1e IVF in november?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Astarte, Oct 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Ha Dees,
    Tjonge, dat is wel heel weinig inderdaad. Mijn vriend heeft een VCM van 8 of 9 (dus 8 a 9 miljoen) maar ik vond de uitslagen wel zodanig dat type D cel (onbeweeglijk) erg veel aanwezig waren en dat is natuurlijk niet zo goed. Het is eerst in een ander ZH gecheckt overigens en toen bleek dat we hulp nodig hebben bij het zwanger raken heb ik het UMC benaderd en lopen we nu daar .Ze willen dus daar nog een keer checken omdat het twee keer in een ander ZH is getest. Dat vind ik ook wel weer fijn, ik heb vertrouwen in de kunde van het UMC...

Apart verhaal van je schoonouders! Het is vaak wel erfelijk. Bij mij zit er bij mijn vent zijn kant ook wel wat dubieuze dingen qua zwanger raken maar ik weet niet aan wie dat toen gelegen heeft....vader of moeder.

Hoe lang probeer jij eigenlijk al zwanger te raken?

x

2. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Ja, een keer extra checken kan nooit kwaad en het lopen bij een ziekenhuis waar je vertrouwen in hebt is ook fijn. Dat heb ik ook bij het EZ, ook de gynaecoloog die ons behandelt is een aardige kerel, duidelijk en eerlijk en daar hou ik wel van.

Ik wist al lang dat ik graag kinderen wilde, mijn man ook, maar voor hem duurde het iets langer voordat hij de stap echt durfde te wagen. Vorig jaar augustus zijn we getrouwd en toen ook meteen gestopt met de pil. Dit jaar augustus dus naar huisarts en toen al snel de MMM in gerold. Moet zeggen dat ik het er af en toe wel moeilijk mee heb, maar aan de andere kant ook wel prettig dat we geen jaar op een wachtlijst hoeven te staan!

Hebben jullie het eigenlijk tegen veel mensen in jullie omgeving verteld? Ik heb het tegen mijn ouders, zus een aantal goeie vrienden en een paar mensen op mijn werk verteld. Alleen de eerste reactie van een van mijn leidinggevenden (vrouw en heeft zelf 2 gezonde kinderen, was van de eerste zelfs "per ongeluk" zwanger geraakt) was: ach als je uiteindelijk geen kinderen kunt krijgen, dan is dat ook niet het einde van de wereld... Nou, toen moest ik toch wel even behoorlijk slikken, dat kwam hard aan!!:x

xxx

3. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Oei, Dees..dat kan ik me voorstellen, zo makkelijk gezegd. Mijn schoonmoeder heeft ook weleens iets in die trant gezegd en dat vond ik ook niet prettig.

Ik heb het wel aan mijn ouders verteld toen we met de IUI begonnen, maar nu nog niks verteld over de IVF. Verder weten mijn schoonouders, schoonzus, een paar goede vrienden het. En daarnaast mijn liefste collega's, eigenlijk zijn die nog het beste op de hoogte van alles omdat zij het ook het eerst merken dat ik er niet ben of later (ivm controles). Ze leven gelukkig allemaal erg mee, maar wat ik wel lastig vind is dat iedereen er vanuit gaat dat het met de IVF gaat lukken en als ik dan zeg dat de kans ook daarmee nog steeds maar 20-25% is, geloven sommigen dat niet echt.

4. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Ja, dat is ook zo, IVF is niet per definitie een middel dat de wens die je hebt vervuld wordt! Ook al twijfel ik best wel de laatste tijd en denk ik ook steeds, wat als het bij ons niet lukt, wat doe ik dan??? Maar ik wil me er ook niet door laten meeslepen, probeer positief te blijven, hopelijk helpt dat!

Gisteren de medicijnen opgehaald bij de apotheek. Toch wel raar om dan een pil-strip te zien en te weten dat ik die moet gaan slikken, terwijl ik zo graag een kindje wil!!! Maar goed, alles voor het goede doel, eerst maar wachten op de spuitinstructie over 2 weken en dan tevens kijken wat al die hormonen met mij gaan doen.

Liefs!

5. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Hi dames

Ik ben er open over tot op zekere hoogte. Dus naar vrienden en familie open over alles en buren ook. Die spreek ik best vaak. Maar vage mensen niet natuurlijk. Kijk ik wil en kan er geen geheim van maken en dat is ook niet nodig vind ik! Het is zo'n taboe wat er op rust -en dat vind ik niet dat dat hoeft...

6. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Misschien mis ik iets Dees maar waarom de pil??? Of bedoel je hormonen? Ik probeerde te vinden wat je daarmee bedoelde maar ik kan t ff niet vinden! Sorry...! X

7. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Hi Naat,

Ik moet het "lange" schema volgen, dat betekent eerst een maand de pil slikken om mijn eigen hormoonhuishouding stop te zetten om dan vervolgens met alle spuiten (Lucrin en later Gonal) aan de slag te gaan voor de IVF. Klinkt een beetje tegenstrijdig he?!
    Hebben ze dat bij jou niet verteld dan? In de folders die ik gekregen heb staat het ook allemaal zo beschreven. Dus op het recept wat ik meekreeg stond 1 pil-strip vermeld. Als ik nu weer ongesteld wordt moet ik daarmee beginnen en vanaf de laatste 4 dagen moet ik dan ook al Lucrin gaan spuiten.

xxx

8. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Ow... Nee daar weet ik nog niets van....! Ik heb de folder nog niet bestudeerd en wel de info avond gehad vh ZH. daar vertelden ze wel van n lange en korte cyclus. Maar ik hoor dat de 26e wel dan...zal 's kijken in die folder ook hihi...!

Hoest verder met je?

9. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Lucrin? Die term heb ik niet gehoord maar wel anderen als pregnyl puregon en nog eentje die ik kwijt ben...

10. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Wat Lucrin precies doet, weet ik eerlijk gezegd ook niet... hihi!
    Volgens mij is pregnyl de injectie die je precies een bepaald aantal uren voor de punctie moet zetten. Bij de apotheek was die namelijk van de week niet voorradig en daarom gaven ze die alleen aan de mensen die em écht nu nodig hadden. En aangezien het bij mij toch nog een maand duurt, krijg ik die volgende keer mee.

Verder wel goed met mij hoor! En met jou? Vind het wel leuk om zo te kletsen met mensen die hetzelfde doormaken als wij.
    Jij moet dus de 26e voor het intake gesprek naar de gynaecoloog? Hopelijk kun je dan ook snel beginnen!

11. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Dees, sorry was even veel weg en weinig op de forums, alleen even om mee te lezen!
    Maar hier ben ik weer!...:D
    Met mij gaat het wel, vage klachten als pijn in borst en steken in eierstok maar mijn ovulatie komt er weer aan dus het zal daarmee te maken hebben!....Verder weinig nieuws. Ja soms beetje misselijk maar dat heerst hoorde ik vandaag en ik ben niet zwanger dus dat is gewoon hoe ik me voel momenteel lichamelijk! Verder geestelijk wel oke. Weer in hoop voor de a.s. maand op natuurlijke wijze!......;) Ja wij gaan de 26e voor intake bij de fertiliteitsarts. Geen gynaecoloog dacht ik.

Ik ben heel benieuwd.......Met jou en Nikaatje alles goed!????
    Wat een regen he!? En kou! Ik zit heerlijk binnen!!:)

12. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Mijn schoonmoeder heeft ook niet aardig gedaan toen ik vertelde over dat we IVF gingen doen. Ik was heel verdrietig maar daarna trok ze weer bij en nu denk ik: ik vertel haar gewoon weinig meer. :x Geen zin in, dat heeft ze nu een beetje verpest. Ik vind haar niet invoelend en mensen zeggen al snel dingen die heel onaardig of ongevoelig zijn. Laat ze lekker in de stront zakken zou ik zeggen en vertel zo min mogelijk aan mensen van wie je weet dat ze met cliché opmerkingen komen of ongevoeligheden. Helaas zijn er veel mensen in onze samenleving die echt niet sensitief zijn of zich kunnen inleven in wat je doormaakt. Enerzijds kan je het ze niet kwalijk nemen anderzijds krijgen WIJ de rotopmerkingen vaak te horen en moeten daarmee dealen. Ik heb daar nul zin in hoor....!

Ik hoorde trouwens dat de totaal kans is dat na de hoeveelheid IVF pogingen die je krijgt, dat 50% van de koppels zwanger raakt, en de kans van 20% is per poging. Viel mij niet tegen..nu maar hopen dat wij in die 50% van wel zwanger vallen! ;):D:p

We gaan ervoor!!!!!!!!!:D

13. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Haai meiden, ben ik ook weer. Jammer dat er verder niemand bij is gekomen, ik lees dus ook af en toe mee op de andere topics.

Ik volg trouwens ook het lange cyclus (snik, kan mij niet snel genoeg gaan) en moet nu aan de pil - Microgynon 30 - beginnen zodra ik ongesteld word.
    Nou zit ik daar al een paar dagen tegenaan te hikken en vrijdag leek het dan ook zover...maar nu heb ik enkel nog "bruinverlies" gehad en het zet niet door. Wel maf, want ik had een behoorlijk regelmatige cyclus en nu is ie opeens heel lang:(

Overigens was ik vrijdag toch wel een beetje verdrietig dat het "game over" was, had toch de hoop - ook na 3 jaar - dat het spontaan zou lukken en IVF voelt dan als zo'n eindstation.

Ben normaal vrij nuchter/vrolijk/optimistisch, maar nu zit ik mezelf af en toe toch wel erg in de weg. Morgen heb ik, op aanraden van mijn werkgever, een gesprekje met de bedrijfsarts hoe met het hele traject om te gaan. Geen idee wat die beste man mij daarover kan adviseren, maar het voelt toch fijn om het te kunnen bespreken.

Hoe combineren jullie alles eigenlijk met het werk? Gaan jullie gewoon lekker door met het normale dagelijkse leven?

14. sweetskilly

sweetskilly Actief lid

May 12, 2011
    196
    0
    0
    utrecht
    hoi meiden als je het willen wil ik me wel bij jullie aansluiten alleen ben ik al wel iets verder en heb net mijn terug plaatsing gehad

hiervoor heb ik 5 x iui gehad zonder resultaat :( er is bij mij of mijn vriend niks bijzonders gevonden waarom het niet zou moeten lukken maar helaas na 3 jaar intensief proberen en daarvoor 4 a 5 jaar zonder anticonceptie gaat er toch wel ff een ??:( branden nu zijn wij dus sinds 8 september begonnen met deca te spuiten wij doen ook de lange ik heb hier voor het eerst zelf mezelf geïnjecteerd zo trots op me zelf hihi hiervoor was ik echt panisch voor naalden en moet je nu eens kijken maar goed 23 september mocht ik beginnen met gonal f dit ging allemaal heel goed op de echo waren er in totaal 13 mooie follikels te zien:D de punctie heb ik afgelopen donderdag 6 oktober gehad minder prettig ik kreeg 4 verdovingen in mijn schede :( die enorm veel pijn deden maar goed aan men rechter eierstok zijn ze begonnen en die pijn viel enorm mee je kan het heel goed weg puffen en wiebelen met je tenen helpt ook;) mijn linker eierstok floepte helaas steeds weg waardoor ze 5 of 6 keer opnieuw aan moest prikken kan je vertellen dat dit minder prettig is uiteindelijk zijn ze de punctie ook gestaakt en hebben 2 follikels laten zitten
    in het umc kregen we te horen dat er maar liefs 11 mooie eicellen waren :D:D en afgelopen zondag kregen we te horen dat er 7 waren bevrucht en maarliefs 4 daarvan goed om terug te plaatsen 1 is dus afgelopen zondag terug geplaatst en 3 zijn er ingevroren en ik zou dus 23 oktober kunnen testen ben zo blij dat alles goed is verlopen

dit was dus mijn verhaal en hoop dat we informatie kunnen uit wisselen
    wie van jullie is er al begonnen met spuiten?

15. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi allemaal,

Ik zag jullie topic ( het topic waar ik al een tijd op aan het wachten was!) aangezien de andere topics vooral over iui gaan en andere tijden in dit jaar, lijkt het me erg leuk om met jullie mee te kletsen!, als jullie hier ook op zitten te wachten haha
    Ik ga 20 oktober starten met mijn 1e ivf poging. Vind het erg spannend!, vooral het spuiten ik heb nog geen spuitinstructie gehad dus vraag me af wanneer ik deze krijg maar ik wacht gewoon af!
    ik heb hiervoor 6x iui gedaan, wat we achteraf hoorde van dit ziekenhuis dat dit eigenlijk geen nut heeft gehad aangezien het zaad hier te 'slecht' voor is. we zijn nu dus erg blij dat we nu met ivf mogen starten.
    gaan jullie ook voor je 1e ivf poging? of zijn er al meiden met ervaring;)
    Het lijkt my ook gezellig om samen informatie en ervaringen te delen!

16. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    #36 Astarte, Oct 10, 2011
    Last edited: Oct 10, 2011
    Zylly en Sweetskilly (Grappig dat rijmt :D) welkom hier ook! Fijn dat er wat meer meiden bij komen!! Soms duurt het even maar gelukkig zijn we niet de enigen die dit nu door (gaan) maken!

@Zylly: volgens mij is de intake de 20e en krijg je daarna de spuitinstructie en begin je de volgende cyclus (of dus de maand erna) met de echte IVF cyclus. Dat begreep ik iig van de arts die ik sprak. Welk ZH loop je eigenlijk? Je bent gewisseld denk ik als ik lees dat je eerst IUI had maar dat het eigenlijk niet goed genoeg was, het zaad? Is dat ook de reden dat je IUI kreeg?
    In antwoord op je vraag: ik ga voor de 1e IVF poging ook en heb 26 oktober de intake (ik vermoed het zelfde als jij maar dan 6 dagen later!).
    Verder geen IUI gehad. Zie mijn eerdere posts in dit forum voor meer info. ;)

@Sweetskilly: Welkom ook! Juist fijn dat er iemand is met al wat ervaring qua hoe het gaat enzo. Wat vervelend om te horen dat het zo pijnlijk was, ik ben door ook best bang voor hoor.....pfff....Maar wel veel follikels zeg!! Dat is super! Wat gek dat je dan niet zwanger raakt terwijl er niets gevonden wordt...lijkt me nog frustrerender dan zoals bij ons dat het wel bekend is waardoor het komt en je weet waarom je het doet....De natuur blijft een apart iets.
    Dat aanprikken...auw auw auw wat klinkt dat naar. Mijn vraag voor jou: hoe vallen de hormonen bij jou? Erg last? Jij loopt dus ook in het UMC. Ik ook! Voel je je al een beetje zwanger? Best gek hoor, op die manier zwanger zijn ineens en maar hopen dat het dan goed gaat!....;)

In antwoord op jouw vraag, ik ben dus nog niet begonnen met spuiten, dat zal wel binnenkort zijn.
    Nou blijf vooral mee kletsen, fijn om uit te wisselen!!! :)

17. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Ben je niet zwanger!?? ;) Wanneer moet je het worden? Ik herken jouw gevoelens heel erg hoor, ook dat IVF echt als een eindstation voelt en ik heb denk ik nog net 2 x om natuurlijk zwanger te raken en ik hoop het zo, zeker na die verhalen van Sweetskilly dat het zo pijnlijk kan zijn, dat je denkt: wat moeten we allemaal doormaken voor deze kinderwens!....:( Het is niet niets........

Ik kan het goed met mijn werk combineren, gelukkig maar het is nog niet begonnen, maar ze zijn bij mij heel flexibel en weten ervan. Ben wel benieuwd hoe het straks gaat als het zo ver is.

Ow dat weet Sweetskilly wel, hoe veel dagen ben je nu naar het ZH geweest en bezig met spuiten en dus ook, hoeveel tijd ben je kwijt eraan geweest in totaal? Ben ik wel benieuwd naar!!!!

Nikaa laat je even weten hoe het staat met je ongesteld? Misschien is het voor jou niet meer nodig straks, ik hoop zo voor je dat het dat is!!!
    xxx

18. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    PS weet iemand waarom je een lange of een korte cyclus moet doen, heeft dat met je lichaam te maken...waarop baseert de arts dat het een lange of korte cyclus moet zijn??????? :(

19. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    PS Nikaatje, hoe doe jij dat met je werk dan zo dadelijk???? Zijn ze op de hoogte ervan en wat doe jij precies? Lekker nieuwsgierig he!? :p

20. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi naat76!

Ik had het verkeerd opgeschreven ik heb de intake al gehad en moest bellen als ik ong zou worden en die vermoed ik rond 20 okt, dan mag ik starten met de decapeptyl, heb nog geen spuitinstructie gehad, dus ik hoop dat ik die dan op dag 3 krijg, ( krijg dan ook een uitgangsecho) maar hoe ik de deca moet spuiten is me niet uitgelegd, zijn kant en klare spuitjes dus zal ik vast zelf acher moeten komen haha
    ik ben inderdaad overgestapt van een ander ziekenhuis naar het reinier de graaf in voorburg.dit ziekenhuis kwam tot de conclusie dat het zaad te slecht was dus ik vond het enorm zonde van de moeite dat ik iui heb gedaan, maja als leek op dat gebied doe je wat de dokters je adviseren;)
    in welke ziekenhuis loop jij?
    ik las dat jij je werk hebt ingelicht, neem jij een weekje vrij tegen de tijd dat de behandeling start of ga je op de dag van een echo weer terug naar je werk?

Share This Page