vandaag begonnen met prikken...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kirsten1988, Jun 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

Feb 5, 2011
    824
    0
    16
    Hoi dames,
    zoals de titel al aangeeft, ben ik vandaag begonnen met prikken.... Nu is mijn vraag zijn er meer meiden vandaag begonnen en wat zijn jullie ervaringen?
    Ik heb vandaag alleen puregon gespoten en dat brandde toch een beetje...Nu beetje buikpijn aan de andere kant dan dat ik gespoten heb....

groetjes Kirsten

2. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

Nov 25, 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Kirsten,

Ik ben niet vandaag begonnen met spuiten, maar 2,5 week geleden en dan met Menopur ipv Purgeon. Afgelopen zondag heb ik mijn eerste pregnyl spuit gezet en als het goed is dus nu mijn allereerste eisprong gehad.
    Dat branden herken ik wel een beetje, maar ging bij mij na 10 minuten wel weg. Spannende dagen zijn dit hé! Krijg je ook follikelmetingen? Succes meid met spuiten en hopelijk mag het jou snel resultaat opleveren!

3. RooDje

RooDje Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,671
    0
    0
    Hi Kirsten,

Ik heb ook moeten spuiten (Lucrin, Puregon en Pregnyl) voor onze ICSI behandeling. De tips die ik kreeg hebben me wel geholpen, dus misschien heb jij er ook wat aan!
    Als je de Puregon een half uur van te voren uit de koelkast haalt, de spuit loodrecht in je vel steekt en heeeeeel zachtjes inspuit dan doet het minder zeer.
    Probeer er niet teveel over na te denken, want hoe meer je aarzelt, hoe pijnlijker het is.

Succes!
    Liefs,
    RooDje

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Je kunt ook een ijsklontje op de plek houden waar je gaat prikken scheelde bij mij altijd heel veel.
    En het spitse puntje van de spuit als eerste in je vel prikken dan voel je het een stuk minder.
    (dat is het stukje waar het gaatje zit aan de spuit)
    En een flink stuk vel bijelkaar pakken en er flink in knijpen, spuit erin en als die erin zit huid loslaten en leegdrukken.

Van de puregon heb ik nooit geen last gehad.
    Daarna kreeg ik cetrotide om de eisprong tegen te houden, dat waren iets gemenere spuitjes maar nog steeds wel te doen.
    De enige spuit die echt niet leuk is is de ovitrelle/pregnyl.

Succes ermee!

5. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Suc6 meiden,

Ik heb ook Menopur/Pregnyl gespoten enne 1e ronde raak.

6. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

Oct 26, 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Hoi kirsten,

Ik zit nu 2 dagen voor mijn NOD en ga dan ook beginnen met puregon. Vind het erg spannend!
    Hoe is het jou uiteindelijk bevallen het spuiten? Je zult nu al zeker de IUI al achter de rug hebben? Ik hoop voor je dat je binnenkort positief test!

7. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

Feb 5, 2011
    824
    0
    16
    @ajlaa
    Wij zijn voor icsi behandeling gegaan en nu in de wachtweken. Prikken viel uiteindelijk allemaal wel mee, aan het begin wilde ik het perse thuis doen maar na een aantal dagen deed ik het ook op andere plekken als dat nodig was. Het enige irritante vond ik dat het elke avond op het zelfde tijdstip moest.
    Ook de laatste dagen begon me buik op te zetten en kreeg ik daar ook wel last van.

Punctie viel met de verdovingen en alles echt alles mee en ook terugplaatsing viel mee. Naderhand wel wat buikpijn gehad maar dat hoort erbij, gewoon goed je rust pakken!!
    succes!

8. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

Oct 26, 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Kirsten heb je al getest???? Ik Hoop het zo voor je!

Je had gelijk, het prikken valt zo erg mee!!!! De eerste keer had ik de naald voorzichtig tegen m'n buik gelegd en dacht oke in een keer prikken, kijk ik naar de naald zat ie er voor de helft al in!

Share This Page