Hoi meiden! Vanmorgen heb ik mijn 1e IUI gehad. Na opwerking van het zaad bleven er maar 1,7 miljoen zaadcellen over (ondergrens in dit zkh. voor IUI is 1 miljoen) en bovendien meldde het lab dat het zaad zeer visceus (stroperig) was. Betekent dit dat de kans op succes bij deze inseminatie nu zeer klein is? Groet Martina
Geen idee!. Maar 1,7 is toch boven de 1 miljoen? Ik denk dat je zeker kans maakt. Ik heb hier wel eens van mensen gelezen, die met minder dan 1 miljoen zaadcellen zwanger werden. Als je zo onzeker bent, dan gewoon even de gyn bellen. Die kan je dan tekst en uitleg geven. Het is jammer om je daarover ongerust te voelen. Dus trek de stoute schoenen aan .
Inderdaad meid! Bellen als je je ontzettend onzeker voelt. Toch denk ik dat jullie zeker wel kans maken hoor! Het zaad wordt natuurlijk mooi hoog ingebracht...dus dat scheelt enorm voor de zwemmertjes. Hoop houden meid, jullie tijd komt echt! Moet gewoon! Liefs en zet hem op..... Elmo
Hé bedankt Elmo en Prinses, ik denk niet dat ik ga bellen - is nu toch weekend, dus kan er niet zoveel mee... Bovendien heb ik sinds vanmiddag behoorlijke buikpijn en moet ik effe nergens anders aan denken dan lekker met een kruik m'n bed in . In ieder geval fijn dat jullie er nog positief tegenaan kunnen kijken. Hopelijk krijgen jullie gelijk ! En mochten we toch weer een volgend IUI-rondje krijgen, dan hoop ik dat m'n man's zaad toch een ietsie beter is... By the way Elmo, jij ook succes de komende dagen met je klaar maken voor de volgende ronde! Liefs Martina
Ik moedig ze nog wel even aan...misschien voel je je dan wat beter Go zwemmers, go zwemmers, go zwemmers (sorry, vervelende bui ) Enne...bedankt voor je succeswensen!
Hoop dat het bij jullie wel mag lukken! Wij hebben helaas 4 milsukte IUI's achter de rug! 1e 2,4 mln 2e 0,5 mln 3e 0,2 mln 4e 4,4 mln Nu beginnen we met IVF/ICSI. Mijn vent heeft dus ook slecht zaad! Groetjes en veel suc6! Marjo
1,7 miljoen is meer dan 1 miljoen, dus je hebt zeker een kans lijkt me. Gelukkig heb je maar 1 zaadje nodig, dus ik duim voor je dat dat ene zaadje lekker snel naar je eitje zwemt. Hoeveel zaadcellen had je vriend voor de opwerking? Heb je de gynecoloog al gebeld? Groetjes Roca
Marjo, waren er bij jullie 4,4 miljoen zaadcellen over na opwerking van het zaad? Toch best een redelijk aantal voor IUI, of niet?
Ha Roca, Ik heb de gyn niet meer gebeld; is ook niet zo belangrijk meer - 't is toch een kwestie van afwachten, want aan het aantal zwemmers kan ik niets meer doen. Voor deze IUI hebben we het zaad drie keer laten checken, het was toen matig tot redelijk (ik geloof 18 miljoen, 12 miljoen en 20 miljoen zwemmers in totaal, vóór opwerking dus). We zien 't wel, maar ik ben blij dat je meeleeft. Hopelijk voor jou blijft 't bij ronde 16! Liefs Martina
Ja, zag er ok goed uit, maar helaas niks geworden! Nu zijn we bezig met IVF/ICSI. Hoop dat het daar wel mee lukken gaat! Groetjes Marjo
pfff..... best veel zaadcellen voor opwerking 18, 12 en 20 miljoen. Jammer dat er zoveel miljoenen zaadcellen niet bruikbaar zijn. Bij ons was het de eerste keer heel slecht, 4 miljoen en de tweede keer al beter, 13,6 miljoen. Hopelijk de derde keer in maart weer meer. Hoeveel tijd heeft tussen het eerste en derde zaadonderzoek gezeten? En hoelang heeft het na het 3e zaadonderzoek geduurd eer je IUI kreeg? Marjo, IUI was bij jullie dus niet meer haalbaar na 4 mislukte IUI's. Hopelijk lukt het snel met IVF/ICSI! Weet je al wanneer je hiermee kunt beginnen? Groetjes Roca
@ Roca: We zijn al bezig. Ik spuit nu decapeptyl en Gonal-f. 5 Februari 1e follikelmeting. Ben benieuwd! Groetjes en suc6! Marjo
Roca, de drie zaadonderzoeken telkens met twee maanden ertussen; tussen het laatste onderzoek en de IUI zat ook ongeveer twee maanden. Het varieert kennelijk nogal bij mn man: hij heeft een drukke baan met bij tijd en wijle veel stress en dat helpt natuurlijk ook niet! 't Idiote van dit alles blijft nog altijd dat ik met dezelfde vent al 4x spontaan zwanger geworden ben en ook 4x redelijk snel; je zou toch zeggen dat 't gewoon moet kunnen, niet? Gek hoor, die natuur - mn leeftijd werkt natuurlijk ook niet echt mee... Nogmaals: ik hoop voor jou dat er geen derde keer komt! Je weet immers maar nooit? Ik ken 't hoor, voor je eigen zelfbescherming hou je gewoon maar rekening met het feit dat je toch weer ongesteld gaat worden. Ik heb vandaag het recept voor de volgende hormoonlading (voor IUI 2) ook alweer bij de apotheek ingeleverd... Martina