aanvraag wazo door werkgever

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Josien88, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien88

Josien88 Lid

18 jan 2013
    31
    0
    0
    Brabant
    Hallo. Ik heb een probleem. Mijn werkgever/salarisadministratie wil pas verlof aanvraag versturen op de dag dat mijn verlof in gaat. 22. Febr. Op jullie site staat 4-2 weken voor aanvang verlof versturen..nu blijven ze volhouden dat het pas de 22ste moet. Dan krijg ik dus pas 4 weken na begin van mijn verlof uiterlijk de beslissing kunnen jullie mijn werkgever niet benaderen? ?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Josien,

Je werkgever wil je zwangerschapsuitkering pas op de ingangsdatum aanvragen terwijl dit, zoals je zelf ook aangeeft, twee tot vier weken voor je uitgerekende datum moet.

Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Je werkgever is verplicht dit op tijd voor je te regelen. Hier kun je de werkgever ook op wijzen. Mijn advies is om de werkgever ook te wijzen op de informatie die hierover op uwv.nl staat. Het is niet mogelijk dat UWV je werkgever hiervoor benadert. Als je werkgever hier vragen over heeft, kan hij altijd bellen met UWV Telefoon Werkgevers op 0900-9295.

In de meeste gevallen betaalt je werkgever jouw salaris gewoon door tijdens je zwangerschapsverlof. Als dit voor jou ook zo is, zal je er dus niks van merken of je werkgever de aanvraag wel op tijd instuurt.

Actuele informatie over de aanvraag van je verlof door de werkgever vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    UWV Webcare Team - UWV - Over UWV

3. Josien88

Josien88 Lid

18 jan 2013
    31
    0
    0
    Brabant
    Hallo Ellen

4-2 weken voor aanvang verlof bedoel je!?. Want dat staat op de site!. Ze willen de aanvraag op de ingangsdatum van mijn verlof ( 22febr versturen). en dan krijg ik dus pas vlak voor de bevalling bericht.

Ik merk er juist wel wat van omdat ik de laatste paar weken niet meer word opgeroepen om te werken en dus geen loon heb deze maand. ( invalcontract) En het verlof word berekend over een jaar dus dan heb ik in ieder geval weer wat inkomen. Het UWV betaalde het de vorige keer ook rechtstreeks naar mij uit dus ik snap het probleem van mijn werkgever gewoon niet!. Heb inmiddels ook met het UWV gebeld en zei zeggen precies hetzelfde. Heb nu mijn werkgever jullie telefoonnummer maar gemaild en gezegd het zelf maar na te vragen als ze mij niet willen geloven.
    Krijg op de een of andere manier het idee dat er meer aan de hand is want hoe moeilijk is het om een aanvraag die al ingevuld is te versturen?!

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Josien,

Ik bedoelde inderdaad twee tot vier weken voor de start van je verlof, zoals op de website staat.

Het is een rotsituatie, dat snap ik. Vanuit UWV kan ik je hier niet mee helpen, dit is echt iets tussen jou en je werkgever. Heb je de link die ik gaf ook aan je werkgever gemaild? Daar staat duidelijk in vermeld wanneer ze de aanvraag moeten indienen.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    UWV Webcare Team - UWV - Over UWV

5. Josien88

Josien88 Lid

18 jan 2013
    31
    0
    0
    Brabant
    Hoi Ellen

Het is inmiddels gelukt... De aanvraag is verstuurd... De reactie op mijn mail was dat ze normaliter toch niet eerder versturen omdat het UWV de gegevens toch nog niet binnen heeft van de laatste maanden... Beetje omgekeerde wereld lijkt me. Zolang jullie geen aanvraag binnen hebben word er ook niks opgevraagd.. dus is de aanvraag eerder dan kunnen jullie ook eerder aan de gegevens komen lijkt me!.. Gelijk geven willen ze dus niet haha.

6. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Josien,

Fijn dat het inmiddels gelukt is.

Ik wens je alvast een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina