Hoeveel eitjes

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door renee85, 26 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Hallo allemaal,
    Ik ben vandaag voor de eerste keer in het ziekenhuis geweest ivm fertiliteitsonderzoek. Ik kreeg op dag 3 een echo en daar liet ze baarmoeder zien, twee eierstokken, met aan de ene kant 11 eitjes en de andere kant 5. Ze schrok van die 11 aan de ene kant. Ik vroeg of dat teveel was. Zij zei: niet teveel, wel wat veel.
    Ik ben hier nog helemaal nieuw in. Wat betekent dit?
    Hoor het graag van de meer ervaren dames.
    Groeten

2. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Is dit met een behandeling, of zonder? Je geeft aan onderzoek, maar in een traject? Dat maakt antwoorden voor ons denk ik wat makkelijker.

Op zich zegt de hoeveelheid eitjes volgens mij niet veel, behalve dat ze geen overstimulatie willen, maar dat bekijken ze per persoon en volgens mij in combinatie met bloedwaardes. Maar dat weet ik niet zeker, want bij mij was de productie tussen de 1 en de 5 follikels...

3. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Dit is zonder behandeling. Gewoon naturel, zeg maar. Vooronderzoek. Het zei mij weinig en de arts was wat vaag in haar uitleg. Vandaar.

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Dus je volgt geen hormoonbehandeling voor iui of ivf of dergelijke?

5. Jetjemuis

Jetjemuis Lid

23 mrt 2016
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe groot waren ze? Op dag 3 op zich niet zo raar. Zou op mn gemakje dag 10/11 afwachten

6. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Nee, geen behandeling. Ik merk dat ik nog heel weinig weet van hoe dit allemaal werkt, en dat het me ook niet goed uitgelegd wordt in het ziekenhuis.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Waren het 11 grote eitjes of 'gewoon' 11 eitjes?

8. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    11 eitjes, geen idee van grootte

9. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Ik gok dat ze nog klein waren, gezien het erg vroeg in je cyclus was. Waarschijnlijk zullen er 1 (of misschien 2) doorgroeien. Moet je nog terug binnenkort?

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik had dat ook tijdens het vooronderzoek. Tijdens de stimulatie had ik rond de 20 follikels, waaruit er uiteindelijk 13 eitjes zijn gehaald. 10 daarvan bevrucht, 3 goed doorgedeeld. 1 teruggeplaatst en 2 cryo's.

Veel follikels hoeft geen belemmering te zijn, bij mij waren ze ook niet bang voor overstimulatie, gezien mijn bloedwaardes tijdens de eisprong prima waren. En zoals je ziet, veel follikels hoeft nog niet te leiden tot veel bevruchtingen of goede doordelingen.

Deel Deze Pagina