1e IUI april 2012

Discussion in 'MMM clubs' started by Frida87, Apr 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

Nov 27, 2011
    575
    16
    18
    @romie was de meting goed?

@frida wel rustig maar zo kan ik het iig wel bijhouden anders gaan alle gesprekken te snel voor mij haha ;) fijn dat je fm goed was. spuiten vond ik ook erg meevallen nooit verwacht dat ik mezelf zo makkelijk zou kunnen prikken, grensverleggend die mmm :)

@babyliz blijf voor je duimen dat het gelukt is! en dat ivf/icsi niet nodig zal zijn

ja zaad is bij ons het probleem niet :) dat ligt aan mijn eicellen die op beginnen te raken helaas
    ik voel al weer van alles wat een innesteling zou kunnen zijn kan niet wachten tot volgende week zondag, hoop dat de tijd een beetje snel gaat:$

2. Romie

Romie Bekend lid

Jul 15, 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Gisteren dus FM gehad. 1 eitje van 13 mm. Voor de rest alleen maar kleintjes. Nu a.s. maandag weer terug voor FM en als het dan goed is, krijg ik pregnyl en is woensdag de 3de IUI. Spannend weer.....

Ik duim voor jullie op goed nieuws over twee weekjes!!

3. Frida87

Frida87 Actief lid

Dec 6, 2011
    408
    2
    18
    Female
    Twente
    @ Summerbloom: Spannend of niet, op moederdag nog wel, mooier cadeau kan je op die dag niet krijgen toch :)

Hier een combinatie van 'weinig' zaad na bewerking (4 mln) en lage eicelvoorraad..

Ben erg benieuwd..
    Toi Toi Romie

4. Romie

Romie Bekend lid

Jul 15, 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Update van mij:

FM gehad: 18mm !!!! Dus om 16.30 terug om pregnyl te laten zetten.
    a.s. woensdag IUI. Spannend weer. Hopelijk een goed aantal goede zwemmertjes....

Ik heb nog even nagevraagd hoe we verder gaan. Ik krijg 6 keer IUI.
    Nu poging 3. Volgende ronde nog met clomid en pregnyl. Daarna puregon en pregnyl.
    Gebrukte iemand dat van jullie nu ook? Hoe gaat dat in zijn werk en wat doet dat medicijn/injectie?

5. Frida87

Frida87 Actief lid

Dec 6, 2011
    408
    2
    18
    Female
    Twente
    @ Romie, wat goed. Hoop dat het morgen ook goed uitpakt :)

Hier vanmiddag weer FM, ben benieuwd.. Heb al wel telkens beetje zeurderig gevoel in de onderbuik.

Hier gebruik ik puregon/ pregnyl
    Puregon is een soort van insulinepen (naaldje iets groter) waarmee je jezelf elke dag, zelfde tijdstip, moet spuiten.
    het stimuleert de groei en rijping van je eitjes.
    Het aantal eenheden wat je moet spuiten verschilt pp, krijg je meegedeeld van je gyn.

Verder verneem je er weinig van
    De pregnyl weet je al hoe het gaat, dat is voor mij nog de vraag ;)
    Heb je er ook daadwerkelijk last van, klachten?

Good luck gewenst voor morgen

6. Frida87

Frida87 Actief lid

Dec 6, 2011
    408
    2
    18
    Female
    Twente
    Hier 2e FM meting gehad, zag er allemaal prima uit.
    2 duidelijke eitjes, 15mm, donderdag volgende FM, daarna zou de 1e IUI wel erg snel eraan zitten te komen. Spannend spannend :D

7. Romie

Romie Bekend lid

Jul 15, 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    3 IUI gehad maar mijn hoop is ver gedaald naar het vriespunt.
    Zaad na bewerking maar 0,2. Als het de volgende keer weer slecht is, gaan we een ander traject in. Kl*tezooi.

Ik had het zo slecht niet verwacht andere keren waren 4 en 5,1 miljoen....
    We snappen er niks van.

8. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    @Summerbloom: Dankje! Hoop dat het klopt dat je vanalles voelt en je gewoon zwanger bent :) Moeilijk he, wachten....

@Frida: Fijn! :) Succes vast voor morgen. Spannend bijna je eerste IUI! En daarna de ellendige wachtweken helaas ;)

@Romie: He wat super balen zeg, bij jullie ook al zo'n slechte uitslag :( Is je man niet ziek geweest in de afgelopen 3 maanden? Hopelijk is het de volgende keer beter.

9. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

Nov 27, 2011
    575
    16
    18
    @romie balen van die slechte uitslag, en nu ook nog die vreselijke wachtweken. waarom gooien ze meteen het hele behandelplan om als je de andere keren wel meer had?

@frida ben je al voor de fm geweest? hoop dat je nu snel voor de iui mag

@babyliz wanneer ga je testen?
    ik durf niet eerder te testen als zondag ben zo bang voor een negatieve test.

10. Frida87

Frida87 Actief lid

Dec 6, 2011
    408
    2
    18
    Female
    Twente
    @ summerbloom en Babylizz.. spannend voor jullie hoor, die ellendige wachttijd :)

@ Romie.. wat een kl*ten nieuws, waarom zouden ze dan nu ineens de behandelplan aanpassen idd, een keer minder zaad kan toch voor komen?

Hier vanmiddag voor de 3e FM geweest, ze zitten er beiden nog maar helaas is de 1 iets geslonken en de ander niet gegroeid, aantal eenheden puregon is iets opgehoogd, zaterdag 4e FM..

Hoe is 't verders met jullie allemaal?

11. Romie

Romie Bekend lid

Jul 15, 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Mijn man is niet ziek geweest de afgelopen maanden.
    Bij mijn dochtertje was het zaad ook al slecht, maar niet slechter dan dat het nu is. Deze zijn vergeleken met het zaadonderzoek destijds en voor de IUI's allemaal.

Als ik weer ongesteld wordt, dan moet ik gewoon weer clomid gaan slikken en komen voor FM meting. Dan doen ze nog 1 keer IUI. En als het zaad dan weer slecht is (0,2) dan gaan we waarschijnlijk eerder naar IVF. En anders gaan we gewoon door met de IUI. Dus ze
    gaan niet meteen overstappen, maar bekijken eerst hoe het zaad de volgende keer is.
    Dus ik hoop eigenlijk dat ik nu zwanger ben of dat het zaad de volgende keer beter is. Ik zie zo tegenop IVF.

12. Frida87

Frida87 Actief lid

Dec 6, 2011
    408
    2
    18
    Female
    Twente
    Kop op Romie..Vooruitzichten positief proberen te blijven inzien.

Hier vanmorgen weer FM gehad, wat blijkt: heb ook nog eens een gekantelde baarmoeder waardoor ze de linker eierstok nooit goed in beeld hebben gehad tot vanmorgen waardoor er dus niet alleen 2 mooien aan de rechterkant zaten maar ook nog eens een stuk of 8 aan de linkerkant.. Overstimulatie dus, ws vooral door ophoging puregon.

Nu terug naar 50EH, dinsdag nieuwe FM; hopen dat ze afslinken, gemiste kans waarschijnlijke deze maand voor ons :(

13. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    @Romie: Hopelijk was t eenmalig zo slecht, zal voor je duimen! En zeg nooit nooit, maar weet dat het moeilijk is. Ik heb ook totaal geen hoop met deze spermakwaliteit bij ons.

@Frida: He bah zeg :( Wat naar... Ik hoop heeel hard dat ze afslinken en dat het toch geen gemiste kans is!

Hier alweer veel krampjes, wijst op een aankomende menstruatie ben ik bang. Naja, was te verwachten, maar leuk is anders.

14. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

Nov 27, 2011
    575
    16
    18
    @frida jeetje wat vervelend! dat je zo sterk reageert op de verschillende eenheden puregon, blijf toch voor je duimen dat je dinsdag nog goed nieuws krijgt

@romie hoop voor je dat je idd nog niet te snel het ivf project in hoeft snap dat je daar ontzettend tegenop ziet, ben zelf ook erg bang dat ik na 3 iui's ivf moet(mag) gaan doen mar hoop ook zo dat dat niet nodig is om over na te denken

@babyliz ook jij moet positief blijven hoor! kan nog van alles zijn alle vroege tekenen van een zwangerschap lijken op menstruatie klachten

hier is de 1e iui helaas mislukt, morgen naar het zh bellen wanneer ik mag komen voor de uitgangs echo

15. Romie

Romie Bekend lid

Jul 15, 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @Frida. He wat vervelend. Hopelijk morgen goed nieuws dat het de iui toch door kan gaan. Ik ga voor je duimen.

@babyliz ja we hopen maar op het beste. Je hebt er immers maar 1 goede voor nodig. We zien het wel en anders gaan we gewoon met positieve moed verder. Misschien was dit maar eenmalen, laten we het hopen.
    Hoe is het verder met jou? Wanneer moet je (liever niet) ongesteld worden?

@summerbloom. Wat Kl*te dat je 1e IUI mislukt is. Wanneer mag je komen voor de uitgansecho?

16. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

Nov 27, 2011
    575
    16
    18
    Ik mocht vanochtend komen voor de uitgangs echo we gaan door met de iui nu met 100ie puregon, wel te horen gekregen dat we beter kunnen starten met ivf, mijn amh waarde was 0,2 erg laag en dus een zeer lage eicel reserve, om alle tijd zo goed mogelijk te benutten gaan we vast op de lijst. ik krijg de ivf-informatie avond eind juni.

17. Frida87

Frida87 Actief lid

Dec 6, 2011
    408
    2
    18
    Female
    Twente
    @ summerbloom. In welk tijdsbestek is je amh waarde om laag gegaan? Of was al bij je bekend dat dit op 0,2 zat?

Goed om jullie vast op te hebben gegeven voor de info avond maar ook dubbel zeg. Hopen dat deze IUI jullie verlossende word.

Hier momenteel helemaal in een dip na de uitslag van afgelopen zaterdag, hakt er in hoor.
    Gister jarig geweest, mn gedachten even kunnen verzetten, maar vandaag ben ik net een drilpudding die in elkaar is gezakt.
    Even weer proberen aan positieve dingen te denken

Zien wat ze morgen te melden hebben

18. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

Nov 27, 2011
    575
    16
    18
    @frida wel positief blijven! snap dat je in een dip zit het is ook wel heftig hoor, dan weer te veel dan weer teweinig. hoe kun je het nu goed doen:( blijf voor je duimen dat je morgen goed nieuws krijgt sterkte en een dikke knuffel!
    Heb je nog leuke dingen gekregen voor je verjaardag fijn dat je even je gedachten kon verzetten

het was de eerste keer dat ze mijn amh hebben gemeten maar de fsh was al elke keer te hoog aan het begin van mijn cyclus had het dus al wel verwacht. het stomme is dat je toch hoopt dat het mee zal vallen:)

19. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    @summerbloom: Balen dat ie mislukt is. En al op de lijst voor IVF, heftig zeg! Hoop zo dat het toch niet nodig is en dat het met de 2e IUI gaat lukken. Heel veel succes!

@Frida: Een hele dikke knuffel voor jou, wat naar dat je in een dip zit! Hoe gaat het vandaag met je?

@romie: Inderdaad, laten we dat maar hopen.
    Ik zit nu op 13dpo volgens fertilityfriend. Mn temperatuur is wel enorm omlaag gegaan vandaag, dus ben toch bang dat de menstruatie er echt aan zit te komen. Verder gaat het wel goed. Als ik inderdaad ongesteld wordt krijgen we even een rustmaandje, dat is ook wel weer lekker. En daarna maar hopen dat het sperma ietsje beter is, maar met alle slechte uitslagen van de zaadonderzoeken is het moeilijk om daar op te hopen! Hoe gaat het met jou verder? Hoop zo dat 3x scheepsrecht zal zijn voor jullie :)

20. Frida87

Frida87 Actief lid

Dec 6, 2011
    408
    2
    18
    Female
    Twente
    Thanks voor jullie knuffels :)
    Hier lekker een hammam behandeling gehad vanmorgen, beter kan je 't niet hebben toch, hihi.

Eerst daarvoor langs de ferti kliniek geweest en helaas zien ze de 2 potentiële eitjes niet meer op de echo, wel genoeg anderen te zien.
    Wat daar de reden van is durfde ze niet te zeggen, moest even bloed prikken en vanmiddag krijg ik er een telefonisch consult over (uitslag) dus afwachten maar.

@ Babyliz.. Geef jullie gelijk dat jullie dan even een rustmaand nemen. Je voelt zelf je lichaam 't beste.
    Helaas dat dit alles voor iedereen hier zo'n impact heeft he.

Vanmorgen is mn zus meegeweest voor FM die gaf zelf duidelijk aan dat ze niet eens wist hoe dit eigenlijk allemaal ging. Dat het eigenlijk allemaal zo 'vanzelfsprekend' is (kinderen krijgen).. Niets is minder waar helaas

xx

Ps: misschien is het handig om hier een NOD lijstje te maken waarin inzichtelijk word gemaakt wie waar mee bezig is..
    Klein beetje overzicht :D
    Kan je zelf zo knippen/ plakken/ aanvullen waar nodig

Begin:

♥ NOD-lijst ♥

Babylizz - ronde - kindje - 1e IUI - NOD
    Summerbloom - ronde - kindje - IUI - NOD
    Romie - ronde - 2e kindje - 3e IUI - NOD
    Frida87 - 16e ronde - 1e kindje - 1e IUI behandeling mee bezig

Share This Page