Wij zitten op dit moment midden in onze eerste IVF poging. Ik spuit decapeptyl en 150 Gonal. Zaterdag had ik na 9 dagen Gonal de eerste echo. Bms was keurig 8,5mm Ze keek eerst links en daar zaten een stuk of 6 kleine follikels rond de 10-11 en kleiner en eentje van 13 Toen rechts en daar ook aantal kleintjes rond 10-11 en kleiner maar ook 1 grote van 17. Nu gaf ze aan dat de kans best aanwezig is dat deze poging afgeblazen gaat worden. Ze hopen dat er een aantal van die kleintjes nog mee gaan, mocht dat gebeuren kan het zijn dat die grote verloren gaat. Maar goed, als je dan een aantal van die kleintjes hebt die door gaan is dat niet zo heel erg. Maar ze gaf ook aan dat ze vaker zien dat het lijf nu alles op die grote zet en de kleintjes dus niet meer mee gaan. Dan zal er uiteraard geen punctie plaatsvinden. Morgen moet ik weer terug en dan horen we dan weer hoe verder. Maar ben benieuwd wie dit ook heeft gehad en bij wie dat er uiteindelijk toch genoeg follikels zijn gekomen voor een punctie.
Ik heb tijdens 2 pogingen gehad dat er maar 1 of 2 grote follikels waren. Beide pogingen zijn toen stop gezet.
Hoi hoi, wij hadden 1 follikel van 17 mm. 1x 14, 2x 13, 4x11 en 1x 10. De grote van 17mm hebben we laten schieten (zoals gynaecologe het noemde). Gelukkig is de rest doorgegroeid en zijn er uiteindelijk 7 eitjes geprikt. Bij ons vertelde ze juist dat bij hetzelfde aantal hormonen aanhouden ook de groei hetzelfde blijft. Hierdoor slokt de grote niet alles op. Ik hoop voor je dat dit hetzelfde voor jou geldt. Het is een blijft spannend!! Heel veel succes morgen
Hier helaas ook 1 grote follikel, 1 middelgrote en enkele kleinere de eerste keer. De grote was al gesprongen en ik heb aangegeven toen geen poging te willen verbruiken aan 1 follikel. Wij hebben toen voor een escape IUI gekozen.
Nou, hier toch positief nieuws. Een aantal kleintjes zijn toch doorgegroeid dus die doen nog mee. Kan zijn dat we de grootste verliezen maar zijn nu 5-6 follikels die mee gaan zoals ze nu zien. Donderdag staat de punctie gepland, ben heeeeeel benieuwd
Bij een normale IUI ga je niet uit van een punctie. Een escape IUI kun je in overleg doen als een punctie om welke reden dan ook niet door kan gaan (in mijn geval al een gesprongen follikel en maar 1 om aan te prikken).