Infectie na utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotusbloempje, 9 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Dag dames,

Ik heb in totaal nu met de iui's en icsi's samen al 6 pogingen gehad. De eerste 2x met utrogestan maar omdat ik daar echt zware bloeddrukvallen door deed daarna met crinone (ook op te steken)
    In totaal heb ik ook al meer dan 6x een schimmelinfectie gehad. Telkens na gebruik utro/crinone!
    Ik ben het echt zo beu! Ook al aan de antibiotica gemoeten paar keer (ook tijdens men zwangerschap).
    Ik voel me er zo slecht bij om het de volgende keer terug te gebruiken omdat ik weet dat ik na 2 weken zowiso terug een infectie ga hebben. En op die manier al zwanger worden steekt me hoe langer hoe meer tegen plus dat ik het beu ben om constant zoveel last te hebben..

Zijn er nog dames die daar last van hebben in combinatie met het opsteken van die medicatie?
    Of iemand weet van een andere manier om voldoende progesteron te krijgen?

Ik moet nu nog wachten tot men menstruatie na men mk en dan ga ik terug op consultatie en het zeker eens bespreken maar hoop op ervaringen of tips...
    Ik wil zoooo graag een kindje maar na elke poging die infectie steekt me zo tegen en geeft me op voorhand al een onzeker gevoel:(

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je kan ook injecties krijgen ipv bolletjes. Progesteron injecties..maar hoe ze ook alweer heten ben ik kwijt.

3. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Ik gebruik utrogestan in natuurlijke cyclus, maar ik merk inderdaad ook dat het dan wat sneller geïrriteerd raakt 'down under.' Vooral tijdens bijvoorbeeld gemeenschap. Heb er niet extreem last van, maar merk het ook weldegelijk.

Sterkte! Je kunt toch ook bijvoorbeeld Pregnyl injecties krijgen, of heb ik het verkeerd? Durf het niet met zekerheid te zeggen.

4. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Pregnyl heb ik wel gebruikt voor de punctie's.
    Weet niet of het voldoende gaat zijn om de utro/crinone te vervangen. Ga het zeker wel vragen volgende consultatie. Hoop dat er vrouwen zijn die er ervaring mee hebben met het niet gebruiken van utro.
    Het begint met wat irritatie en als ik te lang wacht wordt het alleen maar erger. Probleem is dan dat we tijdens het gebruik vd utro/crinone ons onthouden en dan twijfel ik soms al wel eens of het nu geïrriteerd is. Eens gestopt dan pas merk ik het en dan is het vaak al erger pff!

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Proluton injecties bedoelde ik.

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Utrogestan is ook voor oraal gebruik. Volgens mij is de werking dan minder/anders, maar misschien wel een optie? Zou het zeker bespreken. Misschien dat een combi van oraal en vaginaal al erg kan helpen?

7. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Dank u! Heb het ineens opgezocht en wordt ook gegeven als je kans hebt op vroeggeboorte. Mijn zoontje is geboren na net geen 24 weken en nadien gestorven dus lijkt me wel iets voor mij dan zowiso (weet niet wat ik ga moeten nemen van medicatie eens ik terug zwanger ga zijn vanaf 2de trimester).
    Bij men laatste zwangerschap bleek al wel dat men progesteron wat laag stond... maar door de crinone kon dat wel... en nu lees ik ook wel dat te laag progesteron voor vroeggeboorte kan zorgen dus misschien ook wel mee de basis voor de mk...
    In ieder geval zeker de moeite om na te vragen!

8. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Als het een optie zou zijn zou ik het wel jammer vinden dat ik er zelf mee moet afkomen. De gyn moet toch zien in men dossier dat ik constant infecties doe?! Maar ja heb soms wel het gevoel dat hij het dossier echt niet zo goed kent.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oraal utrogestan nemen geeft heel veel bijwerkingen én is erg slecht voor je lever. Daarom moet je het opsteken als je het langer dan 14 dagen gebruikt.

10. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Jammer dan is dat al geen optie!
    Wil zoveel mogelijk info op voorhand omdat ik dus het gevoel dat wat ik zelf niet vraag ofzo ook geen info krijg

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh wat vreselijk verdrietig van je zoontje.
    Was de vroeggeboorte gekomen door progesteron tekort of baarmoederhals insufficientie? Bij dat laatste is een cerclage mss de oplossing?

12. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Baarmoederhalsinsufficientie dus zowiso een cerclage.
    Desnondanks wel paar keer infectie gehad gedurende de zwangerschap al te beginnen vanaf het begin en dat wil ik voorkomen.
    Bij de 2de korte zwangerschap was er in het begin al een te laag progesteron gehalte want moest utro verhogen maar dan was het oh nee crinone ja dan kan dat wel...
    dus misschien is het voor beide dan wel goede een volgende keer

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou iig vragen om de injecties. En voor nu een oraal antischimmel middel...flucanozol/fluconazol heet dat.
    Dat kreeg ik bij alle icsi's om alle aanwezige candida te doden...hier is dat protocol om die bij de start vd icsi te krijgen.
    Dan weet je ook dat alles weg is...en het niet ineens weer opkomt.

14. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Heb ik nu de laatste keer gevraagd en ingenomen toen ik met de crinone begon dus had even goede hoop! Maar nee hoor na 2 weken gebruik begon ik het al terug te voelen. Wel geraak ik er nu simpel vanaf met gyno daktarin dus zal ik niet terug aan de ab moeten.
    Aangezien het daar standaard protocol is moeten ze toch weten dat het risico van infecties er wel is... ik moet er na 6 pogingen en meerdere infecties zelf achter vragen. (Geraak precies wat gefrustreerd zucht)

15. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ah, dat wist ik niet. Wist dat je het oraal kunt gebruiken omdat dat ook in de bijsluiter staat. Maar heb het zelf alleen vaginaal gebruikt. Overigens vond ik dat ook echt een rot-middel (los van dat ik super blij ben dat het bestaat!!!). Maar ik 'hoefde' maar een paar weken, super vervelend als je het zo lang moet gebruiken en dan ook nog zoveel bijwerkingen.

16. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik ben na een jaar utro deze ronde overgestapt naar pregnyl. Ik spuit 5000 voor de eisprong en daarna 4x 1500 op dag 0 (eisprong), 3, 6 en 9. Ik zit nu op 10 dpo, nog niets te bekennen. Ik heb al wel iets last van mijn rug en soms wat krampjes wat meestal een teken is dat menstruatie er aan komt maar tot nu toe dus nog niet. Normaal word ik zonder utro tussen 5-7 dpo ongesteld, dus so far, so good!

17. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    @Kris81 dat is dan ook telkens bij een tp?
    Hoop zo hard dat ik ook mag overschakelen op iets anders

18. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Nee, ik heb alleen OI, stappen over twee rondes over naar IUI. Ik hoop het ook voor je! Mijn arts zei meteen dat pregnyl ook een optie was, dus de mogelijkheid kennen ze vast.

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Pregnyl werkt alleen bij terugplaatsing in eigen cyclus. En kun je ook niet constant daarna blijven gebruiken. Het is dan puur ter verlenging vd lutheale fase.
    3x een injectie na de eisprong.

In geval van jouw situatie zal Proluton de beste optie zijn.

Lotusbloempje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina