Hoi Naat76, vreselijke hé die teleurstellingen! ik hoop ook telkens dat het net voor de behandeling positief kan zijn want je hoort zo vaak verhalen dat mensen opeens zwanger zijn, maar dan is het idd een hele domper ja! Ik begrijp dat je de 26ste ong moet worden? heb je al de opzwemtest gehad? bij mij ging het dat ik drie weken geleden een afspraak had voor de opzemtest dit combineren ze dan met een echo om te kyken hoe je baarmoeder enzo ligt. en op deze dag kreeg ik ook te horen dat ik de volgende cyclus al mag beginnen. helaas was ik net ong geweest haha!dus moest ik dan weer vier weken wachten om te starten maar dan mag je vast al aardig snel starten!
Hoi JackyG, gezellig dat je ook mee komt kletsen!, het onderwerp is natuurlijk wat minder maar het is inderdaad fyn om met mensen te kunnen kletsen die hetzelfde doormaken en je ervaringen kunt delen! je hebt dus 1 november je tweede intake, weet je al wat je te horen gaat krijgen en wanneer je mag starten?
Hi Jacky, welkom!! Dat is weer een ander verhaal met de zelfde uitkomst, nou ja met ICSI maar ook een reden om het kunstmatig te moeten doen!....Bevalt Drachten? Zwolle schijnt geloof ik een autoriteit te zijn op IVF gebied als ik me niet vergis... En heb je twee intakes?...Hebben ze jou nog onderzocht??
Ja zekers Zylly!!! Ik ben ook nog steeds aan het hopen dat ik geen IVF hoef, echt!!! Er is nog een kleine kans!!!! *Hoop hoop*! Klopt dat ik de 26e ongesteld moet worden ongeveer (verschilt nog wel eens een paar dagen, afgelopen maand was ik ook een dag over tijd) dus ik hoopte in dat licht dat het gelijk kon maar anderzijds zie ik er ook tegen op. En dan is die ene maand niet lang meer wachten...maar dan wel dus echt een maand wachten!.....
Hi! Ik krijg op 1 november in ieder geval "prikles" en verder nog wat uitslagen. Hopen dat alles goed is! Dan gaan we daarna gelijk los. Dus als ik het goed heb begin ik dan 18 november met prikken (moet toevallig 1 november ook ongi worden..). Maar heb alles nog niet helemaal helder hoor dus ik kan het mis hebben hihi! Ben in ieder geval wel heel blij dat het allemaal zo snel kan. In Drachten wordt de ferti nu pas opgezet had de dokter het over, vandaar dat er nog geen wachtlijst is. Al weet ik trouwens niet of er bij andere zhuizen wel een wachtlijst is, maar ik was er wel heel blij om! Liefs!
Hoi dees 79, Ik heb 4 dozen decapeptyl, 3 dozen gonal-f en de ovitrelle en de vaginale capsules (lutinus) voor na de terugplaatsing meegekregen +naaldencontainer. Erg veel dus zoals je leest. Groetjes Nathalie
he meiden, jullie krijgen nogal andere medicatie dan ik. Ik heb ook gonal-f, daarnaast nu cetrotide en laatste dag pregnyl. Na de punctie heb ik utrogestan (vaginale tabl.) en suprefact (neusspray). Hoe kijken jullie tegen de punctie aan? Ben ook zo benieuwd hoe jullie de medicatie gaan ervaren. Iemand al ervaring met hormonen? Ik ben met vlagen echt zo vreselijk depri, dat ik even niks meer zie zitten. Dan wil ik onder m'n steen kruipen en er volgend jaar weer onder vandaan. Blegh..!! Maar andere momenten is er niks aan de hand... @jacky; welkom meid. Helaas geen ervaring met ivf in nederland en in het buitenland gaat het net anders, dus kan je helaas niet helpen...
Samenlevingstest vermoed ik. Dan kijken ze of je baarmoeder ontvankelijk genoeg is voor het zaad van je man/vriend en het milieu goed is (niet te zuur of dacht ik). In ons ZH hebben ze dat niet eens gedaan. Is een beetje achterhaald, begreep ik.
Als ik het goed begrepen heb vinden ze 26 dagen minimum omdat anders een bevruchte eicel geen kans krijgt om in te nestelen, maar helemaal snap ik het ook niet... Want mijn ovulatie was meestal na 12 dagen, dus dan heb je nog steeds 14 dagen waarin een bevruchte eicel kan innestelen zou ik zeggen, maar goed ik ben ook geen dokter... hihi
H JackyG, Welkom en gezellig dat je mee komt kletsen!! Dat is wel schrikken niet, dat je dan toch voor ICSI moet gaan? Weet je dat al lang? Is inderdaad fijn om een en ander met meiden te delen die hetzelfde doormaken. Ik dacht eerst, zo'n forum is niks voor mij, maar ik merk dat ik er elke dag van leer en ook prettig vind te lezen wat jullie allemaal doormaken! liefs!
Dat dacht ik ook altijd maar in mijn omgeving doet op dit moment dus niemand IVF en ook het elke maand toch hopen is fijn om te delen en dus vind ik het ook gezellig en prettig om zo uit te kunnen wisselen. Hier wordt niemand moe van je, of roepen ze dat 'je het los moet laten'....
Ik schrok inderdaad wel, maar ik had de moed eerlijk gezegd al opgegeven om uberhaupt nog zwanger te kunnen raken. Aangezien de kwaliteit van het zaad zoooo slecht was dat we dachten dat er helemaal geen mogelijkheden zouden zijn.. Dus wat dat betreft is het al een meevaller en ben ik eigenlijk best wel positief! Ik geloof er ook sterk in dat als je positief bent dat dat ook een goede invloed heeft op alles. Ik probeer dus alles zoveel mogelijk van de positieve kant te bekijken!
Mijn man zijn herstel was in augustus 2010. Het "probleem" bij ons is dat hij een stuk ouder is dan ik en hij liever vandaag dan morgen opnieuw vader wordt ivm zijn leeftijd. (Heeft al een dochter uit een eerder huwelijk). Dus vandaar dat we niet lang wouden wachten. En dat snapten ze in het ziekenhuis ook wel gelukkig.. Liefs!
Oh ja, kijken jullie ook zo tegen het prikken op? Ik vind de bijwerkingen enzo nog tot daar aan toe maar dat prikken daar krijg ik echt de kriebels van! Maar goed, waarschijnlijk valt het prikken wel mee en heb ik meer last van de bijwerkingen hihi!
@Jacky; ach het prikken valt wel mee. De meeste meiden doen het gewoon zelf. Dat lukt mij dan weer niet, ondanks dat ik verpleegkundige ben... Het is gewoon tegennatuurlijk. Maar je kunt altijd je huid nog een beetje verdoven met iets uit de vriezer. Bijwerkingen vallen ook wel mee, alleen de stemmingswisselingen zijn erg lastig. Het is wel heel goed om er zo positief mogelijk in te stappen! @Naat en Dees; ja, ik vind het forum ook een verademing. Inderdaad meiden die hetzelfde doormaken en waar je gewoon je verhaal kwijt kunt. Je onzekerheden en zorgen delen zonder dat mensen oordelen of zeggen dat je dit of dat moet doen.
Prikken daar zie ik inderdaad ook tegen op als tegen een grote berg... Ik ben als de dood voor spuiten en heb ook het liefse dat mijn man het doet, maar aan de andere kant zou ik het ook wel weer erg goed van mezelf vinden als ik het gewoon zelf kan! Maar ben zo bang dat ik het fout doe Heb besloten de spuitinstructie volgende week dinsdag af te wachten en afhankelijk van het hoe en wat, ik dan wel besluit of ik het zelf wil doen, of toch niet. Een voordeel van als ik het zelf doe, dat ik niet afhankelijk van iemand ben en heb gelezen dat het tijdstip toch wel belangrijk is. En ik wil niks aan het toeval over laten, dus dit moet gewoon gedaan worden zoals gezegd wordt!!!!
@Dees; ja het is belangrijk om het op een vast tijdstip te doen. Ik prik 's avonds tussen 6 en half 7. Deze dagen ben ik allemaal thuis en man ook, dus die prikt. Ik heb 1 late dienst gehad en toen heeft een collega me geprikt. (voordeel van in de zorg werken ) Op zich valt de handeling zelf wel mee. Het is niet moeilijk, maar ik heb makkelijk praten. Ik weet niet hoe jullie spuiten eruit zien en of je ook alleen in je buik onder de huid moet spuiten. Gebruiksaanwijzing zit er altijd bij. Goed lezen en kijken en dan lukt het wel meid. En anders toch door een ander laten doen.