1e IVF in november?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Astarte, Oct 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi Nikaatje, Wat een supergoed nieuws voor je!! dat is echt super als je er tien hebt!, zijn ze dus in korte tijd aardig hard gegroeit.
    spannend hoor! zal voor je duimen donderdag!
    Wat raar dat je om half twee moet zetten! waarom is dat?

@sweetlilly, wat fyn ook voor jou! dat je nu wel een goede score hebt! ik had na de punctie wel veel pijn. doe vooral rustig aan en drink echt genoeg! dat is echt belangrijk. Fyn ook dat je onder narcose mag. ik had aardig goede medicatie en was een beetje van de wereld, ik had erna dus ook nog een beetje draaierig gevoel maar over narcose kan ik je helaas niks vertellen.
    Heel veel succes morgen!!

@dees79, het is ook wel vervelend dat prikken telkens, af en toe een drupje bloed had ik ook. ik had in het begin nooit blauwe plekken maar de tweede week juist heel veel, dat vond ik raar maar zal wel komen omdat ik er te weinig tijd voor nam of verkeerd de naald eruit haalde. Succes nog even met spuiten!

xxx

2. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Hi dames, nou nog een kleine vijf dagen en dan ben ik ook zo'n beetje aan de beurt om te gaan spuiten....ik vind het wel spannend hoor...Ik heb nu al wel erg gevoelige borsten zo pijnlijk als je er op drukt ook!....Verder weinig klachten nog op wat kleine krampjes in mijn baarmoeder na, maar wel dat je denkt: nou laat maar komen als het weer niet zo is en ik voel me echt niet zwanger dus ik denk van niet hoor :(. Dan is het voor ons ook echt zo ver.

Sweet Lily, erg goed nieuws, van harte!

Nikaatje donderdag spannnnneeeennnd! Ik hoop echt dat het niet voor niets is geweest allemaal.

3. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Nikaatje, waarom denk je dat eigenlijk? Zeggen ze dat of stralen ze het alleen maar uit? Ga jij nog een infuus krijgen voor de punctie trouwens? Wil je aan mij uitleggen hoe het IVF nu een behoorlijke impact heeft op je dagelijks leven? Ik sta aan de vooravond nu heel erg dichtbij en ik ben benieuwd. Verder heb ik het idee dat ik daarom nu op dit forum nog weinig respons krijg omdat ik er nog niet aan deel neem :(...... Zo...nou hou ik weer op hoor! X

4. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik heb vannochtend om 05:00 getest want ik kon het echt niet meer houden hihi, en ik heb eindelijk POSITIEF getest!!
    Er was duidelijk een kruisje zichtbaar, ik kan het alleen nog niet helemaal beseffen. wel ben ik er erg onzeker of het allemaal goed gaat, dat houdt ik dan ook in me achterhoofd.
    Ik vind het wel heel moeilijk om dit berichtje hier bij jullie neer te zetten omdat ik weet hoe het voelt als iemand anders positief test. Maar ik wil julle het toch graag laten weten.
    Misschien is het ook wel heel fyn om succesverhalen te horen!;)
    Ik had zelf altijd het gevoel dat het mij nooit zal lukken, en dat ons die pech zou overkomen,dat het nooit zal lukken maar ik kreeg gelukkig ongelijk.
    Ivf/icsi geeft echt hele goede kansen hoor meiden!!
    dus laat jullie hierdoor niet ontmoedigen!!

Ik ga echt heel hard voor jullie duimen meiden!!
    Ik blijf natuurlijk wel gezellig meekletsen op het forum!:)

Veel liefs zylly

5. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Wow zylly van harte zeg!!!!! En nu mocht je ook testen echt??? In dat geval super voor je en dat bij poging 1! Helemaal niet erg maar juist hoopvol, voor mij dan!!!! :) Enne... Dat is toch ons doel??!!!! Nu hopen dat t blijft plakken!!!! Geniet ervan!!!! X

6. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    He Zylly,
    Wat een super gaaf nieuws zeg! Ik ben echt onwijs blij voor je!! Moet je ook nog naar ziekenhuis om te testen? Is dat morgen? Geniet van dit geweldige nieuws, dat is uiteindelijk het doel van ons allemaal, dus een succesverhaaltje is altijd fijn om te horen!

xxx

7. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    He Nikaatje,

Donderdag punctie, super! Hoe ging het met de pregnyl zetten? Jij had dat al eerder gedaan, toch? Ik heb daar nog geen instructie over gehad, krijgen we denk ik maandag bij eerste FM of anders bij de volgende FM.

Kan me voorstellen wat je zegt over rotgevoel op je werk en dat je bazen het nu zat beginnen te worden. Zij begrijpen inderdaad niet wat wij allemaal doormaken. Er zijn ook al mensen die tegen me gezegd hebben dat je maar beter hele dagen kunt werken want dan denk je er niet aan, nou, ik denk er ook aan als ik wel aant werk ben, dus dat is ook geen oplossing. Zal jullie straks laten weten hoe mijn gesprek is gegaan, ben benieuwd.

Liefs en tot straks

8. Smullie1983

Aug 31, 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Astarte;
    Je stelt de vraag wel niet aan mij maar geef toch maar even antewoord. Ik heb dus mijn eerste IVF poging gehad.
    k vond het wel prettig eindelijk wat meer grip te krijgen en iets te kunnen doen. Ik ben overdreven gezond gaan eten, iedere avond netjes vroeg gaan slapen omdat ik vond dat als ik zoveel van mijn lijf vraag, ik tenminste kan zorgen dat ik er goed voor zorg. Het steeds moeten denken aan de medicijnen vond ik soms wel lastig. Ook bij etentjes met vrienden ie er niks van weten is het onhandig. Het spuiten zelf vond ik wel meevallen, behalve de laatste spuit pregnyl (daar heb ik last van gehad). De avond voor de punctie hadden we een etentje met vrienden die van niks wisten en hier waren wij aanzienlijk minder gezellig. We waren beide kei gespannen. Verder vind ik dat het snel gegaan is. Ik moet er alleen niet aan denken om dit iedere maand te moeten doen (bij wijze van spreken) Je bent er wel veel mee bezg, noodgedwongen, en het is gewoon wel een spannende tijd. Althans, dat was t voor mij.
    Als je nog wat wilt weten; vragen staat vrij!

Liefs

9. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    Gefeliciteerd. Dat is erg goed nieuws.
    Je zal wel met een grote glimlach rondlopen:D

10. Smullie1983

Aug 31, 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey zylly;
    Same here!! Hartstikke positief.
    Ben het helemaal met je eens. Als ik kijk hoe teleurgesteld en verdrietig ik 4 wk geleden was en dat ik dacht, bijna zeker wist, dat het gewoon niet zou gaan lukken dan is dat een enorm contrast met nu.

Meiden; ik heb serieus misselijk van verdrietig een uur in de auto gezeten omdat ik niet meer wist wat ik met mezelf aan moest en hoe ik de dag door moest komen.
    En vier weken later test ik positief Het dringt nog niet echt goed door denk ik en vind het enorm vreemd en spannend allemaal. Tja, ik had ook altijd negatieve testen....dat was wel maandelijkse kost....nu ineens positief.
    Vrijdag naar het ziekenhuis en dan volgende week 9 dagen op vakantie.
    Ik blijf meelezen /schrijven als dat mag!

Liefs en houd moed!

11. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Smullie, jij ook van harte gefeliciteerd!!! Super goed nieuws zeg! Natuurlijk moet je mee blijven schrijven, ik ben hartstikke benieuwd hoe het ook de komende weken met jou/ jullie blijft gaan!
    Nu lekker genieten van je goede nieuws en dan dadelijk van een welverdiende vakantie!!!
    xxx

12. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee maar liefst 2 zwangeren!!!!! Gefeliciteerd meiden, geniet ervan! Lijkt me echt ongelooflijk om mee te maken! Moeten jullie ook nog in het ziekenhuis testen?

@Astarte : hoewel ik het niet veel groter wil maken dan het is - het merendeel van de tijd voel ik me namelijk best goed/niet emotioneel ofzo - is het natuurlijk wel iets waar je dagelijks mee bezig bent. 's ochtends en 's avonds prikken, 2 a 3x per week naar het ziekenhuis voor controle. Maar de impact zit er voor mij vooral in de spanning bij elke stap of het gaat lukken. Eerst of het stimuleren van de follikels goed gaat, vervolgens de groei, daarna de punctie en daarna de vraag of er eicellen gevonden zijn en bovendien bevrucht worden. En dan tot slot - het meest spannende - de grote vraag of een embryo zich innestelt. En wat het voor mij moeilijk(er) maakt is dat de "buitenwereld" geen idee heeft waar je mee bezig bent en wat je allemaal moet doen en laten in het hele traject.
    Daarnaast heb ik zelf nog wel behoorlijke last van bijwerkingen (gehad), bijvoorbeeld de hele vorige week barstende koppijn gehad. Als je dagelijks het gevoel hebt dat er met een hamer op je kop is geslagen, kun je er gewoon niet meer omheen dat je met ivf bezig bent;)

Maar iedereen is hier verschillend in; vrienden/collega's vinden mij bijvoorbeeld nog behoorlijk rustig en vrolijk, terwijl anderen in hetzelfde schuitje er misschien nog veel makkelijker mee omgaan dan ik.

@Dees en Zylly : ik moest precies 35u voor de punctie de pregnyl zetten en aangezien de punctie donderdag om 12.30u is..ontkom je niet aan de nachtelijke prik.
    Lekkere gebroken nacht gehad dus, maar het zetten ging goed; had 'm 's avonds al zelf gemengd zodat ik vannacht 'alleen' nog even de spuit uit de koelkast hoefde te halen en te zetten. Heb dat heel rustig gedaan en heb alleen bij het eruithalen een klein stipje bloed gehad. Normaal gesproken had ik de volgende dag een behoorlijk beurse plek van het prikken, maar dit keer lijkt dat mee te vallen.

13. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Het verhaal wat Nikaatje en Smullie schrijven erken ik ook wel. Ben naar de buitenwereld ook nog rustig en vrolijk, maar ik ben er in mijn hoofd wel veel mee bezig. Inderdaad of het allemaal goed zal gaan en of ik inderdaad aan het einde van de rit ook een positieve test zal hebben en nog liever over 9 maanden een heel lief kindje.

Heb vanmorgen met mijn baas en assistent bedrijfsarts gebeld en jullie zullen het niet geloven, maar mijn baas was super aardig en meelevend. Had vooraf met assistent bedrijfsarts voorgesproken en toen kwamen we al tot de conclusie dat ik gewoon de komende tijd minder per dag ga werken zodat ik meer rust krijg en het ook duidelijk voor iedereen is dat ik niet full-time beschikbaar ben. Werd natuurlijk emotioneel daar (grrrrr.... had me nog zo voorgenomen dat niet te worden, maar met al die hormonen in mijn lijf kon ik het niet tegen houden...), dus assistent van bedrijfsarts heeft advies aan mijn baas uitgebracht en die vond het goed idee. Hij gaf zelfs aan dat als ik push-back van iemand zou krijgen dat ik diegene maar naar hem moest doorverwijzen en dan zou hij wel die persoon wel even de mond snoeren. Dus weet niet van welke molen mijn baas een klap had gekregen, maar ik was in ieder geval heel blij met zijn fijne reactie :)!!! Geeft me toch wel soort gevoel van rust nu. Alleen door alle spanningen daarna mega-migraine aanval gehad. Wilde eigenlijk naar huis gaan, maar bij een van mijn opdrachten liep het niet goed, dus toch daar maar naar toe gegaan... Toch weer werk voor laten gaan... tja, ik ben er nog niet heel goed in. Maar assistent bedrijfsarts heeft me op het hart gedrukt dat ik wel rust moet nemen en me niet schuldig moet voelen, dus dat ga ik proberen de komende weken!!!

Nikaatje, ja, die pregnyl is heel belangijk op uur en tijd he! Lekker gebroken nacht, maar hopelijk krijg je er daar over 9 maandjes meer van ;) Alvast toi toi toi morgen bij de punctie!!

14. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Jeeeetje Dees, wat fijn!!! En wat een opluchting moet dat zijn! Sja, die migraine (en emotioneel worden) is natuurlijk ook niet zo gek - erg herkenbaar ook. Moet je meteen daad bij woord voegen hè, rust nemen.

En uiteindelijk eenzelfde soort advies als ik heb gehad dus...ik ben daar zelf nog steeds blij mee, ookal blijft aan me knagen dat mijn bazen het niet zo goed snappen en volgens mij ook eigenlijk niet willen weten waar ik mee bezig ben. Heb gister een mailtje gestuurd over de punctie van morgen en de tijd erna, maar nulkommanul reactie op gehad. Vandaag dus nog maar even (wederom per mail) gevraagd of het soms teveel info was en ik alleen maar moet doorgeven dát ik er niet ben en niet waarom, maar ook hierop geen reactie gehad. Zit me niet lekker! Sowieso had ik wat medeleven wel fijn gevonden, maar helemaal niet reageren...weet niet zo goed of en wat ik ermee moet. Probeer me nu maar gewoon de concentreren op de punctie en rustig te worden in mijn hoofd.

15. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi meiden,

bedankt voor alle lieve felicitaties!
    Ik heb gewoon een thuistest hoeven doen en hoef ook geen bloed te prikken. ik mag over twee weken komen voor een echo.
    dus ben erg benieuwd!

@Smullie, jij ook van hart gefeliciteerd natuurlijk!

@Dees, wat fijn dat je baas nu zo omgeslagen is en je nu wel de tijd geeft en met je meeleeft! heb je er tenminste wel iets mee bereikt!.

@Nikaatje, nu snap ik het idd van de 35 uur. ik moest hem half 11 zetten maar had de punctie om 9uur, dus dan is het logisch inderdaad!. Succes morgen!!

liefs

16. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

Oct 27, 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @nikaatje; hier nog even een succes-story; vandaag de punctie gehad en het is me 100% meegevallen! Ik mocht dan wel onder narcose, maar heb niet heel erg napijn. Wel wat beurs gevoel en licht bloedverlies, maar dit schijnt normaal te zijn. 10 eitjes gevonden!! Ben er echt zo blij mee! Morgen horen we hoeveel bevruchtingen er zijn en wanneer een tp is. Spannend!! Ik zal ook voor jou duimen morgen meid, het komt vast goed!! Toi toi toi!!

@Zylly en smullie; WAUW!! GEFELICITEERD!!! Echt wat een geweldig nieuws zeg! Dat zijn verhalen die we hier heel graag lezen, toch meiden? Dat geeft hoop... en hopelijk volgen er snel meer!!

17. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    He Nikaatje,
    Wat een vervelende bazen zijn er toch op deze wereld he, gewoon wat medeleven en een korte reactie op je mail was waarschijnlijk al genoeg geweest. Ze snappen echt niet wat het betekent! Maar meid, probeer je niet druk te maken (weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan helaas...) en dan vandaag de punctie! Heel veel succes, ik duim voor je voor weinig pijn en een mooi resultaat!!!!

Ik ga vandaag inderdaad voor t eerst gewoon op tijd naar huis, zal wel onwennig zijn, maar ja, even door deze zure appel heen. Als ik het waarschijnlijk nu niet doe, dan blijft het ook voor iedereen onduidelijk en dan wordt ik straks weer de dupe en dat wil ik niet!!!

18. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    @ Astarte, wanneer mag jij ook alweer beginnen met spuiten? Zie je er tegen op, of juist ook wel een fijn gevoel dat je mag beginnen? (Al zou het natuurlijk fijn zijn als je helemaal niet hoeft te beginnen...) Ben benieuwd hoe je het gaat vinden! Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen zenuwachtiger ben voor de spuiten dan in de eerste dagen, heel vreemd, misschien denk ik er teveel over na en kan ik beter niet nadenken en gewoon die spuit zetten.
    In ieder geval succes de laatste dagen, hopelijk hoef je niet te beginnen... Hou je ons op de hoogte?

Liefs!

19. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16

Succes vandaag met je punctie. Gewoon lekker alleen aan jezelf denken en niet aan je werk.
    Kan je morgen ook thuis blijven om een beetje bij te komen?

20. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    @hier
    Ik begin last te krijgen dat sommige parfums en van geur spuiten die bij bedrijven op het toilet hangen erg sterk ruiken.
    Vooral dat toiletding die ruik ik sinds gisteren heel erg sterk:$ en het is niet echt een lekker geurtje als je het zo sterk ruikt:x

Share This Page