1e IVF in november?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Astarte, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @astarte; nee, had dat pas na een paar dagen. Was wel heel blij dat het al zo snel weer weg was na het stoppen... hihi :D

2. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Hallo!
    Ik ben inderdaad ook begonnen met 150 Gonal-f en die is dus vanaf maandag teruggeschroefd naar 112,5. Ik heb niet het gevoel dat ik er dikker door geworden ben, de bijwerkingen die ik vooral heb is enorme moeheid, hoofdpijn met enige regelmaat en sinds een paar dagen ook echt eel gevoelige borsten en mijn stokkies voor ik nu ook, maar dat is niet zo gek met 25 stuks erin, hihi!

Och ja Nikaatje en Sweet lilly, die mutsenbollen.... daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat allemaal gaat hoor. Zijn ook minder prettige dingen, maar alles voor het goede doel met hopelijk een heel mooi resultaat!!

Zylly, volgende week 6 weken echo! Spannend hoor, kan me voorstellen dat je er naar uit kijkt!! Lijkt me een mooi moment om dat kleine wonder voor t eerst te zien. Hebben ze tegen jou gezegd dat je onder controle moet blijven van een gynaecoloog? Of mag je gewoon afspraak maken bij verloskundige? Heb nog geen idee hoe dat werkt, maar hoop me er snel in te kunnen verdiepen ;)

Nu eerst paar uurtjes werken en dan vanmiddag 2e FM, ben benieuwd!!

3. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    Hoi Dees,
    ja ben ook erg benieuwd!, ik heb een map gekregen van te voren met allemaal informatie, en daarin staat dat je tot drie maanden bij dat ziekenhuis op die afdeling moet blijven en daarna kan je geloof ik terug naar de gyneacoloog die je heeft doorgestuurd of daar blijven mag ook volgens mij. ik weet alleen niet of je ook naar een verloskundige mag gaan. geloof dat als alles goed gaat dat wel mag.
    ik hoop dat jij je zeer snel erin mag gaan verdiepen;)
    liefs

4. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Hoi meiden,
    Hier een update na mijn 2e FM vanmiddag: er waren er al een paar heel goed doorgegroeid en een paar die direct volgen en nog een boel kleinere. Dus of door stimuleren of vrijdag de punctie al doen en op aanraden van de IVF arts doen we dat laatste!! De kans op overstimulatie wordt anders te groot en er was al een mooi aantal klaar! Heel spannend allemaal en sneller dan verwacht!! Moet wel echt rust houden omdat het er zoveel waren, dus heb me meteen ziek gemeld op mijn werk en gelukkig allemaal lieve berichten gehad. Zometeen de pregnyl spuiten... Ben heel benieuwd!!

Liefs

5. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Hihi, was maar een grapje hoor hoe druk ik het op het wachtbankje heb. Hoewel het in mijn hoofd wel heel druk is en inderdaad 3x per dag aan die bolletjes moet denken...is het een verademing om niet meer te hoeven spuiten.

Maar verder heb ik toch nog wel wat last van mijn buik en rug en mijn conditie is ver te zoeken (snel buiten adem). Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, heb de WII maar eens uit het stof gehaald en heb gisteren weer eens naar "Alles is liefde" gekeken. Werkt goed even zo'n lach- en huilfilm! Andere tips zijn welkom!!

Dees, ojeee...morgen dus al!!! Is dat inderdaad snel gegaan joh! Goed dat je je hebt ziek gemeld...en nu dan inderdaad rustig aan doen hè en niet nog even dat wasje draaien, strijkje doen, vloertje dweilen;)
    Hoe ging de pregnyl? En hoe laat mag je morgen?!

6. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @Dees; wow meid, wat spannend! Dus vrijdag al de punctie...hoop dat het een goeie oogst wordt en veel goede bevruchtingen!!

@all; hier nogal onzeker...wachten duurt zoooooo lang!! Voel natuurlijk van alles, beetje menstruatie-achtige pijntjes en heb ineens uitslag in m'n lies. 30 november is het 2 weken na m'n punctie, dus dan gaan we testen. Moet nog ff geduld hebben...

7. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Dees! Goed nieuws meid!! :) Ik hoop echt dat het goed komt en vooral met de punctie! Ik hoor graag alle details daaromtrent!.....Hoe lang na eerste dag spuiten heb je dan zo de punctie precies???

Hier alles goed. Heb geen echte last van de Gonal-F, zelfs dat je denkt: doet het wel iets?:( gek he? Zal heus wel maar je bent ergens bang dat a.s. zondag (dan heb ik ook een (1e) FM!) blijkt dat het niets doet....:(

Herkennen jullie dat?

xxx

8. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Uitslag in de lies? Apart! Is dat iets wat kan bij zo'n behandeling???? :( 30 november, nog 6 dagen..is best lang he!???? Pfff....Succes!!

9. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    He meiden,
    Thanks voor jullie lieve reacties! De punctie is morgen om 10.15u, spannend!! De pregnyl zetten ging goed, naald ging er beter in dan de gonal de dagen ervoor. Geen idee waarom, wellicht omdat ik een beetje hyper was van de uitslag en het feit dat dit (voorlopig...) de laatste spuit was.... Verder vandaag niet helemaal fit, dus erg blij dat ik me ziek heb gemeld!

@Astarte: de punctie is bij mij nu op dag 15 van mijn cyclus en ben op dag 2 begonnen met de gonal. Ze hadden vooraf gezegd dat in 9 van de 10 gevallen de punctie op dag 18 zou zijn, maar bij mij dus toch wel wat eerder! Zo zie je maar, ieder lichaam reageert anders!!

@wachtweken dames, spannende tijd! Ik doe over een paar dagen met jullie mee en hoop van harte dat jullie dan al bijna tegen de dag met het goeie nieuws aan zitten!

Heel veel liefs voor allemaal!

10. Nikaatje

Dees...hoe is het gegaan??

11. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Halloa!

Hier weer berichtje van mij, lekker thuis vanaf de bank! Is allemaal goed gegaan! Kreeg prik in mijn bil met morfine en ze hadden al aangegeven dat het langer zou duren omdat het er zoveel waren. Punctie zelf viel me uiteindelijk reuze mee, je voelt wel wat, maar kon het goed hebben. Ze hebben 17 eitjes gevonden, whoehoe!!! Mooi resultaat dus! Kregen alleen daarna uitslag dat zaad niet goed was en nog een keer moest... Balen! Maar toen mijn man bij t lab aankwam vertelden ze daar dat het wel goed was... Dus wij weer terug naar IVF arts en daar kregen we te horen dat ze inderdaad verder gezocht hadden en toch genoeg hadden gevonden voor icsi. Beetje verwarrend allemaal, maar was zelf nog suf van de morfine, dus kreeg het allemaal niet helemaal mee!
    Moet nu wel echt absolute rust nemen, want kans op overstimulatie is er nog steeds en als dat doorzet kunnen ze mogelijk niks terugplaatsen :( Dus zit dit weekend hele weekend op de bank en doe helemaal niks! Hopelijk zitten er mooie bevruchtingen bij!! Moet maandag voor de terugplaatsing ook eerst bloed prikken, daar kunnen ze blijkbaar aan zien of er overstimulatie is of niet. En rust was het enige medicijn... Spannend allemaal dus!!

Hoe gaat het met jullie lieve meiden? Gaat het nog met wachten? En hoe is het met spuiten Astarte?

Xxx

12. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Dees! Klinkt goed!!! Rustig aan doen dus!!!!! Sprak strenge mama Astarte hahaha!
    Jij hebt dus heftiger pijnstillend spul gehad?? Morfine is niet niks! Maar geen infuus dus??
    Wat een oogst! Super!
    Wel verwarrend v dat sperma zeg. Vervelend!
    Maar er is iets gevonden! :)
    Hier alles goed vandaag ook cetrotide gespoten. Wel allergische reactie gehad erop even, rood met dikke bult. Nu weer beter. Pff iets heftiger die naald! Verder vandaag ook hoofdpijn gehad..iets meer last vd hormonen dus beetje...
    Nu the voice kijken....xxx

13. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    Hoi Sweetlilly,

spannend nog maar een paar daagjes!
    Het wachten is vreselijk he! maar menstruati achtige pijn had ik ook dat kan ook van het veranderen van je baarmoeder zijn dus laat je niet meteen deprimeren omdat je denkt dat je ong eraan komt hoor. en heb je echt uitslag van je huis in je lies of zijn het meer steken? ben benieuwd!
    Succes met wachten!
    liefss zylly

14. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Hi Astarte,
    Nee, inderdaad geen infuus gehad, alleen die morfine. Dat wist ik ook niet van te voren, maar kreeg complimenten van de IVF arts en verpleegkundige dat ik zo rustig bleef. Tja, geen idee, wist natuurlijk ook niet wat ik moest verwachten! Gisteren wel behoorlijk last gehad van steken in mijn buik, had af en toe het gevoel dat ik ze echt weg moest zuchten, haha!!

Maar jij dus allergische reactie gehad, dat is wel balen zeg, trekt het wel weg? En morgen je eerste FM! Spannend, ik ben erg benieuwd hoe de Gonal bij jou z'n werk heeft gedaan, hou me op de hoogte!

Veel liefs,
    Dees

15. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @dees; oh wat een goed oogst! Wanneer hoor je of en hoeveel bevruchtingen er zijn? Spannend hoor... En idd maar lekker rustig aan doen en laten verwennen door je mannetje!!

@Astarte; reactie van cetrotide had ik ook iedere dag. Rood, branden en jeuk. Trekt na een paar uurtjes weer weg. Schijnt een bijwerking te zijn die regelmatig voorkomt. Geen zorgen dus!

@Zylly; heb waarschijnlijk gordelroos in m'n lies. Dit kan geen kwaad voor een eventuele zwangerschap gelukkig!! Natuurlijk voel ik van alles, maar dat kan nu dus van hormonen, gordelroos, zwangerschap of aankomende ongi komen. Ik moet dus echt gewoon wachten op testen... Ben wel heel bang dat 't niet goed is... Maar we wachten in spanning af..

16. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi ladies!
    Dees, dank voor je reactie. Ja het komt vaak voor die reactie op de cetrotide. Is idd de volgende dag weer helemaal weg, wat sweet Lilly ook zei...moet zo weer spuiten. Had vandaag wel wat meer wit verlies trouwens, voor t eerst sinds spuiten dat ik meer afscheiding had. Herken jij of iemand anders dat?? Voel nu rechts wel wat zwaarder aan rond m'n eierstok en beetje van die ongesteld achtige krampen. Is dat ook herkenbaar???

Morgen vind ik wel spannend!

Ik hou jullie op de hoogte!....

17. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Ps sweet Lilly jij dus ook dank voor je input over de cetrotide! Toch lichaams vreemd dus die reactie! Het trok in n raar patroon over m'n buik richting borst dat rood en had een witte dikke bult en jeuk.

Wat vervelend v je gordelroos!! Kan toch juist wel kwaad dacht ik bij zwangerschap!? Ik zal wel in de war zijn met herpes dat is wel heel gevaarlijk voor net geboren kind iig.

O ja @Zylly: ik herinnerde me weer dat ze in het ZH hadden gezegd op die IVF info avond dat de kans op miskraam iets groter is na IVF dan normaal. Ik vroeg me af hoe ik daar nou bij kwam maar dat was t dus! Hoest met jou???!! Xx

18. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hallo lieve dames,

Even update van hier:

Ik heb vandaag mijn eerste FM gehad en we hadden....3 eicellen. Magere hoeveelheid en toch was de IVF arts tevreden omdat de kwaliteit wel heel goed is van die drie. En nu hebben we woensdag (of evt dinsdag) al de punctie!!! En ik ben net pas een week bezig! Heel snel dus! Eentje was al 21 mm en de andere 2 waren 14 en 15 mm....

Ik ben wel blij maar ook bang dat het doordat het zo weinig is niet werkt. Maar ik blijf vertrouwen....op wat ze zei: kwaliteit is goed!....En dus hoop ik dat dat de eindresultaten gaat helpen!!! Want het blijft heel spannend ik heb vannacht heel slecht geslapen ervan was zo gespannen en bang dat het niet goed zou zijn! Dus toch ook blij dat het wel iets oplevert. De arts zei dat ik in mijn korte IVF-traject het wel goed doe met deze opbrengst. Ik was ook helemaal verbaasd toen ze zei dat we de punctie al konden gaan doen!....

Ik wist natuurijk van Dees hoeveel eicellen zij had en dan denk je wel: oef 3 maar......Maar goed, ik heb ook een laag AMH en ben bijna 35 dus tja, het is niet meer zoals het eerder was en zolang de kwaliteit goed is, dat is wat telt hier, dus ik ga ervoor!!!

Liefs!!

19. Nikaatje

Hey meiden..spannend allemaal weer...Dees, heb jij al wat gehoord over het aantal bevruchtingen en wanneer de TP waarschijnlijk is?

Astarte, ik had op een gegeven moment ook veel afscheiding, leek op vruchtbaar slijm. Maakte me al even zorgen dat m'n eisprong er al aan zat te komen (ondanks de decapeptyl), maar gelukkig vond ik al op internet dat t vaker voorkomt en volgens de FA was t zelfs een goed teken.

Sweet Lilly, wat balen van je gordelroos, kan behoorlijk vervelend/hardnekkig zijn. Lastig hè al die kwaaltjes waarvan je niet weet wat voor symptomen t zijn.
    Ik had tijdens de IUI's een duidelijke regel voor mezelf: alles wat ik de eerste 10-12 dagen voelde, kwam door de pregnyl en niet door evt zwangerschap. Nu gaat dat minder makkelijk op, door de utrogestan. Ik ben sinds vrijdag wel een stuk minder moe, heb eigenlijk zelfs energie
    voor 10...maar sinds vanochtend wel menstruatie-achtige pijn in mijn onderrug en buik..dus ben toch wel bang dat het bijna game over is:x

Lekker weertje is t trouwens hè: prima om met een dekentje en poezen op de bank te plakken :)

20. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Hoi allemaal,

Astarte: het gaat inderdaad om de kwaliteit en niet om de kwantiteit! 3 goeie is beter dan een heleboel slechte!! Spannend hoor, nu komt het voor jou ook steeds dichterbij! Wanneer hoor je de exacte datum? Want dan moet je ook nog de pregnyl zetten toch?
    Bij mij is er inderdaad geen laag AMH geconstateerd, heb er nog voldoende ;)

Nikaatje, balen van de pijnen die je voelt zeg! Ik hoop echt zo ontzettend dat je goed nieuws krijgt! Eind deze week, of heb ik het fout? Mag je 2 weken na punctie of na tp testen? Ik heb morgen de tp, tenminste als ik geen overstimulatie heb. Heb echt mijn best gedaan om me rustig te houden, maar toen ik vannacht wakker werd voelde ik me toch wel heel slecht, misselijk en benauwd gevoel. Misselijk wijt ik maar aan de utro, maar benauwd is wel een van de tekenen van overstimulatie... :( Morgenvroeg eerst bloed laten prikken en dan om 11u tp hoop ik!!!!

Sweet Lilly, hoe gaat het nu met je? Gordelroos al wat minder? Heb je er iets voor gekregen? Voor jou wordt het nu ook steeds spannender he? Ik hoop dat je heel goed nieuws krijgt!

Nou meiden, rust lekker vanmiddag, met dit weer kun je toch weinig anders doen!!!! (al moet ik nog wel wat sinterklaasinkopen doen, maar internet is ook heel handig :))
    Liefs!

Deel Deze Pagina