1e IVF in november?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Astarte, Oct 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Dees! Meid wat vervelend die hoofdpijn. Je weet toch ook dat je dat kunt hebben door dat je zwanger bent hè?! Dus niet de moed verliezen! Klopt t dat jij vijf dagen eerder dan ik, dus de 13e mag testen?
    Is je hoofdpijn nu weg trouwens en had je het normaliter ook zo erg als nu? Hoeveel eh pregnyl heb jij gespoten, ook 10.000? Dan moet je denk ik sowieso pas de 12e testen voor alle zekerheid....wat ik zo lees dan.

Het zijn zeker spannende dagen en ik ben gewoon nog blij dat ik nog de mutsenbollen heb want die zijn mijn houvast, je doet dan nog íets, als die op zijn is het echt wachten en vertrouwen en hopen dat je lijf het embryo accepteert! Pfffff lastig!
    Maar Dees wat voel je zelf, wat denk je, is het raak? X

2. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Oh wachtweekmeiden, ik leef met jullie mee. Ik vond de laatste wachtweek echt killing, kon mezelf af en toe wel opvreten. Heb zelf ook wel wat steken gehad bij m'n liezen en pijn in mijn rug/buik (alsof ik ongesteld moet worden), tot ongeveer 3 dagen voordat ik ongesteld werd. Toen waren ineens alle verschijnselen en kwaaltjes verdwenen.

Dees, wat vervelend die hoofdpijn!! Ik hoop dat 't inmiddels wat gezakt is?

3. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Klopt Astarte, ik mag 13 december een bloedtest doen in het ziekenhuis. Misschien dat mijn man en ik thuis van t weekend wel testen, vind t zo ontzettend spannend nu!! Voel ook weinig meer, na t eten wel een opgezette buik en rommelende darmen en af en toe als ik wat meer heb gelopen heb (meer dan hele tijd op de bank liggen ...:(), dan ben ik nog wel buiten adem. Mijn hoofdpijn is gisteren nog wel zeurderig op de achtergrond gebleven, maar vandaag gelukkig weg! Slaap alleen wel slecht en droom veel, ene keer dat het gelukt is en dan word ik weer zwetend wakker omdat ik gedroomd heb dat het niet gelukt is. Grrrrr.... deze dagen zijn slopend!

Maar vandaag ook nog beetje goed nieuws, net een brief van t ziekenhuis gehad dat we nog 1 cryo hebben, YEAH!!! Extra kansje dus!! Daar ben ik wel blij om :D
    Hebben jullie nog iets gehoord over cryo's Nikaatje? Je hebt volgende week een afspraak in het ziekenhuis, toch? Spannend hoe het nu verder gaat!

Die krampen, soort menstruatie-pijn had ik op de 4e dag na de tp, Astarte, hoopte dat het de innesteling was, maar even afwachten nog steeds dus...

4. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Oh trouwens, ik heb 5000eh Pregnyl gespoten 36u voor de punctie, dus op 23-11. Neem aan dat die nu na 2 weken wel uit mijn lijf is!

5. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Ja dat denk ik ook wel ja!!!!f Oef spannend, jij dus ook al die menstruatie krampen gehad!!! Mijn hoop is wel een beetje op jou gevestigd: als jij dat ook hebt gehad en zwanger blijkt....dan heb ik nog meer hoop! :D;)

6. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Ik hoop met je mee, meid... Ik zou in ieder geval enorm gelukkig zijn als het inderdaad zo blijkt te zijn. Alleen al het feit dat mijn lichaam inderdaad zwanger kan worden, lijkt me erg bijzonder. Hoop het mee te maken! En duim ook nog steeds voor jou hoor!!!

7. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Jaaaa! We duimen voor elkaar en denken heel hard dat we zwanger gaan zijn zometeen, dat het allemaal gelukt is, dan gaat het hopelijk echt werken! :D

8. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi Astarte en Dees,

Ik leef met jullie mee hoor! het wachten is zo vreselijk en duurt zo ontzettend lang.
    de menstruatiekampjes daar had ik ook last van, eigenlijk al vanaf de derde week geloof ik. de steken in me liezen had ik pas nadat ik de test al had gedaan. en wat bij mij ook opviel was dat ik weer last mijn eierstokken kreeg terwijl de pijn van de punctie al een aantal dagen verdwenen was. Ook had ik vanaf de punctie een opgezette buik en dat is daarna ook niet meer weggegaan. en pijn in me borsten merkte ik ook al vanaf de derde week. dus misschien voor jullie hopelijk wat symptomen die jullie herkennen!
    Ik hoop jullie snel positief testen!!
    liefss

9. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Dank je Zylly! :) Tja, die steken in de liezen heb ik af en toe en die krampjes heb ik nu vanavond ook weer gehad. Best wel dubbel want het kan echt alle kanten op, ook door de utrogestan die veel symptomen ook geeft of kan geven waardoor je geen idee hebt wat het nu is: je lijf wat zwanger is of de hormonen die werken.....:):( Wanneer kreeg jij die eierstokpijn dan precies na de TP?? Opgezette buik heb ik niet echt, misschien een beetje.....Oef dit is wel heavy hoor.... dat wachten....!!! Pijn in mijn borsten heb ik ook maar dat kan ook door de utro komen, dus tja.....niets van te zeggen! Je hoort dat veel vrouwen na het stoppen met de utrobollen sneller ongesteld worden omdat het progesteron het in principe tegenhoudt dus als je daarmee stopt komt dat sneller op gang lijkt mij.....las ik her en der zoekend en zwervend op google......;)
    Het kan ook zijn dat je juist later ongesteld wordt, door de medicijnen die je hebt gehad....m.a.w................

GEEN PIJL OP TE TREKKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

;)

OEF....DUS MAAR WEER GEDULDIG ZIJN......:D;)

10. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    Er is geen pijl op te trekken. Ik weet precies 14 dagen na de punctie en door de bollen heen ongesteld.
    Ik had zo'n 2 a 3 dagen na de tp last van zere borsten, gevoelige buik en eierstokken en het gevoel van ongi worden.
    De hormonen hebben hier een grote oinvloed op.

11. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Mee eens Kniffel, ik had precies dezelfde kwaaltjes als de zwangeren onder ons...dus er valt zo weinig over te zeggen. Ik heb zelf ook bij elk dingetje gedacht en gehoopt dat 't een symptoom van een innesteling of zwangerschap was en je bent daar natuurlijk ook heel erg naar op zoek in de wachtweken. Dat maakt 't ook zo'n verschrikkelijk onzekere periode.

Hou vol meiden, nog een paar daagjes!

Ik heb nog niks gehoord over eventuele cryo's, maar ik verwacht dat 't maandag wel bekend is. Ben wel blij met zo'n snelle afspraak, dan weet ik (hopelijk) een beetje hoe het nieuwe jaar eruit gaat zien. Ik vind vooral het "niet weten" waar en wanneer je er aan toe ben vervelend, hou graag het overzicht;)

12. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi meiden,

ja dat klopt inderdaad het kunnen ook de hormonen geweest zijn. het lijkt ook allemaal op elkaar dus is het zeker lastig en kan je er geen pijl op trekken!
    Nog even wachten maar, Succes nog even met het vreselijke wachten!
    Zou het zo leuk voor jullie vinden!;)

13. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    He meiden,
    Ja dat is ook zo, het kan vanalles zijn tot de bloedheet is geweest! Nog paar daagjes zenuwen... Zal blij zijn als ik gewoon de uitslag heb!
    Nikaatje, ja zeker fijn dat je maandag al terecht kunt. Hopelijk zijn er cryo 's en kunnen ze er snel een terugplaatsen. Ik was gisteren erg blij te horen dat we er eentje hadden, had ik eerlijk gezegd niet verwacht!

Zylly, alweer 7 weken, lijkt wel of de tijd vliegt bij jou! Heb je ergens last van?

Xxx

14. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Dees! Vertel eens meid, hoe zijn jouw gevoelens mbt zwanger zijn eventueel? Je verliest volgens mij geen bloed, dus dat is zeker al een goed teken! Ben je al gestopt met de Utro ballen?? Want als je daarna niet ongesteld wordt, is het een goed teken volgens mij....! Maar dat denk ik gewoon hoor vanwege de Progesteron die dan daalt en vaak word je dan ongesteld....! Heb je bepaalde klachten? Ik heb, terwijl ik typ last van mijn liezen en was vandaag ook even een beetje beroerd maar omdat dat allemaal ook door de bolletjes kan komen hecht ik daar niet veel waarde aan....ik ben wel af en toe wat dizzy ook en dat had ik eerder niet maar dat kan goed door de Utrogestan komen ook.....Pfffff.

Ja Zylly, hoe gaat ie nu?

En Nikaatje, idd benieuwd naar evt cryo's!

Liefs!

15. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Nikaatje hoe lang na de TP werd je ongesteld? En had je ook de mutsenbollen en hoe lang na of voor het stoppen daarmee werd je het eigenlijk? Ik snap je behoefte aan overzicht houden hhaha dat heb ik ook wel en toch kunnen we weinig....overgeleverd aan het ZH en ons lijf.....;)

16. zylly

zylly Actief lid

May 20, 2010
    138
    1
    0
    Hoi Dees en Astarte,

dankje, ik voel me eigenlijk wel goed, wel heb ik veel last van misselijkheid en ben ik heel erg moe op me werk. verder eigenlijk nergens last van.
    de tijd vliegt zeker ja!, Vandaag krijg ik alweer iemand van moeders voor moeders op bezoek. Ik wil iedereen natuurlijk wel blijven steunen!;)
    Succes met wachten nog even!!

17. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

Oct 27, 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    he wat leuk! Ik krijg ook mvm vandaag :D Ben benieuwd... Hier nog weinig kwaaltjes, af en toe wel wat misselijk en moe, maar valt me nog mee. Hoop dat het zo blijft!

Hoop zo dat er snel meer volgen hier!! Het is zo bijzonder...Dit gun ik iedereen!

18. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Oh jullie gaan meedoen aan moeders voor moeders! Dat is echt goed van jullie, mocht het bij mij ooit zover zijn, dan ga ik dat ook zeker doen!!

Hier inderdaad nog geen bloed te zien... Vanavond en morgenvroeg nog 2 mutsenbollen en dan ben ik daar ook weer van af. Vandaag is het 2 weken na de punctie en vanmorgen toch niet kunnen weerstaan en een test gedaan (midstream van zwanger en kids) en een licht streepje... Maakt me nu wel onzeker, moet ik blij zijn of juist niet?! Streepje was na half uur wel erg donker maar in de gebruiksaanwijzing stond dat je niet moest aflezen na 10 minuten. Dus weet niet wat ik nu moet. Aan de ene kant denk ik, als er helemaal geen hcg in zat kan er ook geen (licht) streepje komen en aan de andere kant denk ik: waarom was het dan nu geen dikke vette streep?!?! Grrrr, dat wachten en thuis zitten maakt me gek!!! Morgen nog maar eens een test doen...
    Sorry voor mijn geklaag meiden, maar jullie begrijpen tenminste hoe dit allemaal voelt!

Xxx

19. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

Oct 27, 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @dees; oh meid wat spannend!!! Ik zou een andere test halen, kruidvat 2v5 is goed! Gaf bij mij sneller en duidelijker positief aan.. Oh ben zo benieuwd..!!!

20. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Thanks voor je berichtje Sweet Lilly, ja, denk dat ik inderdaad maar een andere ga halen! Die van kruidvat zeg je? Dadelijk dan maar eens die kant op gaan... Vind het echt super spannend en hoop zo ontzettend op goed nieuws....

Share This Page