1e IVF in november?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Astarte, Oct 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi Meiden,

Vandaag heb ik de punctie gehad. Ik zag er van te voren best wel tegen op omdat toendertijd bij mij de hsg heel erg pijnlijk was gevallen. maar gelukkig kon ik die pijn niet met deze pijn vergelijken. Ik had erg veel follikels ze hebben er maar liefst 25 verkregen!. Door dit aantal kreeg ik van te voren goede medicatie, dat is erg fyn en scheelt volgens mij een hoop pijn. de medicijnen heette fortral en dormicum. dus een goede tip;)
    Ook had ik goede begeleding er stond een verpleegkundige naast me die me van alles vroeg, dus daarom was ik ook afgeleid. het viel me dus heel erg mee hoewel het wel pijn deed, was het voor mij makkelijk te doen. wel heb ik last van napijn, ik zit de hele dag op de bank en laat me heerlijk bedienen door me vriend;)
    Morgen mag ik bellen of hoe en wat en dan is waarschijnlijk vrijdag de terugplaatsing gepland. het is trouwens toch icsi geworden (ze waren nog aan het twijfelen).

@Nikaatje, bedankt nog! spannend voor jou, het gaat nu dus echt beginnen! hoe ervaar je het prikken?
    de pregnyl vond ik ook niet erg, hoewel deze wel het irritantste is vergeleken met de anderen. als kluns kreeg ik het voor elkaar het glaasje te breken in kleine stukjes, maar ik moest 2xpoeder met 1xvocht mengen dus ik had gelukkig nog een buisje. had daarna nog wel wat last van de plek ook.

@smullie1983, Wat fyn dat de puctie toch is doorgegaan! ik ben net als de rest erg benieuw hoeveel ze hebben gescoord! en wanneer mag je komen voor de tp?

Alle andere meiden succes ook weer met de controles en het priken!
    Groetjes!

2. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    @hier
    Ik heb gisteren een echo gehad (cd 14).
    Aan de linkerkant zaten er 2x 14mm, 1x 12mm en 1x 10mm en aan de rechterkant zat er 1x 10mm en nog een paar kleintjes.
    Morgen heb ik weer een echo om te kijken hoe groot ze dan zijn en of de punctie vrijdag of zaterdag plaats zal vinden.
    Het is geen erg grote oogst, maar we willen de punctie toch door laten gaan.
    We weten niet of de volgende keer er meer eitjes zullen zitten.

3. Smullie1983

Aug 31, 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    @naat76;
    Het is me enigzins meegevallen. Ik zag er ook niet tegenop, ben er blanco ingegaan en zoals ik al aangaf, door ademen en niet naar t beeld kijken hielp mij.

@zylly; wat een enorme oogst!!! Goed man. Hoe schat je je kansen in nu? Spannend hoor. Laat je even weten hoe verder? De napijn herken ik, vandaag is mijn broek ieder uur een knoopje losser gegaan....flink opgezette buik nog.

Ik heb van de 4 blaasjes (eerst waren t er maar 3 dus dat bleek weer mee te vallen), 4 eicellen gekregen en zojuist gehoord dat er 4 bevucht zijn!!! Nu hopen dat ze goed delen en dan hebben we donderdag de TP!! Spannend!!!

Liefs

4. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hey smullie1983,

wat goed dat ze bij jou allemaal bevrucht zijn! donderdag dus de terugplaatsing! spannend hoor! ik als het goed is vrijdag, lopen we ongeveer gelijk;)
    ja het was inderdaad wel veel, ik ben ook erg benieuwd hoeveel zich zullen laten bevruchten. er zitten volgens mij ook een aantal minder grote bij, maar we zullen zien, ben er blij mee.
    ja hé de napijn is idd geen pretje. maja alles voor het goeie doel;)
    heb je ook utrogestran gekregen?

@Kniffel, wat mooi dat er toch nog een aantal zijn meegegroeid bij je! op hoeveel zou schatten ze dat je ongeveer tegen de punctie aan uit zal komen?

5. Smullie1983

Aug 31, 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames

@zylly; Aan je handtekening te zien lopen we vrij gelijk....:)
    Hoor jij vandaag meer? Als ik voor 12 uur niet gebeld wordt gaat de TP door. Als we niet gebeld worden dan ga ik uiteraard smiddags zelf bellen om te vragen hoeveel en welke kwaliteit embryo ('s) er is/zijn.

@kniffel: succes vandaag met je echo. Benieuwd of ze gegroeid zijn en wanneer je mag puncteren. En ehm, ook al is de oogst minder groot, bij ons viel het achteraf ook enorm mee dus wie weet wat er uit komt!

Liefs

6. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Hoi allemaal,

Zylly, wat goed dat de punctie goed is gegaan!!!

Smullie, wat super dat ze allemaal bevrucht zijn! Inderdaad hopen dat ze gaan delen en dat ze goed blijven zitten.

Nikaatje, fijn dat de echo goed was, dat is inderdaad weer een fijn gevoel he!

Hier alles wel goed, bijna aan het einde van die stomme pilstrip (al moet ik zeggen dat ik er tot nu toe weinig last van heb). Vrijdag eerste spuit zetten, ga ik denk ik maar rond 22u doen, dan kan het altijd iets eerder of iets later als ik een keer weg ben. Vandaag als het goed is telefonisch contact met bedrijfsarts, ben erg benieuwd want op mijn werk houdt niemand er rekening mee.... Krijg op dit moment alleen maar meer opdrachten in mijn schoot geworpen en ben al niet zo goed in nee zeggen, niet fijn.

Liefs Dees

7. JackyG

JackyG Lid

Jan 3, 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Wat fijn dat er zulk goed nieuws is voor jullie! Goeie oogst, punctie goed gegaan, echo goed gegaan, allemaal positief dus! Vind het ook erg prettig om jullie verhalen en tips te lezen. In mijn omgeving is er niemand die iets dergelijks heeft meegemaakt, dus fijn dat jullie er zijn!

Ben zelf gister naar het ziekenhuis geweest. Prikles en nog wat laatste zaken besproken. Ik begin 14 november met prikken en heb 25 november de eerste echo. Heb nog nooit een echo gehad, ben erg benieuwd wat er precies gaat gebeuren.. Is het een inwendige echo of met zo'n apparaatje op je buik?

Succes allemaal weer dames! We duimen!

xxx

8. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    He Jacky,

Ik heb steeds een inwendige echo gehad, maar valt reuze mee hoor. Heb je dan ook geen baarmoeder-meting gehad? Bij mij hebben ze dat gedaan omdat ze op die manier weten waar ze de embryo het beste terug kunnen plaatsen - 2cm onder de top zou het beste zijn.... Die meting moest in de eerste dagen van menstruatie, vond ik niet echt prettig, maar ja, je went er snel aan en het is allemaal voor een goed doel!

Liefs!

9. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Spannend Smullie en Zylly...ga duimen voor mooie bevruchtingen en terugplaatsingen!!

Dees79: ben benieuwd wat jouw bedrijfsarts adviseert. Het is toch prettiger en makkelijker als iemand voor jou beslist of je wel of niet minder moet gaan werken. Zoals ik zelf al eerder aangaf, vond ik het wel even slikken dat mijn bedrijfsarts zo resoluut was in het gedeeltelijk ziekmelden, maar inmiddels ben ik er wel erg blij mee - zeker als ik 's middags met knallende koppijn naar huis rijd... ik zou mezelf namelijk niet zo snel ziek hebben gemeld en dus maar elke dag stug blijven doorwerken.

JackyG : spannend hè?! De echo's zijn altijd inwendig, maar als je een beetje handige arts hebt voel je daar niks van. Mijn linkereierstok is wel iets gevoeliger, maar meestal hebben de gyn's dat eerder door dan ikzelf :p

Heb gisteravond om 18u weer de eerste Puregon gezet, ging weer vrij soepel hoewel 150eh voor m'n gevoel toch best veel was (ben gewend aan 75eh); ben toch een beetje bang voor nog meer bijwerkingen. Nou ja...het is maar voor 1,5 week ofzo denk ik? Hoe lang hebben jullie moeten doorspuiten, Smullie, Zylly en Kniffel??

10. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi Nikaatje,
    Wat spannend allemaal voor je ook dat het nu echt begonen is!spuit je 150 in één keer? niet 2x op de dag?
    Ik heb vanaf dag 1 tot en met dag ongv dag 13 de deca gespoten, de puregon spoot ik vanaf dag 3 tot dag 12 of 13 geloof ik. dus wel ongeveer twee weekjes zoiets. het ligt er ook aan hoe snel je eitjes rijpen. Succes met spuiten!

JackyG, voor jou ook erg spannend dat je 14 november mag starten. Je zal er vast naar uit kijken?! in die weken is het best wel een raar wereldje, veel draait daarom ik moet mezelf dan ook vaak dwingen ergens anders aan te denken, maar dat zullen meerder zich hier vast bekend voor komen!;) de echo is inderdaad inwendig, daar moet je even aan wennen maar na 2x ofzo was ik er al aangewend. dat doet ook geen pyn en ik vind het altijd reuze interessant omdat ze dan laten zien hoevel eitjes er te zien zijn enzo. Succes tijdens de echo!

Dees79, Voor jou ook spannend!, grappig om te zien dat het nu voor iedereen net begonnen is voor bijna gaat beginnen!
    Ik ben erg benieuwd wat er uit je gesprek met de bedrijfarts gaat komen.

Smullie1983,Ik moet vandaag bellen om te vragen hoeveel er bevrucht zijn en dan hoor ik ook of vrijdag definitief de tp is.
    Ik ben benieuwd naar jou uitslag want je zei dat je vandaag zou horen hoeveel er van goede kwaliteit zijn enzo toch? spannend we houden elkaar op de hoogte!.
    heb jij ook nog steeds last van de napijn? ik vraag me dan ook af of dat tijdens de tp wel weg is, dan lijkt het me minder fyn omdat alles van binnen nog beurs is.

Groetjes:)

11. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Hoi meiden,

Nou, net telefoontje van bedrijfsarts gehad. Maar eerlijk gezegd geen stap verder mee gekomen. Hij adviseerde om een afspraak met mijn direct leidinggevende te maken en dan te kijken hoe we dit samen konden oplossen. Daar schiet ik niet veel mee op, want ik heb allerlei verschillende opdrachten waar mijn direct leidinggevende niks mee te maken heeft, maar waar ik juist weer te maken heb met andere leidinggevenden. Hij gaf wel aan dat ik hem na dat gesprek iets moest laten weten zodat we daarna wellicht nog een afspraak konden maken. Al met al geen stap verder dus, kan het dus toch gewoon alleen gaan oplossen en als ik me echt niet goed voel, dan moet ik me maar gewoon ziek melden (al weet ik nu al dat ik dat toch niet zal doen, want ben net als jou, Nikaatje, altijd een doorzetter en zal niet snel thuis blijven).

Sorry, moest even mijn ellende kwijt!
    x

12. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Hè Dees, daar heb je inderdaad geen f**k aan!! Ik was daar zelf ook van tevoren een beetje bang voor, dat ik een vaag advies zou krijgen... ook mijn baas was overigens blij dat de bedrijfsarts zo duidelijk was. Tijdens de IUI's heb ik het namelijk zelf proberen te regelen met mijn werkgever en toen ook afgesproken dat als het niet ging, ik thuis zou blijven. Heb daar uiteindelijk maar één keer gebruik van gemaakt (namelijk toen een poging moest worden afgebroken omdat ik teveel follikels had en ik me lichamelijk en emotioneel niet goed voelde), maar het voelde toch als "aanrommelen".

Heb je al een keer eerder met je leidinggevende overleg gehad?

13. Smullie1983

Aug 31, 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    woehoew!
    4 embryo's van goede kwaliteit!!!:D
    Morgen de terugplaatsing rond 11.30.

Wie volgt?

Liefs

14. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    He Nikaatje, mijn direct leidinggevende is een aardige kerel, maar daar houdt het ook mee op. Hij is altijd onwijs druk, dus heb hem uiteindelijk per mail verteld dat we dit traject in gingen. En na 2 weken had ik nog steeds geen reactie van hem gehad... Uiteindelijk heeft hij mij reactie gegeven nadat onze collega van HR hem erop gewezen had dat het zijn taak als leidinggevende is om een reactie te geven.... Grrrrr, dat hoeft het dus ook niet. Hij heeft wel gezegd dat ik alle tijd moet nemen om naar ziekenhuis te gaan, maar aan de andere kant stopt ie me ook vol met nieuwe opdrachten, dus echt snappen wat dit inhoudt doet ie niet.
    Zit even met mijn handen in het haar en ga toch maar proberen om een afspraak met hem te maken...

15. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Super gaaf Smullie!!!!!! Heel veel succes morgen, ik duim voor je!

xxx

16. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    Dat is niet verkeerd. Succes morgen.
    Hoeveel worden er bij jou eigenlijk teruggeplaatst?

17. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    Ik heb t/m gisteren puregon gespoten en dat is tot nu toe 14 dagen.
    Ik heb vanochtend weer een echo gehad om te kijken hoe het er voor stond.
    Aan de linkerkant zitten er nu 3 van 18mm en 1 van 12mm
    Aan de rechterkant zitten er 4 a 5 van 12mm.
    Ik krijg vanmiddag te horen of de punctie vrijdag of zaterdag is.

Ik kreeg ook nog een optie om de 3 blaasjes te laten schieten en dan nog een dag of 5 door te spuiten om te kijken of de 5 blaasjes van 12mm dan een mooie grote zouden hebben, maar dit konden ze niet met zekerheid beloven vandaar dat we doorgaan met de 3 blaasjes die nu 18mm zijn en misschien dat de er nog 1 of 2 van 12mm een groeispurt krijgt en ook nog een mooie grote heeft als de punctie word uitgevoerd.
    Ik begreep dat als er in de kleinere blaasjes een eitje zit ze zo wie zo proberen om deze te bevruchten.
    Het is nu wachten op het telefoontje.

18. JackyG

JackyG Lid

Jan 3, 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heee super! We duimen voor je! Succes morgen.

19. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Ik mocht daarnet bellen met het lab en er zijn er 13 bevrucht!, van de 25 vielen er dus 10 af die onrijp zijn. maar vind het wel een mooie score. Ik heb nog niet te horen gekregen wat de kwaliteit is, daar ben ik wel erg benieuwd naar!

20. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    Ik heb ook steeds een inwendige echo gehad. Als je zwanger blijkt te zijn zal je eerste echo, zo'n 4 a 5 weken na terugplaatsing, ook inwendig zijn.
    Je raakt er snel aan gewend. Ik heb al 5x IUI gehad dus ik weet niet beter.
    Het vervelendse vond ik altijd als ze met de vogelbek aan het werk gingen. Mijn baarmoeder ligt een beetje achterover waardoor ze de vogelbek er niet altijd even makkelijk in kregen.
    Bij de laatste IUI zijn ze met 3 man een kwartier:$ bezig geweest.

Share This Page