Beste UWV webcare team, Al enige tijd zit ik in de ziektewet. Tijdens de ziekteperiode ben ik zwanger geworden. Mijn werkgever heeft mij op een gegeven moment ziek gemeld wegens zwangerschap. Aansluitend ging ik de WAZO in. Daarna heeft de bedrijfsarts mij opnieuw ziek geacht ivm zwangerschap (bevalling) maar dan met een andere oorzaak. Maar daar buiten om loopt de oorspronkelijke reden van ziekte ook nog door. Als ik zometeen hersteld ben van zwangerschap en bevalling maar nog ziek ben vanwege de oorspronkelijke reden, gaat dan opnieuw de 104 weken in of loopt de ziekteperiode gewoon door (ivm WIA en loondoorbetalingstermijn)? Alvast bedankt voor de reactie.
Beste Eki ma, Rot voor je dat je al zon tijd ziek bent. Je vraagt je af of de 104 weken van je oorspronkelijke ziekmelding doorlopen. Dit omdat je voor en na de WAZO ziek bent geweest ten gevolge van zwangerschap/bevalling. Als je ziek was voor de WAZO door een andere oorzaak dan de zwangerschap of bevalling en je bent door diezelfde oorzaak nog steeds ziek nadat de zwangerschaps- en bevallingsuitkering gestopt is, dan worden de ziekteperiodes bij elkaar opgeteld. De periode van de WAZO telt hierbij vanzelfsprekend niet mee. Actuele informatie over ziek zijn voor en na je verlof vind je hier. Ik wens je veel sterkte met je situatie. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare