UMC Utrecht. Daar staat op de site dat het geven van een medicijn genaamd Rapifen gedaan kan worden maar dat vanwege de bijwerkingen ze het niet zomaar aan iedereen geven :x Dit vanwege bloeddrukdalingen en misselijkheid. Maar ja, ik heb geen last van mijn bloeddruk dus ik wil dat spul wel gewoon hebben. Ze prikken verdorie met een naald in je van binnen en ook nog een verdovende prik in je vagina! :x:x:x Alsof dat allemaal maar gewoon gedaan kan worden alsof het gewoon is dat we zo pijn moeten lijden!
Nou zker! ik vind het ook echt niet nodig om zoveel pijn te leiden hoor!, tegenwoordig hebben we zoveel soorten medicatie waarom zou je die dan niet mogen gebruiken. ze geven dat medicijn in jou ziekenhuis dus niet aan iedereen maar wat krijgen diegenene die dat niet krijgen dan?? En als het zoveel pijn doet wat echt onnodig is dan kijk je er de volgende keer als een berg tegenop! Desnoods overdrijf je gewoon een beetje, dan zeg je gewoon dat je daar echt heel erg tegenop kijkt en dan je er echt doorheen zit enzo. een beetje menselijk zijn ze toch wel hoop ik!
Haai meiden, thanks voor jullie lieve reacties. Ik heb me inderdaad vrijdag zo laten overrompelen dat ik helemaal niks gevraagd heb...ben dus nu al moed aan het verzamelen voor morgen. Moet ik wel bij zeggen dat de FA - hoe weinig info hij ook gaf - zei dat het goed ging ("er zit schot in") en daar moet ik maar op vertrouwen. Ben benieuwd morgen. Naat, gefeliciteerd met je 5-jarig jubileum joh, hoewel het natuurlijk wel een beetje dubbel is. Ik ben althans destijds op dit forum terecht gekomen omdat ik vooral al wat wilde weten over zwangerschapskwaaltjes enzo...nog niet wetende dat het bij mij wel een tijdje zou gaan duren... Dees, jammer dat 't toch heeft doorgezet, maar welkom in de molen. Heb je ook nog een uitgangsecho of is de FM echt de eerste controle? Oei oei, wachtweekmeisjes...moeilijk hè om geduldig af te wachten. Kan me goed voorstellen dat je de verleiding niet kunt weerstaan om alvast te testen, maar uiteindelijk brengt elke uitslag je denk ik alleen maar meer in onzekerheid. Maar we gaan duimen dat eenmaal positief, positief blijft Ik had zelf overigens tijdens de IUI's één regel : alles wat ik de eerste tien dagen na de pregnyl voelde, kwam door de pregnyl en niet door een eventuele zwangerschap. Ik heb dit voornemen ook als ik straks een terugplaatsing heb gehad. Je maakt jezelf alleen maar helemaal gek met alle steekjes, misselijkheidjes en krampjes die je voelt... Hoewel ik ook wel weet dat 't makkelijker gezegd is dan gedaan hoor. Pijnstilling! Ik zou een klein roesje of narcose aan de ene kant heerlijk vinden, aan de andere kant vind ik het ook wel prettig om te weten wat er allemaal gebeurt en of het goed gaat. Mijn ziekenhuis zei dat de meesten minder pijn hebben tijdens de punctie dan tijdens de HSG. En de HSG vond ik niet bepaald prettig, maar heb ik ook (zonder trauma's) overleefd...
@zylly Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt. Smullie heeft al een zwangerschapstest gedaan. Ik nog niet. Ik heb nog geduld, heb 22 nov een afspraak staan in het zh voor een bloedtest.
' @zylly; klopt it was me! Ik probeer t woensdagochtend wel nog eens, ik mag eigenlijk donderdag testen (14 dg na tp) dus dan is woensdag niet te vroeg toch? Hopelijk is ie dan nog positief. Ik zie wel. Ben er rustiger onder dan gister dus dat scheelt. Geen testen in huis halen is een goed plan! @all; hebben ze jullie verteld hoe t verder gaat als ie positief is. Ben je dan echt zwanger om moet je eerst de echo met 7 weken afwachten? Lfs
He meiden, Ja, eerder testen kan ik me goed voorstellen, ik weet ook niet goed of ik kan wachten. Maar een teleurstelling is ook gewoon niet fijn, dus die zou ik dan inderdaad liever thuis hebben dan in het ziekenhuis. Volgens mij doen ze bij ons in ziekenhuis "standaard" volgens mij geen roesje, maar alleen een verdovende prik. Ben erg benieuwd, ik zal het maandag eens vragen als ik voor de eerste FM ga. Ze hebben nog niet verteld hoe het verder gaat als je positief getest hebt, maar ik heb dan ook nog geen punctie of TP gehad. Ben inderdaad wel benieuwd, denk dat die eerste weken als je positief getetst hebt ook wel erg spannend zijn!!! @ Nikaatje: was een maand aan de pil geweest, dus wist wel dat ik ongesteld zou worden. Ik heb wel bij vorige cyclus al een baarmoedermeting gehad, is dat hetzelfde als uitgangsecho? Aanstaande maandag (21e) heb ik eerste FM, ben heel benieuwd. Nu 2 dagen 150 Gonal-F gespoten en tot nu toe nergens last van. Dat is aan de ene kant goed en aan de andere kant heb ik nu zoiets van "werkt het allemaal wel"? Ik moet toch iets voelen?! Liefs
Dees79, ah natuurlijk...dan was de teleurstelling dus niet zo groot Bij de uitgangsecho kijken ze of je eierstokken voldoende tot rust zijn gekomen en er geen cystes zijn. In mijn ziekenhuis doen ze dat standaard voordat er begonnen wordt met de puregon/gonal-F, maar ik ben er inmiddels wel achter dat werkelijk geen enkele ziekenhuis er eenzelfde beleid op na houdt! Zo snel hoef je trouwens nog niks te voelen hoor van de Gonal-F. Ik herken 't wel, want ik had vorige week flinke last van mijn eierstokken (steekjes en gevoelige buik) en nu niet meer...ga ik me dus ook weer afvragen of er nog wel wat gebeurt daarzo. Maar ik ga 't morgen meemaken en jij de 21e dus!
Ik heb begrepen dat als het zh een positieve bloedtest heeft dan ben je net zo zwanger als in je normale cyclus. Als het goed is krijg je tussen de 4 en 5 weken na TP je eerste inwendige echo. Bij IUI was dat tussen de 6 en 7 weken na de eerste dag van je menstruatie.
kniffel, sorry heb inderdaad verkeerd gelezen haha, vond het al zo vroeg voor jou om te testen @allemaal, volgens mij krijg je een echo met 6,9 en 12 weken zwangerschap. tenminste dat doen ze geloof ik in het ziekenhuis waar ik loop. @dees, doen ze bij jou in het ziekehuis ook geen roesje als je bijvoorbeel heel veel follikels hebt? lijkt me echt niet fijn alleen een verdovende prik. vind dat ze gewoon iedereen een roesje moeten geven, wat kan het kwaad! Spannend dat je nu ook begonnen bent met spuiten! hoe ervaar je het prikken?, ik had ook pas aan het einde (een aantal dagen voor de punctie) last van me eierstokken, voelde me op sommige momenten dan net een broedstoof hih @Smullie, woensdag kan wel hoor!, de gyeacoloog zei vandaag tegen me dat ik donderdag mag testen, ik had zelf vrijdag gedacht omdat dat 15 dagen na de tp is, dus daarom denk ik dat één of twee dagen nietzoveel uitmaakt. spannend aftellen! Liefss
@hier Word helemaal gek van me zelf en de hormonen. Heb al twee nachten slecht geslapen, steeds bezweet wakker worden. Last van puistjes en mijn gezicht begint erg droog aan te vullen en nog steeds het gevoel hebben dat je ongi moet worden. Zucht
@ Kniffel, balen zeg, kan me voorstellen dat je gek wordt van die onzekerheid! Sterkte, ik duim voor je! @Zylly: ik heb geen idee of ze dat bij ons wellicht doen. Nog niet gevraagd eerlijk gezegd. In de documentatie staat alleen een prik in je bil... Zal het eens vragen maandag! Het spuiten gaat me verder redelijk af, alleen nu 2x in een bloedvat ofzo gestoken aangezien er een dikke druppen bloed uit kwam... Daarna ben ik wel wat zenuwachtiger geworden en heb ik het zweet in mijn handen staan als ik moet spuiten! @Nikaatje: hoe is het gegaan vandaag??????? Meer nieuws over wanneer punctie is? Ik hoop het echt voor je meid! Veel liefs!
Hè Kniffel, is ook lastig om de rust te bewaren hè...al die klachten zijn wel herkenbaar, hoewel ik in een ander stadium zit. Nog even volhouden en vooral blijven ontspannen...misschien is een lekker gezichtsmaskertje wat voor je nu? Dees, jee vervelend dat je wat zenuwachtig bent als je moet prikken. Probeer er toch even de tijd voor te nemen, een stukje huid te pakken (als je 't hebt: een vetrolletje is nog fijner) en rustig te kijken wat jou de beste plek lijkt om te prikken. Of moet jij op andere plekken dan je buik prikken? Jaaaaaaa ik heb vandaag supergoed nieuws gekregen!! Aan de rechterkant, waar er tot nu toe telkens 3 te zien waren, had ik nu 4 grote follikels en aan de linkerkant, waar er afgelopen vrijdag alleen maar een hele boel kleintjes van 10mm te zien waren, had ik er nu maar liefst 6 grotere! Als het goed is heb ik er dus ongeveer 10 die echt meedoen. Vanmiddag hoor ik (adhv bloeduitslag) of de punctie donderdag of vrijdag is, maar ik verwacht zelf donderdag aangezien sommigen al rond de 19-21mm waren! Me heppie, weer een hobbel genomen
Zijn ze dan niet al erg groot? of is dat per persoon verschillend? Dan zouden ze bij de punctie (donderdags) rond de 21-23 mm zijn. Die van mij (3stuks) waren 's-woensdags 18mm en vrijdag bij de punctie waren er al twee gesprongen.
Even ter info @allen: mijn naam is nu Astarte want ik vond het toch wel privacy gevoelig worden!! Dus niet in de war raken it is me!!! XXX
Ja, kniffel...daar maak(te) ik me ook zorgen om - dat ze eerder springen -, ik hoop maar dat de Decapeptyl z'n werk doet.
Nikaatje, wat een super nieuws, dat klinkt als een hele mooie oogst! Hou je ons op de hoogte van wanneer je mag komen voor punctie? Als je donderdag mag, moet je dan vanavond al pregnyl spuiten? Ik ga voor je duimen meid!!! Ja, neem inderdaad wel tijd voor het spuiten. Vetrolletje pakken en dan even verstand op nul en spuit erin zetten... Blijft toch raar! Morgen telefonisch gesprek met mijn werkgever, ben benieuwd! Heb laatste dagen wel echt last van moeheid, in de middag een behoorlijke dip, maar ja, lekker doorwerken maar!
Ik heb donderdag de punctie, moet vannacht om half 2 de pregnyl zetten Heb begrepen dat de kans dat er donderdag al eitjes gesprongen zijn vrij klein is, juist vanwege de decapeptyl... dus daar vertrouw ik nu maar even op. Ben erg benieuwd, ik heb nu in ieder geval iets meer hoop dan vorige week! Dees, veel succes/sterkte met het gesprek; ik ga duimen op heel veel begrip en medewerking!! Hoewel ik zelf dus wel veel ruimte heb gekregen - mede dankzij het advies van de bedrijfsarts -, begin ik nu toch wel het idee te krijgen dat mijn "bazen" (heb er meerdere..) het inmiddels stiekem wel een beetje zat beginnen te worden en toch niet zo begrijpen wat er allemaal gaande is en dat het een behoorlijke impact heeft op je (dagelijkse) leven. Probeer dat zoveel mogelijk naast me neer te leggen, maar het blijft een rotgevoel.
he meiden! Ben al een tijdje niet geweest, mede omdat ik echt even rust nodig had na de vorige afgebroken poging. En die rust heeft me erg goed gedaan moet ik zeggen! Ik heb jullie alleen niet helemaal gevolgd, zal proberen nog een beetje terug te lezen... Hier 4-11 weer begonnen met spuiten. Had bij de eerste fm maar 3 follikels, was dus echt heel bang dat het weer afgebroken zou worden. 2e fm waren rechts de follikels verdwenen, links 5. Gisteren de 3e fm gehad, links 10 follikels en rechts 6!! Wow wat een topscore! Nu ben ik in dusseldorf onder behandeling en mag dus onder narcose. Daar prijs ik me echt heel gelukkig mee!! Morgen is de grote dag (@nikaatje; heb afgelopen nacht om half 2 gespoten hihi). Vind het best spannend, maar vraag me vooral af hoe jullie je na de punctie voelden? Ik kom bij uit narcose en wat kan ik dan verwachten? Moet dan ook nog 2 uur in de auto zitten...blegh..Maar ik zal nu eens ff wat terug gaan lezen van jullie!