1e IVF in november?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Astarte, Oct 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    sorry 22-11-11
    anders duurt het wel erg lang

2. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Hahaha ik vond m wel grappig! Jij toch ook wel???

3. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Mooi getal trouwens!!!!

4. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    hahahaha
    ja het is een mooie datum. Hopelijk hoeven we niet zo lang te wachten

5. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Nee idd :D!......

6. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Kniffel, hopelijk heb je inderdaad van te voren al alle goeie zwangerschapstekenen! Ik hoop het voor je!

Nikaatje: ja irritant dat lopen naar toilet hele tijd he! Maar vanmiddag zette het toch door en heb ziekenhuis gebeld. Kan 21 nov komen voor 1e FM, ben benieuwd. Kan me voorstellen dat het een domper voor je was dat je pas dinsdag mag komen en zeker dat er maar 3 duidelijk te zien waren, wel raar want ze hadden de dosis toch verhoogd? Heb je nog gevraagd hoe het kon of was je te overrompeld door het nieuws dat je dat vergeten bent? Zou ik me best kunnen voorstellen hoor, ik heb dat ook altijd en later denk ik had ik dit nog maar gevraagd en dat en zus en zo... Hopelijk kun je toch nog een beetje genieten van je weekend. Als je even wil klagen mag dat gerust hoor, we zijn er om elkaar te steunen!!

Veel liefs,
    Dees

7. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi Nikaatje,

Wat vervelend voor je dat het voor je tegenvalt!, je hoopt natuurlijk dat ze gewoon goed doorgroeien! kan je niet vragen of je meer follikelgroeihormoon mag spuiten??
    Ik herken je gevoel met het haaste, ik voelde me in het andere ziekenhuis ook altijd erg gehaast tijdens de echo omdat je niet veel tijd in beslag wilt nemen. maar als ze jou niet zo veel uitleggen dan kan je het beter zelf vragen toch?
    hebben ze je verteld waarom ze nu kleiner zijn?

liefs

8. Smullie1983

Aug 31, 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg herkenbaar hoor. Je staat buiten voordat je het beseft en vervolgens loop je nog met honderd vragen.
    Bij mij zag het er ook erg slecht uit en gaven ze het advies om te stoppen en niet door te gana met de punctie vanwege de lage hoeveelheid follikels. Zo eigenwijs als wij zijn, en de behoefte om wat verder te komen, zijn we toch doorgegaan en bleken er 4 ipv 3 zoals eerder gezien, goede eicellen te zijn. Alle 4 bevrucht en goed gedeeld....
    maak je niet te veel zorgen, je weet nooit hoe het gaat lopen.

@zylly; hoe voel jij je verder? Nog geen klachten? Ik niks:(

Wat betreft t testen; ik mag 15dg na tp testen in het ziekenhuis. Op dag 14 zat de poli al vol. Ik mag wel thuis testen, gelukkig. Tja; negatief zal toch negatief blijven en mocht ie positief zijn dan proberen we een slag om de arm te houden. Mijn gevoel wisselt enorm....

9. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi Smullie,

spannend is het hé?!, ik heb nog steeds heel af en toe krampjes van onder en gespannen borsten maar ik het steeds het gevoel dat dat van die utrogestan komt. maar echt klachten of iets nee ik merk verder ook niks. het is ook zo moeilijk, ik ben al geneigd om te testen maar het is nog te vroeg. dat wisselende gevoel is heel herkenbaar, de ene keer denk zal het zo zijn en de andere keer is er weer helemaal niks en denk je weer van niet. maja het blijft afwachten in spanning!:)
    weet jij waarom je eigenlijk niet op de dag van je te verwachten menstruatie mag testen?

Wat is eigenlijk de reden dat je in eerste instantie in het ziekenhuis moest testen?

10. Smullie1983

Aug 31, 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik begreep is dat de utrogestan je menstuatie kan uitstellen en de cyclus overneemt. Volgens mij ook omdat je HCG pas kan worden aangemaakt vanaf de tp en dus langer nodig heeft om op te lopen. Ik dacht dat het eens per 3 dagen oploopt, als je zwanger bent natuurlijk. Ik mag ook gewoon thuis testen vanaf donderdag maar ze doen het bij ons in het ziekenhuis om in ieder geval de hele cyclus te doorlopen hebben en omdat sommige thuis-testen geen kleine hoeveelheden HCG meten. Je zou dan dus negatief testen terwijl je toch zwanger kan zijn... Ik zit nu op 15 dg na de pregnyl.
    Heb t idee dat mijn borsten wat groter zijn en ook gevoelig maar kan nog steeds van die stomme bolletjes zijn. Verder ben ik véél aangekomen waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat t niet van eten is. Echt enorm balen.
    Ik heb gister een brief gekregen dat er 2 vd 3 zijn ingevroren dus dat was ook weer een meevaller!

Ben je niet bang als je te vroeg test, dat je dan negatief test. Ik durf t niet zo goed, bang voor de teleurstelling maar wil t wel graag weten. Ik heb me voorgenomen om te proberen tot woensdag te wachten en dan te testen, dat is dan een dag voor de officiele test-dag

Lfs

11. Smullie1983

Aug 31, 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    ehm jongens ik heb iets heel doms gedaan
    Ik heb toch getest; man lief is weg, had lang niks gedronken en dacht; ach laten we t maar doen.
    Nu heb ik een heeeel licht streepje......je ziet em nauwelijks maar t is een duidelijk streepj ( en ik had me nog zo voorgenomen om geen ik-zie-een-streepjes-vrouw te worden)
    Pregnyl is 15 dg geleden, punctie is morgen twee weken geleden en mag pas donderdag testen. Wat is nu slim???
    Heb t nog niemand verteld hoor, ook man-lief niet (die wordt beetje boos en wil hem ook geen valse hoop geven)
    HELP!

12. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Ik snap dat je getest hebt smullie. Het is zo verleidelijk!!! Maar het is ook nu nog vals positief wat ik zo gehoord heb... Dus maak je Niet blij met een dode mus. Dat is zonde!! Maar ik begrijp je wel hoor!!!

13. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    @all die al een punctie ondergaan hebben: is hier iemand geweest die om verdoving (echte via infuus) heeft gevraagd bij de punctie?? Ik ben ergens een beetje verbaasd hoeveel pijn we moeten lijden in Nederlandse ziekenhuizen terwijl een klein roesje heel veel pijn/stress/angst bespaart!??? Ik vind het eigenlijk belachelijk! Ik sprak een vrouw die in Frankrijk IVF ondergaan heeft (ze woonde daar, is wel Nederlandse) en daar kreeg je bij de punctie altijd een roes en als het niet ging, floep...een shot erbij zodat je het vol kunt houden! In Nederland zijn we zo calvinistisch als de pest, je moet pijn kunnen hebben lijkt het maar waarom als het niet nodig is? Verduren we niet al genoeg? Ik hoor graag jullie ervaringen hierin!?!!!

Liefs

14. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    Nu word het lastig. Het kan een streepje zijn omdat je HCG aan het verhogen is of het kan het streepje zijn dat je pregnyl bijna uit je bloed is.
    Het enige wat je nog kan doen is om woensdag eventueel nog een test te doen om te kijken of het streepje donkerder is geworden. Dat zou namelijk betekenen dat je HCG aan het oplopen is en dat je dus zwanger bent.
    Ik hoop voor je dat het al een vroege positieve uitslag is.

Het is zo verleidelijk om te testen. Woensdag is voor mij ook 15 dagen na de pregnyl prik.
    Ik probeer zo lang mogelijk om niet te testen. Mijn mannetje had wel zo iets van om een test te doen op de dag dat we naar het zh moeten om eventueel een teleurstelling voor te zijn.
    Misschien moet je gewoon zorgen dat je helemaal geen testen in huis hebt. Dan kan je niet zo makkelijk verleid worden om er 1 te doen.

15. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi Naat,
    Je hebt daar zeker gelijk in!
    ik heb tijdens de punctie, een roesje gehad. Ik kreeg dormicum en fortral. dit is echt een super medicijn. Ik had heel veel follikels maar dankzij de goede medicatie heb ik er echt bijna niks van gevoeld.
    dus ik zou daar zeker omvragen hoor!! het is jou lijf!
    De medcijnen hebben mij echt geholpen, het voelde een beetje alsof ik drugs had gebruikt haha;)
    succes!!

16. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi Kniffel!
    het is moeilijk te weerhouden hé die test! ik heb er ook al één in huis liggen maar ik kan er ook maar moeilijk vanaf blijven! maar ik wacht tot woensdag.
    ik heb wel eens ergens gelezen dat pregnyl na tien dagen uit je bloed is dus volgens mij mag je al langzaam blij zijn hoor!
    ik denk datje het beste het ziekenhuis even kan bellen om te vragen of je een bloedtest kan krijgen. volgens mij doen ze daar niet moeilijk over.
    succes!

17. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Zylly, dank je wel voor je reactie!

Heb jij erom gevraagd of werd het actief aangeboden???

Lfs

18. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Welk ZH loop jij ook al weer trouwens????

19. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi Smullie,
    dat is dus de reden dat je later pas kan testen, ikheb ook last van me borsten vooral heel pijnlijk maar wat jij ook zegt al die tekeken kunnen ook doe die bolletjes komen! dat is het vervelende je kan dan niet op je lichaam vertrouwen.

Wat balen dat er één verloren is gegaan!:( ze komen natuurijk ook niet altijd goed uit de vriezer. Hopen dat je ze pas over een paar jaar weer nodig zult hebben!;)

Dus je menstruatie kan ook gewoon een week uitlopen? ik zit nu deze dagen dat me menstruatie normaal begint telkens te hopen dat het niet komt, maar het kan dus ook zomaar een week opschuiven:(

Woensdag is een goede testdag dat ben je 1 dag eerder, ik ga ook woensdag testen ben dan twee dagen eerder maar dan zal het misschien wel zichtbaar zijn als het zo is. nouja we wachten weer met spanning af!

Groetjes!

20. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Ik vroeg erom en toen zij ze ja dat wilden we je idd al geven.
    ik loop in het reinier de graaf in voorburg.
    Jij?

Share This Page