zit dat?

@frida: Balen dat je ongi zo lang op zich heeft laten wachten. Heel veel succes in deze ronde, hoop dat het eindelijk raak gaat zijn straks...

Hier de info-avond gehad, pff.. Niet heel veel info die we nog niet wisten, maar wel een aantal dingen. We hebben het nagevraagd van IVF/ICSI aan de embryoloog. Hij zei dat ze in principe uitgaan van wat de arts zegt. Dus in ons geval: IVF. Maar als het zaad op de dag van de punctie onder de 2 miljoen zit dan gaan ze wel overleggen met de arts of het toch geen ICSI moet worden. Hele grote kans het het dus uiteindelijk toch ICSI wordt, beetje vaag hoor. Het is bij ons nog nooit meer dan 2 miljoen geweest.
    Nu maar weer verder denken... we zijn er nog niet uit.

3. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    s6 babyliz met nadenken.

hier vanmorgen weer @ kliniek geweest:
    Dag 8 > Re 1 ei van 19mm doorsnede. Li diverse kleine (5). Wat gaan we doen? Wel/ geen IUI?? Besloten om geen iui te doen deze ronde omdat er maar weer 1 follikel te zien is. Dr gaf te kennen dat dit ws geen goede was. Morgen Pregnyl spuiten en zelf huiswerk doen, woensdag/ vrijdag.. Tja misschien zijn de wonderen de wereld nog niet uit :/
    Op naar volgende maand maar weer..

Hoofd omhoog houden zeggen ze dan toch.. .Pfffff...
    Hebben jullie 't soms ook wel eens even helemaal gehad?? :S

4. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @Frida. Heel veel succes met het zelf klussen en inderdaad de wonderen zijn de wereld nog niet uit! En over wat je zegt, ik herken het wel, ik heb het soms ook zo gehad..... Wat zou het toch voor ons allemaal fijn geweest zijn zo ineens spontaan zwanger te worden, zonder al die MMM...
    Ik ben erg benieuwd wie van ons de eerste gaat worden, hopelijk snel, dit groepje kan wel goed nieuws gebruiken!

@babyliz inderdaad erg dubbel, maar kan er wel goed mee omgaan, het valt me reuze mee. Ik denk dat het ook anders is omdat het mijn zus is. Binnenkort volgen er nog meer. Nichtje in oktober, december en januari........pff
    De hysteroscopie moet ik de avond er voor een naproxen slikken en een uur voor het onderzoek. Het is iets van 5 min werk. Nu zag ik op de afspraken kaart dat het een gyn in opleiding gaat doen. Daar schrok ik toch wel even van. Ben daar niet zo heel erg blij mee. Ik weet niet of zij het al eens eerder gedaan heeft, en ze hebben daarover ook niets tegenover mij gezegd.... Vreemd. Hopelijk is het niet nodig.

Verder vandaag een recept binnen gekregen voor alles wat nodig is voor de eerste ICSI, poeh wat een boel. Van de week toch maar eens een ritje naar de apotheek...

5. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @romie nog even en je kunt bijna een apotheek beginnen.

@frida klote zeg, ik help duimen voor een wonder. zit er ook regelmatig door heen en vraag me af waar ik het allemaal voor doe maar dan raap je je zelf (met hulp van vriendlief en familie) weer bij elkaar en ga je toch weer door

@babyliz heftige beslissing snap dat je er nog niet uit bent. als je vragen hebt over de ivf/icsi stel ze maar, hier een bijna ervaren ivfer

morgen heb ik de eerste meting ben heel zenuwachtig hoop dat ik meer als 3 eitjes klaar heb liggen maar ben erg bang voor een teleurstelling door mijn lage amh hormoon waarde (die zegt dus dat er een lage eicelvoorraad is/vervroegde overgang)

6. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @Summerbloom haha dat denk ik ook ja van die apotheek. Ik zal het volgende week maar eens gaan halen, nog geen zin in. Dan is het meteen zo definitief...

Spannend vandaag de eerste FM meting. Ik hoop voor je dat er meerdere te zien zijn. Ik zal voor je duimen. Laat je even weten hoe het gegaan was?

7. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    ik had 7 follikels, 1e van 20mm 2 van 18mm en 4 kleiner als 10mm vond ik al best een goeie score, morgen moet ik nog een keertje terug hopen dat er een paar kleintjes mee gaan doen dan waarschijnlijk zondag of maandag punctie spannend!:)

@romie wel optijd bestellen hoor bij de apotheek sommige dingen zoals de pregnyl) duren wat langer, spannend dat je ook bijna mag beginnen

8. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @summerbloom. Inderdaad een goeie score voor de eerste keer. Hoe was de tweede echo gegaan. Zijn de kleintjes doorgegroeid?
    Spannend al bijna de eerste punctie. Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan bij jou.
    Ik ga aankomende week dan toch maar even naar de apotheek toe...

9. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    @ Summerbloom.. is idd een goede score voor de 1e keer.. Hoe ging de 2e meting en wanneer heb je de punctie? Heel veel s6 gewenst iig alvast daarvoor

Een vriendin zit in het zelfde traject ICSI en die had 12 follikels waarin 4 eicellen zaten waarvan er 3 bevrucht waren geraakt.. zi heeft maandag de terugplaatsing..

Zo spannend allemaal voor iedereen deze belachelijk beroerde tijden

10. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    2e meting had ik 9 follikels 5 goeie, gisteravond de pregnyl gezet, morgen om 13:00 depunctie ben er zenuwachtig :)

11. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @summerbloom ik wil je heel veel succes wensen voor morgen bij de punctie. Ik zal aan je denken. En doe het daarna rustig aan en laat je lekker verwennen.

Laat je even weten hoe het gegaan is....

12. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    @Frida: Balen dat er geen IUI inzit deze ronde. Hier ook wel eens klaar met alles hoor.. zeker nu we zo'n onmogelijke keuze moeten maken, bah!

@Romie: Poeh, babyboom in de familie dus.. zal moeilijk worden soms. Hopelijk kan jij ook straks snel starten met ICSI en krijg je goed resultaat! Eerst die hyst. maar afwachten dan.. arts in opleiding lijkt me ook niet het fijnst zeg.

@Summerbloom: 5 goeie das een mooie score! Hoop dat er ook 5 mooie eitjes in zullen zitten. Heeeeel veel sterkte en succes morgen. Ben heel benieuwd hoe het je zal vergaan.
    Als ik vragen heb over IVF zal ik ze idd stellen hier :) Ben sowieso wel benieuwd of je uiteindelijk veel bijwerkingen hebt vd hormonen? En hoe de punctie gaat natuurlijk morgen en hoe het daarna allemaal voelt...

13. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Zo de punctie zit er op, was geen pretje maar wel te doen nu nog last van een zeurderige onderbuik pijn net weer een paracetamol genomen (met het eten)
    Er zijn volgens mij 6 follikels aangeprikt en heb 5 eicellen woensdag worden we gebeld of er een terug plaatsing plaats gaat vinden

@babyliz wel wat bijwerkeningen van de hormonen, sneller chagerijnig en een wat slechtere huid :( maar niks extreems, wel was ik na 3 weken het prikken echt zat de eerst 1 spuit en na 2 weken 2 spuiten, heb een vrij hoge werk spijkerbroek die ik niet meer aan kon omdat het gewoon niet lekker voelde, geen pijn maar gewoon vervelend, en was echt heel blij dat vrijdag de laatste x was (zaterdag nog wel de pregnyl) uiteindelijk dus 3 1/2 week geprikt (van dinsdag 11-09 tot vrijdag 05-10)

14. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    @Summerbloom: Gelukkig niks extreems, dat geeft me weer een beetje moed ;) Ik heb heel snel last van m'n darmen door (mn eigen) hormonen, dus ben erg bang dat dat extreem pijnlijk gaat worden als ik hormonen moet gaan spuiten. Maar ja, dat kan ik natuurlijk alleen weten als we ervoor gaan... Kan me voorstellen dat je het na zolang spuiten ook zat bent.
    Heb je de punctie zonder roesje oid gedaan? Spannend vandaag, ik hoop natuurlijk heel hard dat er een terugplaatsing plaats kan gaan vinden!

15. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    ff ego

alle 5 mijn eitjes zijn bevrucht:D

had ik echt niet verwacht door de pof zouden ze van slechte kwaliteit zijn

morgen om half 3 de tp dan horen we de kwaliteit van de embryo's

nu nog even genieten van deze roze wolk vanaf morge 2 weken wachten tot we mogen testen

ps wel bij de punctie via infuus een licht roesje gehad maar daar merkte ik weinig van (niet duizelig of wazig gevoel) maar zal vast wel iets hebben geholpen

16. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @summerbloom. Wat goed! Alle 5 bevrucht! Tuurlijk mag je even ego doen, je hebt het verdiend!
    Krijg je er morgen eentje terug? Hopelijk kunnen de andere ingevroren worden.

Eindelijk weer een beetje wat goed nieuws hier!!

Hoe is met de rest??

17. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    En en en? Hoe was het vandaag? Heb je de tp gehad?

18. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    ja tp gehad van 1 a kwaliteit, en 2 van b kwaliteit ingevroren!

viel me iets tegen want ik dacht dat het meer als een iui zou zijn maar met eendebek en echo op de buik zodat ze de goede plek kunnen vinden

wel een foto mee gekregen van mijn top emmy in mijn baarmoeder

en nu aan het broeden :)

19. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Spannend! Een a toppertje in je buik en twee in de diepvries!
    Super nieuws. Ik dacht dat ze b tjes niet deden invriezen?!

Toevallig dat ik pas op tv zag dat ze de terugplaatsing met een eendenbek en echo op de buik deden.
    Ik ga voor je duimen dat je over twee weken een positieve test in je handen hebt!!!

20. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    S6 summerbloom met de wachtweken.. Spannende tijden weer opnieuw aangebroken.. :)

Deel Deze Pagina