1e IVF in november?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Astarte, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    Hoi Naat76,
    Spannend zeg! krijg je dan ook te horen wanneer je precies mag starten? Dat pil idee kan ik me heel goed voorstellen, Ik begrijp nog steeds niet zoveel van die pil:( haha! maar dat heeft dus te maken met een lange of korte cyclus? en weet je ook wanneer ze besluiten dat je de lange of korte moet doen?
    veel succes alvast!

2. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    jeuk heb ik ook op de plek van de spuit! en hoofdpijn is ook bekend. Vervelend al die bijwerkingen, maja we doen het voor een goed doel natuurlijk! Spannend allemaal he!
    Ook interesant om te lezen dat iedereen weer een andere aanpak van behandeling krijgt.

3. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Ik heb nog geen idee dat horen we volgende week woensdag allemaal! Dan is het gesprek op basis v onze persoonlijke info, ook nog uitslag zaadtest die is gedaan ter controle dus ben erg benieuwd....dan hoor ik vast hoe en wat!!! Ik laat dat uiteraard weten weer!!! Moet precies ongesteld worden de dag vd intake dus blijf hopen ;)!

4. Moniue

Moniue Lid

9 okt 2011
    12
    0
    0
    sociotherapeut in jeugdpsychiatrie
    Honselersdijk
    Hallo,
    daar ben ik ook weer even. Ik ben inmiddels ongi waarmee de hoop op het voorkomen van IVF vervlogen is en we er toch echt aan moeten geloven.:(. Ik heb vandaag de Lucrin Depot gehaald. 11 november heb ik de uitgangsecho en dan moet ik als alles goed is 12 november starten met 1xdaags 150E Puregon. Zo'n 10 dagen later zal ik dan de punctie hebben. Ik vind het super spannend, maar we gaan ervoor!;)
    We zijn in behandeling bij het Rode Kruis in Den haag, maar zij hebben een samenwerking met het LUMC. Daar zal ik dus ook een paar keer heen moeten.

Succes voor iedereen! Ik ben geen actieve schrijver, wel lezer en ik leef met iedereen mee.

5. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Hè balen Moniue... maar inderdaad, nu gewoon hoofd omhoog en er voor gaan.

Ik heb overigens al echt vanaf dag 1 tabak van die stomme anticonceptiepil...blijf bloedverlies houden en voel me niet echt lekker. Kan me niet voorstellen dat ik dat ding jarenlang dagelijks heb geslikt!

6. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    @Moniue: inderdaad wat balen voor je! Het hoopvolle wat jij had herken ik en wat lijkt t me kl.te om nu toch eraan te moeten geloven!!! Heel veel sterkte!

@Nikaatje: meid ik snap jou echt!!! Die pil, wat n troep en ik denk er t zelfde over; dat ik dat zo lang geslikt heb!!! Daarom vind ik die troep in t algemeen zo erg, wat je allemaal moet slikken (sorry spuiten!) om verder te komen! Het helpt enerzijds maar het is zo zooi anderzijds!....:(

7. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    Oh spannend!, dan krijg je een hoop info te verwerken. ja dat hopen blijf je idd doen, ik hoop ook voor je dat het allemaal niet nodig is!:)
    Veel succes!

8. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Hallo allemaal,

Ja, die pil inderdaad, gedver! Ik ben afgelopen week ook weer begonnen ermee. Ik moet ook bekennen dat ik het gewoon bijna steeds vergeet, ben helemaal niet meer gewend om zo'n stom ding te slikken. Tot nu toe nog geen last van gehad, maar ik zou er toch liever weer van af zijn. Die troep allemaal.

Voor jullie info: als jullie mij de komende week weinig zullen zien hier, dan komt dat doordat ik lig te genieten van het zonnetje op de canarische eilanden. Even uitrusten en dan aan de slag met alle hormonen...

Meiden, tot snel en veel succes allemaal!
    Liefs Dees

9. Risssjuh

Risssjuh Nieuw lid

28 jul 2011
    2
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wij hebben gisteren ut intake gesprek gehad voor ivf/icsi..
    En ik heb de prik instructie ook gelijk gehad!

(Kregen ook gelijk het recept mee voor de medicatie!! is inmiddels al in huis!!!)

Ik had de keuze omdat ik onder de 34 ben en een normale cyclus heb varierend van 28 tot 32 dgn om te kiezen uit:

6 x op de natuurlijke manier met je eigen ei dus 1 of 2) en met een klein beetje bij spuiten van hormonen

en daarna 2x hormonaal (weer aan de pil enz cyclus plat leggen enz enz meer eitjes enz enz jullie kennen ut wellicht

(Die 6x natuurlijke weg telt voor 1x hormonaal)

of: gelijk 3 x hormonaal

Waarschijnlijk heb ik a.s maandag of dinsdag mijn menstruatie (hopen natuurlijk van niet) en starten dan gelijk!!

wij hebben gekozen voor eerst 6x via de natuurlijke weg!

Iemand bekend met deze variant waar ik dan bedoel 6x natuurlijke manier en daarna 2x hormonaal??

Gr Rissss

10. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    Welkom Rissjuh! Wat spannend allemaal ook voor jullie! ik heb zelf geen ervaring met 6x via de natuurlijke weg, maar het klinkt wel als een aantrekkelijk aanbod;) (al is het naturlijk niet leuk) Weet je ook hoe ze dat precies doen?, halen ze dan dat ene eitje eruit en bevruchten ze die dan en plaatsen ze de embryo dan weer terug?

En ga je nu voor het eerst de molen in? gezellig dat je ook komt kletsen!

@Dees79, een hele fyne vakantie toegewenst!

11. Risssjuh

Risssjuh Nieuw lid

28 jul 2011
    2
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik zal even snel uitleggen waarom wij voor IVF/ICSI in aanmerking komen ipv IUI.. mijn manneke zijn zwemmers zijn niet goed genoeg en er zijn er te weinig!

Dit is voor ons idd de 1e x dat we de mmm in gaan!

Ik zal ook even uitleggen hoe ut met de natuurlijke cyclus werkt!

Je hebt deze keuze alleen:

Als je onder de 34 bent of 34 bent en een normale cyclus hebt varierend van 28 tm 32 dgn.

Ze werken met jouw ei die je (waarschijnlijk) elke maand hebt!
    Dag 8 9 of 10 echo... om te kijken hoever ut eitje is...
    als ut eitje 14 mm is medicatie(cetrotide 0,25 mg) (en 150 eenheden Puregon) spuiten ..

zodra ei 16 mm of meer is en afhankelijk van je hormoonwaarden moet je stoppen met de puregon ...
    de cetrotide stop je mee afhankelijk van de follikel grootte..

vervolgens afspraak maken voor punctie!

Voor deze punctie begin je 34 uur (bij de hormonale weg is dit 36 uur) van te voren met de pregnyl eenmalig 10000 eenheden..(dit voor uitrijping van de eicel)

Dan word er besloten in het lab IVF of ICSI afhankelijk van ut zaad kwaliteit.. en dan na 2 a 3 dgn terug plaatsing!!

Heb je een maand geen ei is er 1 kans weg!
    Ben je te laat en is je ei al gesprongen is er ook 1 kans weg!

Zoals ik al verteld had deze 6 x met je natuurlijke cyclus staat voor 1x hormonaal!!

Als er nog vragen zijn stel ze gerust!!

Gr Risss

12. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Fijne vakantie Dees!!!!
    Hier: druppel bloed verloren vandaag en vd week lies pijn rechts bij bewegen: en hoofdpijn nu!... Hoop innesteling maar durf niet te hopen: haf dit vorige maand ook namelijk en bleek niet zwanger! Zit vier dagen voor nod nu en bloed is helemaal weg weer!... We wachten af...

Riss, welkom!!!!

X

13. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    Hoi Rissjuh,

Nou is het me een stuk duidelijker. Wel fyn dat jullie die kans krijgen! Weet je ook of het ene ziekenhuis dat sneller toepast dan het andere? ik ben ook onder de 34 en heb een normale cyclys, heb deze optie niet voorgelegd gekregen. wij zijn inmiddels begonnen met de hormonale poging.
    Wat ik me af vraag, je hebt dan 1 eitje dat doorgroeit hé, maar als dat eitje bijvoorbeeld in het lab niet bevrucht raakt of niet doordeelt gaat dan de terugplaatsing niet door?
    Het is dan vast wel minder belastend, maar het blijft natuurlijk een moeilijk proces. Veel succes iniedergeval!

@Naat76, Wat spannend voor je, Heb je dat wel vaker, op die manier bloedverliezen en steken? Het zou geweldig zijn als het van innesteling is natuurlijk! ben benieuwd hoor!;)

14. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi lieve dames,

Daar ben ik weer even. Ik was veel aan het werk en had weinig gelegenheid om te reageren. Even een update wat mijn lichaam betreft:

Ik ben gisteren vers bloed verloren heel even bij afvegen. Toen was het weer weg. Daarna wel weer de hele tijd vaag bruin bij afvegen. Vanochtend weer vers bloed even en nu weer weg. Mijn cyclus is heel erg rommelig dit keer maar zwanger denk ik dus niet te zijn .Ik denk dat mijn ongesteld gewoon eerder begonnen is maar heel raar en al vanaf vrijdag aan het rommelen. Ik doe misschien nog wel een testje voor de zekerheid zo....maar het is natuurlijk twee dagen voor NOD sowieso los van het feit dat ik gewoon niet zwanger kan zijn. Toen ik alleen nog bruin verloor ging het hoop lichtje wel weer even aan maar nu met vers bloed twee keer denk ik echt niet aan een zwangerschap. Het was deze maand ook wel heel mazzel geweest met maar 1 x sex in de vruchtbare periode.....Toch vind ik het erg jammer natuurlijk!.. Ik wacht even tot het doorzet weer.

Ik ben wel bang dat dit komt door die slechte AMH waarde hoor....dat het begint te rommelen. Dit heb ik nooit eerder gehad....!

Ik zal het woensdag bespreken nog even met de arts tijdens de intake.

Verder had ik natuurlijk hoofdpijn bedacht ik mij en dat heb ik altijd voor ongesteld. Dus dat klopt in het plaatje ook wel natuurlijk.....!

Dus Zylly, dit patroon, om nog antwoord te geven op jouw vraag, herken ik totaal niet!!:$ Ik snap er ook niets van......

Maar ongesteld ga ik wel worden helaas denk ik.....nog maar 1 kansje tot de IVF.........:):( xxx

PS hoe is het verder hier met iedereen!???

15. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Ik ben vanochtend in het ziekenhuis geweest voor controle echo en bloedprikken.
    De cyste was een heel stuk gekrompen van 2,5 bij 2,5 naar 1,5 bij 1,4 dus dat is goed nieuws. Verder heeft mijn ongi (bruin bij afvegen) 5 dagen geduurt en waarschijnlijk is dat de reden dat ze vandaag nog geen eitjes konden zien.
    De puregon gaat waarschijnlijk (dat hoor ik vanmiddag) van 225 naar 300 eh en dan is het kijken hoe ik daar op reageer.

16. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Spannend kniffel...en goed nieuws van de cyste!
    Was jouw ongesteld enkel bruin bij afvegen?....Beetje als bij mij....

Kleine update nog van mij: voor de zekerheid testje erop gewaagd en die bleef in en in wit. Word dus zeker ongesteld!.....:):):(:(

17. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Hè toch jammer Naat...zoo herkenbaar. Bij mij was 't ook echt even een paar dagen aanrommelen voordat 't echt door heeft gezet. Overigens heb ik door die stomme pil nog steeds een beetje last van bloedverlies (nu al twee weken..).

Vanochtend de eerste decapeptyl gezet, viel me erg mee!

18. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Nikaatje! Hoeveel dagen rommelde het dan bij jou? En was het dan zo'n zelfde patroon? Dus bruin, bruin, dan vers dan weer bruin en ook soms niets tussen door...?

Zet je die deca in je buik? Deed het zeer ondanks dat het mee viel? Ben benieuwd...!

Die pil is echt stom he!? Twee weken bloedverlies, das toch niet normaal!!!? Lijkt wel of ik aan de pil ben hihihi;)

19. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Bij mij heeft het 5 dagen geduurt en alleen maar bruin bij het afvegen.
    De deca zet je in je buik. Het doet niet echt zeer, meer een beetje gevoelig. Je zet toch een naald in je buik.

@hier Ik ga definitief omhoog met de puregon van 225eh naar 300eh.

20. Smullie1983

31 aug 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames

Beetje late reactie maar was aan het zoeken naar lotgenootjes die voor de IVF staan en vond toen dit forum. Ik heb morgen mijn echo na 8 stimulatie dagen en hopen dan wat meer zicht te krijgen, punctie zal, hopelijk, eind okt of begin nov worden. Ik merk dat, nu we daadwerkelijk begonnen zijn het best pittig is maar ook spannend (leuk-spannend) en de omgeving er niet altijd even veel van begrijpt. Herkenbaar?
    Vandaar mijn post op dit forum.
    Is er iemand die al een IVF gehad heeft?

Lfs Smullie

Deel Deze Pagina