1e IVF in november?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Astarte, Oct 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    Zo dat zijn er veel bevrucht:$. Nu maar hopen dat er een heleboel van goede kwaliteit zijn.
    Hoeveel worden er bij jou teruggeplaatst?

2. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    @Smullie1983, super dat er 4 van goede kwaliteit zijn! dat is altijd de vraag van te voren. Heel veel succes gewenst morgen!!

@Dees79, Wat lullig dat er niet op je wordt in gegaan. vooral als je leidinggevende het blijkbaar niet begrijpt door meer werk te te stoppen. misschien toch het gesprek aan gaan, hoewel dat ook niet fyn is natuurlijk, en anders hoe rot het ook is, ik heb daar ook altyd moeite mee, maar als een ander het je niet gunt dan moet je het heft in eigen hand nemen en je lekker een weekje ziekmelden! en je er vooral niet rot over voelen want er zijn vaak genoeg collega's die ziek zijn omdat ze een wondje aan hun grote teen hebben;)

@kniffel, er zijn er dus toch nog wel een aantal langzaam doorgegroeit, als ik jou was zou ik ook voor die drie gaan! vaak zie je als je er minder hebt ze vaak bijna allemaal bevruchten.
    Ik zal voor je duimen!! tip: vraag goede medicatie aan! dat heeft mij super geholpen.
    xxx

Ik mag vrijdag komen voor de tp om half 13:00.

3. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Vreselijk kniffel wat je vertelde over die eendenbek! ik herken het wel, sommige artsen zijn horken die doen dat heel hardhandig, hoewel het bij jou anders ligt natuurlijk.

ja ik hoop ook dat de kwaliteit goed is!, als het goed is wordt er 1tje teruggeplaatst, omdat ik jong ben en dat het de 1e keer is doen ze dat niet zo snel geloof ik.

weet jij al of jij tegen die tijd mag kiezen voor1 of 2?

4. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    Ondanks de leeftijd (ben 37) hebben we toch gekozen voor 1.

5. Smullie1983

Aug 31, 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woow wat goed!! 13, mijn hemels dat is pas een score.

@jackyG, mijn echo's zijn ook altijd inwendig geweest, de echo's aan het begin van je menstruatie vind ik het meest genant. De rest valt wel mee. Ik doe meestal een jurkje of rok aan zodat ik iets 'minder in mijn blote kont loop/lig"
    Het mooie van de echo's vind ik wel dat je alles mee kan kijken en dus na een tijdje ook precies weet wat je ziet en wat het zegt. Suces!!

6. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    @hier De punctie is definitief vrijdag.
    Hopelijk zitten er in alle goede vochtblaasjes een eitje:).

7. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi Kniffel,

Vrydag al! dat is eerder dan je verwacht had zeker? Dus je mocht ook voor 2 kiezen?, omdat het de eerste keer is weet je het ook niet he!, mocht het meteen lukken en je had voor 2 gekozen dan heb veel kans op een tweeling he, nouja daar kan je dan mischien altijd nog voor kiezen toch?
    Ik wens je alvast heel veel succes voor a.s vrijdag!! Ik zal voor je duimen! xxx

Smulie1983,dankje, ik herken het gevoel dat je gezellig in je blote kon loopt:) hihi, ik kies ook altijdvoor een lang truitje. mag jij je rok aanhouden?

8. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    @Zylly en Smullie: hoe was de terugplaatsing? Viel het mee of tegen? Nu die vreselijke wachtweken in, dat lijkt me echt zwaar. Heel veel succes, ik duim voor jullie!

@Kniffel: Weet je al wanneer punctie is? Vandaag al of morgen? Sterkte!!

@rest: hoe is het met jullie? Alles rustig?

Hier alles wel ok, vanavond mag ik de eerste spuit zetten, spannend, maar toch ook fijn dat het nu echt gaat gebeuren! Gelukkig heb ik een etentje staan met vriendinnen, zodat ik niet tot 22u op de bank hoef te gaan zitten wachten tot ik em kan zetten.

Meiden, allemaal een heel fijn weekend!
    Veel liefs!

9. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Wow Zylly, dat klinkt goed. Ik was al helemaal zo van: wow 25 eitjes:$:)!
    Hoe ging de TP vandaag!?? Dat schijnt niets voor te stellen. Gek idee dat je nu met een embryo in je loopt he!??? Heel veel sterkte want deze periode duurt het ALLER langst en je kunt ook nog s niets doen!!!

Kniffel: hoe ging je punctie vandaag?? Ik wil heel graag horen hoe je alles ervaren hebt!???

Dees, fijn dat jij vandaag mag beginnen. 'Fijn' want het is natuurlijk niet fijn dat we in dit traject zitten maar we hopen natuurlijk dat dit ergens toe leidt!!!....
    Eerst maar lekker eten dan! :D

@hier: gisteren prik instructie gehad. Was interessant omdat ik weer meer heb gehoord over de hele IVF-mikmak en hoe je dus moet spuiten e.d. Ik dacht dat het alleen het spuiten was wat je leerde maar ik vond het toch wel veel info hoor!!!! :$ Maar het ging goed en heb mijn eerste spuit in mijn buik zelf gezet!! :) Medicatie is vandaag bij de apotheek besteld en is er dinsdag. Dan ga ik het halen.

Ik weet nog niet hoeveel eenheden ik ga spuiten omdat ik mee doe aan een onderzoek waarbij er afhankelijk van de uitgangsecho wordt bepaald hoeveel hormonen zooi ik mag spuiten. Ik ben benieuwd, want ik verwacht een hoge dosis omdat ik denk ik niet heel veel eicellen heb maar misschien kijken ze ook naar andere dingen.

Wel even iets anders: ik doe mijn laatste maand ovulatietesten en ik ben op dag 11 en heb al een knal positieve test! Ik had denk ik wel verteld laatst bij mijn laatste menstruatie dat ik al 5 á 6 dagen voor NOD begon met licht bloed verlies, dan weer bruin dan weer diepbruin en dan weer niets en dat duurde dus al die dagen tot ik ongesteld werd de dag voor NOD. Als ik nu tel, is dat dus 12 dagen geleden dat ik voor t eerst vers bloed verloor en 14 dagen dat ik begon met alles 16 dagen. En nu dus al een positieve ovulatie test! Ik moet daar toch nog even het ZH over bellen want ik had gevraagd hoe dat nu zit bij spotting en bellen voor de eerste echo en toen zei de verpleegkundige dat ik moet bellen bij het eerste echte verse bloed. Maar ja, dat had ik dus 12 dagen geleden al, maar het zette pas 2 dagen daarna echt volledig door, ook al was het dan op dag 12 wel vers bloed, alleen dat verdween weer na 1 keer afvegen...:( Ik snap het zelf niet zo goed dus ik bel hun maar even als ik weer die spotting krijg voor de a.s. menstruatie en start IVF weet ik het ook niet meer!.....:)

Pfffff!

10. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Jaaa ik had vorige keer ook een echo omdat ik last had van mijn rechterkant en toen was ik net ongesteld geworden (was bij de intake). Gaat dus die soort piemel erin met condoom erom en dan gaat ie eruit en dan zie je al dat bloed!! :):):) Ik voelde me ook wel gegeneerd ja!....Terwijl mijn vent terecht zei: maar als het ander bloed is schaam je je niet, dus niet uit je onderkant zeg maar. Dat is ook weer waar!!! Dus eigenlijk stom maar je voelt je toch heel erg bekeken en open!...:)

11. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Even bijgelezen en ook jij dus de TP! Spannend meid! Hoe gaat ie nu?!!! Heel veel sterkte deze wacht tijd!!!......x

12. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    @Dees: meid wat vervelend voor je. Hij klinkt niet begrijpend en al helemaal DOM om niet te reageren op die mail. Sorry maar wat een kl...hommel! :x Ik zou als ik jou was gewoon zeggen dat je naar het ZH moet en hem verder in zijn sop gaar laten koken. En bij nieuwe opdrachten zeggen: joh ik doe wat ik kan maar dit en dit is het geval en ik kan niet meer doen naast alles wat er gaande is. Hij wil jou liever daar dan ziek gemeld thuis hoor! Goed dat je een afspraak wil maken dan kan je er eens rustig over praten. Wat dat betreft ben ik ERG blij met mijn werkgever. Wat een fijn bedrijf en goede reacties krijg ik!!:) Je ziet hoe belangrijk dat is want ik voel me echt loyaal aan mijn werk, en zal van mijn kant alles doen om daar te kunnen zijn. Dat werkt dus heel goed door maar veel bedrijven en bazen snappen dat niet!....

13. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    ;)
    Hoi Naat 76, Spannend je eerste spuit gezet! hoe vond je de ervaring? vond je het eng als eerste keer?
    Wat je vertelde over je onregelmatige bloedverlies, is wel vreemd he? bij mij maakte ze toen een uitgangsecho en toen zag ze dat het slijmvlies nog dik was dus toen moest ik wchten dat de menstruatie goed door zou zetten en dat heeft het idd gedaan. wel ben ik toen een dagje later gestart met de hormonen. Ik zou als ik jou was toch even bellen voor evt een echo om te kijken of alles weg is enzo. ik hoor graag de uitkomst;)

Dankjewel Naat76! het waren inderdaad een hoop eitjes.

Hierzo, er zijn er 15 bevrucht waarvan er 13 doorhebben gedeeld. dus vond het idd een goede score. er zijn er nu 11 invriesbaar en ze hebben er gister 1tje teruggeplaatst. De tp stelde echt niks voor hoor! als je al een keertje een iui hebt gedaan kan je het daarmee vergelijken. alleen het leuke hieraan is, is dat je precies mee kan kijken op het scherm!
    Wat ik ook heeel leuk vond is dat ik van te voren de embryo mocht bekijken onder de microscoop!! das egt heel gaaf. ze hebben trouwens een 9 cellig embryo teruggeplaatst.
    Ik probeer wel gewoon normaal alles te doen maar het is toch wel eg moeilijk om niet te voorzichtig te zijn hoor! denk ook telkens als ik nies dat dat erg is, maar dat zal vast niet toch? hihi
    Ik las op een ander forum dat granaatappel goed is voor de ondersteuning van de baarmoeder dus die ga ik maar in huishalen;)
    Ik ben benieuwd! de wachtweken lijken me erg lang! ben nu al in staat om te testen haha!;)

14. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi Dees79,

de tp hier vond ik leuk! haha klinkt heel gek maar het doet geen pijn en het is erg leuk om mee te kijken enzo. de wachtweken lijken mij ook heel zwaar! vooral ook eng omdat je niet geforceerd mag bewegen maar je toch ook het gevoel hebt dat als jeiets te hard iets doet dit dan erg is. maar ik probeer me zo normaal mogelijk te bewegen.

Hoe was bij jou de eerste spuit? wat spuit je?

Groetjes Zylly

15. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Kniffel en Smullie1983 Hoe is het met jullie?

16. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    @hier Heb gisteren de punctie gehad en dat was emotineel een behoorlijke tegenvaller.
    Op het moment dat ze het echo apparaat inbrachten zagen we meteen dat er twee van de drie eitjes al gesprongen waren. Bij het weghalen van het derde eitje deed het zo'n pijn dat ik voledig in tranen uitbarste. het was zo'n teleurstelling dat er bijna niets meer zat en de pijn van de punctie (het prikken door je eileider heen) dat ik ook erg weinig heb gezien.
    Uiteindelijk hebben ze er links 1 weggehaald + het vocht van de gesprongen eitjes en rechts hebben ze er 1 weg kunnen halen. Ze hebben rechts nog geprobeerd om een tweede weg te halen, maar na 3 keer prikken zijn ze daar mee gestopt.
    Met dit resultaat is mijn mannetje naar het VU gereden en hebben ze daar toch twee eitjes kunnen vinden.
    Morgenochtend kan ik bellen hoe de bevruchting is geweest en van wat voor een kwaliteit ze zijn en naar aanleiding van de uitslag beslissen we of we er 1 of 2 laten terugplaatsen.
    Tot 3 a 4 uur na de punctie heb ik pijn gehad en in de loop van de avond begonnen het te voelen alsof het beurs is. Dat gevoel heb ik nu nog steeds.
    Nu maar hopen dat we morgen goed nieuws krijgen.

17. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi Kniffel,
    Wat vreselijk dat je zo'n nare emotionele ervaring met de punctie hebt gehad! :( kan me voorstellen dat het dan een enorme domper is als er dan opeens al twee gesprongen zijn!,
    Hebben ze je wel goede pijnbestrijding tijdens de punctie gegeven?

Ik ga voor je duimen dat die twee eitjes toppers zijn!!
    het beurse gevoel herken ik, de eerste paar dagen vooral rustig aan doen en veeeeel drinken! ik heb vandaag(4 dagen na de punctie) er niet zoveel last meer van, alleen nog een beetje het waggeleffect.
    Ik hoop dat je je snel weer lekker voelt! al is dat op emotioneel vlak natuurlijk niet makkelijk!

Sterkte meid!!
    Liefss zylly

18. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Kniffel meid wat een teleurstelling!... Ik hoop echt ontzettend voor jou dat er wel iets uitkomt!! Laat je dat morgen aan ons weten?!!
    Was het dus ook erg pijnlijk!!?? En dan ook nog s drie keer aangeprikt!!! Auw!!!! Wat sneu!!!
    Hoe kan t nu dat ze gesprongen zijn? Te lang gewachtey hormoon of verkeerd gespoten?... Of echt pech???

Zylly nu maar wachten en gewoon je ding doen maar ik snap je erg goed dat je op past toch ook!

Liefs allemaal! Hier trouwens knal ovu test dus we proberen er weer voor te gaan!!! X

19. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    Het was puur pech dat er al twee gesprongen waren. Het komt bijna nooit voor, maar het kan wel eens gebeuren.

Ik heb vanochtend contact gehad met de IVF afdeling van het VU en morgen om 14.30 hebben we de terugplaatsing:D. Ik krijg morgen ook te horen of er 1 of 2 eitjes bevrucht zijn en hoe de kwaliteit is.
    Na aanleiding daar van beslissen we of er eventueel 2 teruggeplaatst gaan worden.

Het beurse gevoel is gelukkig al een stuk minder.
    Nu hopen dat het een mooie embryo is en dat we over twee weken een positieve test hebben.

20. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Ja dat hoop ik ook Kniffel! Ben erg benieuwd hoe de kwaliteit is. Maar ehh moet je dat niet eerst weten (de kwaliteit) voordat er sprake van TP kan zijn?.....

Of kan het ook nog afgeblazen worden de TP als het slecht blijkt?

Liefs

Share This Page