Rustig op dit plekje hoe is 't met jullie? Hier morgenmiddag intake gesprek IVF, ook morgenavond de 1e pil (microgynon30) nemen.. Tja.. Ook voor ons gaat 't volgende/ laatste stapje beginnen
@Summerbloom: Hoe voel je je? Lekker aan t broeden? @Frida: Zo, dat gaat ineens snel zeg... Wel vreselijk balen dat je er ook niet aan ontkomt
@frida gaat snel ja spannend weet je al wanneer je mag beginnen met spuiten? @babyliz zijn jullie er al uit wat jullie gaan doen, waarom twijfel je eigenlijk of je de ivf wel/niet wilt? @romie hoe is het met jou? had de afgelopen dagen een redelijke dip de ovitrelle(pregnyl vervanging) was uit gewerkt en voel dus geen zwangerschaps kwaaltjes meer, ik was er dus van overtuigd dat het niet is gelukt, nu ben ik weer wat positiever dinsdag gaan we testen nog maar 3 dagen
@summerbloom de testdatum al bijna in zicht. spannend. ik ga voor jullie duimen. @frida dat gaat ineens snel. Hier niets bijzonders. volgende week maandag het onderzoek en daarna hoor ik meer.
@ summerbloom.. Spannend hoor; ga je niet stiekem eerder testen (of heb je niet al getest? ) Hier 31-10 gesprek met vpk voor spuitschema.. 03-11 1e spuit decapeptyl.. Spannend
Ja heb getest!! en positief! Ben zo blij er mee morgen nog een xtje testen en dan het zh bellen voor een echo afspraak durf het nog niet helemaal te geloven
WoW meid.. Van harte met jullie zwangerschap.. Zo pril maar al zo bijzonder.. de 1e met positief nieuws.. zou de rest volgen??
@frida spannend bijna beginnen met spuiten de decapeptyl komt nu dicht bij, vindt je het eng/spannend of denk je van nu maar beginnen dan kan ik weer wat doen @romie wat houdt de hysteroscopie eigenlijk in een soort kijk operatie? spannend komt ok al dicht bij zeg Bedankt meiden hier begint het een beetje werkelijk te worden wel weer heel spannend hoor 14 nov hebben we de eerste echo duurt toch ook weer lang
@Summerbloom: Waauw wat supergoed nieuws zeg! Gefeliciteerd! Lijkt me ook heeel spannend nu zeg.. als je eerst die 1e echo maar hebt gehad en de 12 weken voorbij zijn he! @Frida: Zo dat komt ineens ook dichtbij... zie je er naar uit of kijk je er tegenop? (of allebei nauurlijk ) We zijn aan het dubben omdat ik vanwege gezondheidsredenen erg opzie tegen alle hormonen die je binnenkrijgt. En aan de andere kant omdat er toch embryo's vernietigd worden, zelfs als je kiest voor invriezen kan niet alles worden ingevroren. Dus dat vinden we nog wat moeilijk. We hebben wel voor 13 nov een afspraak bij het UMC zelf gemaakt. Toch eens kijken hoe het is als we daar het hele traject zouden doen... Moeten we dus wel weer opnieuw op intake, maar moeten dossier van ziekenhuis meenemen. Verwacht niet veel problemen, we hebben alle onderzoeken ed al gehad natuurlijk.
@summerbloom. Spannend ja zo'n eerste echo. Voor je gevoel is dat nog zo lang weg. Ik vond de eerste drie maanden echt heel langzaam gaan en daarna ging het in een sneltreinvaart. Een hysteroscopie kijkt de gyn met een kijkbuis via de schede naar de binnenkant van de baarmoeder. Om de baarmoeder goed te kunnen zien brengen ze vloeistof naar binnen. Dit kan wat menstruatieachtige krampen geven. Ik heb naproxen gekregen voor zondagavond en eentje een uur voor het onderzoek. Spannend dus maandag, komt steeds dichterbij. Hopelijk krijgen we daarna groen licht dat we door kunnen voor de ICSI. Ik merk dat ik er mee wil beginnen, nu alle medicijnen binnen zijn en heb me er ook op voorbereid wat er ong. gaat komen. @frida Hoe is het met jou? al aan het spuiten? @babyliz Het is altijd goed om nog eens te praten met een gyn en alles af te wegen voordat je aan zo'n traject gaan meewerken, het is niet niks. Wij zijn ook van ziekenhuis overstapt en hebben ook een hele vragenvuur gekregen, verder hoefden wij alleen maar bij allebei een uitgebreid bloedonderzoek. Het aantal zaad etc wisten ze daar al omdat we in dat ziekenhuis het zaad moesten laten bewerken. Dus gelukkig hoefde dat nu niet meer. En verder laat ik die hysteroscopie doen, maar dat kon je zelf aangeven of je dat wel of niet deed.
Hoi Allemaal, Gister de hysteroscopie gehad. Is me 100% meegevallen. Ik heb er niets van gevoeld. Alleen een beetje druk in mijn onderbuik. Nadien wel last van lichte menstruatiekrampen en last van mijn maag van de naproxen. Het vloeien valt ook reuze mee. Alleen gister,vandaag nauwelijks. Mijn baarmoeder en eileiders zagen er goed uit en er was niets bijzonders te zien! Dus top! We gaan het ICSI traject in. Ik ben vandaag gebeld door de IVF verpleegkundige en we hebben op 12 november een intakegesprek. Waarschijnlijk starten we dan een week later ongeveer. Ligt eraan hoe lang mijn cyclus is.
@ Babylizz.. Lukt het allemaal met alles uitzoeken, wel/ niet doorgaan? Mbt het stukje wat je schreef over de embryo's "En aan de andere kant omdat er toch embryo's vernietigd worden, zelfs als je kiest voor invriezen kan niet alles worden ingevroren" komt ons niet bekend voor hoor.. Mochten er goede embryo's A kwaliteit dan worden deze altijd ingevroren, nooit zouden deze weggedaan worden. Het is aan onze kant idd wel heel dubbel. Ondertussen 1,5 week aan de pil. Vanmiddag gesprek gehad met vpk bij de kliniek. Zaterdag starten met decapeptyl daarna puregon (gonal F) erbij gebruiken, maximale dosering (225EH) ivm mijn lage AMH gehalte.. Erg benieuwd hoe mijn lichaam hierop reageerd @ Romie.. wat fijn dat de hysto zo mee gevallen is qua pijn en helemaal fijn dat de uitslag goed is.. Kunnen jullie ook door naar de volgende grote stap. Je leeft 'r dan toch naar toe he.. (laat 't dan ook maar gewoon snel gebeuren..) @ Summerbloom.. Hoe voel je je?? Al last van kwaaltjes
@babyliz het klopt dat als de embryo's niet goed genoeg van kwaliteit zijn deze niet ingevroren worden dat is idd een raar idee doe je zo je best voor een kindje en dan worden embryo's niet gebruikt wel goed dat je gaat kijken hoe het traject voelt in een ander zh. Hoop dat je snel weet wat je wilt en daar positief uitkomt! @romie fijn zeg dat alles er goed uitzag en dat het meeviel! Nu kun je met een gerust hart starten met de icsi spannend hoor je kunt vast niet wachten @frida vandaag beginnen met de deca succes het is een rot spuit, haal 'm een kwartiertje van te voren uit de koelkast dat scheelt echt! ik heb ook 225 puregon gespoten wanneer heb je de eerst fm? Hier nog steeds super blij en bang, weinig kwaaltjes wel zere borsten vooral 'savonds en veel plassen, zal blij zijn als het de 14e is
@Romie: Het voelt idd voor ons ook goed om alles nog eens door te praten. Fijn dat de hysteroscopie meeviel en dat alles er goed uitzag! En wss al bijna starten met ICSI, fijn Kijk je er naar uit? @Frida: We blijven een beetje in kringetjes ronddraaien in onze gedachten. Hopelijk neemt het gesprek in het UMC de laatste onzekerheden weg. Ik had het eigenlijk ook meer over de B kwaliteit embryo's. In Nederland worden die niet ingevroren, in bijv. Düsseldorf wel. Ik wil gewoon weten wat daar mee gebeurd.. Worden die meteen vernietigd of wordt er gewacht tot ze zelf stoppen met delen (en dus dood zijn). Voor mijn gevoel maakt dat een heel verschil namelijk.. Als je begrijpt wat ik bedoel. Jij bent begonnen met spuiten dus, spannend! Viel het mee de eerste keer? Heeeel veel succes! @Summerbloom: Ja inderdaad een heel raar idee. Hoop ook dat we er snel uit zijn. Fijn dat je weinig kwaaltjes hebt, maar kan me ook voorstellen dat je heel onzeker bent.. laat de tijd maar snel voorbij vliegen tot de 14e! Hopen op een hele mooie echo
Ja ik kijk er echt naar uit om te gaan starten. Het duurt allemaal zo lang... Ik hoop dat we met ICSI meer geluk zullen hebben. Het spuiten zal wel weer wennen zijn, nu een aantal maanden even geen hormonen gehad en dat is ook wel even fijn geweest. Bij ons in het ziekenhuis vriezen ze helaas ook alleen de toppers in en de rest wordt of vernietigt of gebruikt voor onderzoek. Dat kun je zelf bepalen wat je daarmee wilt laten doen. @summerbloom die eerste weken duren altijd zo lang he dat wachten op de echo. Dat het maar snel de 14e mag zijn.
@ Summerbloom.. scheelt idd dat de spuit er van te voren even uitgehaald word, beetje op kamer temperatuur laten komen.. Maar vind de deca wel een rot spuit hoor.. Stompe naalden en gemene vloeistof.. Volgende week woensdag 1e FM @ Romie.. Al enig idee wanneer jullie kunnen beginnen?
@babyliz en vandaag gesprek gehad? Hoe was het gegaan? @summerbloom. spannend morgen de eerste echo!!! @frida ik hoop deze week te kunnen beginnen met de pil. we hebben gisteren de intake gesprek gehad bij de verpleegkundige. Echt een hele leuke spontane verpleegkundige. Het is nu wachten op mijn menstruatie en dan beginnen we. Ong tweede week van jan zal de punctie plaatsvinden dan.. pff wat ver weg nog... Hoe is het verder met jullie allemaal, het is even stil geweest hier..
't is hier idd stil Gister zelf de uitgangsecho gehad na pil/ decapeptyl gebruik en gelukkig zag het er allemaal goed uit. Er liggen er mooi een paar klaar wat ze zo zag maar goed die ieniemienie zegt natuurlijk nog niets.. per gisteravond 2 spuiten zetten. Dosering puregon is iets aangepast en 1e FM is verzet naar as maandag. Spannend hoor allemaal.. Als je kijkt van hoeveel factoren het allemaal afhangt zeg