Hallo, sorry dat ik zo weinig reageer, heb er gewoon geen tijd voor... Ik ben van plan mij 'gewoon' ziek te melden bij deze poging, maar even zien hoe dat bevalt en verloopt. Stiekem hoop ik na de punctie genoeg cryo's over te houden om nog een paar maanden vooruit te kunnen. Moeten we door naar een 2e poging kan ik nav de 1e poging beslissen het anders te doen. Ik werk 30 uur. Ik ga trouwens naar het RKZ in Den Haag en zij werken samen met het LUMC.
Hi meiden, Ja verplicht vrijen is voor een goed doel maar het gevoel komt er ook bij en sterker nog, soms tussen! Dat is de ene maand meer n probleem dan t andere moment. Het is vind ik ook belangrijk dat áls je vrijt, je er niet beiden als n zoutzak bij ligt en de air van het moet maar. Je probeert er iets v te maken... En das lastig af en toe... Vandaag de arts ff telefonisch gesproken. Als t goed is kunnen we nog wel voor t eind vh jaar met de IVF beginnen. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik ongesteld word zo ong. op de dag v de intake en ik nog alle medicatie en instructie moet krijgen wordt t dus pas de volgende cyclus: maar omdat UMC dicht is tussen kerst en nieuwjaar die week was t even niet zeker maar zij dacht dat we iig wel voor eind vh jaar 1 poging zouden kunnen doen (ook kijkend of er genoeg capaciteit was op de labs enzo)... Dus ik vermoed nu dus echt nog twee x gewoon ongesteld ( hopelijk zwanger natuurlijk...) en dan voor de IVF. Mijn werkgever is super flexibel trouwens. Ga vw privacy redenen er op t forum niet op in maar laten we t er maar op houden dat mijn werkgever super meewerkt en ik erg blij ben met de door hun geboden mogelijkheden!!! X
@ Naat: Wel fijn dat je nog voor het einde van het jaar kunt beginnen! Super toch? Hopelijk een mooi einde van 2011!!
Dat is goed nieuws Naat! Ik heb helaas nog niets van mijn HRdame gehoord over het werk en verlof of ziekte tijdens ICSI.. Maar we wachten af! Fijn weekend voor jullie allemaal!
he dames! Wij zijn gestopt met onze eerste icsi-poging Er groeide maar 1 follikel en dat is niet genoeg, er valt meer uit te halen bij mij. Hiervoor onderga ik geen punctie en vind het ook zonde van de poging. Voelt wel heel klote, want je hebt toch hoop dat je snel zwanger bent... En dan ook nog eens de mededeling dat er normaal dan een maand rust tussen komt. Maandag gaan ze overleggen of wij dat ook moeten of dat we wel in november verder mogen. Ik hoop het zo..!!
Owh nee das balen! Wat jammer. Maar we blijven duimen voor elkaar! Ik hoop dat jullie snel verder mogen.. Moed houden!
@Sweet Lilly: meid wat balen!! Teleurstellend zeg! Hoe kan het dan dat er maar 1 follikel groeit? Is dat gewoon pech? Kreeg jij hormonen? En weet je al of je in november door mag? Sterkte!!! @de andere dames: bedankt voor jullie meeleven en inderdaad hopen dat 2012 een zwanger jaar wordt (voor ons allemaal!!)!! Hoe is het verder hier? Met mij wel redelijk: ik zie erg op tegen de IVF en ben dan ook erg benieuwd wat we allemaal te horen krijgen de 26e okt. Ik lees dan de verhalen ook bij jullie over die punctie en dan springen de tranen me in de ogen. Zo van: waarom moet dit allemaal zo VERROT en PIJNLIJK zijn om iets te bereiken wat je graag wilt? Afgelopen week dacht ik ook: laat maar zitten ik ben er klaar mee. Had ook wat moeite met mijn kindje die erg vervelend deed en toen dacht ik: hoe moet ik dat straks doen met 2 als dat lukt!????? Is natuurlijk moment opname hoor!..... maar het hoort er wel bij want dat kan ik wel zeggen met 1: het is een zegen om een kindje te hebben maar het is ook confronterend, moeilijk en uitputtend! Geen dooddoener maar zoals ik er het ervaar...Toch weet ik zeker dat ik een tweede wil, hoe vermoeiend en veeleisend het ook kan zijn!....het is echt welkom! Ik ga naar bed. Tot leessens! xxxx
@Sweet lilly, wat een verschrikkelijk nieuws! Echt super balen, hopelijk krijg je snel te horen dat je toch door kunt, wachten is echt vreselijk!! Heel veel sterkte ermee!!
Jeetje Sweet Lilly wat balen zeg, inderdaad echt k*t met peren! Een poging afbreken is zo'n enorme teleurstelling! Wat was de dosis die jij moest spuiten trouwens? Naat76: heel herkenbaar hoor, af en toe heb ik ook zo'n enorme dip dat ik denk dat het allemaal toch niet gaat lukken, dus waarom zou ik er dan überhaupt aan beginnen?! Bij mij komt dan vooral ook omdat er geen oorzaak is gevonden, ik heb daardoor soms het idee dat IVF ook geen zin heeft. Op andere momenten ben ik wel weer positief, maar meer nog overheerst het gevoel dat ik dit moet doen om maar alle kansen aangegrepen te hebben. Toch zou ik liever gewoon positief zijn; zoals iemand al een keer tegen me zei "je kunt altijd nog teleurgesteld en verdrietig zijn".
Mooie zin, die laatste....niet altijd haalbaar maar ik vind hem wel positief en licht!..... Zeker bij jou zonder echte oorzaak, dat lijkt me super frustrerend! Ik heb gelukkig een dubbele reden: ik een slecht AMH en man minder goed zaad. Dan weet je waarom het moet. Bij jou vraag je je af: waarom we hebben toch een gezond lijf? Ik zou er dan geloof ik NOG meer moeite mee hebben om die troep te nemen en mijn eigen cyclus totaal in de war gooien.....ik vind dat namelijk heel erg om te moeten doen. Omdat mijn cyclus namelijk spot on is, met een dag of 2 schuiven maar ik functioneer in mijn beleving zo goed dus dat is gewoon moeilijk te accepteren..... Hoe is het nu verder met jou? x
Hoi dames Ik ben nieuw op deze topic. Ik ben vandaag ongi geworden en mag vanavond beginnen met spuiten voor de eerste ICSI poging. Ik las dat er veel vragen waren hoe het bij een ieder is geregeld op het werk ivm de controles en het weghalen / terugplaatsen van de eitjes. De dagen van de controles kan ik gewoon thuis werken en de andere dagen krijg ik vrij. Ze zijn op mijn werk erg meegaand en ik ben er ook vrij open over het feit dat we een IVF traject ingaan.
Hai Kniffel, welkom hier! Jij hebt zo te zien ook inmiddels wat meegemaakt joh..wat een teleurstellingen. Maar fijn dat het bij jou op je werk (ook) zo goed geregeld is, alle beetjes helpen wat dat betreft. Ja, Naat ... ik loop er nu steeds meer tegenaan. Aan de andere kant is de kans dat het ooit spontaan bij ons lukt nog steeds aanwezig. Maar die teleurstelling elke maand, man...dat ben je op een gegeven moment wel spuugzat. Ik denk niet dat het een makkelijker is dan het ander, hoewel ik weleens heb begrepen dat als er een duidelijke oorzaak is (zoals verminderde zaadkwaliteit) de kans op een zwangerschap - dmv icsi - wel een stuk groter is, ong 40% ofzo. Simpelweg omdat dan de oorzaak wordt weggenomen. Maar ook dat blijft moeilijk lijkt mij.
@naat; ja ik kreeg wel hormonen. Gonal-f, maar waarschijnlijk is de dosering niet hoog genoeg geweest. Na de 2e follikelmeting hebben ze de dosis opgehoogd. Dat heeft helaas geen effect meer gehad. Dat er maar 1 follikel groeit kan komen door te weinig reactie op hormonen of gewoon dikke pech... Volgende maand dus maar opnieuw proberen.. @nikaatje; ik spoot gonal-f, 112,5 eenheden. Na de 2e fm ben ik omhoog gegaan naar 150 eenheden, maar dat is nog niet heel veel. Denk dat we de volgende ronde starten met 150. De dip is vreselijk herkenbaar. Die ga je nog wel vaker krijgen denk ik. Het hele ivf-traject is gewoon zwaar. En ja, natuurlijk hebben we het er allemaal voor over, maar dat betekent niet dat we niet verdrietig mogen zijn toch? Na de tranen kan ik mezelf altijd beter bij elkaar rapen en doorgaan, dan dat ik de tranen tegenhoud. @all; WE MOGEN DOOR IN NOVEMBER!!! Ik ben er helemaal blij mee!! 2 november uitgangsecho en dan derde dagvan m'n cyclus weer beginnen met spuiten. Spannend! Waar staan jullie nu allemaal in het traject? Nog iemand die begin nov. mag beginnen?
Welkom kniffel! Wat n traject heb jij er al op Zitten! Twee miskramen!... Pff. Is dit voor je 1 e kindje? Afijn wees welkom en klets lekker mee! Het forum is nog niet knal actief maar er wordt wel zeker gepraat en uitgewisseld! Tot gauw!
oh had het even gemist; hoi kniffel! Je mag vanavond beginnen.. Meid, wat spannend! Ga je zelf spuiten? En wat ga je spuiten? Hoe voel je je nu? Heel veel succes meid en laat maar weten hoe 't spuiten ging. Ben erg benieuwd hoe andere meiden dat ervaren.. Knuf!
Ha Sweet Lilly, fijn dat je toch in november door mag!! Maar blijft wel balen dat de dosis blijkbaar te laag was. Ik ga zelf ook maar met "slechts" 100eh Puregon beginnen en ik hoop maar dat dat genoeg is. De hoeveelheid is wel gebaseerd op de eerdere IUI-ervaringen (daar heb ik één poging moeten afblazen omdat er teveel follikels groeiden en ik spoot toen 92eh), maar het blijft spannend en precair. Ik zal mijn handtekening even aanpassen, ga vanaf de 24e starten met de decapeptyl (ochtendprik), de 26e slik ik de laatste pil en 1 november heb ik de eerste (uitgangs)echo. Als alles er dan goed uitziet, ga ik vanaf die dag beginnen met Puregon. Geen idee hoeveel dagen ik dan moet doorspuiten, maar ik gok erop dat - als alles goed gaat - ik half november de punctie heb.
@nikaatje; oh spannend zeg! Dan komen we waarschijnlijk rond dezelfde tijd uit. Als ik tenminste op tijd ongi word.. Ik heb geen pil, dus moet wachten op eigen cyclus. Maar die is aardig regelmatig, dus begin november gaat het weer gebeuren. Spannend allemaal he.. Maar die dosering zit bij jou dan aardig goed denk ik. Als je die ervaring al had..
@Kniffel: Welkom hier! Leuk dat er weer iemand meekletst! @allen: Ik ga morgen 11 daagjes op vakantie met mijn hubby, lekker naar Gran Canaria. Even de zon opzoeken en wat energie opdoen! Vanmiddag worden al mijn medecijnen als het goed is bezorgd, waar onder de pil. Ik moet ongi worden op vakantie, waarna ik met de pil begin. 1 november heb ik prikles in Drachten en dan gaan we los! Ik heb er heel veel zin in en vind het ook spannend. Het is dus van mij uit de komende tijd wat rustiger. Allemaal heel veel succes en liefde toegewenst!