1e IVF in november?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Astarte, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    Hoi Nikaatje,

laat je niet ontmoedigen hoor meid!;) ik had ook last van menstratiekrampjes dat is ook het verwarrende omdat je dat gevoel altijd hebt als je ong gaat worden vervliegt de hoop. maar ht kan ook zijn van je baarmoeder die zichaanpast;) ook had ik lage rugpijn rond me verwachte menstruatie die dus uitbleef.
    Blijf duimen voor je! spannend!
    liefs

2. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    @Dees
    Wat balen voor je zeg, die overstimulatie! doet zker ook erg veel pijn?
    Maar erg fijn dat ze er toch nog eentje hebben teruggeplaatst!
    Doe lekker rustig aan en veel drinken he!
    liefs

3. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    De dag dat ik ongi werd (14 dagen na de punctie) was wel erg moeilijk. Veel gehuild. De volgende dag ging het wel al beter. toen was ik gewoon nog een beetje down.
    Nu even rust en in januari op naar de volgende IVF. Hopelijk is 2012 een beter jaar voor ons.

4. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Lieve dames,
    Punctie gehad, zonder extra pijnstiller nog naast de zetpillen. En het viel me heel erg mee! Tuurlijk deed het zeer maar veel minder dan ik dacht!... Gelukkig!!! Had er ook maar drie natuurlijk....
    En dan kom ik bij mijn iets mindere nieuws; het heeft 1 eicel opgeleverd maar.... Ik ben niet negatief maar om nou te zeggen positief.... Ook niet. Ik was teleurgesteld daarover en ook blij met dat er toch 1 is.. Heel dubbel dit gevoel!!!! En heel gespannen word je hiervan want mijn kansen zijn nu wel klein. Ben als de dood dat het niet bevrucht!!!!...kreeg wel vd arts de vraag gelijk over die 150 eenheden gonal f en dat we dat op moesten schroeven waarschijnlijk. Ja dat dacht ik ook, sterker nog ik wil menopur proberen!!! Weet niet of ze dat doen hoor...

Afijn dat is mijn verhaal ik lig nu ff lekker op bed...

Liefs!

5. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Kniffel, spoot jij eerst geen menopur? Omdat je daarmee begint in januari?? Ik wil als deze poging niet lukt liever menopur als dat kan omdat ik erg minimaal gereageerd heb.. Maar ze willen de gonal f denk ik opschroeven en niet iets anders....

6. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    @ Sweet lilly: ja klopt, ben echt behoorlijk geschrokken en was super bang dat ze zouden zeggen dat de terugplaatsing niet door zou gaan. Maar gelukkig ging die wel door!! Nu inderdaad 2 weken op de bank, vooral beetje lezen, tv kijken en af en to computeren... Hoe is het met jou? Beetje tot je doorgedrongen dat je zwanger bent? Heb je al echo afspraak staan?

@Zylly: doet op zich niet veel pijn, ben vooral benauwd en kortademig. Gisteren op zolder alleen de was aangezet en toen weer naar beneden, gewoon bekaf en half uur buiten adem. Dat is best eng af en toe. Weet ook niet zo goed wat ik ermee moet, heb een folder meegekregen en daar staat op dat je moet bellen als je kortademig bent, tja, dat heb ik maandag al verteld, dus moet ik nou weer bellen??? Geen idee. Ik denk dat ik morgen of vrijdag wel nog eens bel of ik niet toch nog eens bloed kan prikken, aan je bloed kunnen ze namelijk zien of het beter wordt of niet. Drinken doe ik inderdaad veel... heb een lijstje hier liggen om te turven hoeveel ik gedronken heb, haha :)

@Nikaatje: hoe is het vandaag met je meid? Heb je nog een andere test gedaan? Ik heb wel eens van die ovulatietesten van sensitest gehad en die gaven ook nooit iets aan, heel raar, maar ik hoef daar niks meer van. Hoop en duim dat je een positieve test krijgt!!

@Kniffel: ik hoop inderdaad dat 2012 jou heel veel geluk gaat brengen, zou toch mooi zijn als dat het jaar is dat we allemaal een kindje krijgen!

@Astarte: goed te horen dat de punctie meegevallen is en inderdaad jammer van maar 1 eitje. Zo zie je maar, ik heb overstimulatie met 150 gonal en jij hebt maar 1 eitje. Kan je in ieder geval vertellen dat overstimulatie ook geen pretje is hoor (zie mijn verhaal eerder deze week). Rust goed uit en we duimen voor een bevruchting!!

Liefs voor allemaal

7. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

@Astarte: ha fijn dat de punctie jou ook is meegevallen. Inderdaad wel een domper dat er maar 1 eicel is gevonden, maar eerst maar even "rustig" de bevruchting afwachten...het hoeft er maar eentje te zijn! Ik ga voor je duimen! Overigens heb ik puregon gespoten, misschien is dat ook nog een optie ALS er nieuwe poging nodig is?

@Dees oei die kortademigheid is wel vervelend...nog rustiger aan doen dus! Ik had in de dagen na de punctie ook wel snel last van m'n buik en een beetje kortademigheid, maar merkte dat t met wat rust wel snel beter ging.

Meiden, lief dat jullie me nog wat hoop willen geven. Ik durf dat zelf gewoon niet te hebben. Heb vannacht de hele nacht liggen draaien en woelen, kon de slaap gewoon niet vatten. Was t uiteindelijk zo zat dat ik ben opgestaan en een test van KV (idd die van 2 voor € 5) heb gedaan, maar die bleef ook witter dan wit. Baaaaal zo van mezelf dat ik -ondanks m'n stellige voornemen - me toch zo gek heb laten maken om al eerder te testen. Ik wil echt van die onzekerheid af. Vrijdag moet ik bloedprikken in t ziekenhuis en dan hoor ik 's middags de uitslag. Had zelf verwacht dat ik voor die tijd niet meer in spanning zou zitten omdat
    ik ofwel al ongesteld zou zijn geworden ( heb normaal een LF van ong 10 dagen) ofwel heel misschien al een posi thuistest in handen had gehad. Inmiddels heb ik overigens ook niet zoveel aankomende menstruatie of andere kwaaltjes meer, op een hoge temperatuur na dan. Kortom, durf echt geen hoop (meer) te hebben.

8. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @dees; als je je zorgen maakt, moet je gewoon bellen! Stress is zo slecht in deze situatie! Neem je rust en zorg voor een beetje zekerheid. Hier is het nieuws nog niet helemaal geland... Heb eerste echo op 12-12. Ben benieuwd of er dan al een hartje klopt, dan 5 wk 5 dagen. Erg spannend!

@astarte; ik snap heel goed dat je baalt meid!! Maar geef zeker de hoop niet op, dit was ook mijn enige emmy en zie het resultaat! Ik duim voor je meid! Ik had trouwens ook gonal-f. Oktober 112,5 gespoten en later opgehoogd naar 150, met 1 follikel als resultaat. November heb ik 187,5 gespoten en had ik 16 follikels. Kan dus veel verschil maken!

9. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Dees morgen reageer ik op jou sorry dat ik dat nog niet heb gedaan foei!!!! Geen excuus maar was zo erg druk met de hele IVF en nog andere dingen die mij totaal opslokten!!! Dat is nu voorbij even gelukkig dus morgen meer tekst en uitleg v mij!!!

Sweet Lilly!!!! Van harte wat gaaaaaaf!!!!:)
    Met ook maar 1 Emmy! Nou ja ook.... Dat valt hier nog te bezien.....:(

Duimen maar!

Morgen ook reacties op de andere dames hoor!

X

10. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Nee ik ben begonnen met 225 eh puregon en dat is in de loop van de week verhoogd naar 300. Dit is al een heel stuk hoger dan wat jij gespoten hebt, dus misschien willen ze eerst een hogere dosis proberen. Als jij graag over wilt stappen op menopur dan zou je een gesprek aan moeten vragen zodat ze uit kunnen leggen waarom wel of niet.

Bij ons is het ziekenhuis zelf overgestapt op 300 eh menopur, waarschijnlijk omdat ik al zo'n hoge dosis puregon spoot.

11. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Kniffel waarom spoot jij initieel al gelijk zon hoge dosis dan???

12. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    @Nikaatje meid hoest nu met jou? Heb je alweer getest en wat kwam daaruit? Ik hoop zo dat er iets goeds uitkomt! Had jij nou ook nog cryo's??

Dees, hoe voel jij je nu? Doet de rust goed? Is het lastig voor je om die rust te nemen? En hoe voel je je nu? Zwanger?

Hier, pijn af en toe en blij dat ik me ziek heb gemeld na alles want ik had gisteren minder pijn dan nu af en toe, rechts de hele tijd steken met intervallen, die doen wel zeer!

Liefs

13. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Dank voor je input lilly!!! Is die ophoging vd gonal f dus na de eerste poging geweest? En de eerste poging niet gelukt dan of mis ik iets en was dit alles in 1 poging???....sorry ben t ff kwijt! Gaat ie verder goed daar boven op die roze wolk?:D

14. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Kniffel, bij welk ZH loop je ook alweer?.....

15. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Nog een vraag: mag je nu in december op de natuurlijke manier nog proberen zwanger te raken? Of zijn al die hormonen de boel in de war aan het schoppen geweest waardoor je weer even niets kunt?
    X

16. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Ha Astarte,
    Rust nemen is best moeilijk ja, de muren komen langzaam op me af... Is gewoon zo vervelend dat ik niks mag doen, ben zo afhankelijk van alles en iedereen. Morgen komen mijn ouders, die moeten oppassen bij mijn zus (woont bij mij in de buurt) en mijn moeder wilde dan even komen poetsen, echt lief!!
    Voel me nog absoluut niet zwanger, wacht maar geduldig (!!!!) af!

Balen dat je zoveel steken hebt, ik had dat de dag van de punctie ook, maar daarna waren ze wel weg. Ik duim met je mee voor mooie bevruchting!

Veel liefs en sterkte!

17. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @astarte; nee het was niet in 1 poging. In oktober ben ik begonnen met de eerste poging. Toen spoot ik eerst 112,5, na de tweede fm is dat opgehoogd naar 150, omdat er maar 1 follikel groeide. Bij de derde fm groeide er nog steeds maar 1, dus die poging is afgebroken. In november is er een nieuwe poging gestart, 1b zeg maar. toen begonnen met 187,5 en dat ging eerst ook niet goed, eerste fm maar 3, 2e fm 5, maar derde fm 16 follikels. Je kunt er dus zo weinig van zeggen... Maar eerst maar eens op deze richten. Wanneer hoor je of ie bevrucht is en wanneer het terug geplaatst wordt?

@dees; ja is fijn dat je moeder komt helpen. Doe maar rustig aan, je kunt niet anders... Sterkte!

18. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi dames,
    ja Dees, fijn die hulp van je moeder! Het is ook niet rustig om te zitten terwijl je huis een zooi is!!!....Dan duurt wachten ook nog eens langer als er weinig gebeurt in je leven..pfff heftig...

Sweet Lilly: dank voor je info; weer een vraag ;): In die eerste poging bij de 1e FM werd er dus niets geconstateerd en bij de 2e maar 1 follikel? Ik vind het dan nog maar weinig klinken die ophoging, maar misschien doet het veel meer dan ik denk hoor...En hoe lang heb je over die FM'en gedaan in totaal? Ik moet het namelijk nog s vragen maar omdat ik bij de eerste FM al gelijk de punctie te horen kreeg dat die 3 dagen later zou zijn, komt dat dan omdat ze gewoon zien dat er niet meer inzit en dat je daarom niet door spuit voor evt meer resultaat? Want die 3 van mij waren 21, 14 en 15 mm en ik vraag me dan af of ze dan beseffen dat het einde al bereikt is en met meer dosis doorspuiten geen zin heeft.....want 3 follikels en dan een punctie plannen, is toch best weinig, en ik was maar 10 dagen bezig toen ik de punctie al kreeg...veel sneller dan ik dacht....! Hoe ging dat bij jou, welke grootte hadden ze toen je voor de 1e/2e/3e keer ging, want het waren er ook nog eens meer! Maar er was uiteindelijk toch maar 1 emmy bij jou toch? Ondanks de 16 follikels. Hoeveel eicellen had je uiteindelijk??? Sorry voor de vele vragen maar ik wil me alvast voorbereiden en inlichtingen inwinnen voor ik een gesprek heb met iemand erover van het ZH....en omdat mijn gevoel niet zo goed is bij deze poging vooral....!!! XXX

19. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Ik word zaterdagochtend gebeld ergens tussen 0900 en 1100 uur voor de uitslag en de TP is dan in de middag bij goed bericht. Staat nu ook in mijn handtekening trouwens erbij! ;)

Liefs!

20. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    Hoi Astarte,

wat balen dat ze na al die moeite die je hebt moeten doen maar 1 eicel hebben kunnen vinden!
    zag die er wel goed uit? of hebben ze dat niet kunnen zien?
    Hoop echt voor je dat die een topper is die zich laat bevruchten!
    spannend hoor!
    liefs

Deel Deze Pagina