Fertiloscopie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sharon01, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Hallo dames.

Dan maar hier dezelfde vraag:

Wij zijn nu inmiddels 2 jaar bezig voor een tweede wondertje en tot nu toe 3 iui's verder nog met lege handen. Nu heb ik gisteren een evaluatiegesprek gehad met m'n hoofdbehandelaar en daar begon hij over een fertiloscopie. Eerst krijgen we nog 2 maand de kans (2 vd 3 waren namelijk verkeerd getimed, slecht ei, slecht zaad) met IUI in natuurlijke cyclus, maar daarna wil hij het onderzoek doen voor we beginnen met iui MET hormonen. Zijn er hier dames die dit onderzoek hebben gehad? Ben er niet bang voor ofzo. Nahja leuk is natuurlijk anders maar wil altijd graag weten wat er gaat gebeuren en wat ik voor pijn kan verwachten. De gyn zei dat het een vervelend onderzoek was. Dat er een sneetje word gemaakt in de schede en dat ik morfine infuus krijg.. Dacht eerst dat het hetzelfde was als een hsg onderzoek, maar lijkt meer op een laparoscopie blijkbaar. hoor graag ervaringen van jullie!
    Groetjes

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel van laparoscopie, heb ik gehad in combinatie met hysteroscopie.

heb je nog geen foldertje of zo meegehad?

3. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Nee wel een filmpje op YouTube gevonden. Dit is de link (als het mag)
    http://youtu.be/QbU5_rBh8Uw
    Die moest ik bekijken van m'n hoofdbehandelaar. Dat is ook het zkh waar ik het krijg

4. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Hier ook niemand? :(

5. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Het is een laparoscopie wat op het filmpje te zien is.

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
  7. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

THL ja,zo heette die bij mij ook! Ik wil je niet bang maken maar ik had echt veel pijn toen ze dat sneetje maakten. Ik had naproxen op en een plaatselijke verdoving. Sorry dat ik het niet mooier kan maken voor je.

8. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
  9. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Bij mij viel die ook wel mee! Genieten is het niet zeg maar, maar ook geen hel.

Ik had ook naproxen en plaatselijke verdoving! Vond het wel cool om mee te kijken! Binnenkant zag er heel anders uit dan ik dacht ;)

10. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Sorry meiden. Ja klopt is idd een thl! Waar hebben jullie hem gehad? Ik krijg hem in Enschede. Hopelijk is het niet nodig en ben ik gewoon eerst zwanger met deze iui's. Lijkt me behoorlijk eng.. Maar als het moet doen we het ervoor. Je hoort idd dat veel meiden dan die maand ineens zwanger zijn. Heb nu ook een cyste in m'n rechtereierstok. Zou zo'n onderzoek dan die ook kunnen verwijderen? Nu is niet nodig want is nog maar 6 mm, maar moet niet gaan groeien.

11. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb dan een laparoscopie en hysteroscopie icm tubatesten gehad (doorspuiten eileiders). Na herstel begonnen met IUI en direct na 1e iui zwanger!! Je hoort het inderdaad vaker en ik ben er ook het bewijs van :)

12. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Was je toen helemaal onder narcose ShallY? Fijn dat soort succesverhalen haha.. :)

Deel Deze Pagina