"Eén uitslag is geen uitslag," zegt de gynaecoloog. En waarschijnlijk heeft ze gelijk en moeten we gewoon de uitslag van de tweede sperma-analyse afwachten. Maar ondertussen zitten we met 0% levende zaadcellen bij het eerste onderzoek, en we kunnen geen enkele reden bedenken waarom dat een onschuldige oorzaak zou kunnen hebben. Er was geen griepje, geen verkoudheid, niks. En mijn FSH is oké, mijn temperatuurkaartjes laten zien dat ik ovuleer en ik heb meer dan voldoende oestrogeen in mijn donder... Weet je, ik had altijd gedacht dat ik geen kinderen wilde hebben. Omdat de wereld al vol genoeg is enzo. Maar goed, met deze man zou ik het misschien wel aandurven. Misschien.... Shit! ... Belle, weet even niet wat ze moet schrijven.
Hey Belle, Ben er stil van. 0% klinkt niet goed..... Klap in je gezicht he? zeker nu je ervan overtuigd was het aan te durven. Doe je je hele leven je f**cking best niet zwanger te worden, heb je het niet in de hand als puntje bij paaltje komt. Sterkte! SHaartje
Lieve Belle, Ook ik ben er stil van meid, en dat ben ik niet gauw....Wat moet dit een vreselijk nieuws zijn meid! Geruststellen kan ik je niet, wel met je meehopen, en dat doe ik dus ook. De medici is ver, heel ver. Hoe ver wil je gaan? Is de tweede uitslag misschien iets beter...? Allemaal vragen waar je nu nog geen antwoord op weet. Neem de tijd. Elmo
Oh meid, wat vreselijk voor je en natuurlijk ook je man.......... Ben er helemaal stil van. Wil je ontzettend veel sterkte en kracht wensen. Liefs en een dikke knuf,
Oh neee wat een uitslagen volgen hier toch allemaal. Lijkt ff of alle bekende forummaatjes ineens een partner met slecht zaad hebben Tjee zeg. Heb jou idd nog niet snel stil gezien, maar kan me helemaal voorstellen hoe je je nu moet voelen (evenals meneer Belle) Meis ik hoop net zo hard als iedereen mee dat de volgende uitslag meer belooft. Heel veel sterkte en een dikke knuffel, Elvira
Snik weer iemand die in het sperma schuitje beland..... rot nieuws meid. succes , Liek. en pss het klinkt nu heel hard maar over een poosje kan je het positiever zien en je gaan verheugen op de medische behandelingen. liek
Shit, Belle. Ben er ook helemaal stil van! Ik kan niet veel zeggen behalve dat we met jullie meeleven. Liefs, Elvira
KL*TE meid ! Wil je effe een knuffel sturen, wel vangen dan hoor, komt ie................ hopelijk heb je hem. Liefs, Bibu !
Belle meis,...wat vreselijk! Wat moet je je radeloos voelen.... Ook ik heb altijd gezegd dat ik geen kinderen wilde.. Toen ik uiteindelijk zwanger probeerde te worden duurde dat een jaar, en werd mijn zoon 2 maanden te vroeg geboren... En nu ben ik ook alweer een jaar bezig... Ik hoop zo dat de volgende check een beter resultaat heeft, en zoals Elmo al zei....de medische wetenschap is ver.....wie weet kunnen ze je toch helpen... Dikke knuffffffffff
Belle wat een rotnieuws, kan me voorstellen dat het een klap in je gezicht is. Zo frustrerend dat je eindelijk de man van je leven hebt ontmoet waar je je zo goed bij voelt dat je samen voor een kindje wilt gaan en dat je daarbij al die tegenslagen moet verwerken. Wanneer moet je nu weer voor volgende test komen? Hele dikke knuffel, Eva.
wat vreselijk belle.... ik leef met je mee..... hoop dat het volgende onderzoek beter is...... dikke knuffel..... liefs pat
Sterkte Belle, ik leef met je mee! Hopelijk kan de medische wetenschap jou en je man toch helpen! Liefs Martina
Lieve Belle, we hebben beide op dezelfde dag hetzelfde kut nieuws gekregen! ik en mijn man zijn ook helemaal verslagen en proberen hoop en moed te vinden in het feit dat de gyn aangaf dat hij maar 1 man per jaar tegenkomt waarbij hij moet zeggen ik kan niets voor jullie betekenen! wij proberen positief te blijven dat wij niet die ene man zijn.... ik merk aan mezelf dat ik het ene moment me redelijk voel en het andere moment keihard kan moet janken... hoe gaat het nu met je...heb je bepaalde dingen al iets beter op een rij? en inderdaad overal lees je dat je uit 1 keer onderzoek nog geen conclusies getrokken mogen worden! Uiteraard weet je dat het niet ineens topkwaliteitje gaat worden maar verbeteren kan het altijd! hoe ons op de hoogte en ik denk aan je! liefs nina
Hoi Belle, Hier nog een verdrietige die te horen heeft gekregen dat er bij het eerste zaadonderzoek 0% geschikt zaadcellen zijn gevonden. Ik kon het zelf gewoon niet geloven......dit overkomt mij en mijn mannetje toch niet! Een gezonde jonge (en knappe )_ vent, die niet vruchtbaar zou zijn. Onbegrijpelijk. Mijn man en ik zijn vrijdag voor het eerst bij de uroloog geweest. Hij zij ook dat deze resultaten nog niets zeggen. Dus nu is het afwachten op het tweede zaadonderzoek en het bleodonderzoek. Hij heeft wel meteen een echo gehad, en die zach er perfect uit. Te minste nog een beetje goed nieuws. Zoals je zult begrijpen weet ik zeer goed hoe je je voelt, en ik leef erg met je mee. Zelf weet ik ook niet hoe het nu verder zal gaan...En hoe je hier mee om moet gaan.... Sterkte en succes. Liefs, Loes
lieve loes, ook wij hadden een uitslag van helemaal 0! Wij gaan zometeen om 13.00 voor het eerst naar de androloog! ook voor de testen en onderzoeken. Hoop en wanhoop lossen elkaar telkens af....ook ik ken de uitspraken dat we van 1 zaadonderzoek geen conclusies mogen trekken maar wanneer je erover nadenkt wordt je toch bang! Vandaag ook bij de homeopaat begonnen en positiviteit is heel belangrijk! Voor icsi hebben ze maar 1 zaadje nodig dus we gaan ervoor! Mijn man zegt it ain't over till the fatt lady sings! Letterlijk en figuurlijk! Hoeveel tijd zit er bij jullie tussen de 2 zaadonderzoeken? liefs Nina
Hoi Nina, Wat naar om te horen dat jullie ook zulk slecht nieuws hebben gekregen. Maar ook wel weer prettig om te weten dat wij niet de enige zijn (klinkt misschien raar, maar ik bedoel het niet lullig). En wat je zegt is helemaal waar: 'Als je maar positief blijft denken'. Anders is er helemaal geen hoop meer. Zelf doe ik aan yoga, om te ontspannen. Dat kan ik nu helemaal wel gebruiken. Bij ons zit niet zo heel erg langs tussen de twee zaadonderzoeken. In de eerste week van januari is de eerste geweest, en aankomende maandag is het tweede onderzoek. Dus dat is....(even rekenen)...ingeveer 6 wk. Ik lees op het forum over minimaal 3 maanden ertussen, maar daar heb ik de uroloog niet over gehoord. Dus het zal wel. En ik zal heel hard gaan duimen voor een zaadje, zowel bij jou als bij mij! Liefs, Loes
Hoi Belle, Ik heb koude rillingen gekregen toen ik je berichtje las. Ik wens je alle geluk van de hele wereld toe...Ik leef met je mee. Maar heb toch hoop. de wonderen zijn de wereld nog niet uit.... Heb HOOP ! Liefs Hope2007