Hallo allemaal, Deze week mochten we eindelijk beginnen met de iui. Nadat ik 3 jaar geleden een conisatie van de baarmoederhals heb gehad vanwege pap4 mochten we anderhalf jaar geleden gaan proberen. Toen dat niet lukte heb ik m'n gyn (je blijft onder behandeling) na een halfjaar gezegd dat ik wilde controleren; maar het standaard antwoord: geduld. Na een jaar zijn we gaan controleren. Ik bleek pos. te testen voor chlamydia -gehad, ik had het niet meer- en dus een laprascopie. Bij die operatie is een ader in m'n been geraakt waardoor deze ingreep langer duurde, maar gelukkig geen buikoperatie. Wel blijkt aan alles (controle gyn) dat m'n baarmoederhals echt dunner is (door de conisatie). Na nog een half jaar proberen mogen we nu eindelijk aan de iui. Ik heb grote hoop omdat dit hopelijk echt het probleem -te dunne baarmoederhals- overslaat. Morgen voor de 2e test en waarschijnlijk al een spuit en vrijdag wordt poging 1. Ik ben behoorlijk gespannen, maar positief over de tijd die gaat komen. Tot nu toe wilde ik ook niet met anderen, lotgenoten, hierover praten, maar het voelt alsof we nu eindelijk de juiste kant opgaan. Zwangerschap ipv ziektebehandeling. Vraagje, geven al die onderzoeken (echo's e.d.) jullie ook tussendoor kramp? (zou ook aan de stress kunnen liggen hoor). Groetjes Johanna
Ik kreeg ook kramp, en uiteindelijk zelfs een spastische darm door alle stress. Maar ik wil je heel veel succes wensen meid!
Hoi, Ik heb nog geen ervaring met iui. Wij moeten de 16de naar de gyn om ons plan uit te stippelen. Dit wordt voor ons ook iui. Wanneer wij hier mee gaan beginnen hoop ik de 16de te horen. Ik wil je veel succes wensen. Ps laat even horen hoe het is gegaan, ben zelf erg benieuwd hoe het allemaal in z`n werk gaat. Succes Gr Renate
ik wil je ook heel veel succes wensen en hoop dat jullie snel van een wondertje kunnen gaan genieten!
Vandaag 1e iui gehad. Telling viel wat tegen -maar was goed genoeg hoor- en dat was even schrikken. Dat is nl. niet de reden van de iui. We doen dit omdat m'n baarmoederhals dunner is door de conisatie en m'n gyn vermoedt dat de jongens het nu niet kunnen zwemmen (zeg maar). Was zenuwachtig en was ook geen prettig gevoel. Ga nu met jullie het grote wachten in. (ook gepost in forum iui) Het was pijnlijk, maar dat is ook zo over. Renate, bij ons was die afspraak met de gyn alleen maar even bespreken dat het nog niet raak was en ik moet op de 1e dag van m'n ongi een afspraak maken voor een fm meting (grootte eicel) op dag 8. Van daar ga je weer verder. Neem kleine stapjes dan kun je het ook steeds aan (dat is wel wat ik doe). Succes